Pakket bezorgd en getekend, terwijl er niemand thuis was.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

blackangel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:19:

[...]

Over het buiten neerzetten: Dat mag niet. Nu is het alleen zo dat wanneer ik achterom kan lopen, het in een schuurtje kan zetten en een briefje schrijf, ik niet in zie wat daar zo problematisch aan is.
Dus het feit dat een willekeurig iemand het pakketje dan ook zo weer kan meenemen, zie jij niet als probleem? Als dat hier zou gebeuren dan dien ik meteen een klacht in. Een pakketje bij de buren afgeven, prima, maar het ergens laten staan zodat iedereen er bij kan is gewoon not done!

-- Edit: maakt niet uit wat voor pakketje het is, ofwel je levert het af bij de geadresseerde of als die niet thuis is en geen handtekening nodig is, bij de buren. Maar NIET het ergens laten liggen, ook al is het in een schuurtje, ook al zou daar een fiets staan die zo is mee te nemen. Dat is NIET een geldige reden om dan ook maar het pakketje daar neer te leggen, of het nou met kennisgeving is of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 28-02-2008 22:31 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik snap niet, flame intended, dat mensen zo stom en kortzichtig kunnen zijn als jij.

Ik heb het over een boek/dvd, wat ik naast een gazelle van 700E, "unlocked", leg. Met kennisgeving waar deze precies ligt in de brievenbus, en welk pakketje (=barcode+afzender+datum+mijn naam). Het is niet alsof ik 0,0 aan verstand heb tijdens het bezorgen, al hoewel sommige hooggeleerden hier dat wel denken.

Je wilt niet weten wat voor contradictie je hebt over de post:
• Nee, direct naar het postkantoor
• Nee, niet bij de buren, kom morgen maar terug, dan ben ik er misschien wel
• Nee, niet overdag, overdag werken wij, jullie doen toch niks, kom 's avonds maar langs
• Ja, naar de buren
• Ja, leg maar op de stoep/in blauwe container neer
• Nee, remboursjes wil ik pinnen, maar wel aan de deur
• Ja, naar de buren, maar niet nummer 14 hoor, maar 12 mag wel
• Ja, leg maar ergens achter neer voortaan hoor
• Ja, breng maar naar de buren, zij tekenen wel
• Ja, zij zijn niet thuis, maar ik ben de moeder en heb het geld
• ...

En weet je, die bovenste drie, zijn zowat de enige die ik hier gehoord heb, en letterlijk pas iets van 4x tijdens mijn werk. Ik rij, for the record, 3 wijken, die gezamelijk tussen de 400 en 700 pakketten per dag hebben (parttime en niet alles in 1 dag ofcourse).

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het toevallige wil, dat ik in mijn directe omgeving eigenlijk reden 1 continu hoor. Een ware verbetering van de dienstverlening van TNT als dat zou kunnen... Verder vind ik dat je je wel erg makkelijk ervanaf maakt.

Ik heb het zelf gehad dat mijn complete pc bij een buurman was afgeleverd, die heeft getekend en is een dag later op vakantie gegaan (stom van hem uiteraard). Toen ik navraag ging doen bleek uiteindelijk via de klachtendienst en de bezorger dat het bij hem in zijn huis stond. De postbezorger die dat gedaan heeft is inmiddels wel ander werk aan het doen, want zijn leidinggevende vond het ook niet grappig dat hij een compleet ander iemand had laten tekenen voor een pakket van bijna 1800 euro...

Nu had ik al vaker gedoe gehad met die postbode, thuis zijn, geen radio of niks aan, een perfect werkende bel en dan toch om 11 uur als je denkt van eens kijken of er iets in de bus ligt een mooi briefje vinden dat ik er niet was... Direct de bel gechecked etc, maar niks... Handig als je speciaal ff thuis werkt omdat er een rembours pakketje zou komen waar je op zat te wachten. En als je dan belt naar het postkantoor oid dan krijg je te horen dat ze die eikel niet ff een schop onder zn reet kunnen verkopen dat ie nog een keer komt.

