Toon posts:

[iPod Nano] wil niet meer uit*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iPod wil niet meer uit. Hij schiet in de stand "opgeladen" zodra ik hem uit zet.
Het gevolg daarvan is dat hij dus aanstaat en na een flink aantal uren is hij dan leeg.
Resetten helpt ook niet.
(Overigens is hij niet nat geworden.) Is dit een bekend (en oplosbaar) probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je eens je firmware updaten, en iets meer info is handig.
Welke ipod, hoe oud etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Nicoletje, welkom op GoT :w

Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dus probeer wat meer informatie in je topicstart te geven. Je kunt lezen wat we verwachten in het algemeen beleid #topicplaatsen & de Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007). Zo is het handig om te weten welk model iPod je hebt, welk besturingsysteem (Windows XP, Windows Vista, Mac OS X), welke versie van iTunes etc.

Het is sowieso handig om de "iPod: Assistent voor probleemoplossing" te doorlopen. Succes :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een iPod Nano 2 GB, van ongeveer anderhalf jaar oud. Besturingssysteem Windows XP. Naar aanleiding van bovenstaande berichten heb ik de nieuwste versie van I-Tunes geinstalleerd en de iPod daarmee laten synchroniseren. Daar kreeg ik de melding dat iTunes een iPod heeft aangetroffen die mogelijk beschadigd is. Vervolgens heb ik het herstelproces uitgevoerd (helaas wel alle muziek er nu vanaf) en opnieuw aangekoppeld. Het is nu gelukt de iPod uit te zetten. Ik laat even weten of dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het probleem is niet opgelost. Hij wil nu weer opnieuw niet uit.
Telkens als ik hem uit zet, dan beeldt hij in het scherm een grote batterij af met de term "opgeladen". Tot het moment dat de batterij weer leeg is.
Wat ook afwijkend is (volgens mij) is dat ik tijdens het gebruik van de iPod rechtsbovenin in het groen batterijvlakje ook een zwart stekkertje wordt afgebeeld. Volgens mij hoort dat niet.

Alle mogelijkheden iut de Assistent voor probleemoplossing heb ik uitgevoerd: nieuwste software van ITunes en iPod, resetten enz.

Wie weet wat er aan mijn probleem is te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Lijkt me een geval van reparatie, heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 07:18
Hmmz, ik zou als ik jou was dan apple eens bellen of langs de winkel gaan waar je hem hebt gekocht. Hij is immers 1,5 jaar, wat binnen de 2 jaar garantie valt. Het lijkt naar mijn idee op een defecte connector. Je iPod denkt dat hij aan de oplader hangt terwijl dat het niet geval is (stekkersymbool in je battery-indicator).

Je kan nogmaals proberen je ipod te herstellen, want naast dat kan je zelf weinig verder doen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt op een iPod nano maar één jaar garantie, tenzij je voor € 39,95 een tweede jaar erbij koopt. Vuile dock connecter kan het inderdaad zijn, kijk eens of daar geen vuil of beschadigingen aan te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garantie zal er wel niet meer inzitten. Ik heb hem gekregen van mijn (vorige) werkgever en heb dus geen aankoopbewijs.

Die dock connector klinkt wel logisch, ik heb namelijk sinds kort ook dat als ik hem aan de computer koppel, hij soms niet wordt herkend.
Daarnet heb ik hem aangekoppeld gereset, en daarna werd hij wel herkend in I-Tunes.
En nu staat hij weer in de normale stand (dus geen stekkersymbool in batterij-indicator) en nu kon ik hem weer uit doen.
Als ik de redenering goed volg, dan zit het probleem aan de kant van de iPod (denkt dat ie nog aan de stekker zit) en niet aan de stekker zelf. Ik zie overigens geen vuil of beschadigingen.
Pagina: 1