Toon posts:

E2160 & Asrock Conroe 1333-D667

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb laatst een E2160 gekocht waarmee ik een redelijke oc mee wilde scoren het was niet mijn bedoeling veel met voltages te gaan klooien maar eerder alleen fsb.

nou heb ik dit setje gekocht met 3 gig werkgeugen (333mhz DDR2 667)

nou heb ik de volgende instelling in de bios (versie 1.80):

overclock mode op: cpu, pcie sync (doe ik Async dan kan ik niet verder klokken dan 2.2 ghz - fsb van ongeveer 220/222) zonder dit dus sync dan kan ik mag gaan tot fsb 269 maar dan staat pcie op 120 en kom ik op 2.42 ghz

boot failure guard: disabled

spread spectrum: disabled

ratio actual value: 9 (aanpassen kan niet)

enchance halt state: disabled

max cpuid value limit: disabled

cpu thermal throttling: disabled

no-excute memory protection: disabled

intel (R) speedstep (TM) stech: enabled

en werkgeugen niet overklokt alleen op 333mhz ddr2 667 gezet.

Nou is het zo dat ik hiervoor een moederbordje had waarmee ik me celeron 2.8 ghz overklokte naar 3.6 stabiel 3.8 heeft het ook nog redelijk gedraait zonder Vcore aan te passen helaas is dat niet mogelijk met Asrock (zover ik weet)

Is het niet raar dat ik niet verder kan overklokken zonder me Vcore aan te hoeven passen.
Ook is het zo als ik hem dus op Async zet met hogere fsb dan 220 dat hij niet eens boot.
En als ik hem hoger zet met sync dan fsb 269 (120 pcie) dat hij wel boot (tot 274 fsb) maar ziet hij me aangesloten SATA dvd branders niet meer.

Ik had iets gelezen over de oudere bios er weer op zetten. zou dit echt helpen?

Als ik hier zo al die reviews lees moet het toch mogelijk om minimaal die 2.8 wel te halen? al kan ik niet bij mijn Vcore komen.

Ik hoop dat jullie hier iets over weten,

Met vriendelijke groet Michael _/-\o_

Verwijderd

Het probleem ligt niet in je processor, maar in het moederbord, beter gezegd de chipset. Deze chipset is simpelweg heel slecht in overclocken. Als je verder wilt overclocken zul je een moederbord met een andere (wel geschikte) chipset moeten kopen.

Welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankje :D

maare het zal toch wel mogelijk moeten zijn dat ik alleen de fsb nog wat hoger moet kunnen krijgen.
zou het ook mogelijk kunnen zijn dat het aan me video kaart ligt op dit moment is het nog on board aangezien me andere kaart onderweg is (lang leve tnt post).

Verwijderd

Nee, harder zal hij niet gaan op deze manier.
Ik bedenk me trouwens net een manier waarop het waarschijnlijk wel kan; je moet de cpu pinmodden naar een fsb van 266 of 333 MHz. Zie dit topic: Pinmod Core2Duo

Verwijderd

Topicstarter
thnx maar dit gaat niet makkelijk aangezien het socket 775 is maare ik las wat over een oude bios 1.4 waarmee je alleen in stappen kan klokken 266 333 en standaard 200. wat ik ook las is dat het het met bios 1.8 wel zo wilde zijn dat hij niet boot en met 1.4 wel op een hogere stand. weet niet of er meerder zijn die het met deze type asrock hebben geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
wat zou een goed moederbordje zijn en redelijke prijs die dat wel zou kunnen mocht het echt niet gaan lukken?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:53:
wat zou een goed moederbordje zijn en redelijke prijs die dat wel zou kunnen mocht het echt niet gaan lukken?
Gigabyte GA-G33M-DS2R erg goed in overklokken en niet al te duur.

P.S. als je iets hebt toe te voegen gebruik dan de Edit knop links boven aan de post. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:57:
Gigabyte GA-G33M-DS2R erg goed in overklokken en niet al te duur.
Eens, ik heb het bordje hier en het klokt inderdaad heerlijk over!
P.S. als je iets hebt toe te voegen gebruik dan de Edit knop links rechts boven aan de post. ;)
;)

En x.x.x, zie voor de genoemde mod ook deze pagina.

Verwijderd

De pinmod gaat juist heel makkelijk omdat het socket 775 is ;)
In dat geval heb ik nog wel een (ongeopende) tube silverlijm voor je liggen... "10tje"
En wat is voor jou een "redelijke" prijs?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry was te laat. had het al ingevoert.

maar een tube silverlijm hea hoe moet ik dat zien welke pinnetjes zou je moeten verbinden dan? want je kan dus voor de 266 gaan en de 333 als ik het begrijp.

en een moederbordtje voor ongeveer 65 euro ofzo maar aangezien ik deze net een paar dagen heb vind ik dat best wel zonde.

oja ik zie net die mod voor die pinnetjes welke je kunt verbinden. maar is er nog een mogelijkheid om hier een btje mee te kunnen spelen?
want 266 daar ga ik nu dus net overheen (2.42ghz @ 269 fsb) en 333 is weer te veel van het goeie zonder mijn vcore te kunnen veranderen gaat dit niet lukken. of werkt dit totaal anders?
dan kom ik op 3 ghz zou ff snel uitgerekend en dat gaat neem ik aan niet lukken zonder vcore verhoging.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 20:50 ]

Verwijderd

Als je de mod doet naar 266 MHz zul je kunnen overclocken tot zo'n 340 MHz. Dan merk je vanzelf of die 333 MHz teveel gevraagd is :)

Verwijderd

Topicstarter
ow w8 je bedoelt dat hij standaard dan al op 266 staat en dat je dan die stappen in de bios die ik nu kan maken dan ook nog kan maken boven op die standaard oc van 266.

