Pakket bezorgd en getekend, terwijl er niemand thuis was.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 12:50
goeiedag,

Zeer vreemde situatie en het is voor het eerst dat het me overkomt, maar zou niet weten wat te doen. Het verhaal:

Vorige week een tv+geluid set besteld bij een online webwinkel. Met ideal betaald en kreeg al snel een bevestiging dat de producten verstuurd werden.

1 dag later een emailtje van de bezorgdienst dat het pakketje in hun depot lag en dat het pakketje binnen 2 dagen bij mij aan zou komen.

Nu heb ik het wat druk gehad deze week en heb de track en trace helemaal niet zo nauw gevolgd, totdat ik de track en trace link ging bekijken.

Tot mijn grote verbazing zag ik dat het pakket op vrijdag 22-2-08 bezorgd is, en dat er getekend is met mijn achternaam.

Nu is het zo dat er op dat tijdstip hier niemand aanwezig was en zelfs de buren ( waar we goed contact mee hebben ) ook helemaal niets gezien of gehoord hebben.

Verders is er ook helemaal geen briefje in de bus gegooid oid, en heb verders ook helemaal geen bewijs van ontvangst.

Nu ben ik echt ten einde raad, omdat de waarde van het pakket tegen de 1500€ aan zit. Wie heeft die eens eerder meegemaakt en wat moet ik nu doen.

Neem aan dat ik de online winkel niet aansprakelijk kan stellen, aangezien de bezorgdienst hier duidelijk gefraudeerd heeft.

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat zegt de bezorgdienst?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Neem aan dat ik de online winkel niet aansprakelijk kan stellen, aangezien de bezorgdienst hier duidelijk gefraudeerd heeft.
Jij neemt een product af van de webwinkel, niet van de post. Daarmee kunnen zij er zich dus niet vanaf maken door te zeggen 'ja maar dat ligt aan de post, pech gehad'.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35

Gerco

Professional Newbie

Simpel: Zeg tegen de winkel dat je het pakket nog niet ontvangen hebt. De bezorgdienst is jouw probleem niet. De winkel moet vervolgens bewijzen dat het is afgeleverd en dat jij of een gemachtigde ervoor heeft getekend.

Wanneer ze dan niet *jouw* handtekening kunnen overleggen, zullen ze dus een nieuw pakket moeten sturen, want ze hebben niet geleverd. Waarom ze dat niet gedaan hebben en wie zijn schuld dat dan is is jouw probleem niet.

De winkel kan dan de bezorgdienst aansprakelijk stellen of aanklagen ofzo, maar daar heb jij helemaal niets mee te maken.

IANAL, uiteraard.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
bezorgdienst helaas nog niet kunnen confronteren. Deze zijn niet bereikbaar in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

Was iets dergelijks laatst (paar maanden terug) niet in Kassa of Radar of opgelicht of wat voor consumentenprogramma dan ook? Ik heb toen de halve aflevering gevolgd, maar het was een best lastige situatie (schijnondertekeningen e.d.)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 14:03

SeatRider

Hips don't lie

Ik snap dat jou in dit geval niets te verwijten is, maar als het zo makkelijk zou zijn, zou je dus altijd voor alles met een andere handtekening kunnen tekenen. De post laat het pakketje achter, en jij meldt later niks gehad te hebben. Ze kunnen niets overhandigen met jouw handtekening erop (je hebt immers met een valse handtekening getekend) dus zouden ze een tweede pakket moeten sturen. En een derde. En een vierde.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
Ja idd, daaar ben ik nu dus ook bang voor, hun gaan mij dus vertellen dat ik het wel was, en vals ondertekend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35

Gerco

Professional Newbie

corniels schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:15:
Ja idd, daaar ben ik nu dus ook bang voor, hun gaan mij dus vertellen dat ik het wel was, en vals ondertekend heb.
Lijkt me wederom het probleem van de bezorger. Die had dan bij het tekenen moeten vragen om iets als een paspoort of rijbewijs met je krabbel erop. Waarom denk je dat er bij betaling met credit cards in winkels naar de krabbel op de kaart en soms zelfs om een legitimatie gevraagd wordt?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In dat geval ben je gewoon bang voor de bezorgdienst. Doe tegenover de webwinkel alsof je neus bloedt. Die contacteren dan TNT en TNT zal jou een papiertje laten zien waarop een krabbel staat die never nooit van jou is. Dat kun je zo bewijzen, ik neem aan dat je een schare aan pasjes en andere documenten hebt waar jouw handtekening wel op staat.

Je moet wel een heel paranoia postbode hebben dat-ie van elk huis een handtekening onthoudt om zo, in case of een interessant te jatten pakketje, dat vervalsen kan.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet bij de shop zijn, hun zeggen dat ze bezorgen, en verzuimen hierin. Dat ze gebruikmaken van een 3rd-party bezorger, is niet jouw probleem.

@SeatRider:
Zo heb ik een keer een briefje in m'n brievenbus gevonden dat ik een pakketje, bestemd voor mij, aangetekend, kon oppikken bij de buren. Nu heeft die gast een IQ van een stukje plankton, en heeft gewoon voor ontvangst getekend.

Ik had hier misbruik van kunnen maken om te zeggen dat ik nooit iets heb ontvangen, aangezien mijn handtekening er niet op staat. Ik heb hem overigens maar geadviseerd niet te tekenen voor post van een ander, hoe goedbedoeld het ook is.

Ook is het aan mij ook wel eens gevraagd om voor een ander te tekenen, en doe dat simpelweg niet.
Dark Blue schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:19:
[..]
Je moet wel een heel paranoia postbode hebben dat-ie van elk huis een handtekening onthoudt om zo, in case of een interessant te jatten pakketje, dat vervalsen kan.
Maar je hebt ook van die figuren (vaak van die part-time bezorgers) die dan bij de buren aanbellen, en dus hun vak/beroep niet verstaan. Er staat toch op afleveren op adres X, dan moeten ze niet bij adres Y die meuk dumpen.. Dat is gewoon je werk niet goed doen.. Lui..

[ Voor 27% gewijzigd door RaZ op 24-02-2008 14:24 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 17:47

Dido

heforshe

offtopic:
d/t fixje in de titel

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
Het gaat hier niet om TNT, maar als ik zo vrij mag zijn, om GLS.

Dan morgen de online webwinkel maar eens contacteren.

