Wolfdales waren toch niet te krijgen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.432 views

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 00:40
Wolfdale's wel. Penryn's is een probleem, E8xxx serie is er gewoon...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cubefanatic schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:25:
Wolfdale's wel. Penryn's is een probleem, E8xxx serie is er gewoon...
Maar ook dat valt best tegen. Van de week zo'n ding proberen te bestellen, maar geen enkele groothandel kon ze nog leveren. Je moet dus net geluk hebben dat er nog ergens eentje ligt.

Verwijderd

ErikRo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:13:
Ben ik nou gek die WD's waren toch niet te koop?
Jij bent gek :+

Kijk maar eens in [OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/ info Topic

• ErikRo
  • Laatst online: 18-05 12:03
Dank je voor het compiment ;)

Link had ik nog niet gezien dus die ga ik meteen doorspitten :P

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• mcvos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 10:51
Cubefanatic schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:25:
Wolfdale's wel. Penryn's is een probleem,
Wolfdale is een Penryn. Toch? Penryn is volgens mij een verzamelnaam voor alle 45 nm Intels.

Verwijderd

mcvos schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:47:
[...]

Wolfdale is een Penryn. Toch? Penryn is volgens mij een verzamelnaam voor alle 45 nm Intels.
Weer fout :p
Penryn is de verzamelnaam voor alle cpu's met de verbeterde Core 2-architectuur: Wolfdale (dualcore), Yorkfield (quadcore) en Harpertown (Xeon) :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
Wolfdales zijn al in het wild gesignaleerd, wel superschaars maar goed ze zijn er wel. (zoeken met een lampje) Waar TS op doeld is de Yorkfield, oftewel de vernieuwde quadcore... Deze moet rond 15 maart uitkomen en is tot op heden nog nergens in het wild aangetroffen. (Q9450 enzo ;) )

Verwijderd

dominator schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:40:
Wolfdales zijn al in het wild gesignaleerd, wel superschaars maar goed ze zijn er wel. (zoeken met een lampje) Waar TS op doeld is de Yorkfield, oftewel de vernieuwde quadcore... Deze moet rond 15 maart uitkomen en is tot op heden nog nergens in het wild aangetroffen. (Q9450 enzo ;) )
Ik heb je TS nergens iets 'horen' typen :P over quadcore's volgens mij heeft hij het over de Wolfdales.
En zo schaars zijn de Wolfdales ook niet. Er zijn nog zat winkels met een voorraad in NL. :)

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 00:03
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:44:
En zo schaars zijn de Wolfdales ook niet. Er zijn nog zat winkels met een voorraad in NL. :)
Via de pricewatch vind ik anders geen enkele winkel die ze op voorraad heeft. Ik heb al 4 weken een E8400 in bestelling staan bij salland, toch 1 van de grote winkels. Maar als jij een winkel weet waar ze op voorraad liggen hoor ik dat natuurlijk graag ;)

specs

Verwijderd

RubenDJ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:11:
[...]

Via de pricewatch vind ik anders geen enkele winkel die ze op voorraad heeft. Ik heb al 4 weken een E8400 in bestelling staan bij salland, toch 1 van de grote winkels. Maar als jij een winkel weet waar ze op voorraad liggen hoor ik dat natuurlijk graag ;)
Ik vind er zo al 2 heb ik niet eens alle winkels bekeken. ;)
Salland en Friesland Computers hebben ze in voorraad.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

RubenDJ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:11:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:38:
[...]

Ik vind er zo al 2 heb ik niet eens alle winkels bekeken. ;)
Salland en Friesland Computers hebben ze in voorraad.
Ligt het nou aan mij of klopt er hier iets niet.? :+

[ Voor 37% gewijzigd door Da_maniaC op 25-02-2008 16:42 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:41:
Ligt het nou aan mij of klopt er hier iets niet.? :+
Ik vond het idd ook vreemd dat hij zij dat ze bij Salland niet op voorraad zijn terwijl op hun site staan dat ze wel in voorraad zijn. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:44:
[...]

Ik vond het idd ook vreemd dat hij zij zei dat ze bij Salland niet op voorraad zijn terwijl op hun site staan dat ze wel in voorraad zijn. ;)
En het feit dat Salland het over een levertijd van 20+ werkdagen heeft laat je buiten beschouwing :?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 08:28

Koppensneller

winterrrrrr

Heb toevallig vorige week nog snel een E8400 kunnen scoren bij Cool Prices. Had hem eerst bij Azerty besteld, maar net na de bestelling veranderde de levertijd naar 14+ dagen :| CP had hem toen toevallig nog op voorraad. :)

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Mijne besteld bij 4launch.

Ik had m in 3 weken. Maar een paar dagen later dan de leverindicatie destijds (6-10 werkdagen).

Op dit moment staat ie op meer dan 10 werkdagen, dus nu weet ik het niet zeker. Maar volgens de baliemedewerker was de logistiek wel een beetje op toeren aan t komen...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 07:10

mux

99% efficient!