EDIT: lees net dat je op deze manier dus ipv je fsb verhoogt je mp dus unlockt ipv 9x kan je hem bijv op 10x zetten klopt dit?

ben zga alleen met fsb en videokaart oc bekent:P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:28:
De pinmod gaat juist heel makkelijk omdat het socket 775 is ;)
In dat geval heb ik nog wel een (ongeopende) tube silverlijm voor je liggen... "10tje"
En wat is voor jou een "redelijke" prijs?
ennuh als ik er wat meer van weet wat ik moet doen en hoe, dan zou ik het graag van je willen kopen :) ff meer research en nog ff wat vragen stellen waarna ik het graag van je wil hebben.

Edit doe ik het weer.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:13:
ow w8 je bedoelt dat hij standaard dan al op 266 staat en dat je dan die stappen in de bios die ik nu kan maken dan ook nog kan maken boven op die standaard oc van 266.

EDIT: lees net dat je op deze manier dus ipv je fsb verhoogt je mp dus unlockt ipv 9x kan je hem bijv op 10x zetten klopt dit?

ben zga alleen met fsb en videokaart oc bekent:P
Je unlocked geen multipliers. Bij de celerons unlock je alleen speedstep. Dan kan je van 6tot de maximale multiplier kiezen. Maar niet meer. Met die mod zal je cpu standaard op 200, 266 of 333 booten. Dat is dus 800, 1066 en 1333 FSB.

Als je standaard op een hogere FSB boot kan je overklok ook weer verder. Dus even pinmodden en gaan met dat ding. Pinmodden duurt maar een paar minuutjes :)

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
oke maar weet neit precies welke pinnen ik moet hebben

Verwijderd

Dat staat allemaal uitgelegd in de links die ik je heb gegeven :) Ook kun je naar uitleg zoeken op google, door te zoeken op "BSEL mod".

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Zoek even op BSEL mod ;)

Ik heb het vorige week met een e2200 gedaan met aluminiumtape. Werkte in 1 keer! :)
Op m'n Asrock 4CoreDual-Sata2 rev2 boor ie nu op 266MHz, dat met een MP van 11 voor de e2200 resulteert het in een kloksnelheid van 2,93 GHz. 8)
Ik heb overigens in de BIOS álle voltages op High gezet en de AGP, PCI en PCI-e clock vastgezet, verder niks essentieels veranderd.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
FSB naar 266MHz:
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=55551&stc=1&d=1170963296

FSB naar 333MHz E6xxx only!!:
Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j298/ericeod/DSC00305.jpg

Ik heb het zelf met aluminium-tape gedaan, kostte 3 of 4 euro. Maar wat je ook kunt gebruiken is kopertape, zilverlijm of autoruitverwarmingreparatietoelie (4x woordwaarde :P ) Maar zilverlijm en autoruitverwarmingreparatietoelie kosten al gauw 18 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 11-03-2008 12:33 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Die laatste mod is om van 266 -> 333 te gaan! Dus niet om van 200 -> 333 te gaan. Dat is een mod die lijkt op de eerste foto maar dan nog met een verbinding er omheen. Het pinnetje onder en boven die andere mod dus ook verbinden levert een 200 -> 333 mod op. Dan zul je dus wel de baantjes heel erg netjes naast elkaar moeten leggen. Ik doe dat zelf met een kwastje en dat werkt erg goed :)

• FlowDesign
Welke mod heeft die kneup op de onderste foto gedaan dan? :?

Verwijderd

Als je cpu oorspronkelijk een FSB van 266 MHz heeft, verander je die zo naar 333 MHz. Dat werkt dus niet om van 200 naar 333 MHz te gaan; daarvoor heb je beide mods tegelijk nodig.

• FlowDesign
Ok, was ff zoeken maar heb de pagina weer gevonden waar alles over de BSEL-mods en Voltage-mods op staat :)
http://www.tipidpc.com/viewtopic.php?tid=98439&page=1

Die 2e mod is idd alleen geschikt voor E6xxx cpu's die standaard al een FSB van 266 hebben.