Bedankt voor de reacties iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 19:38

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
corniels schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:03:
De enige met wie je wat te maken hebt, is de verkoper. Spreek de verkoper aan en zeg dat de online informatie niet klopt, omdat er nog geen pakket afgeleverd is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb toevallig pas hetzelfde gehad bij een webwinkel. Gewoon aangeven dat je niks ontvangen hebt. Ze zullen je dan vragen een formulier op te sturen waarin je verklaart niks te hebben ontvangen en dan starten ze een onderzoek.
Daarna kreeg ik gewoon mijn geld terug. Ik weet voor de rest niet hoe de winkel het met de bezorger regelt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
Hoeveel tijd zat daar tussen?

Ik ben nu namelijk al zo'n 3 weken bezig om die tv+set thuis te krijgen. Verschillende webwinkels zeiden de tv op voorraad te hebben, maar bleek achteraf niet zo te zijn. Het terugkrijgen van het geld ging tijd in zitten.

Ben het nu ook goed zat moet ik zeggen, mocht ik nu alleen me geld terug krijgen en geen nieuwe tv binnen een kort tijdbestek dan ga ik wel naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mijn laatste 2 pakketje gingen mis, de afglopen 2 weken.

1 was gewoon op de stoep naast de voordeur gezet, met zo'n tnt briefje in de bus. HALLOOOO :X
pakje 2 is weer terug bij de afzender is belgie.... ik was niet thuis toen het bezorgd was :? wtf

Lekker is dat, ik verwacht de komende 2 weken nog zeker 6 pakketjes uit china en de us :/
(shoppen op ebay is zoooo verslavend)

Ik heb voor allebei de incidenten een klacht ingediend.
Het is wel zo dat TNT het laatste stukje niet doet hier, daarvoor hebben ze allerlei verschillende bezorg diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
GLS hoor je dit soort ongein toch een stuk minder dan bij TNT. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Ik heb bij tnt alle vormen van "bezorgen" wel gehad. Briefje in de bus terwijl ik niet thuis zou zijn, bij de buren drie huizen verder afgeven (lekker handig, die man werkt 60+ uur op gekke tijden). Voor de deur neergekwakt en de meest mysterieuze tot nu toe, twee dagen na "aflevering" zo'n briefje in de bus in een envelop met postzegel.

[ Voor 64% gewijzigd door Wijnands op 25-02-2008 07:41 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Om deze reden zou je bijna rembours gaan versturen.

Mocht iemand je pakketje willen hebben mogen ze eerst afrekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 27-05 15:17
Ik laat gewoon alles op mijn werk bezorgen, is altijd iemand aanwezig. Misschien een tip voor anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
eX0duS schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:26:
Ik laat gewoon alles op mijn werk bezorgen, is altijd iemand aanwezig. Misschien een tip voor anderen...
Kan me voorstellen dat niet alle werkgevers daar blij mee zijn aangezien het privé spullen kunnen zijn.

Verder zou dit zich nog steeds kunnen voordoen, alleen dan is het natuurlijk makkelijker te traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De webshop moet er voor zorgen dat jij je pakketje krijgt, oftewel daar moet je in ieder geval aankloppen. Wat de bezorgdienst verder roept is niet echt relevant voor jou (maar wel voor henzelf, want hun personeel doet hun werk niet), en zolang de webshop niet jouw handtekening kan overleggen, heb je je pakketje nog te goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
eX0duS schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:26:
Voor kleine pakketjes wellicht, maar de TV + geluidset van TS kan best eens uit 8 dozen bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zelfde doen als ik.

E-mail naar bezorgdienst (in mijn geval DPD) , vragen om kopie ontvangstbewijs, dan handtekening bekijken, kopie paspoort en je handtekening maken en terug e-mailen Kreeg na 2 weken alsnog een nieuw product (camera).

Naderhand vernomen dat de chauffeur was ontslagen. :)

Toch nog even een edit...

Mijn naam als geadresseerde stond verkeerd op de order, een paar letters te weinig. De "handtekening" was mijn naam inclusief de fouten. Hij had wel moeite gedaan om het ietwat schuin te schrijven.

[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 25-02-2008 09:54 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 27-05 15:17
Viper® schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:30:
[...]

Kan me voorstellen dat niet alle werkgevers daar blij mee zijn aangezien het privé spullen kunnen zijn.

Verder zou dit zich nog steeds kunnen voordoen, alleen dan is het natuurlijk makkelijker te traceren.
Ja dat is waar. Maar je (ik dan in elk geval) hebt dan wel meer kans dat er iemand aanwezig is om het pakket iig aan te nemen, niet dat het weer terug gaat.
RemcoDelft schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:36:
[...]

Voor kleine pakketjes wellicht, maar de TV + geluidset van TS kan best eens uit 8 dozen bestaan...
Zou in mijn geval niet uit maken, hier komt elke dag wel wat, ik bestel mijn spullen meestal gewoon mee als ik wat nodig heb, maar soms laat ik ook gewoon heel wat anders hier komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het vreemdste wat ik ooit gehad heb met de bezorging van een boek was dat ik zo'n briefje van TNT door de deur kreeg waar op stond geschreven "Pakje ligt in de blauwe container".

Nou was dat briefje niet door mij gevonden en kreeg ik het pas een aantal dagen later. Gelukkig hadden we die week de blauwe container niet buiten gezet, maar ik vind het wel erg idioot van een bezorger om een boek in de blauwe kliko te doen :?

Om even ontopic te reageren. Bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat ik mijn geld terug kreeg.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20

Hertog

Aut bibat, aut abeat

rwb schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:15:
Het vreemdste wat ik ooit gehad heb met de bezorging van een boek was dat ik zo'n briefje van TNT door de deur kreeg waar op stond geschreven "Pakje ligt in de blauwe container".

Nou was dat briefje niet door mij gevonden en kreeg ik het pas een aantal dagen later. Gelukkig hadden we die week de blauwe container niet buiten gezet, maar ik vind het wel erg idioot van een bezorger om een boek in de blauwe kliko te doen :?

Om even ontopic te reageren. Bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat ik mijn geld terug kreeg.
Je hebt het pakje dus uiteindelijk wel gehad en toch je geld terug gekregen?