Twee van mijn vrienden hebben al tweeënhalve week resp. één week een E8400 binnen, en morgen komt mijn eigen E8200 binnen van cool-prices.nl (die ze gewoon op voorraad had). Tekort is er niet echt.

[moet bij gezegd worden dat ééntje wel van de preorder was]

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 16:32

RichZ

Keep burning!

Ik heb mijn E8400 een week geleden besteld bij 4launch, ik heb ze zaterdag even gemaild met de vraag wat de te verwachten levertijd is. Ik kreeg een mail terug dat het nog wel enkele weken kan duren en dat ik nummer 50 ben die aan de aan beurt is voor deze processor. Sinds ik hem besteld heb is de prijs ook nog iets gezakt dus zullen er na mij ook wel weer meer bestellingen zijn gedaan. Erg makkelijk is ie in ieder geval niet te krijgen nu.

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb bij Friesland Computers E8400 gehaald. Dat is op vrijdag en ik kan zo heen rijden omdat het in buurt is. :)
Mijn pc loopt nu lekker snel op E8400.

Maar inderdaad, alle winkels onder 200 Euro prijs hebben vaak tekorten en dus lange wachtrijen.
Wil je echt meteen hebben, dan zul je naar winkels moeten gaan boven 200 Euro. Alternate b.v. is 230 Euro, duur dus, maar wel met voorraadje. Dure winkels hebben dus wat liggen.

4launch is bijna allergoedkoopste met 169 Euro, maar dan zul je moeten rekening houden met zo'n ongeveer 100 wachtenden voor je! Op het moment dat ik bij 4launch bestel waren er al 90 wachtenden. Mag je dus raden hoe populair E8400 is.

Je kan ook voor E8500 gaan. Die is qua prijs minder effectief omdat winst kleiner is tov E8400, maar wel meer voorraadkans.

Je moet weten dat Intel bewust de E8xxx productie op laag pitje houdt om E6xxx kans te geven om te kunnen verkopen. Maar met al die benchmark resultaten gaan meer mensen om E8xxx serie zeuren en dat is moeilijk voor verkopers met hun "overschot" aan E6xxx processoren. Lastig hoor. Verkopen van E6xxx gaat minder hard dan E8xxx .... sorry voor winkels.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dominator schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:40:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29542907 :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Gekocht != binnengekregen ;) pre-orderen kan al een hele tijd :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier wel :? Wacht ff, quote the post wel ff, give me a sec...

Edit: Niet leverbaar toch? Of heeft ie een ES?
sorted.bits schreef op zondag 03 februari 2008 @ 08:20:
Net (nou ja, paar weken geleden) dit gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://media.schottenland.de/pi/IntelCore2QuadBox.jpg
Q9450

+ 2 x 4GB DDR2 PC5300 667MHz van Kingston

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 25-02-2008 20:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RichZ

RichZ

Keep burning!

• ErikRo
Ik zie trouwens alleen boxed exemplaren, dus die zitten al in elkaar, denk ik.

Als ik een andere koeler er op wil, moet ik dan een non boxed exemplaar zoeken?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoeft niet persee. Boxed is een CPU + Cooler in een doosje. Tray is enkel de CPU, zonder cooler, doosje of wat dan ook.
Dat er een Cooler bij een Boxed exemplaar zit, wil niet zeggen dat je die moet gebruiken. Andere cooler erop zetten kan gewoon.

Ey!! Macarena \o/

• mux

mux

99% efficient!

Sterker nog, het eerste wat ik doe als ik de cpu morgen binnenkrijg is er een Scythe Mine op zetten :D En die is boxed. Voor het geval deze post nog enige extra kracht bijzet aan het bovenstaande feit :+

• MrDummy

MrDummy

Wel, E8400 is zo koud met grote Spire koelblok erop (gemaakt voor oudere processor tot 3GHz) dat het kouder is dan moederbord temp... sta je van te kijken :) Dus voor E8400 hoef je ook geen bigass koelblok voor hebben, zelfs bij overklok naar 4Ghz is er weinig temp toename te merken. Dat lees ik uit toms hardware overklok verhaal.

• mux

mux

99% efficient!

Er was sprake op xbit/anand dat de thermische dissipatie van de processor alleen in de buurt van de 30W ligt - dat is werkelijk niks en kan met een socket 370 koelertje nog worden weggewuifd. Ik hoop dus ook vurig dat ik mijn E8200 passief kan koelen met mijn Mine en zodanig maar één fan nodig heb in mijn hele behuizing. Helaas was er toen de intel G35 chipset die behoorlijk warm wordt...

