Hallo,
ik heb laatst een E2160 gekocht waarmee ik een redelijke oc mee wilde scoren het was niet mijn bedoeling veel met voltages te gaan klooien maar eerder alleen fsb.
nou heb ik dit setje gekocht met 3 gig werkgeugen (333mhz DDR2 667)
nou heb ik de volgende instelling in de bios (versie 1.80):
overclock mode op: cpu, pcie sync (doe ik Async dan kan ik niet verder klokken dan 2.2 ghz - fsb van ongeveer 220/222) zonder dit dus sync dan kan ik mag gaan tot fsb 269 maar dan staat pcie op 120 en kom ik op 2.42 ghz
boot failure guard: disabled
spread spectrum: disabled
ratio actual value: 9 (aanpassen kan niet)
enchance halt state: disabled
max cpuid value limit: disabled
cpu thermal throttling: disabled
no-excute memory protection: disabled
intel (R) speedstep (TM) stech: enabled
en werkgeugen niet overklokt alleen op 333mhz ddr2 667 gezet.
Nou is het zo dat ik hiervoor een moederbordje had waarmee ik me celeron 2.8 ghz overklokte naar 3.6 stabiel 3.8 heeft het ook nog redelijk gedraait zonder Vcore aan te passen helaas is dat niet mogelijk met Asrock (zover ik weet)
Is het niet raar dat ik niet verder kan overklokken zonder me Vcore aan te hoeven passen.
Ook is het zo als ik hem dus op Async zet met hogere fsb dan 220 dat hij niet eens boot.
En als ik hem hoger zet met sync dan fsb 269 (120 pcie) dat hij wel boot (tot 274 fsb) maar ziet hij me aangesloten SATA dvd branders niet meer.
Ik had iets gelezen over de oudere bios er weer op zetten. zou dit echt helpen?
Als ik hier zo al die reviews lees moet het toch mogelijk om minimaal die 2.8 wel te halen? al kan ik niet bij mijn Vcore komen.
Ik hoop dat jullie hier iets over weten,
Met vriendelijke groet Michael
ik heb laatst een E2160 gekocht waarmee ik een redelijke oc mee wilde scoren het was niet mijn bedoeling veel met voltages te gaan klooien maar eerder alleen fsb.
nou heb ik dit setje gekocht met 3 gig werkgeugen (333mhz DDR2 667)
nou heb ik de volgende instelling in de bios (versie 1.80):
overclock mode op: cpu, pcie sync (doe ik Async dan kan ik niet verder klokken dan 2.2 ghz - fsb van ongeveer 220/222) zonder dit dus sync dan kan ik mag gaan tot fsb 269 maar dan staat pcie op 120 en kom ik op 2.42 ghz
boot failure guard: disabled
spread spectrum: disabled
ratio actual value: 9 (aanpassen kan niet)
enchance halt state: disabled
max cpuid value limit: disabled
cpu thermal throttling: disabled
no-excute memory protection: disabled
intel (R) speedstep (TM) stech: enabled
en werkgeugen niet overklokt alleen op 333mhz ddr2 667 gezet.
Nou is het zo dat ik hiervoor een moederbordje had waarmee ik me celeron 2.8 ghz overklokte naar 3.6 stabiel 3.8 heeft het ook nog redelijk gedraait zonder Vcore aan te passen helaas is dat niet mogelijk met Asrock (zover ik weet)
Is het niet raar dat ik niet verder kan overklokken zonder me Vcore aan te hoeven passen.
Ook is het zo als ik hem dus op Async zet met hogere fsb dan 220 dat hij niet eens boot.
En als ik hem hoger zet met sync dan fsb 269 (120 pcie) dat hij wel boot (tot 274 fsb) maar ziet hij me aangesloten SATA dvd branders niet meer.
Ik had iets gelezen over de oudere bios er weer op zetten. zou dit echt helpen?
Als ik hier zo al die reviews lees moet het toch mogelijk om minimaal die 2.8 wel te halen? al kan ik niet bij mijn Vcore komen.
Ik hoop dat jullie hier iets over weten,
Met vriendelijke groet Michael