Ik heb ook al eens iets dergelijks mee gemaakt, er waren een aantal pakketjes bezorgd (laptop + toebehoren, waarde zo'n 2000 euro) en die hadden ze in een schuurtje in de voortuin gezet. Dat ding kon wel op slot, maar de sleutel zat gewoon in het sleutelgat. Normaal gezien staat er ook niets van waarde in.. Overigens hadden wij niet eens een briefje in de bus gehad, we ontdekten de spullen pas 's avonds. Dus TS, heb je op alle denkbare en ondenkbare verstopplekjes in je voortuin gekeken? :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 21-05 17:15
Bij mij werd 2 jaar geleden (ongeveer) door de TNT post m'n hd recorder van destijds 350-400 euri bezorgd bij de buurman... die er geeneens voor hoefde te tekenen. En ik had ook geen briefje in de brievenbus gekregen... erg handig zoiets.

Voor de TS: al gebeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Hertog schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:20:
[...]Dus TS, heb je op alle denkbare en ondenkbare verstopplekjes in je voortuin gekeken? :P
't Is triest, maar zo gaat het inderdaad... De TNT zegt officieel wel dat bezorgers briefjes moeten achterlaten, maar volgens mij is het enige waar ze echt om geven dat die pakketjes weg zijn, want overal klagen mensen dat pakketjes zonder briefje waar-dan-ook terechtkomen. Ik had pas een aangetekend pakketje wat retour ging naar Hongkong, omdat ik bij gebrek aan briefje niet wist dat-ie 3 weken op het postkantoor lag... Ook de TNT brengt aangetekende pakketjes wel bij mijn buren, en ik wil niet eens weten hoe andere bezorgdiensten dat doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hertog schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:20:
[...]

Je hebt het pakje dus uiteindelijk wel gehad en toch je geld terug gekregen?

Ik heb ook al eens iets dergelijks mee gemaakt, er waren een aantal pakketjes bezorgd (laptop + toebehoren, waarde zo'n 2000 euro) en die hadden ze in een schuurtje in de voortuin gezet. Dat ding kon wel op slot, maar de sleutel zat gewoon in het sleutelgat. Normaal gezien staat er ook niets van waarde in.. Overigens hadden wij niet eens een briefje in de bus gehad, we ontdekten de spullen pas 's avonds. Dus TS, heb je op alle denkbare en ondenkbare verstopplekjes in je voortuin gekeken? :P
Nee dat boek heb ik gewoon gehad en ook betaald, ik heb laatst een pakket wat ik echt niet gehad en daar heb ik geld van terug gehad.

Ik snap trouwens echt niet dat de TNT ( en andere pakket diensten ) er zo slordig mee om gaan. Met dure pakketten heb ik liever dat ze ze gewoon naar het postkantoor brengen dan dat ze ze ergens neerzetten of aan de buren geven.
Op deze manier vragen ze er gewoon om dat het af en toe mis gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 25-02-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:32

Qwerty-273

Meukposter

Zo had een collega een keer zijn kerstpakket via de post gekregen - alleen was hij niet thuis op dat moment, en daarom had de postbode het pakket maar onder de aanhangwagen gezet die op de oprij laan stond (droog als het mocht gaan regenen). Collega ontdekte het pas twee weken later toen hij de aanhangwagen nodig had, "heej een pakketje!".

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 17:05

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Officieel mag een aangetekend pakketje niet bij de buren worden afgeleverd, afgezet of wat ook. Dat soort grappen kan iemand z'n baan kosten, zeker als dit vaker voorkomt. Pakketten zonder handtekening of wat ook mogen bij de buren worden aangeboden, met een briefje in de juiste bus. Doet een postbode dat niet, bel eens met de klachtenlijn. Helaas komen dit soort grappen overal voor, vooral omdat goed personeel lastig te vinden is (Zeker voor het loon dat zo af en toe geboden wordt). Op moment heeft TNT (en concurrentie) gewoon last om personeel te vinden, en mag dit vaak niet worden aangenomen wegens een lopende bezuiniging :X Krijg je dus grapjurken die pakjes verstoppen, zelf meenemen en tekenen, of verdwijnende pakketjes. Hard achteraan bellen, even naar een postkantoor lopen (die mensen weten in elk geval waar je wel moet zijn, lokaal de chef opzoeken wil wel eens helpen). Oh, officieel heeft StevenK gelijk dat je verkoper erachteraan moet, maar dat moet dan via de officiële kanalen, en dat duurt best lang. Als je sneller bent kun je gewoon meer bereiken.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb dit ook al een paar keer gehad, met TNT dan. Maar ik bel iedere keer steevast de klachtenlijn en iedere keer krijgt de bezorger op zijn flikker. Er is zelfs al een z'n baan kwijt geraakt door dit soort acties, wist de huidige bezorger te vertellen.

Gewoon een moederbord + CPU en geheugen achter m'n containers zetten en zélf tekenen. Als het nou geen pakjes waren met 'Handtekening voor ontvangst' was het nog tot daaraan toe..

Gezien het feit dat jij je pakket nog niet eens hebt, zou ik het via de verkoper spelen. Die kunnen je wat sneller een nieuw product sturen, dan de bezorger.

edit:
@ hieronder, precies eenzelfde ervaring gehad. Werd persoonlijk teruggebeld door de verantwoordelijke manager en zelfs de bezorger in kwestie bood naast het volgende pakketje zijn excuses aan. Dit alles na welgeteld één klacht. Werkte elk bedrijf maar zo goed aan zijn kwaliteit! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 25-02-2008 14:09 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

De klachtenafhandeling van TNT is dan gelukkig nog wel van een goede kwaliteit.
Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden gezeur gehad met briefjes die niet achtergelaten werden en daardoor wist ik niet dat het pakket bij een postagentschap stof lag te verzamelen.
Ik heb toen gebeld en met het pakketnummer een klacht ingediend. Ik ben toen vervolgens later nog door de klachtenafdeling en door de chef van de schuldige teruggebeld met de mededeling dat er maatregelen genomen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:39

KroeT

[...]

Bij mij is laatst een pakje vijf huizen verderop bezorgd, terwijl op het briefje in de bus stond dat mijn directe buren het pakje hadden gekregen. Het is dat ik proactief genoeg ben om de hele rij huizen af te gaan (en dat mijn ontzettend oplettende tweehuizenverderop-buurman de postbode een tijdje bij huize X had zien staan), anders had ik ook gewoon pech. Deze post heb je niets aan, maar ik illustreer even de kwaliteit van bezorgdiensten ;)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Zoals FreezeXJ al zegt, postbodes mogen de pakketten tegenwoordig niet meer bij de buren afgooien. Voorheen mocht dit wel, maar dit is in de TNT-policy gewijzigd (heb ik me door een bevriende postbode laten vertellen).