(dat leidt tot de volgende vraag: zou het niet een geweldig idee zijn voor moederbordmakers om speciaal voor HTPC's en andere geluidskritieke zaken een koelblok te maken dat chipset, fets en evt. andere warmtemakers én de cpu tegelijk passief koelt?)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:34
RichZ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:34:
Ik heb mijn E8400 een week geleden besteld bij 4launch, ik heb ze zaterdag even gemaild met de vraag wat de te verwachten levertijd is. Ik kreeg een mail terug dat het nog wel enkele weken kan duren en dat ik nummer 50 ben die aan de aan beurt is voor deze processor. Sinds ik hem besteld heb is de prijs ook nog iets gezakt dus zullen er na mij ook wel weer meer bestellingen zijn gedaan. Erg makkelijk is ie in ieder geval niet te krijgen nu.
Eerste en tweede week van maart krijgen ze een voorraad binnen. Geen idee of jij en ik daar tussen zitten. Ik heb mijn bestelling geplaatst op zes februari maar mij werd niet verteld welk nummer ik heb op de wachtlijst.Het wachten is extra tenenkrommend gezien dit mijn laatste component die nodig is voor mijn upgrade terwijl ik de rest al binnen heb. ;(

• RichZ

RichZ

Keep burning!

D. Ninjai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 07:31:
[...]

Eerste en tweede week van maart krijgen ze een voorraad binnen. Geen idee of jij en ik daar tussen zitten. Ik heb mijn bestelling geplaatst op zes februari maar mij werd niet verteld welk nummer ik heb op de wachtlijst.Het wachten is extra tenenkrommend gezien dit mijn laatste component die nodig is voor mijn upgrade terwijl ik de rest al binnen heb. ;(
Ik heb de mijne op 17 februari besteld en aangezien ik nummer 50 ben zit je daar in ieder geval onder ;)
Voor mij geld trouwens hetzelfde; ik zit alleen nog te wachten op mijn processor, dan kan ik mijn systeem in elkaar zetten.

• RubenDJ
Mede naar aanleiding van het bericht op de FP heb ik vandaag mijn E8400 geannuleerd bij Salland en besteld bij Digitique. Wel helaas 30 euro duurder maar aangezien ik binnenkort mijn nieuwe huis in ga wil ik toch op tijd mijn HTPC af hebben.

specs

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niemand die zich dit afvraagt?
sorted.bits schreef op zondag 03 februari 2008 @ 08:20:
Net (nou ja, paar weken geleden) dit gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://media.schottenland.de/pi/IntelCore2QuadBox.jpg
Q9450

+ 2 x 4GB DDR2 PC5300 667MHz van Kingston
Uit het "heb je iets nieuws... deel 62" topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 26-02-2008 14:21 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Net zoals op de vorige pagina (!): gekocht en geleverd zijn 2 verschillende dingen. Maar als je er zo van overtuigd bent, vraag het dan even aan depl0y zelf?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Allang geprobeerd, geen reactie op mail.

Maar wil wel weten hoe dat kan als de 9450 nog niet eens leverbaar is, als diegene 'm daadwerkelijk al binnen heeft.

[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 26-02-2008 18:44 ]

Oscar Wilde

• ErikRo
RaZ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:24:
Hoeft niet persee. Boxed is een CPU + Cooler in een doosje. Tray is enkel de CPU, zonder cooler, doosje of wat dan ook.
Dat er een Cooler bij een Boxed exemplaar zit, wil niet zeggen dat je die moet gebruiken. Andere cooler erop zetten kan gewoon.
Bestaan die boxed chips dan uit 2 losse onderdelen die jezelf assmebleert?
Of is het de bedoeling dat je het koelblok en chip met een schroevendraaier, licht grof geweld en fohn van elkaar scheid alvorens je een nieuwe koeler er op kan zetten?

Excuus als dit een hele domme vraag is, maar ik kom liever niet voor verrassingen te staan :)

[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 26-02-2008 19:30 ]

• RubenDJ
Een boxed cpu bestaat altijd uit 2 losse onderdelen.

specs

• stylezzz
  • Laatst online: 21:12
Ik kan ook wel op een forum posten dat ik een 9800GX2 in m'n pc heb zitten. Patsfactor 100% Geloofwaardigheid 0,1%...... :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus ik zit hier waarschijnlijk een beetje naïef te zijn :/

Oscar Wilde

• D. Ninjai
RichZ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:55:
Ik heb de mijne op 17 februari besteld en aangezien ik nummer 50 ben zit je daar in ieder geval onder ;)
Voor mij geld trouwens hetzelfde; ik zit alleen nog te wachten op mijn processor, dan kan ik mijn systeem in elkaar zetten.
4Launch heeft vandaag blijkbaar een vracht binnen want die van mij staat nu op groen. Dus als het goed is morgen binnen. Bij Komplett kan je zien hoeveel stuks ze hebben liggen en zij verwachten vandaag zeven stuks. 4Launch heeft een nieuwsbericht geplaatst dat ze een groot percentage binnen wisten te vissen dus misschien dat jij er ook tussen valt. ;)

Ik heb net mijn kop gestoten van het heen en weer springen toen ik het zag.

[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 29-02-2008 14:29 ]

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
D. Ninjai schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:10:
[...]

