Toon posts:

Geen beeld bij koude boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs
----------
Core 2 duo 6400
2 latjes van 1024 mb geheugen
NVIDIA GeForce 7600 GT
Asus P5B-VM

Probleem
--------------
Ik krijg geen beeld bij een koude boot, de ene keer heb ik zeer veel geluk en krijg ik wel beeld van de eerste boot. De andere keer moet ik de pc na de biep (altijd zoals het hoort, 1 korte biep) en het "no signal" bericht op het scherm, weer af zetten, om vervolgens opnieuw te proberen. Soms duurt het een half uur vooraleer dat ik beeld heb.

Al geprobeerd
--------------------
- Forum doorzocht, uitgekomen bij een post van 2003 waarin stond dat VGA -> DVI converter het probleem is. Maar heb 2 van die tussenblokjes, en probleem blijft bij beiden.
- Scherm gewisseld
- FAQ doorzocht
- Internet doorzocht

Ik ben niet zo geweldig met hardware enzo, dus elke hulp is enorm geaprecieerd!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens een BIOS flash.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46

Sebazzz

3dp

PMG Beleid >> PMG FAQ >> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hiermee zou je al heel wat verder moeten kunnen komen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Misschien een stomme opmerking, maar kijk een of alle hardware goed vast zit zit en kabels goed vast zitten enzo. Verder kan je de hangen en opstartproblemen faq eens doornemen. :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties, de FAQ heb ik al doorgenomen, heb wel even gespeeld met overklocken van mijn grafische kaart, maar dat staat inmiddels al weer bijna een jaar op standaard waardes

ik zal even proberen om de bios te flashen, ben nu nog even voor school bezig, dus het risico dat ik weer een half uur bezig ben om het scherm aan te zetten neem ik nu nog even niet ;)
[Edit]
kabels enzo etc zitten goed vast, ook gfx kaart zit er goed ingedrukt, alsook het geheugen etc

Doe eens gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je zelf de laatste poster bent van de afgelopen 24 uur ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 25-02-2008 00:10 ]