Postbode is dus verplicht om het welbekende traject door te lopen van twee maal aanbieden, dan een briefje door de bus en het pakketje naar het postkantoor waar deze de volgende werkdag kan worden opgehaald. TNT heeft hierin duidelijk gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Viper® schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:30:
[...]

Privé als in voor jou bestemd, of bedoel je in de zin van niet voor andermans ogen bestemd? :? Ik zie het probleem niet. Ik bestel alles op mijn werk. Wat maakt het mij nou uit dat de secretaresse weet dat ik iedere week wel wat bij Amazon koop :+

De werkgever vindt dit overigens ook normaal; waar heeft hij anders postvakken voor laten bouwen? Interne post is er vrij weinig namelijk.
[...]

Daar heb je een postkamer voor. Ik zou het gewoon op mijn werk laten bezorgen als het zo belangrijk is, ongeacht hoeveel dozen het zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door 0rbit op 25-02-2008 15:42 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vanmorgen, alsof de duvel er mee speelt, pakt mijn vrouw een pakketje aan voor de buren twee huizen verderop.

En aangezien wij nooit voor derden een handtekening willen zetten gebeurde dat dus ook nu niet. Commentaar van de bezorger... dan zet ik hem zelf wel.

Vrouwlief heeft er niet op gelet wie de bezorgdienst was maar ik veronderstel weer DPD.

Zojuist even gecontroleerd bij de betreffende buren of zij een briefje in de bus had gevonden, maar nee dus.

't Is dat wij eerlijk zijn maar zo kun je natuurlijk problemen krijgen als afzender.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik kreeg laatst ook een pakketje, was een vrouw die waarschijnlijk part-time bezorgde (alle dozen in een kleine personenwagen gepropt). Ik woon in een flat, en ze vroeg of ik 2 andere pakketjes mee wou nemen, zou ze bij die mensen wat in de bus gooien. Hoefde niet te tekenen of zo, dus ik vond het wel best. Geeft ze mij mijn pakje, gaat die andere 2 zoeken. (ze stond dus voorover gebogen bij de deur van de personenwagen) vindt het eerste pakje, *plof* op de grond. Volgende *plof* erbovenop. Ik had echt zoiets van wtf 8)7 .

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Hoe is het inmiddels met het pakketje van de TS ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wdekreij schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:16:
Zoals FreezeXJ al zegt, postbodes mogen de pakketten tegenwoordig niet meer bij de buren afgooien. Voorheen mocht dit wel, maar dit is in de TNT-policy gewijzigd (heb ik me door een bevriende postbode laten vertellen).

Postbode is dus verplicht om het welbekende traject door te lopen van twee maal aanbieden, dan een briefje door de bus en het pakketje naar het postkantoor waar deze de volgende werkdag kan worden opgehaald. TNT heeft hierin duidelijk gefaald.
Hier doen ze dat meestal maar 1 keer...

Verder geen troubles met TNT/TPG btw. Welgeteld 2* pakket @ postkantoor moeten ophalen, alle andere keren gewoon normaal bezorgd. En als ik weet dat ik op de dag van bezorgen er niet ben plak ik een briefje onder de bel met dat het pakket bij de buren afgeleverd moet/mag worden. Nooit problemen :)

GLS daarentegen...
Ik was er niet, vind briefje "bel voor (nieuwe) afspraak", stond er letterlijk.
Ik bellen, ja wij doen niet aan afspraken... Ook "na zo laat is er wel iemand" doen ze niks mee. Komen ze voor die tijd 8)7
Uiteindelijk pakket moeten afhalen bij het depot, blij dat m'n collega (toen) ff d'r langs wou rijden. Net genoeg tijd voor na werk want na 1730 (+-) kon het pakket niet meer opgehaald worden. :/
Depot was met openbaar vervoer niet te bereiken (tenzij je een flinke wandeling wilt maken met een pakket in de armen), op de fiets was het pakket niet te vervoeren. En op zaterdag zijn ze dicht. Postkantoor hier is dan gewoon open.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 25-02-2008 16:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Nu online
@TS:

Bellen, bellen, bellen. Kijk of je iemand van het distributiecentrum kunt bereiken, en zo de bezorger. Ik weet niet of jouw wijk is uitbesteed aan een subcontractor, maar zo ja, dan wordt de dag erop de klacht doorgegeven en mag deze het oplossen + consequenties zetten. Zorg ervoor dat je je nummer door geeft, en vraagt of de bezorger/verantwoordelijke met jouw contact kan opnemen (in het geval van dat je overdag werkt, mobiel nummer).

Ik zal niet zeggen dat het pakketje 10minuten later terecht is, maar dan weet de bezorger ook dat je de klacht hard doorzet indien het niet zsm wordt opgelost.
reddevil schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:28:
Bij mij werd 2 jaar geleden (ongeveer) door de TNT post m'n hd recorder van destijds 350-400 euri bezorgd bij de buurman... die er geeneens voor hoefde te tekenen. En ik had ook geen briefje in de brievenbus gekregen... erg handig zoiets.

Voor de TS: al gebeld? :)
Neckermann toevallig? Daar hoeft nooit voor getekend te worden, ongeacht of hetgene wat erin zit 1 tshirt is of 2 dozen aan stereoapparatuur. Het ligt ook wel eens aan de verzender dat er niet voor getekend hoeft te worden. Al hoewel Neckermann wel een van de weinige bedrijven is die zo simpel erover doet.
FreezeXJ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:26:
Als je sneller bent kun je gewoon meer bereiken.
Klopt. Direct bellen als er op T&T staat afgegeven, maar dat niet is gebeurt. Wie er heeft gereden is redelijk snel te achterhalen, en hoe eerder het bekend is, hoe beter diegene het zich kan herinneren.
Waar een handtekening gezet moet worden, mag niet door de buren getekend worden. Het mag niet, en het heeft nooit gemogen. Waar geen handtekening voor gezet hoeft te worden, mag meestal wel bij de buren afgegeven worden. Ben ik overigens heel erg blij mee als bezorger :P
offtopic:
FreezeXJ had het over aangetekend, dan is het na de eerste bestelpoging al richting postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Dan gaat er iets goed mis met je pakket denk ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
wolkje schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:32:
Ik heb dit ook al een paar keer gehad, met TNT dan. Maar ik bel iedere keer steevast de klachtenlijn en iedere keer krijgt de bezorger op zijn flikker. Er is zelfs al een z'n baan kwijt geraakt door dit soort acties, wist de huidige bezorger te vertellen.