4Launch heeft vandaag blijkbaar een vracht binnen want die van mij staat nu op groen. Dus als het goed is morgen binnen. Bij Komplett kan je zien hoeveel stuks ze hebben liggen en zij verwachten vandaag drie stuks. 4Launch heeft een nieuwsbericht geplaatst dat ze een groot percentage binnen wisten te vissen dus misschien dat jij er ook tussen valt. ;)

Ik heb net mijn kop gestoten van het heen en weer springen toen ik het zag.
Bij mij nog op blauw... (22ste besteld)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
*never mind, had ni gezien da er al een pagina nakwam*

[ Voor 87% gewijzigd door bartgabriels op 29-02-2008 13:39 ]

• ErikRo
hm ik had geen zin om te blijven wachten voor die paar tientjes en ben 8 computer zaken afgeweest. Bij de laatste die ik kon bedenken om 5 voor 6 had ik geluk en voor €200 kon ik met de E8400 naar huis en dat was woensdag. :)

Er was zelfs een zaak die ze misshcien volgende week binnen kreeg maar dan werd de prijs al €220 :+

Nu de rest van de computer nog ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ErikRo op 29-02-2008 18:00 ]

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 13:31
disheaver schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:20:
[...]

Bij mij nog op blauw... (22ste besteld)
Bij mij ook, 23e besteld. Wel tegen een lage prijs, maar ik vrees dat er nog hordes mensen voor ons zijn :(

Gelukkig heb ik nog geen andere componenten besteld, het leek me beter om daarmee te wachten, je weet nooit of die nog goedkoper worden terwijl ik een paar weken op de processor wacht :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 12:26
De 27e een 8400 besteld, en de 29e in huis. :)

Verwijderd

Nemesis_Wolfe schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:24:
De 27e een 8400 besteld, en de 29e in huis. :)
Zeker voor een hoge prijs? :o

Verwijderd

En wáár precies is ook wel interessant :p

• mux

mux

99% efficient!

Mijn SLAPP ligt hier inmiddels lief naast mij in zijn plastic :) Wat een kleine boxed koeler!

• ErikRo
Leuk kom ik net dit stukje tegen, misshcien toch beter even kunnen wachten

http://www.theinquirer.ne...heat-probs-reported-intel

Heat probs reported for Intel E8400s

Temperature rising as overclockers break into sweat

By INQUIRER staff: Friday, 01 February 2008, 9:34 AM

A HEAP of heat problems with Intel’s E8400 microprocessor are being reported on a host of hardware forums.

Users are claiming that the sensor diodes aren’t up to scratch and that’s causing the overclockers to get overheated themselves.

That’s not something Intel is admitting. A response from an Intel techie to a user over at OC Forums claims it has nothing to report on sensor problems but that just seems to be adding fuel to an already crackling blaze.

A search on Saint Google reveals there’s plenty of heated discussion raising people’s temperatures around the world.

• D. Ninjai
ErikRo schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:36:
Leuk kom ik net dit stukje tegen, misshcien toch beter even kunnen wachten

http://www.theinquirer.ne...heat-probs-reported-intel
Toen ik mijn E8400 had ingebouwd en voor het eerst het bios in ging schrok ik ook even van wat krijgen we nou. Veertig graden terwijl ik de meegeleverde cooler goed had geinstalleerd en een prima airflow heb. In Windows geeft Core Temp en Everest tien graden meer aan. :N

Eerder had ik mijn zijpaneel nog open toen ik mijn pc voor het eerst opstarte en wou de cpu fan niet draaien... Hij hikte wel een paar keer maar sloeg niet aan om het zo te verwoorden. Direct de voedingskabel eruit getrokken. Alles was goed aangesloten maar na wat zoeken op Google en ook GoT schijnt het normaal te zijn. En ik huiverig de pc weer aan doen en gelukkig sloeg ie wel aan na een aantal seconden zoals her en der werd geschreven.

Deze tool zou de temperatuur nauwkeuriger moeten weergeven.

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 04-03-2008 22:18 ]

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Had eerst de Q9450 ge-preorderd maar na veel twijfel heb ik de [OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/ info Topic gelezen en toch voor E8500 gegaan. Verwachte levertijd 2 weken, ben benieuwd! :9

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Niet om te spammen, maar als ik bij bijv Cool-prices kijk staan daar sinds vandaag weer een hele zut e8400s in de lijst (nu 26, gisteren stond dit nog op 0). Zelf heb ik de mijne bij XS2 in bestelling staan, al zeggen die hem pas eind maart te kunnen leveren (nu zit ik niet te springen om deze cpu, ik wacht rustig af omdat ik nog een e6750 heb voor op mijn nieuwe P35 bordje. Maar hij stond al in bestelling voor iemand anders, die inmiddels een E8200 heeft, dus neem ik het ding over).