Verwijderd

Topicstarter
heel vet, bedankt voor de reacties. ik ga ff zoeken hoe het moet en welke ik moet doen want mijn fsb staat standaard op 200 dus ff kijken want ik wil hem standaard op 266 hebben. maar staat hij in de bios dan nog op 200? dus dat hij denkt dat hij nog standaard ingesteld staat of staat hij dan al meteen op 266 en die stappen die ik nu kan océn kan ik dan ook nog erboven op doen? (neem ik aan)

mvg

• FlowDesign
Let op, voordat je de mod uitvoert:
In de BIOS álle voltages op High zetten en de AGP, PCI en PCI-e clock vastzetten is aan te raden.

Hij staat dan standaard op 266MHz omdat de CPU 'denkt' dat dat zijn standaard FSB is en dat 'zegt' de CPU tegen het moederbord. Vervolgens kun je je FSB lager of hoger dan 266MHz klokken of gewoon zo laten staan natuurlijk.

Jouw moederbord ondersteunt officieel een FSB van 333MHz (1333) dus je kunt proberen om ook die andere mod te doen of om in de BIOS de FSB naar 333MHz op te schroeven. Ik denk echter dat je dan ook een Voltmod op de CPU moet uitvoeren om het zaakje stabiel te houden.

Verwijderd

Topicstarter
volt mod gaat mij miss te ver ik wenie of dat wel verstandig is kep er wel een zalmancooler op dus geen stock cooler.

is het verstandig? kan het kwaad en geld dit ook voor mijn bord?

oja kep net even aluminium tape gescoort ff getest of het goed geleid en dat werkt perfect dus daar ff mee die fsb op 266 zetten. als dit echt beter is en niet zo gek veel uitmaakt qua temp dan wil ik het wel proberen :D (mocht het echt zo zijn dat die pinnetjes de goede zijn voor mijne) en wat is dan aan te raden de 1e voltmod lijkt mij toch?

EDIT:

oja ik heb die die 1e nodig om naar 266 te gaan en beide doorverbinden om 333 te krijgen?

ik heb zoals op het 1e plaatje te zien is de verbinding gemaakt. toch start mijn pc op met standaard fsb zou het niet goed zitten? (wat ik me haast niet voor kan stellen) of doe ik nog iets fout. start verder wel goed op.

ennuh ik heb het nog een keer geprobeert van mocht het niet goed zitten maar het zit goed en het werkt niet. hij blijft op standaard fsb staan. ligt het dan toch aan de tape? of iets anders.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 22:16 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Ik zou gewoon de makkelijkst uitvoerbare voltmod pakken. Dat is volgens mij 1.4.

Ik heb een celeron E1200, dat is een dualcore met 512KB cache. Iets minder dan jou cpu. Op 1.55 volt kom ik niet eens aan de 60 graden met een intel stock-koeler. Met je zalman en een lager voltage zit je wel goed denk ik. Verder kan je de mod er altijd heel makkelijk weer af halen! Dus gewoon proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
oke top en moet dat ook te doen zijn met silver tape? want ik heb het nu geprobeert met dat fsb over klokken maar dat werkte ff niet. maar dat zou ook miss kunnen liggen aan dat ik het uit losse deeltjes heb gemaakt ik probeer vanmiddag het even uit 1 deel en even voltmodden dat is het 1e plaatje van de voltmod link lijkt mij toch?

• R-O-Y

R-O-Y

Het is te doen met tape. Hoewel zilverlijm/inkt veel beter werkt. Tenminste, het is veel makkelijker aan te brengen met een kwastje. Ik was wel 25 euro kwijt voor het spul, maar je kan er denk ik 300 mods mee doen voordat het op is :) Met een kwastje kan je die baantjes precies langs elkaar leggen.

• FlowDesign
@ x.x.x

Je moet het wel uit 1 stuk knippen! En niet de plakkant op de pinnetjes plakken ;)

Ik heb het zo gedaan en dat werkte perfect:
Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb11.webshots.com/5002/2150136860063660723S500x500Q85.jpg
top is the conductive part (fold the tips) and bottom is the adhesive part.

• FlowDesign
Ik had overigens de FSB in de BIOS van 266 terug gezet naar 200 maar dat snapt mijn moederbord niet. Hij boot dan meestal niet, maar als ie wel boot dan doet ie dat op 2,83GHz. Beetje vreemd.
Als ik de FSB op 233 zet dan klopt de CPU-clock wel.
Echter als ik dan in Windows ff in CPU-Z kijk, dan staat er bij Memory dan m'n geheugen maar op 175MHz draait en dat er een verhouding FSB:DRAM is van 4:3.
Vind ik ook een beetje vreemd want ik heb in de BIOS bij DRAM ingesteld op 667 (PC5300).

Verwijderd

Topicstarter
oke top ik ga het nu even proberen :D ennuh die volt mod? van 1.375 naar 1.475 die verbinding tusse de 2 pinnetjes geld ook voor mij neem ik aan?