Gewoon een moederbord + CPU en geheugen achter m'n containers zetten en zélf tekenen. Als het nou geen pakjes waren met 'Handtekening voor ontvangst' was het nog tot daaraan toe..
Heb het anders ook wel eens gehad dat zo'n pakje met handtekening voor ontvangst was getekend door iemand anders, waarschijnlijk door de postbode zelf. Over geklaagd, maar het enige resultaat was een briefje terug dat het onderzoek geen resultaat had opgeleverd.. :(

Overigens werd het pakje 2 dagen later wel afgeleverd door iemand uit de straat, dus het lijkt me duidelijk dat die postbode maar wat had aangerotzooid.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Heb ooit een briefje gevonden met de schamele melding:

"Door openstaand keukenraam gegooid."

:X

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34
Oeh, mijn topic. :P De webshop wilde niet bepaald meewerken, maar de creditcard-maatschappij gelukkig wel. :)

In het geval van TS zou dit een lange procedure kunnen worden omdat hij via iDeal heeft afgerekend. iDeal kent - voor zover ik weet - geen procedure voor "betwiste betalingen" (een ruim begrijp bij creditcard-maatschappijen).

In ieder geval: TS hoeft niet te gaan klagen bij GLS. Spreek de webshop hierop aan, en laat hen (eventueel met de hulp van GLS) bewijzen dat jíj het pakket in ontvangst hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 27-05 15:10

unclero

MB EQA ftw \o/

Bij mij in de flat worden pakketjes die niet bezorgd kunnen worden afgeleverd bij de onderburen uit Eritrea. Daar is altijd wel iemand thuis en staat er wel een deur open. En de postbode krijgt daar ook nog een ouderwets bakkie koffie met wat lekkers erbij.
Bij pakketjes die prioriteit hebben loopt de postbode naderhand nog even door de flat om ze dan af te leveren, als mensen niet thuis zijn, legt ie ze gewoon bij de mensen voor de deur.
En de rest laat ie bij die Eritrese familie staan, die lui hebben een soort van zevende zintuig om te weten wanneer wie in de flat thuis komt, en leveren het dan af.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 24-05 15:32

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn vriendin had laatst wat besteld, en het duurde maar en het duurde maar. Toen had ze maar es gebeld waar het bestelde bleef.. Bleek volgens de leverancier al geleverd te zijn.
Had het pakketje al 3 weken onder de carport gelegen (met oud en nieuw :X)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Hier in Zweden kan je er voor kiezen om het pakketje op het dichtbijzijnste postkantoor te laten bezorgen. Aangezien ik op de tijden dat de postbode werkt toch nooit thuis ben, is dit voor mij de handigste oplossing.

Zodra de webshop het pakket aan de post overgeleverd heeft, krijg je een link naar de site van de post waar je je pakket kunt volgen en een ticket kunt uitprinten. Met dat ticket kun je je pakket ophalen op het postkantoor. Geen ticket = geen pakket. Werkt perfect, nog nooit problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 08:00

ijskonijn

Now MOVE!

Crayne schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:11:

ROFL :D

Heb zelf 6 jaar als postbode (Toen nog PTT daarna TPG) gewerkt, en ik herken veel opmerkingen hier, maar dat de postbodes zelf de handtekeningen zetten bij aangetekende pakketten heb ik nog nooit gezien, heb het zelfs nog nooit in m'n hoofd gehaald...

Leuk verhaal: Een collega van me had een pakketje in de achtertuin op een tafel gelegd (je kon gewoon achterom lopen bij die mensen, was niemand thuis).
Het leuke was: die mensen waren 2 weken op vakantie, toen ze terugkwamen troffen ze het pakje zeiknat aan, had het een paar dagen geregend :')
Die collega heeft wel meteen aangeboden om de kosten voor een nieuw pakket te betalen. De Chef was er niet zo blij mee...

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
unclero schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:26:
Bij mij in de flat worden pakketjes die niet bezorgd kunnen worden afgeleverd bij de onderburen uit Eritrea. Daar is altijd wel iemand thuis en staat er wel een deur open. En de postbode krijgt daar ook nog een ouderwets bakkie koffie met wat lekkers erbij.
Bij pakketjes die prioriteit hebben loopt de postbode naderhand nog even door de flat om ze dan af te leveren, als mensen niet thuis zijn, legt ie ze gewoon bij de mensen voor de deur.
En de rest laat ie bij die Eritrese familie staan, die lui hebben een soort van zevende zintuig om te weten wanneer wie in de flat thuis komt, en leveren het dan af.
De locale asielzoekers hebben een functie gevonden :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Anoniem: 76287 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:05:
Hier in Zweden kan je er voor kiezen om het pakketje op het dichtbijzijnste postkantoor te laten bezorgen. Aangezien ik op de tijden dat de postbode werkt toch nooit thuis ben, is dit voor mij de handigste oplossing.
Dit zou ik ook wel willen, gewoon standaard alles afhalen, maar dat kost je hier de huur van een postbus, en een postbus wekt nou niet bepaald vertrouwen als je iets besteld...

Ik ben gisteren 2 keer naar het postkantoor gereden voor een aangetekend pakketje. De eerste keer zei ze dat-ie "er nog niet was" omdat het half 12 was (nooit een probleem, maar het afhaalbriefje zegt na 1 uur). Hierna thuis gekeken, online stond dat-ie een dag eerder daar gearriveerd was, dus na een paar uur teruggegaan, waarna een andere baliemedewerkster hem ook niet kon vinden en me weer wou afschepen. Toen ik vroeg waar m'n pakketje dan was, en er op wees dat-ie toch echt een dag eerder al afgeleverd was, zei ze opeens "ohhh maar het is een aangetekend pakketje, dan keek ik verkeerd" 8)7 8)7 }:O
Oftewel meerdere medewerkers kijken zodanig verkeerd dat ze daardoor serieus klanten wegsturen met de mededeling "het pakketje is er niet", terwijl het pakketje er gewoon ligt! Voor een bedrijf met 50% winstmarge is de praktijk ronduit schandalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Duuvel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:22:
[...]

