Helaas is sinds kort mijn iPod nano niet meer wat het geweest is. Er is een glas water overheen gevallen en sinds hij weer droog is wil ie niet meer uit. Dat lijkt erger dan niet meer aan, maar het punt is dat de batterij in snel tempo leeg raakt en het ding dus altijd zonder stroom zit en eigenlijk niet meer werkt. Heeft iemand enig idee of reparatie nog zin heeft? Of gaat dat een kostbare operatie worden?
En als je deze, nadat deze uitgevallen is, uit elkaar haalt (gaat dat bij een ipod?) en goed laat drogen (paar dagen) voor je deze weer oplaadt?
Normaal is het bij water schadelijk deze aan te laten staan, jij had geen keuze maar je kunt altijd proberen deze een paar dagen te laten drogen wanneer deze uit staat/uit elkaar ligt.
Ik denk dat reparatie weinig zin heeft (is het de nieuwe nano, of een oudere gen?)
Wel heb ik bij verschillende mensen gehoord, dat als de ipod in de garantieperiode kapot ging, zelfs bij iemand die deze in de wc had laten vallen (hoe, geen idee! wil ik neit weten) hij toch, gratis, een nieuwe thuisgestuurd kreeg!
Normaal is het bij water schadelijk deze aan te laten staan, jij had geen keuze maar je kunt altijd proberen deze een paar dagen te laten drogen wanneer deze uit staat/uit elkaar ligt.
Ik denk dat reparatie weinig zin heeft (is het de nieuwe nano, of een oudere gen?)
Wel heb ik bij verschillende mensen gehoord, dat als de ipod in de garantieperiode kapot ging, zelfs bij iemand die deze in de wc had laten vallen (hoe, geen idee! wil ik neit weten) hij toch, gratis, een nieuwe thuisgestuurd kreeg!
Hoe goed bedoeld ook, uit elkaar halen zou ik niet doen. Tenzij je een goede guide kunt vinden.
En het apparaat staat nog aan, voor hetzelfde geldt veroorzaak je kortsluiting.
En het apparaat staat nog aan, voor hetzelfde geldt veroorzaak je kortsluiting.
PSN: djmurcielago
Op ifixit.com kan je heel gemakkelijk guides vinden hoe je je iPod uit elkaar kunt halen. (En eigenlijk al je macpsullen
)
Ze hebben ook spareparts, maar die zijn nogal van de prijs
Ze hebben ook spareparts, maar die zijn nogal van de prijs
Bericht hierboven
als je hem ergens een tijdje vacuum kunt wegleggen heb je kans dat hij uit zichzelf al droogt
of in een plastic zakje met flink wat silicagel/ vochtvreter. Kwaad kan dat in elk geval niet volgens mij.
of in een plastic zakje met flink wat silicagel/ vochtvreter. Kwaad kan dat in elk geval niet volgens mij.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
gewoon laten drogen en een opsturen ter reparatie. Binnen 10 dagen heb je een nieuwe in de bus...
Ze zien toch wel dat het waterschade is, het punt is dat ze er bij apple vaak niks om geven en toch een nieuwe sturen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:23:
gewoon laten drogen en een opsturen ter reparatie. Binnen 10 dagen heb je een nieuwe in de bus...
Wat dat betreft heeft apple de beste garantie die ik gezien heb...
Bedankt voor jullie reacties. Helaas is ie net over zijn garantieperiode heen dus vrees ik het ergste, en ook na de droogbehandeling gaat het niet meer beter.
Dan gewoon zelf open maken. Wel eerst de accu helemaal laten leeg lopen, zodat je geen kortsluiting kan veroorzaken. Vervolgens alle onderdeeltjes goed drogen en weer in elkaar zetten (en hopen
)
Wees dan vooral heel erg voorzichtig met het beeldscherm!!
Dat kan heel snel breken of op een andere manier beschadigen.
Dat kan heel snel breken of op een andere manier beschadigen.
Je kan ook bij settings van het Main Menu een sleep function in te voegen, dus als je bij het begin menu bent, kan je op slaap drukken. Werkt dit?
it's as simple as something the nobody knows....
Pagina: 1