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:26:
oke top ik ga het nu even proberen :D ennuh die volt mod? van 1.375 naar 1.475 die verbinding tusse de 2 pinnetjes geld ook voor mij neem ik aan?
Hangt er vanaf hoe ver je wil gaan en of je in de BIOS je Vcore (CPU Voltage) hoog kunt zetten, bijvoorbeeld op 1,4V of 1,5V. Op mijn mobo kan ik alleen maar kiezen uit Low, Normal en High :') Als je de FSB op 266 wil laten en je kunt je Vcore op 1,4 of hoger zetten in de BIOS dan zou ik de Voltmod achterwege laten, anders zou ik het wel doen aangezien je toch bezig bent :) Meer Volts geven ook weer meer stabiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
precies ennuh hij draait nu op 266 geklokt naar 299 300 lukt net niet :P boot hij niet meer. nou wil ik 333 voor elkaar krijgen welke moet ik nog nog meer doorverbinden boven op deze ? of is dat niet te doen? en die oc voor voltmod wil ik graag 1 stap verhogen heb ik dan die 1e stap nodig die op een link hiervoor gegeven is.?

ik ga nu beide mods proberen, ik ga de ene overplakken met een stukje isolatietape en dan weer een stukje erover heen om die andere mod voor elkaar te krijgen :) hoop dat het lukt

jullie horen meer!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik doe ff geen edit omdat ik dit even snel wil mede delen + dat het ff in de picture mag komen ;)

ik heb geprobeert hem op 333 te krijgen helaas is het me niet gelukt van alles geprobeert maar het is niet gelukt. de laatste keer met proberen boote hij helemaal niet en was ik even bang dat het zooitje doorgefikt zou zijn.. gelukkig heb ik hem terug kunnen zetten naar de 266 oc en ging hij gelukkig weer aan.

wenie of ik schade heb aangericht zonder het nu te merken want hij doet het verder gewoon top. hij draait nu op 300 (exact) fsb met een gelockte pcie stand, gekke is als ik me pcie iets hoger klok dat ik mijn fsb ook weer iets hoger kan klokken.

als iemand weet hoe ik kan kijken of ik eventuele schade heb aangericht door een test ofzo hoor ik het graag.

verder was er niets te zien hoor dus, hoop dat er niets is :)

EDIT:

ook is het me gelukt om hem op 3 ghz te krijgen met standaart voltage van 1.35 ik weet nog niet of hij 100% stabiel is zal wel niet, maar dit heb ik voor elkaar gekregen door me pci toch naar 112 te krikken i.p.v. 100 waardoor ik net even me fsb omhoog kon krijgen. weet iemand of dit echt een probleem is/word?

met vriendelijke groet en bedankt voor de reacties,

Michael

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 22:18 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Tot 115 MHz voor de pci-express werkt meestal wel. Als je veel verder gaat kan het zijn dat je harde schijven het niet meer leuk vinden. Krijg je data-corruptie etc.

Bij jouw bord is de FSB aan de PCI-Express bus gelinkt. Als je die dus overklokt kan je FSB dus ook verder :) Maar daar was je al achter dus :P

Als alles nog gewoon werkt heb je ook niks gesloopt, tegenwoordig kan je spullen eigenlijk niet meer echt kapot krijgen met overklokken. Zeker niet als je er niet veel volts doorheen jaagt.

[ Voor 23% gewijzigd door R-O-Y op 27-02-2008 22:28 ]

• FlowDesign
Ik ben op het moment zelf met m'n E2200 aan het klooien waar ik de BSEL mod op heb gedaan, op een Asrock 4CoreDual-SATA2 Rev2 moederbord.

Op zich werkt het wel redelijk stabiel op 266MHz alleen ik snap niet waar het bord de FSB:DRAM ratio op 4:3 laat staan. Daardoor werkt mn geheugen niet optimaal. Het irritante is dat ik die ratio niet handmatig in kan stellen.

Verwijderd

Topicstarter
hij draait nu op 3 ghz exact :) in windows en de games die ik speel spelen echt super nou nog ff me nieuwe video kaartje binnen krijgen.. maare tot 115 mhz moet het dus te doen zijn. dan laat ik hem zo staan dan hoef ik hem niet echt meer tot 333 te klokken als hij nu ook op 3 ghz staat.

en wat je al zei dat me schijven gek kunnen doen was ik ook al achter ;) te hoog ziet hij ze niet eens meer :O

ik moet nou alleen ff kijken of hij ook daadwerkelijk goed stabiel loopt, anders moet ik wel ff Vmodden

• FlowDesign
Wat is eigenlijk de standaard Vcc van een E2200 (M0 stepping)?
Ik kan alleen de VID vinden, maar dat is een range en niet een exacte waarde.

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:48:
hij draait nu op 3 ghz exact :) in windows en de games die ik speel spelen echt super nou nog ff me nieuwe video kaartje binnen krijgen.. maare tot 115 mhz moet het dus te doen zijn. dan laat ik hem zo staan dan hoef ik hem niet echt meer tot 333 te klokken als hij nu ook op 3 ghz staat.

en wat je al zei dat me schijven gek kunnen doen was ik ook al achter ;) te hoog ziet hij ze niet eens meer :O

ik moet nou alleen ff kijken of hij ook daadwerkelijk goed stabiel loopt, anders moet ik wel ff Vmodden
Als ik het goed begrijp pakt jou bord die pinmod dus wel goed? Pluspuntje voor asrock borden dus :) Mijn asus borden kunnen niet met die mods overweg. Erg jammer.