Leuk verhaal: Een collega van me had een pakketje in de achtertuin op een tafel gelegd (je kon gewoon achterom lopen bij die mensen, was niemand thuis).
Het leuke was: die mensen waren 2 weken op vakantie, toen ze terugkwamen troffen ze het pakje zeiknat aan, had het een paar dagen geregend :')
Die collega heeft wel meteen aangeboden om de kosten voor een nieuw pakket te betalen. De Chef was er niet zo blij mee...
Postbode zijn verdient blijkbaar goed dat ze zich zulke "fouten" (lees: moedwillige missers) kunnen veroorloven. Het is wel direkt het bewijs hoe zeer je niet goed bij je hoofd moet zijn om een dergelijke actie uit te halen. Afleveren bij anderen is nog tot daar aan toe (en vind ik ook niet prettig) maar onbeheerd achterlaten? :N

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Klopt niet. Mijn pakketje was afgelopen week nog bij de buren gedeponeerd ;) wel met vermelding dat het bij de buren ligt op nummer X
Crayne schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:11:

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Maasluip schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:34:
[...]
Postbode zijn verdient blijkbaar goed dat ze zich zulke "fouten" (lees: moedwillige missers) kunnen veroorloven. Het is wel direkt het bewijs hoe zeer je niet goed bij je hoofd moet zijn om een dergelijke actie uit te halen. Afleveren bij anderen is nog tot daar aan toe (en vind ik ook niet prettig) maar onbeheerd achterlaten? :N
Er zitten gewoon personen tussen die zoiets hebben van: boeie als ik mijn zooi maar kwijt ben.
Als ik dit topic zo lees is het aantal van deze personen de laatste jaren flink toegenomen...
Meteen een klacht indienen, de postbode krijgt 1 of 2 waarschuwingen, daarna is het einde oefening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:22

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Uit ervaring omdat ik ooit bij een pakketdienst heb gewerkt weet ik dat je zoveel mogelijk pakketten moet afleveren. en dat de werkgever dit ook stimuleerd. Maar om het zomaar achterom te zetten ofzo is nooit in mij opgekomen. Wel bij de buren afleveren maar dan ging er een briefje in de bus. Of de betreffende mensen werden gebeld.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

RemcoDelft schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:32:
[...]

Dit zou ik ook wel willen, gewoon standaard alles afhalen.
Afhalen gaat ook niet altijd goed.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 17:28
Mijn ervaringen met de pakketdienst van TNT zijn ook niet al te best. Ik had ooit een spel van iemand gekocht, netjes verstuurd als pakketje, werd het gewoon voor de deur gelegd omdat ik nog lag te slapen. Vorige week nog bij Azerty een 2,5" hardeschijf besteld, woensdag kreeg ik een e-mail dat het was verstuurd, maar het duurde zo lang voor het kwam. Het bleek dus dat er al twee keer geprobeerd was te leveren, maar er was telkens niemand thuis. Allebei die keren is er dus ook geen briefje door de brievenbus gegooid, en ik maar wachten... Gelukkig had ik de Track-Trace link nog. Ook meer dan vaak gehad dat er een niet-aangetekend pakket zonder briefje bij de buren werd afgeleverd. Ook heb ik met de gewone post-dienst heel veel slechte ervaringen, als je bijvoorbeeld een boek koopt bij bol.com wordt dat gewoon met de briefpost verstuurd. Vervolgens wordt dat dan door de super-gemotiveerde postbode keihard door de brievenbus geramd. Als je dan al niet het fatsoen hebt om even aan te bellen terwijl ik gewoon zichtbaar in de huiskamer zit, neem dan tenminste de moeite om het een beetje netjes te doen. De helft van de boeken die op deze manier worden verstuurd komen aan met butsen/ezelsoren. Ik denk dat het de postbodes van TNT door chronische onderbetaling en hun geestdodende baan niets kan schelen of de klant tevreden is, als ze hun geld maar krijgen. Wat een houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 17:05

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

@ Groever : je verwart denk ik postbode (sorteert, bezorgt alle typen zendingen) met postbezorger (minimumloon, stopt dingen door de bus). Helaas is die postbezorger veel goedkoper, maar omdat bijna niemand dit werk wil doen, en er weinig eisen aan verbonden zijn, is de motivatie hier helaas 0. Overigens wil dit laatste bij postbodes ook wel eens voorkomen ("Ja, jullie zijn toch nooit thuis dus ik heb het pakje vast naar het postkantoor gestuurd" toen een geval alleen maar een briefje door de deur kieperde, en ernaar gevraagd werd), maar meestal worden dit soort platte zendingen redelijk op maat gemaakt. (eigenlijk altijd 2-3 mm te groot, en dan geldt al snel 'alles past als je duwt'. Maak me er zelf ook wel eens schuldig aan als een bewoner niet opendoet). Zorg daarom voor handtekening als je iets goed aan wilt laten komen, dan moeten ze wel bellen. De enkeling die dat niet doet kan op een pittig gesprek met de chef rekenen, en als ie nog een keer zoiets doet ligt ie eruit ook. (al een paar keer meegemaakt...bij anderen gelukkig)

Punt is dat er voor dit soort dingen te weinig klachten komen, terwijl over iets als huis-aan-huis niet bezorgd al snel meerdere klachten komen. (ja, mensen zitten te wachten op de Gammakrant :X ) Pakketjes die niet door de bus kunnen, komen overigens vaak niet via het lokale postkantoor, maar met een busje van een distributiecentrum (vaak een paar kilometer verder weg). Kleinere pakjes gaan wel lokaal. Dit geldt overigens allemaal voor TNT, hoe DHL, GLS of wie ook het regelt weet ik niet, maar vermoedelijk op een redelijk identieke manier ;)

/me Freeze_XJ al een aantal jaartjes zaterdagpostbode is

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 25-05 22:28
Wijnands schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:39:
GLS hoor je dit soort ongein toch een stuk minder dan bij TNT. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Ik heb bij tnt alle vormen van "bezorgen" wel gehad. Briefje in de bus terwijl ik niet thuis zou zijn, bij de buren drie huizen verder afgeven (lekker handig, die man werkt 60+ uur op gekke tijden). Voor de deur neergekwakt en de meest mysterieuze tot nu toe, twee dagen na "aflevering" zo'n briefje in de bus in een envelop met postzegel.
Het smoezen boek van onze GLS koerier kent geen einde (en een rijke fantasie)
- ik heb mijn bus in de puin poeier gereden
- ik zit nu in de kroeg
- ik ben ziek
- ik heb mijn been gebroken morgen haalt een collega mijn bus op
- mijn collega heeft het pakje in een verkeerde straat afgegeven
- die mensen waar je pakje is afgeven zijn 4 weken met vakantie..