Zo te zien zijn er dus nog wel een paar batches verscheept :)

Verwijderd

D. Ninjai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 07:31:
[...]

Ik zit in het zelfde schuitje, relatief gezien mijn beste computer ooit, waarvan ik de E8400 mis. Ik ben nou ook nummer 50... de mijne heb ik trouwens besteld op 19 februari en ik kreeg zaterdag een mail dat ik nr 50 was en dat het enkele weken kan duren. Ik begin me af te vragen of ze standaard tegen iedereen zeggen dat ze nummer 50 zijn. 8)7

Verwijderd

Vandaag nog 1 kunnen bestellen, waarschijnlijk 10 maart binnen. :D

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:34:
waar heb je hem bestelt?

Verwijderd

Bij Komplett...Maar zag dat er al weer veel voorraad is @ Cool Prices...Dus sla je slag! :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:45:
[...]

Bij Komplett...Maar zag dat er al weer veel voorraad is @ Cool Prices...Dus sla je slag! :*)
Ik weet niet... Cool-Prices is wel erg duur. Denkt er iemand dat de E8400 in grote getalen bij 4launch binnenkomt? Aangezien een andere nr. 50 al zijn spullen heeft gekregen. Ze spreken al een maand over een grote vracht die tussen de 5e en de 10e zou binnenkomen.

Verwijderd

Tijdens het plaatsen van mijn post hierboven, was de CPU nog 165,- euro excl verzending bij Cool-Prices...Maar zie dat de prijs inmiddels op 199,95 euro excl verzending staat. :X

Verwijderd

nvm :p

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 21:53 ]

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:26:
Tijdens het plaatsen van mijn post hierboven, was de CPU nog 165,- euro excl verzending bij Cool-Prices...Maar zie dat de prijs inmiddels op 199,95 euro excl verzending staat. :X
Het was 164,- , ik zag het ook en heb 'm gelijk besteld. Een paar uur later was het weer 199,95.
Het was gewoon een fout, want de e8200 was op dat moment 164,95.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:34:
Kan hem zometeen al ophalen! _/-\o_
Helaas is deze CPU nog steeds niet in voorraad bij Komplett...

@Obeja

Wordt dus goed de pricewatch in de gaten houden? ;)
Maar het lijkt er wel op dat de prijzen overal zijn gestegen. :(

Verwijderd

vandaag er hier 8 binnen gehad (komen van Komplett)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb net mijn proc (E8400) binnengekregen van XS2 (voor 167€ inc btw.). Gisteren werden we gebeld door QWERTY dat de E8200's weer volop op voorraad waren (al waren zij niet echt goedkoop). Blijkbaar is er toch op diverse plekken weer het nodige binnen gekomen.

• GreatDictator
Van mij mag 4launch de komende dagen eigenlijk nog wel niks binnenkrijgen, ik heb m'n 8400 naar m'n ouders laten sturen en ze zijn de komende week op vakantie 8)7

Maar ach, het zal nog wel zeker een week duren.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Obeja
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:21:
[...]
@Obeja

Wordt dus goed de pricewatch in de gaten houden? ;)
Maar het lijkt er wel op dat de prijzen overal zijn gestegen. :(
cool-prices staat al een tijdje niet meer in de pricewatch voor de e8400.
Ik hield de e8400 al een tijdje in de gaten bij cool-prices. Ik wilde de e8400 voor 199,- gaan kopen en zag tot m'n verbazing dat deze op 164,- Euro stond. Snel m'n bestelling in orde gemaakt. Ik had nog meer nodig namelijk. 2 uur later was de prijs weer aangepast naar 199,95. Scheelt toch 36,- euro.

Verwijderd

NHJ BV schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:11:
Van mij mag 4launch de komende dagen eigenlijk nog wel niks binnenkrijgen, ik heb m'n 8400 naar m'n ouders laten sturen en ze zijn de komende week op vakantie 8)7

Maar ach, het zal nog wel zeker een week duren.
Ik hoop juist dat 4launch die dingen zo snel mogelijk binnenkrijgen. Ik zit al 2 maanden te wachten op dat ding terwijl ik de rest al heb. Ook zuigt dat kijken naar die klaarstaande onderdelen gewoon te hard als je ze niet kan gebruiken :P

Verwijderd

Ik had de laatste E8400 bij Komplett kunnen bestellen voor 189,- euro. Niet de goedkoopste, maar er zijn nog veel duurdere zaken. Bij mij is het voordeel dat het voor mij maar 5 minuten rijden is naar Komplett met de auto. ;)

Bij Alternate is er voldoende voorraad, maar daar betaal je er ook 229,- euro voor excl verzendkosten. :X

• MrDummy

MrDummy

Logisch. Dure winkels hebben meestal genoeg liggen. Je kunt aannemen dat winkels BOVEN 200 Euro meer voorraad aan E8400 heeft liggen en winkels onder 200 Euro zien hun voorraden eerder wegslinken en worden moeilijk verkrijgbaar.

Winkels met 170 Euro als prijskaartje kan je wel schudden, die hebben lange wachtlijsten.
Dus je moet kiezen met 2-3 weken wachten of nu 30 Euro meer besteden voor instant kopen.