Verwijderd

Topicstarter
neej oke alleen die 266 mod hea die andere wil niet lukken toch draait hij 3 gig omdat de pci naar 112 is geklok waardoor ik me fsb nog hoger kon krijgen als ik eventueel zilver lijm heb ga ik het denk ik toch even proberen.

alleen wil ik nog even goed weten welke stappen ik moet doen om Vmod te doen. en welke mijn aan te raden is als ik wil gaan draaien op minimaal 3 ghz (ook even kijken hoe ik een goede test kan doen om te kijken of hij stabiel is?)

Oja beide mods word erg moeilijk om te doen maar wat ik net las zou wel lukken (mocht het kunnen) http://starless.nl/pinmod.html kijk hier maar eens. Zou dit werken voor mij?

zoniet deze las ik ook net:
Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb42.webshots.com/40425/2608605700063660723S600x600Q85.jpg

en nog wat hoelang moet die inkt drogen voor het werk (bison electro lijm en echt 3 lagen anders werkt het niet?)

ook zag ik dat je een 775 van 1.3 volt naar 1.4 kan krijgen door enkelt vid1 naar 0 te brengen door bijv af te plakken. zoals hieronder

klopt dit?

Afbeeldingslocatie: http://starless.nl/pictures/overclock/cpu1413.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 19:37 ]

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:27:
neej oke alleen die 266 mod hea die andere wil niet lukken toch draait hij 3 gig omdat de pci naar 112 is geklok waardoor ik me fsb nog hoger kon krijgen als ik eventueel zilver lijm heb ga ik het denk ik toch even proberen.

alleen wil ik nog even goed weten welke stappen ik moet doen om Vmod te doen. en welke mijn aan te raden is als ik wil gaan draaien op minimaal 3 ghz (ook even kijken hoe ik een goede test kan doen om te kijken of hij stabiel is?)

Oja beide mods word erg moeilijk om te doen maar wat ik net las zou wel lukken (mocht het kunnen) http://starless.nl/pinmod.html kijk hier maar eens. Zou dit werken voor mij?
Er staat nergens bewijs dat dit werkt op een E2xxx
zoniet deze las ik ook net:
Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb42.webshots.com/40425/2608605700063660723S600x600Q85.jpg
Deze moet je hebben :Y
en nog wat hoelang moet die inkt drogen voor het werk (bison electro lijm en echt 3 lagen anders werkt het niet?)

ook zag ik dat je een 775 van 1.3 volt naar 1.4 kan krijgen door enkelt vid1 naar 0 te brengen door bijv af te plakken. zoals hieronder

klopt dit?

[afbeelding]
Geen idee. Maar als jouw Default Vcore 1,3 is dan moet je hier kijken:
http://sg.vr-zone.com/art...Voltage_Boost/3931-5.html

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/Shamino/intelvid/13/1.jpg

• R-O-Y

R-O-Y

FlowDesign schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Er staat nergens bewijs dat dit werkt op een E2xxx
Die mods zijn hetzelfde voor alle socket 775 cpu's :) Dus als het goed is werkt het gewoon. Die mod die je hierboven hebt staan heb ik nog niet werkend gezien. Maar als je het "Dell overklokken" topic leest zie je daar verduidelijking van de pinmods :)

Dell overclocken?

[ Voor 17% gewijzigd door R-O-Y op 29-02-2008 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan wel iets wat zeker weten werk (Vmod) die naar 1.45 ongeveer gaat.
Want dan ga ik die vanmiddag evn proberen.

gister met zilver inkt geprobeert wachte een uur tot het droog was 2 dikke lagen. maar werkte niet.
terwijl die met zilver tape al lang werkte. ik heb nu nog een nieuwe laag aangebracht en 12 uur laten droger zoals op de verpakking staat.

ik ga vanmiddag kijken of die werkt zoja dan ken ik meteen die Vmod proberen om hem stabiel te krijgen en eventueel :P weer 12 uur wachten :O
R-O-Y schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:54:
[...]

Die mods zijn hetzelfde voor alle socket 775 cpu's :) Dus als het goed is werkt het gewoon. Die mod die je hierboven hebt staan heb ik nog niet werkend gezien. Maar als je het "Dell overklokken" topic leest zie je daar verduidelijking van de pinmods :)

Dell overclocken?
het is niet cker dat dit werkt toch? niet elk bord laat dit toe

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 13:27 ]

• R-O-Y

R-O-Y

`Die mods die ik gepost heb werken in ieder geval. Alleen dus niet op elk bord. Die mods van Starless ga ik van het weekend proberen, als het klopt wat hij zegt moeten die het ook doen. Die zijn nog makkelijker ook? van 200 naar 266 en van 200 naar 333 staan er allebei :)

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar je kan dus zoals op de blz hiervoor dus 2 lijnen trekken. maar je zou dus ook 1 kijn kunnen trekken plus 1 afplakken en dan heb je oook van 200 naar 333?