Ik was het bij smoes 2 al goed zat, bij smoes 4 was zijn baas hem ook zat... en bij smoes zes luisterde zijn werkgever op een ander telefoonnummer mee.

Hoe kwam ik aan zijn telefoonnummer? meneer kon het adres niet vinden in eerste instantie en belde voor aanwijzingen... niet anoniem natuurlijk.

Alleen TNT en UPS mag hier nog bezorgen, levert een shop met een ander dan kijk ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 20:40

Sponge

Serious Game Developer

De postbode had bij ons eens een pakketje van Salland in de groen container gestopt. Per toeval keek mijn vader in de verkeerde container (volgorde aangepast van de groen/papier/vuil containers), en snapte niet waarom er karton in de groen container lag. Dag later was het de ophaal dag - :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Snap niet dat de TS zn pakket niet onder rembours heeft laten versturen? Nadeel is dat je 1500 euro cash in huis moet halen (of je doet dat niet, zeg het tegen de bezorger en haal het pakket de volgende dag zelf op bij distributiecentrum), maar dat vind ik niet opwegen tegen het risico dat je pakket kwijtraakt welke al betaald is...

Heb zelf ook niet al te beste ervaringen met postbezorgers. Pakketjes die gewoon buiten worden neergezet, briefjes in de bus dat ik niet thuis zou zijn wat wel zo was, aanbellen en direct weer wegrijden, dumpen bij de buren etc.

Ik woon nu boven een winkel en pakketjes worden altijd standaard daar afgeleverd (ander huisnummer, wordt niet eens bij mij aangebeld, ook geen briefje in de bus). Op zich een voordeel voor als ik niet thuis ben, maar ook best irritant, omdat ze in die winkel altijd druk zijn en me dus niet direct dat pakketje geven. Soms pas een dag later als ik zelf kom informeren of er ook iets afgeleverd is. Ik bestel daarom de wat duurdere bestellingen liever onder rembours. Dan móet ie wel aanbellen.

Overigens praat ik rembours niet helemaal goed. De laatste keer moest ik €244 (oid) betalen en ik had €250 in huis. Bezorger had niet eens wisselgeld :| Wilde die het pakket weer meenemen zodat ik hem de volgende dag kon ophalen. Dat kwam mij niet goed uit en ik wilde het pakket gewoon direct hebben, dus heb hem die paar euro maar kado gedaan. Al is dat natuurlijk belachelijk.

Conclusie: postbedrijven zuigen :P Ik verwacht ook eigenlijk wel dat er in de toekomst betere/goedkopere/betrouwbaardere methodes komen voor pakketbezorging. Vooral door de grote stijging van online aankopen icm. met mensen die overdag werken. Bijv. afhaalpunten in de buurt die tot 's avond slaat open zijn waar je het gewoon naartoe kunt laten sturen. Het aan de deur bezorgen is eigenlijk een overbodige luxe en ook erg omslachtig.

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 27-02-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gumtree schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:59:
[...]

Het smoezen boek van onze GLS koerier kent geen einde (en een rijke fantasie)
- ik heb mijn bus in de puin poeier gereden
- ik zit nu in de kroeg
- ik ben ziek
- ik heb mijn been gebroken morgen haalt een collega mijn bus op
- mijn collega heeft het pakje in een verkeerde straat afgegeven
- die mensen waar je pakje is afgeven zijn 4 weken met vakantie..
Wat is dat voor louche bedrijf? :X "Zit nu in de kroeg" ?? Moet je die bezorger dan gewoon bellen op zn prive telefoon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nu iedereen zn verhuil heeft lopen spuien ben ik wel benieuwd naar hoever het staat met de case van de TS... Ik dnek dat het namelijk een moeilijk verhaal gaat worden en hoop dat ie een goede rechtsbijstandsverzekering heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Laatst online: 21:12

SmidsY

hallo!?.............

Bijv. afhaalpunten in de buurt die tot 's avond slaat open zijn waar je het gewoon naartoe kunt laten sturen.
Tja als een webshop aan Kiala "doet" is dat al een aardige uitkomst, maar tot de tijd er één algemeen geacepteerde standaard is blijft het aankloten met de bezorging

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Op het postkantoor hier hangt een poster voor "Garantiepost", waarop ze aangeven dat je simpelweg heel veel extra moet betalen om zeker te zijn dat ze je zending netjes bezorgen... Dat zegt toch alles?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Nu online
Palomar schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:53:
Snap niet dat de TS zn pakket niet onder rembours heeft laten versturen? Nadeel is dat je 1500 euro cash in huis moet halen (of je doet dat niet, zeg het tegen de bezorger en haal het pakket de volgende dag zelf op bij distributiecentrumpostkantoor), maar dat vind ik niet opwegen tegen het risico dat je pakket kwijtraakt welke al betaald is...
Heb zelf ook niet al te beste ervaringen met postbezorgers. Pakketjes die gewoon buiten worden neergezet, briefjes in de bus dat ik niet thuis zou zijn wat wel zo was, aanbellen en direct weer wegrijden, dumpen bij de buren etc.
Over het buiten neerzetten: Dat mag niet. Nu is het alleen zo dat wanneer ik achterom kan lopen, het in een schuurtje kan zetten en een briefje schrijf, ik niet in zie wat daar zo problematisch aan is. Dumpen bij de buren mag wel vaker, de verzender "alleen op huisadres" erbij laten noteren is gratis (en lost het probleem vaak genoeg wel op, behalve bij de slechte krachten).