Hoewel.... sommigen hebben nog wel wat E8500 liggen als ie 30-40 Euro meer kost (bij dezelfde winkel). Dan kan je die ook nemen als alternatief.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDummy op 05-03-2008 18:00 ]

Verwijderd

Dat is wel zo, maar de gene die al hebben besteld blijven gewoon wachten. Ik had mijn E8400 ook al gehad als ik niet van winkel was veranderd...

Als ik niet bij de levering van 10 maart zit, zal ik denk ik wel gaan wisselen want ik ben het wachten nu echt beu. ik zit nu al anderhalf maand op dat ding te wachten...

Verwijderd

Salland heeft net vandaag een sloot e8400's binnengekregen, helaas niet genoeg, want ik zit nog steeds te wachten. Ze hebben hun prijs ook een tientje omhoog gegooid.

Verwijderd

Pfoef, mijn lokale pc boer heeft de E8400 voor E 239! De E8500 gaat voor E288 over de toonbank.

De prijsverschillen tussen de 8400 en de 8500 zijn wel overal verschillend. Van E40 tot E80.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 21:21 ]

Verwijderd

Nu ben ik nr. 38 bij 4launch, de prijzen zijn ook flink omhoog gegooid en het verschil is nog maar 40 euro tussen de E8400 (€193) en E8500.

4launch heeft de neiging om zichzelf tegen te spreken. De ene keer praten ze over de grote levering van 10 maart, maar nu weten ze er niks meer vanaf en komt er pas een grote levering in de week van 20 maart en begin april...

Nouja het zal wel, zolang ik dat ding snel krijg, ik begin nu gek te worden van het wachten, ik wil Crysis spelen en normaal kunnen opstarten...

• MrJames

MrJames

-/

Ik hoor zelf ook bij verschillende shops tussen 10/15 maart. We zullen het zien.

Bij CP staat er dat er 10-3 binnenkomt.
http://www.cool-prices.nl...eer%20extra%20binnen%20!!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb zojuist weer heerlijk 3 E8200's op voorraad bij cool-prices besteld. De prijzen worden wel met de dag omhoog gesmeten trouwens, eigenlijk niet heel netjes van ze...

• MrJames

MrJames

-/

ssj3gohan schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:34:
Ik heb zojuist weer heerlijk 3 E8200's op voorraad bij cool-prices besteld. De prijzen worden wel met de dag omhoog gesmeten trouwens, eigenlijk niet heel netjes van ze...
klopt de voorraad indicatie van CP wel? Sins gisteren staat er bij de E8400 23 op voorraad. Geloof er helemaal niks van!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:03:
Nu ben ik nr. 38 bij 4launch, de prijzen zijn ook flink omhoog gegooid en het verschil is nog maar 40 euro tussen de E8400 (€193) en E8500.

4launch heeft de neiging om zichzelf tegen te spreken. De ene keer praten ze over de grote levering van 10 maart, maar nu weten ze er niks meer vanaf en komt er pas een grote levering in de week van 20 maart en begin april...

Nouja het zal wel, zolang ik dat ding snel krijg, ik begin nu gek te worden van het wachten, ik wil Crysis spelen en normaal kunnen opstarten...
verwend kreng :(

Verwijderd

Verwend kreng!? :(

Ik wacht verdomme sinds 19 januari op dat ding, ondertussen is er ook nog veel misgegaan met de eerste webwinkel waar ik dat ding heb besteld. Vind je het gek dat ik het wachten lichtelijk beu ben? }:|

• mux

mux

99% efficient!

MrJames schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:50:
[...]

klopt de voorraad indicatie van CP wel? Sins gisteren staat er bij de E8400 23 op voorraad. Geloof er helemaal niks van!
Ik heb hem de eerste keer direct gereserveerd en opgestuurd gekregen, dus volgens mij wel. CP is relatief duur, maar je krijgt hem wel direct (en voor mij is dat momenteel even wat belangrijker dan de laagst mogelijke prijs)

• Obeja
  • Niet online
De voorraadindicatie klop helemaal bij CP. Ook spelen ze inderdaad met de prijs van de E8200. Binnen een week heeft deze processor verschillende prijzen gehad. 150 , 159 , 165, 169 Euro.

De E8400 hebben ze gewoon op voorraad. Als enige voor de laagste prijs.

Gelukkig heb ik mijn E8400 vorige week voor 164,- Euro kunnen bestellen bij CP.

• MrJames

MrJames

-/

Vorige week maandag besteld en nog steeds niks gehoord. We blijven wachten.

• mux

mux

99% efficient!

Mijn E8200's zijn zojuist verscheept in vier grote dozen samen met wat NSK3480's. Morgen binnen :)

CP goedheid :+

• MrDummy

MrDummy

E8200 is sloom :)
Happy sloom computing :D

Uit benchmarks is goed te zien dat E8400 en E8500 uitstekend doen en bijna boven alles uitsteken. E8200 is langzamer en zelfs onder betere AMD cpu, als ik me niet vergis :)
Geen wonder dan E8400 idioot populair is.