• FlowDesign
@ x.x.x

Doe deze twee mods, wedden dat die werken? ;)

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/Shamino/intelvid/13/2.jpg

• R-O-Y

R-O-Y

Die 800 naar 1333 zal ik zeker proberen. Die voltmod niet. Geen van mijn processors heeft een verhoogd voltage nodig bij de overkloks die ik draai. Dus een voltmod is niet nodig. Misschien hooguit een mod waarbij ik 2 pinnetjes moet doorverbinden :) Gewoon voor het testen ervan

Wedden dat ze werken is ook niet zo, mijn bord pakt de mods niet goed ;) Dus theoretisch werken ze misschien wel maar lang niet op elk moederbord :P

[ Voor 29% gewijzigd door R-O-Y op 29-02-2008 14:27 . Reden: typos :+ ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn bord ondersteunde wel de 1e mod dus alleen de verbinden en niet de afplakking van hierboven dus ik denk dat dat wel gaat lukken.

de volt mod moet ik wel doen om hem stabiel te krijgen. dusik moet even kijken.
als vanmiddag nou eindelijk het even meezit met die zilver lijm aangezien die zilverlijm 12 uur moet drogen (staat op de verpakking - Bison) ik had het dus geprobeert na 1 uur drogen nix geleiden :P het werkte gewoon niet. dus even afwachten en dan ga ik het zeker proberen.

• R-O-Y

R-O-Y

BIj mij is dat spul na 10 minuten droog. Na 10 minuten geleid het ook stroom. Dit heb ik getest door een lijntje te maken op papier van tien cm. Met dat lijntje, een lampje en 2 batterijen getest of het goed geleidt. Perfect dus, lampje gaat gewoon branden ;)

Zo lang wachten zou dus echt niet nodig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het van bison maar het werkt totaal niet. ik ga maar even terug denk ik met dat spul want dit slaat werkelijk nergens op. het werk voor geen meter. ik heb het maar weer met alu tape gedaan en dat werkt wel.

oja en deze mod hierboven voor 800 naar 1333 werkt niet. weet iemand cker of die 2 mod op de blz hiervoor tegelijk wel werken om dit te krijgen?

en die V-mod hierboven werkt die wel ckerweten? aangezien dat andere niet werkte

• R-O-Y

R-O-Y

die mod met de dubble baantjes om 333 te verkrijgen werkt wel. Helaas niet om mijn bord. Bij andere mensen is deze mod wel werkend gekregen. CC_tuner van dit forum had 'm ook werkend alleen bij hem liep de fsb op 300 :? Maar het was in ieder geval een verbetering :P

Dit zijn dus werkende mods:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/2351/fsbmods200266333cv7.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door R-O-Y op 29-02-2008 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga deze even proberen heelaas werkt me lijm niet :( maja ennuh weet jij ook een goede V-mod om hem stabiel te krijgen rond de 1.4 1.42 zoiets in die richting voor mijn bordje en e2160

ik zie door de bomen het bos niet meer met zoveel soorten :P

helaas werk de mod hierboven ook niet hij blijft op 266 staan maja het is niet anders ik hem nu alles geprobeert. nu heb ik me pci op 112 staan werk perfect fsb op 334 waardoor hih in windows exact 3.0 is nou is me Vcore zover ik kan zien in de bios 1.3 (schommelt een btje)

en moet die nog iets omhoog naar 1.4 ongeveer. maar een makkelijke vmod zou handig zijn iemand een voorstel?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
R-O-Y schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:21:
die mod met de dubble baantjes om 333 te verkrijgen werkt wel. Helaas niet om mijn bord. Bij andere mensen is deze mod wel werkend gekregen. CC_tuner van dit forum had 'm ook werkend alleen bij hem liep de fsb op 300 :? Maar het was in ieder geval een verbetering :P

Dit zijn dus werkende mods:

[afbeelding]
heel gek maar ik krijg dit dus echt niet werkend (fsb 333)

• R-O-Y

R-O-Y

Dat zei ik ook al :P Het is niet gegarandeerd dat je bord ze pakt. Mijn borden pakken de mods ook niet. Jij hebt geluk dat de 266 mod in ieder geval wel werkt :+ ;)

Verwijderd

Topicstarter
nog even wat anders.

ik heb eindelijke een werkende vmod toegepast (die ik voor elkaar kreeg)
deze:
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/Shamino/intelvid/13/1.jpg
mijn standaard vcore was 1.3 nu is hij 1.536 hij word maar 3 graden warmer dan voorheen. (32 graden)

onbelast nou nog even kijken wat hij word als hij zwaar belast word.
is dit niet te veel van het goede? hij draait nu op een fsb van 344x9=3.11ghz

en me pci is gelockt maar me pcie staat op 115 om die 344 fsb te krijgen.
is het mogelijk aangezien ik die fsb 333 mod niet kan uitvoeren me pcie nog hoger op te krikken zodat ik de fsb nog hoger kan krijgen.??

of gaat dat voor problemen zorgen. want hij is nog niet zohoog dat hij mijn schijven niet meer ziet :O dat is bij pice 122 dacht ik.

