• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Beste mensen,

Er doet zich een heel raar probleem voor hier. Ik zit in een studentenhuis, en er is kabelinternet (upc). Het gaat om een thomson ethernet kabelmodem, met daaraan een linksys WRT54GL router (standaard firmware). Toen ik daarnet gewoon aan het msnnen was, was de verbinding ineens gewoon weg :| . Ik denk ik herstart de pc, geen resultaat. Router uit en aan, geen resultaat. Wat blijkt nu? Ik kan wel verbinding maken met de router (mijn pc heeft windows vista, mijn laptop windows xp), maar vervolgens is er geen internetverbinding. Doe ik de utp kabel van het modem direct in mijn laptop heb ik meteen internet, doe ik dat in mijn pc (met windows vista) heb ik geen internet, hij ziet alleen een 'onbekend netwerk' :? Mega-vaag als je het mij vraagt. Als ik de oude router ertussen hang (was tijdje terug vervangen omdat draadloos nodig was), heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Op de linksys router kan ik in het web-based menu zien dat het geen ip krijgt van het modem (dhcp). Ik heb geen idee waarom, en ik snap ook niet waarom dat zo ineens niet meer werkt. Ik heb wel een ander topic gevonden met exact hetzelfde probleem, maar dat probleem was na een tijdje vanzelf weg :?

Help!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 21:37

Ryudo

Daily dose~

Gezien het een GL versie is, wat weerhoudt je ervan om er aan andere (custom) firmware op te zetten?
Meer functies en in veel gevallen (kuch, bijna altijd) stabieler dan de standaard linksys software. :)
Te denken valt aan Tomato of DD-WRT.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryudo op 25-02-2008 09:35 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Heb je al geprobeerd het modem te resetten?
Ik bedoel, je hebt alles al opnieuw opgestart (pc, laptop, router, maar het modem nog niet).

• stefan001
Ik heb alles inderdaad al uit en aan gehad, het mag helaas niet baten.
Ik zie niet in wat het updaten van de firmware voor nut zou hebben, aangezien het tot nu toe steeds gewoon werkte. Daarbij werkt het op de oude router (die ik nog had liggen) ook niet.

Het is dus heel vreemd: het modem werkt anders kon ik hier niet posten, het is zeer onwaarschijnlijk dat beide routers ineens stuk zijn, maar wat is het dan wel?

• stefan001
Hm, het probleem lijkt opgelost... Ik had de boel weer uitgezet (stekkers eruit), toen eerst de router erin, daarna het modem en toen werkte het...

Ik haat dit soort vage problemen als ik niet weet wat er mis gaat :X .

Nouja, als het maar werkt en vooral ook stabiel blijft...

(oplossing dus hetzelfde als in het eerder aangehaalde topic: het gaat vanzelf weer werken :? )

[ Voor 14% gewijzigd door stefan001 op 25-02-2008 12:37 ]