Wat mij opvalt is dat jij alle argumenten en negatieve verhalen hier probeert af te doen als gezeur, maar ikzelf en een hoop mensen om mij heen hoor ik toch veelal klagen over de teruglopende kwaliteit van de pakketdiensten.

Laatste voorbeeldje: Een koerier van DHL komt op ons kantoor een printer brengen, eerst al gedoe want meneer weigerde hem af te leveren op de etage, komt ie uiteindelijk boven, laat ie de doos met printer vanaf een halve meter op de grond lazeren. En het dan nog gek vinden als wij zeggen: neem maar weer mee. Die kerel stond letterlijk de zooi stijf te vloeken. Fijn als ze zo met je goederen omgaan...

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 28-02-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
Wildfire schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:33:
[...]
-- Edit: maakt niet uit wat voor pakketje het is, ofwel je levert het af bij de geadresseerde of als die niet thuis is en geen handtekening nodig is, bij de buren. Maar NIET het ergens laten liggen, ook al is het in een schuurtje, ook al zou daar een fiets staan die zo is mee te nemen. Dat is NIET een geldige reden om dan ook maar het pakketje daar neer te leggen, of het nou met kennisgeving is of niet.
Vertel even waar je woont, dan zal ik het voortaan voor jou anders doen. Ik maak de afweging en niemand, behalve een of andere ... die waarschijnlijk 100KM verderop woont, maakt er bezwaar tegen.

Volgens jouw beredenering zou ik het ook niet in een groene brievenbus mogen doen, zelfde idee. Weet je, dan mag dat ook niet met de post, want dat kunnen andere mensen er ook uithalen :o

Ik trek mijn conclusies op basis van mijn inzicht en ervaring. Ervaring heb jij niet, en inzicht schat ik jou lager in. Geen wonder dat je andere conclusies trekt.
sander- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:57:
Het toevallige wil, dat ik in mijn directe omgeving eigenlijk reden 1 continu hoor. Een ware verbetering van de dienstverlening van TNT als dat zou kunnen... Verder vind ik dat je je wel erg makkelijk ervanaf maakt.
Bij mij thuis is het zo: laat alles naar de buren gaan, dan heb ik het eerder

Bij mijn werk heb ik het boven beschreven, ik hoor er niks over tijdens mijn werk. Vind je het gek als ik zo'n beetje alle kritiek lees op een forum, waar mensen mijn werk gaan afzeiken terwijl ik er nooit iets over hoor? Niet alles is gezeik hoor, maar ik denk dat die verhoudingen hier wel heel erg scheef verdeeld liggen.

Overigens over regel 1, het postkantoor in deze wijk gaat om 17:00 dicht, zaterdag is het ook niet lang open (ken de tijden niet precies). In 1 van mijn bezorgwijken gaat die om 18:00 dicht, op zaterdag om 13:00. Is het dan ideaal?
Nu had ik al vaker gedoe gehad met die postbode, thuis zijn, geen radio of niks aan, een perfect werkende bel en dan toch om 11 uur als je denkt van eens kijken of er iets in de bus ligt een mooi briefje vinden dat ik er niet was... Direct de bel gechecked etc, maar niks... Handig als je speciaal ff thuis werkt omdat er een rembours pakketje zou komen waar je op zat te wachten. En als je dan belt naar het postkantoor oid dan krijg je te horen dat ze die eikel niet ff een schop onder zn reet kunnen verkopen dat ie nog een keer komt.
TNT heeft mijn telefoonnummer niet eens, thank god. Het komt wel eens voor ja, maar als ik een dikke minuut bezig ben met een briefje te schrijven voor je deur, en dan ook echt nog 2 of 3x aanbel, en je 'negeert' (bewust of onbewust) mij nog steeds, dan ga ik wel.
Wat mij opvalt is dat jij alle argumenten en negatieve verhalen hier probeert af te doen als gezeur, maar ikzelf en een hoop mensen om mij heen hoor ik toch veelal klagen over de teruglopende kwaliteit van de pakketdiensten.
Ik dus niet. Op dit forum wel ja, in praktijk amper. In mijn vriendenkring wel eens dat wanneer mensen vinden dat andere bezorgers te snel weg gaan (er is iemand thuis, de bezorger ziet dat, legt dat voor de deur en rijdt al weer weg, maar dat is gewoon het betaald krijgen per pakket. Met een uurloon werken veel mensen veel trager).