EDIT: hij is nu zelfs weer 29 graden wat hij voorheen ook was (zalman cooler vraag me niet welke :) het is in iedergeval een grote jongen :D) uhmmm
in Everest geeft hij aan dat hij van 1.10 vcore naar 1.30 gegaan is :) en in de bios staat toch echt 1.536.
Neem aan dat Everst een btje de weg kwijt is ?

Met vriendelijke groet Michael

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 13:21 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Als je de 333 mod toepast kom je nog wel wat verder. 344 FSB is voor de meeste core 2 processors lang niet de max. Gewoon proberen dus. Met die voltmod erbij zal het ook wel stabiel draaien. Wat zegt cpu-z over je voltage?

Verwijderd

Topicstarter
hij is 1.53 /1.55 daar schommert me voltage tussen en de 333 mod werkt niet bij mij dus.

nu is mijn vraag kan ik mijn pcie nog iets verhogen zonder problemen om me fsb nog hoger te krijgen voor elke mhz die ik aan me pcie verhoog kan ik er zga 3 verhogen @ fsb

en die 1.536 niet te veel van het goeie? tijdens het gamen word hij niet warmer dan 42 graden

ook draait me geheugen gewoon netjes 1:1

Met vriendelijke groet,

Michael

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 08:03 ]

• FlowDesign
@ x.x.x

De VIDmax rating van je cpu is ongeveer 1,6 Volt. Dus je zit nog binnen het spectrum. :)
Echter, de meesten hebben aan +/- 1,45 Volt genoeg om een E2160 op meer dan 3 GHz te klokken.
Trouwens, wordt je Northbridge niet heel erg warm?

Verwijderd

Topicstarter
uhmm waar kan ik dat zien :)? is dat AUX? wat hij bij speedfan aangeeft?

alles is namelijk koel en minder warm dan de cpu dus die is het koudst zelfs me core temp 1 en 2 liggen 1 graad eronder

alleen AUX geeft soms 45 50 graden aan

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 11:48 ]

• FlowDesign
In Speedfan heet die iets van Extern ... ofzo geloof ik. Het is volgens mij die het warmste wordt :D

Speedfan geeft overigens niet zo heel erg betrouwbare waardes aan volgens mij. Komt omdat die niet goed geëikt is.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar ik zal even kijken ik weet wel dat er 1 vrij hoog en dat is AUX ik ga vanmiddag even kijken ben nu op het werk :O maare de warmste is bij mij AUX en daarna komt me cpu en die is gemiddelt 35 graden

oja maare het is helaas zo dat die 333 mod bij mij niet werkt ik snap nmiet waarom want die 266 werkt ook perfect.

dan zou ik hem nog verder kunnen klokken. en hij word niet gek warm denk ik... dus moet ik hem alsnog verlagen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 13:44 ]

• FlowDesign
Ik heb gisteren voor 9 Euro een Zalman NBF47 besteld om op m'n northbridge te monteren.
Als het goed is houdt die de northbridge een stuk koeler dan het standaard koelblok en zal dat voor een stabieler systeem zorgen (en minder slijtage aan de chip) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gotfrag.com/files/upload/oscar_zalman_zm47_0002_zoom.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Wat is je northbridge precies is dat hetkoelblok die op je moederbord zelf zit die zonder koelvin?

mijn temp's geven geen gekke waardes aan maar is het nog beter om toch de voltage te verlagen? het draait wel heel lekker stabiel.
FlowDesign schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:45:
Ik heb gisteren voor 9 Euro een Zalman NBF47 besteld om op m'n northbridge te monteren.
Als het goed is houdt die de northbridge een stuk koeler dan het standaard koelblok en zal dat voor een stabieler systeem zorgen (en minder slijtage aan de chip) :)

[afbeelding]

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:23:
Wat is je northbridge precies is dat hetkoelblok die op je moederbord zelf zit die zonder koelvin?
Northbridge is die met koelblok. :)
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:47:
uhmm waar kan ik dat zien :)? is dat AUX? wat hij bij speedfan aangeeft?
Aux is meestal de voeding. :)
Maar meestal rommelt Speedfan maar wat in de temps (leest het verkeerd uit en haalt temps door elkaar).

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
klopt ja ik had door dat die sensor bij mij er niet is dus hij doet maar wat.

maare temps blijven goed is het toch aan te raden voltage te verlagen?
3.24ghz 9x359fsb 1.53Vcore

en in me speedfan staat geen extern wel system maar die is ook 25 graden soms 28 maar niet veel meer Core temp is tussen de 1 a 3 graden lager dan cpu dus hou die cpu in de gaten en dan moet het met core wel goed gaan. hij is tot nu toe niet hoger geweest dan 42 graden

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand :D?

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:47:
klopt ja ik had door dat die sensor bij mij er niet is dus hij doet maar wat.

maare temps blijven goed is het toch aan te raden voltage te verlagen?
3.24ghz 9x359fsb 1.53Vcore

en in me speedfan staat geen extern wel system maar die is ook 25 graden soms 28 maar niet veel meer Core temp is tussen de 1 a 3 graden lager dan cpu dus hou die cpu in de gaten en dan moet het met core wel goed gaan. hij is tot nu toe niet hoger geweest dan 42 graden
Wat is je vraag? :?
Voltage verlagen omdat je hoge temps hebt?