Ik wil graag jaren zoet houden en daarom probeer ik zo hoog mogelijk gaan... en dus E8400 gepakt.
Dat heet goed geld besteden. Grote stappen nemen is goedkoper dan kleine stappen als je op lange termijn kijkt. Dan hoef je niet snel upgraden omdat je pc dan nog snel genoeg is.

[ Voor 34% gewijzigd door MrDummy op 10-03-2008 18:17 ]

• mux

mux

99% efficient!

Oh wat een gigantisch verschil zit er tussen E8200 en E8400, ik word van m'n stoel geblazen tijdens het tekstverwerken...

Nee, het verschil is werkelijk niks. Hij is over een paar maanden toch niets meer waard, dan gooi ik liever minder geld weg aan iets dat zo snel devalueert dan dat ik 'dat beetje extra' neem wat uiteindelijk toch niks extra's is.

Marketing en product placement zorgt voor leuke psychologie :)

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MrDummy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:15:
mja, je kunt er tenminste mee putteren...

4launch: 'grote' levering nu rond 18 mrt bij de leverancier en wss niet groot genoeg voor mijn bestelling van de 22ste (feb).

Mijn nummertje: wat onder de middengrens, van 79 bestellingen...

dat is dus....
...50? :o

• GreatDictator
disheaver schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:14:
[...]

mja, je kunt er tenminste mee putteren...

4launch: 'grote' levering nu rond 18 mrt bij de leverancier en wss niet groot genoeg voor mijn bestelling van de 22ste (feb).

Mijn nummertje: wat onder de middengrens, van 79 bestellingen...

dat is dus....
...50? :o
Bedankt voor de update, ik had 'm de 23e besteld en zit dus ook nog niet bij die levering. Scheelt mij weer mailen :)

Maar het duurt wel erg lang zo, ik mag toch hopen dat het na de 18e niet nog weken gaat duren voor de volgende levering.

• BackSlash
  • Laatst online: 18-05 16:18
Ik had weinig geduld dus heb hem vorige week maandag bij een shop voor 198 euro besteld. Wel een paar tientjes meer kwijt, maar draai nu sinds een week al op m'n E8400 :)

Als je het wachten zat bent zou ik gewoon de order annuleren en ergens anders bestellen waar hij wel gewoon uit voorraad leverbaar is. Niks zo vervelend als wachten :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 09:52

Kingpinda

Citizenship is earned.

@ alle mensen op zoek naar een e8xxx:

Bel eens voor de gein naar cd-rom land in breda. Die doen niet aan verzenden maar houden hem een dag vast voor je. Dus... Geen wachtlijsten en met een beetje geluk een beetje voorraad.

Had mijn e8400 daar opgehaald 25 januari. had bij 3 verschillende zaken hem in pre-order staan maar na herhaaldelijk bellen konden zij mij niet vertellen wanneer hij nou binnen zou komen.. Zo ongeduldig als ik was heb ik alles afgebeld. En zodoende kwam ik bij deze zaak. Ja zeiden ze vrolijk. vandaag binnengekregen. Je moet hem wel alleen ophalen. Dus maar ff van arnhem naar breda gekard en de rest geanulleerd.

Life is like living only without the peaches

• MrJames

MrJames

-/

Ik zelf ook ben het wachten zat. Heb mijn order geannuleerd en bij CP een E8500 besteld. Morgen binnen 8)

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

MrDummy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:15:

Uit benchmarks is goed te zien dat E8400 en E8500 uitstekend doen en bijna boven alles uitsteken. E8200 is langzamer en zelfs onder betere AMD cpu, als ik me niet vergis :)
Geen wonder dan E8400 idioot populair is.

Ik wil graag jaren zoet houden en daarom probeer ik zo hoog mogelijk gaan... en dus E8400 gepakt.
Dat heet goed geld besteden. Grote stappen nemen is goedkoper dan kleine stappen als je op lange termijn kijkt. Dan hoef je niet snel upgraden omdat je pc dan nog snel genoeg is.
Een E8200 kan je toch ook overklokken? :? Ik haal zelf ook nooit het model dat zo super populair is maar juist een stapje eronder. Zo had ik maanden geleden een xeon quadcore voor 190 euro toen een Q6600 nog 250 euro koste. Mijn Xeon loopt net zo hard als een Q6600. Waarom zou je dan meer uitgeven? Over een paar maandjes is het allemaal oude rommel, jij noemt nieuwe modellen zelfs sloom. Zo zie je maar hoe snel het z'n waarde verliest :)

Een E8200 op 8*500 is nog steeds 4Ghz of zie ik dat verkeerd? ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Best bizar ik had de E8400 op 3-03 besteld bij CP voor 169 euri en had em de dag daarna binnen 8) Dus dan ben je best wel zuur als je al vanaf januari aan het wachten bent. M'n E8400 loopt nu lekker op 3,6 ghz in m'n nieuwe pc :)

• Obeja
  • Niet online
SjorsVN schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:54:
Best bizar ik had de E8400 op 3-03 besteld bij CP voor 169 euri
Dat was ook een fout in de webshop van CP. Ik heb er ook 1 besteld op 3 maart 's avonds. Was trouwens geen 169,- maar 164,- Euro bij mij.