Het zal wel van wijk tot wijk, van bezorger tot bezorger, van bewoner tot bewoner, van pakket tot pakket varieren. De wijken die ik rij, met mij als bezorger, is in ieder geval een goede combinatie.
Laatste voorbeeldje: Een koerier van DHL komt op ons kantoor een printer brengen, eerst al gedoe want meneer weigerde hem af te leveren op de etage, komt ie uiteindelijk boven, laat ie de doos met printer vanaf een halve meter op de grond lazeren. En het dan nog gek vinden als wij zeggen: neem maar weer mee. Die kerel stond letterlijk de zooi stijf te vloeken. Fijn als ze zo met je goederen omgaan...
Als ik voor een flat sta, probeer ik vaak nog de mensen naar beneden te laten komen, tenzij ze niet naar beneden kunnen komen (bejaardeflat bijv, of als ze het over de telecom zeggen). Als ik het in een flat bij de buren af (ga) geven, dan ren ik wel altijd naar boven. Als ik 9 dozen een verdieping hoger moet brengen (is voorgekomen), dan laat ik de geadresseerde wel lekker meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Ook een tijdje een overijverige postbezorger gehad die standaard een kaartje in de bus flikkerde dat er niemand thuis was toen ie aanbelde. Tot ik hem een keer tegenkwam bij het naar mijn werk gaan terwijl ie net zo'n briefje aan het schrijven was om in mijn brievenbus te gooien. Toch maar even gevraagd of ie überhaupt de bel geprobeerd had.

Neuh, vond ie niet nodig, de meeste mensen zijn toch niet thuis, en hij heeft al zo'n kutbaan.

Nou ben ik ook vaak niet thuis, en vind het ook niet erg om zo'n briefje te krijgen, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben, en het postkantoor is niet eens zo ver weg, maar pretendeer als TNT/Post dan niet dat je pakketjes tot aan de deur brengt, want dat gebeurt hier dus praktisch niet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

unclero

MB EQA ftw \o/

Dan had ie maar pizzakoerier moeten worden, of brommerkoerier die dingen van bedrijven door de stad heen jaagt. Dan weet ie zeker dat mensen altijd open doen en blij zijn je te zien :P.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het allerjammerste wat ik ooit heb meegemaakt is dat ze inderdaad zo'n briefje aan het schrijven waren zonder dat ze de bel geprobeerd hadden, en dat ik, toen ik de deur opendeed, doodleuk te horen kreeg dat ze het pakje niet eens bij zich hadden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:37:
Het allerjammerste wat ik ooit heb meegemaakt is dat ze inderdaad zo'n briefje aan het schrijven waren zonder dat ze de bel geprobeerd hadden, en dat ik, toen ik de deur opendeed, doodleuk te horen kreeg dat ze het pakje niet eens bij zich hadden :')
Die moeten ze echt een schop onder hun kont geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

FreezeXJ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:26:
Officieel mag een aangetekend pakketje niet bij de buren worden afgeleverd,
Gebeurd hier (klein dorp) zeer regelmatig (ook door TNT). Ben er wel blij mee want ik ben er nooit doordeweeks en de buurvrouw meestal wel.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:37:
inderdaad een harde schop gven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Ik lees hier dingen van TNT'ers die bij mij nog nooit zijn opgekomen, pakketje niet eens meenemen en meteen een briefje schrijven? hahaha dan vraag je erom om ontslagen te worden

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 15:08
Zo even geen tijd om alle berichten door te lezen, heb nu wel door dat er wat meer klachten zijn wbt het bezorgen van paketten.

Bij mij is het zo dat de bezorger een tv+geluids set rijker is, maar tegelijk ook oon ontslag rijker is.

meer hebben ze mij niet verteld, behalve dat ik deze zaterdag mijn tv kan verwachten

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Staat lekker bij het volgende sollicitatiegesprek: ''Waarom bent u ontslagen meneer?'' ''Ja, diefstal.''
Pagina: 1 2 Laatste