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry, maar of het alsnog aan te raden is om te verlagen terwijl me temps goed blijven.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:54:
nee sorry, maar of het alsnog aan te raden is om te verlagen terwijl me temps goed blijven.
Lager voltage is altijd beter zolang die maar stabiel blijft.

AMD Nieuwsdiscussie

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:54:
Heb je de doos van je E2180 nog? Daar staat nml. je standaard Voltage op.
Ik denk dat dat 1,2875 Volt is en dan moet je deze handleiding gebruiken:
http://sg.vr-zone.com/art...Voltage_Boost/3904-3.html :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een E2160 maar verder bijna het zelfde, thnx ik ga ff kijken. maar zou zweren dat hij op 1.3 liep want hij schommelde tussen 1.28 en 1.32

kijk heb even een half uurtje op volle toeren gedraait met prime 95 dit kwam eruit rollen en hoger kwam de temp niet met de 1.53 Vcore

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/2070/naamloosck5.jpg

hij is heel even naar de 58 geschoten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 18:54 ]

• FlowDesign
Je moet je niet blind staren op de temps die speedfan weergeeft, blijbaar zijn de sensoren in speedfan niet zo goed geijkt.
Je kunt beter naast Speedfan ook Lavalys Everest gebruiken, die geeft de temperaturen blijkbaar nauwkeuriger weer. :)

Wat je standaard voltage is weet ik niet precies maar volgens mij heb je bij de E2xxx keuze uit twee smaken, namelijk 1,2875 of 1,35 Volt en als jij zegt dat ie schommelde tussen 1.28 en 1.32 dan gok ik dat je standaard Voltage 1,2875 is.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het even na kijken met andere programmatjes. ik ben in de toekomst nog wel van plan verder over te klokken maar moet ik wel even uitzoeken hoe ik die 333 mod wel werkend kan krijgen. moet gewoon lukken.

mocht de temp nou wel goed blijven en met de tijd verder willen klokken is het dan aan te raden toch die Vcore omlaag te gooien?

of zeggen jullie van de temp blijft goed en je bent nog meer van plan laat het lekker staan.

ik hoor het van jullie :D:P

Met vriendelijke groet,

Michael Pieterse

Verwijderd

Topicstarter
Hier een nieuwe screenshot weer een half uurtje aan met everest erbij:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/9626/naamloosts3.jpg

en kijk goed naar de Vcore van beide programma's

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik dus een andere mod geprobeert via die link voor een standaard vcore van 1.2875 nou heb ik de mod gedaan voor de 1.45 en toch springt hij naar 1.54

vertel mij hoe dat kan :P

en die mod erboven werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem weer staan op 1.53 die andere krijg ik niet werkend , helaas

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:44:
Hier een nieuwe screenshot weer een half uurtje aan met everest erbij:

[afbeelding]

en kijk goed naar de Vcore van beide programma's
In Everest is je Vcore 1,28 en in Speedfan 1,54? :?

Edit:
Kijk in Everest eens bij "Overclock" of daar ook een CPU Vcore waarde te vinden is (die een andere waarde geeft).

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 10-03-2008 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
gedaan en daar staat ook zo een lage waarde maar daar klopt nix van want in de bios staat ook 1,54

helaas gaat het niet lukken de 333 mod toe te passen er zit nu een dikke laag silver lijm die al anderhalve dag gedroogt heb maar nog niet werkt. ook met aluminium tape niet werkend te krijgen dus helaas niet verder te klokken met de tijd maar een nieuw bordje scoren.

• FlowDesign
Ik kan op het internet ook maar heel weinig informatie vinden over 800 naar 1333 mod. -O-

Verwijderd

Topicstarter
staat toch redelijk veel hier op het forum?

• FlowDesign
ja maar die mods die hier staan blijken dus niet te werken toch?

Verwijderd

Topicstarter
bij mij niet nee maar bij sommige wel maar die 200 naar 266 werkt perfect

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 16:33
welk voltage geeft cpu z weer ik heb ook een E2160 (tijdelijk zit te wachten op mijn q9450)

en ik heb hem op 3,3ghz lopen met een voltage van 1.344V (1,375 in bios)
ben namelijk wel benieuwd hoe hoog jij komt.omdat je niet zoveel E2160's ziet

Verwijderd

Topicstarter
ik draai op 3.24 ik krijg hem niet hoger jij wel? met welke mod? en 1.54 volt
maar ik krijg hem alleen niet hoger doordat ik 333 mod niet voor elkaar krijg.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 16:33
Ik heb niet hetzelfde bord als jou maar ik vroeg me gewoon af hoe hoog je komt omdat ik nog niet veel 2160 heb gezien.

Ik heb hem trouwens wel op 3,4ghz gekregen hoger ben ik nog niet geweest maar moest het voltage wel veel omhoog doen dus ik hou het lekker bij 3,3Ghz.

Verwijderd

Topicstarter
oke
Pagina: 1