Verwijderd

Wow! Op Cool-Prices heb ik er eergisteren één besteld voor 190 euro, toen er nog 24 op voorraad waren. Twee dagen later is de prijs 9 euro hoger en zijn ze door de voorraad heen. Dat is dus ook weer een alternatief minder voor wie nog steeds wacht...

• ErikRo
bij pcl computers in amsterdam ligt ook nog een voorraadje e8400 maar wel voor 200 euro voor wie niet kan wachten

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 07:56
Net E8400 besteld bij CP, 199,95 ..

Kan het niet uitstaan dat ik al die tijd zou moeten gaan wachten op een e8500 die ik origineel besteld heb :-)

Hoop dat hij morgen nog verstuurd wordt!

• MrJames

MrJames

-/

Libbz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:42:
Net E8400 besteld bij CP, 199,95 ..

Kan het niet uitstaan dat ik al die tijd zou moeten gaan wachten op een e8500 die ik origineel besteld heb :-)

Hoop dat hij morgen nog verstuurd wordt!
vandaag vroeg rond de 9 uur was er 4 E8500 op voorraad. Rond 11 uur was alles verkocht. Had meteen na 9 besteld en betaald. Krijg hem morgen binnen.

• Libbz
tsjaa, had bij azerty besteld.. had ik het maar eerder geweten dan had ik vanmorgen(gistermorgen) ook besteld :-)

• MrJames

MrJames

-/

Libbz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:11:
tsjaa, had bij azerty besteld.. had ik het maar eerder geweten dan had ik vanmorgen(gistermorgen) ook besteld :-)
vanmorgen heb ik daar mijn order geannulleerd. Kreeg elke keer het volgende:
Wel is ons toegezegt door onze leverancier dat wij dit product als eerste weer ontvangen als deze worden uitgeleverd door intel.

• Libbz
Overigens voor diegenen die een E8500 willen, bij dollarshops liggen er nog 4.

edit: 3 :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Libbz op 14-03-2008 01:22 ]

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 09:52

Kingpinda

Citizenship is earned.

R-O-Y schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Een E8200 kan je toch ook overklokken? :? Ik haal zelf ook nooit het model dat zo super populair is maar juist een stapje eronder. Zo had ik maanden geleden een xeon quadcore voor 190 euro toen een Q6600 nog 250 euro koste. Mijn Xeon loopt net zo hard als een Q6600. Waarom zou je dan meer uitgeven? Over een paar maandjes is het allemaal oude rommel, jij noemt nieuwe modellen zelfs sloom. Zo zie je maar hoe snel het z'n waarde verliest :)

Een E8200 op 8*500 is nog steeds 4Ghz of zie ik dat verkeerd? ;)
Daarom heb ik dus de 8400 genomen.. is een stapje onder de 8500 :p

Met lagere multipliers heb je namelijk inderdaad dat je de fsb ontzettend omhoog moet gooien en als je recente artikelen leest op anandtech is hogere fsb niet iets meer wat je graag wilt. omdat dan namelijk door de hogere trd (performance options of timing booster of weet ik het hoe dat allemaal heet op andere moederborden) je overclock eigenlijk een beetje teniet doet. je verliest veel bandbreedte.. raar maar waar. hogere fsb resulteerd in hogere trd. wat je nou net niet wil.

Life is like living only without the peaches

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Kingpinda schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 05:31:
[...]

Daarom heb ik dus de 8400 genomen.. is een stapje onder de 8500 :p

Met lagere multipliers heb je namelijk inderdaad dat je de fsb ontzettend omhoog moet gooien en als je recente artikelen leest op anandtech is hogere fsb niet iets meer wat je graag wilt. omdat dan namelijk door de hogere trd (performance options of timing booster of weet ik het hoe dat allemaal heet op andere moederborden) je overclock eigenlijk een beetje teniet doet. je verliest veel bandbreedte.. raar maar waar. hogere fsb resulteerd in hogere trd. wat je nou net niet wil.
maar wel 4ghz ipv 2,66, dat maakt een hoop goed ;) Ik zou zelf ook een 8400 of 8500 nemen in dit geval trouwens. Gewoon omdat ik de cpu dan ook op meer dan 4Ghz 24/7 zou draaien.

Youtube Download ubersnel.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Libbz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:07:
Overigens voor diegenen die een E8500 willen, bij dollarshops liggen er nog 4.

edit: 3 :*)
Info als dit hoort gewoon in Pricewatch. Post het daar, dan hebben alle gebruikers van T.net er wat aan en niet alleen de mensen die toevallig dit topic aanklikken en de moeite nemen om door pagina's aan slowchat en voorraadmeldingen van dagen geleden te worstelen.

Dicht wegens niet technisch genoeg en grotendeels verkeerde plek (Pricewatch).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.