En briefjes schrijven dat je niet thuis was, terwijl dat was. Ik krijg niet betaald als ik het pakketje niet kwijt raak, dus waarom zou ik binnen 2 seconden al weer weg gaan? Ik heb vaak genoeg gehad dat ik al weer in de auto zat, en dat toen mensen naar buiten kwamen. Mijn fout? Ik sta 2min aan de deur briefjes te schrijven, dat is voor mij leuk... De fout ligt wel eens bij mij, dat ik de bel verkeerd gebruik, maar vaak genoeg staan ze te stofzuigen (op raam kloppen, nog steeds negeren, dan ga ik wel weg) of doet de bel het helemaal niet.
Ik woon nu boven een winkel en pakketjes worden altijd standaard daar afgeleverd (ander huisnummer, wordt niet eens bij mij aangebeld, ook geen briefje in de bus). Op zich een voordeel voor als ik niet thuis ben, maar ook best irritant, omdat ze in die winkel altijd druk zijn en me dus niet direct dat pakketje geven. Soms pas een dag later als ik zelf kom informeren of er ook iets afgeleverd is. Ik bestel daarom de wat duurdere bestellingen liever onder rembours. Dan móet ie wel aanbellen.
Vraag aan de winkel of ze de pakketten niet meer aan willen nemen? Of nog beter, probeer een keer de (vaste) bezorger te pakken te krijgen en spreek hem hierover aan? Of als je echt moeilijk wilt gaan doen, ik weet dat er eikels adressen zijn die een klacht indienen als het pakketje bij de buren is gedropt :o Het kan, maar dat wordt door de bezorger 100% zeker niet op prijs gesteld :P Eventueel een klacht dat je pakketje vermist was vanwege gebrek aan kennisgeving, inmiddels weer terecht is maar of er in de toekomst een kennisgeving kan worden geschreven.

TNT geeft dit soort berichten echt wel door aan de bezorgers hoor :)
Overigens praat ik rembours niet helemaal goed. De laatste keer moest ik €244 (oid) betalen en ik had €250 in huis. Bezorger had niet eens wisselgeld :| Wilde die het pakket weer meenemen zodat ik hem de volgende dag kon ophalen. Dat kwam mij niet goed uit en ik wilde het pakket gewoon direct hebben, dus heb hem die paar euro maar kado gedaan. Al is dat natuurlijk belachelijk.
Belachelijk? Even voor de volledigheid, wij hoeven geen wisselgeld bij te hebben. In fact, het moet contant betaald worden. Nu is het natuurlijk wel zo dat ik, incidenteel, probeer wisselgeld terug te geven. Alleen ik rond het naar boven af op de euro's. Vanzelfsprekend is het meerendeel van de mensen het daar niet mee eens, want stel je voor, iemand die nu al 4min aan de deur staat omdat je moeilijk doet wel 20cent fooi geven :o Zeker als het over bedragen van 200+ euro gaat :o

Komt nog eens bij dat wij, over het algemeen, de gehele werktijd op pad zijn. Ik heb eens begrepen dat 1000E+ euro op zak hebben uitlokking is (oid), waardoor je daarboven eigenlijk al zou moeten storten. De gedachte van rembours is geweldig, alleen dat iedereen moeilijk doet over het feit dat ze contant geld moeten betalen is alleen vervelend. En wij moeten ook opletten dat we het niet kwijt raken.

Nee, ik geef dan de voorkeur aan ongefrankeerd ipv rembours. 14 euro aan de deur betalen, en geen gezeik er verder omheen. En 14E hebben de meeste mensen nog wel in huis.

Ik moet er wel bij zeggen, als mensen een pakketje later verwachtten, of er invoerrechten overheen is gekomen, dan ben ik ook wel eens zo aardig om daarvoor ~10min later terug te komen. Afhankelijk van of dat qua bezorging uit komt natuurlijk, niet dat ik 2min later alweer 3KM verderop ben.
Conclusie: postbedrijven zuigen :P Ik verwacht ook eigenlijk wel dat er in de toekomst betere/goedkopere/betrouwbaardere methodes komen voor pakketbezorging. Vooral door de grote stijging van online aankopen icm. met mensen die overdag werken. Bijv. afhaalpunten in de buurt die tot 's avond slaat open zijn waar je het gewoon naartoe kunt laten sturen. Het aan de deur bezorgen is eigenlijk een overbodige luxe en ook erg omslachtig.
Ik baal er zelf ook van dat het niet linea recta naar het pkt kan, maar ik verstuur zelf juist altijd, indien mogelijk, zonder handtekening. Het pakket komt wel bij de buren terecht, voor mij persoonlijk veel sneller. Maar dat scheelt weer van wijk tot wijk helaas (en dat mijn bezorger een collega is ;))

• RemcoDelft
blackangel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:19:
[...]

[...]
En briefjes schrijven dat je niet thuis was, terwijl dat was. Ik krijg niet betaald als ik het pakketje niet kwijt raak, dus waarom zou ik binnen 2 seconden al weer weg gaan? Ik heb vaak genoeg gehad dat ik al weer in de auto zat, en dat toen mensen naar buiten kwamen. Mijn fout? Ik sta 2min aan de deur briefjes te schrijven, dat is voor mij leuk... De fout ligt wel eens bij mij, dat ik de bel verkeerd gebruik, maar vaak genoeg staan ze te stofzuigen (op raam kloppen, nog steeds negeren, dan ga ik wel weg) of doet de bel het helemaal niet.
Dit is echt te schandalig voor woorden! Maar blijkbaar ben je daar zelf mee akkoord gegaan... En deze handelswijze van de bezorgdienst geeft wel aan dat het ze werkelijk helemaal niets kan schelen waar het pakketje terechtkomt, als-ie maar weg is!
Zoals de TNT klantenservice me vertelde dat een briefje op de brievenbus plakken met "niet bij de buren bezorgen" niet helpt, omdat de postbode alsnog het recht heeft om hem bij de buren te brengen... Die hele mentaliteit :X

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

TheDane

1.618

[...]

Dumpen bij de buren mag wel vaker, de verzender "alleen op huisadres" erbij laten noteren is gratis (en lost het probleem vaak genoeg wel op, behalve bij de slechte krachten).

[...]

Belachelijk? Even voor de volledigheid, wij hoeven geen wisselgeld bij te hebben. In fact, het moet contant betaald worden. Nu is het natuurlijk wel zo dat ik, incidenteel, probeer wisselgeld terug te geven. Alleen ik rond het naar boven af op de euro's. Vanzelfsprekend is het meerendeel van de mensen het daar niet mee eens, want stel je voor, iemand die nu al 4min aan de deur staat omdat je moeilijk doet wel 20cent fooi geven :o Zeker als het over bedragen van 200+ euro gaat :o

Komt nog eens bij dat wij, over het algemeen, de gehele werktijd op pad zijn. Ik heb eens begrepen dat 1000E+ euro op zak hebben uitlokking is (oid), waardoor je daarboven eigenlijk al zou moeten storten. De gedachte van rembours is geweldig, alleen dat iedereen moeilijk doet over het feit dat ze contant geld moeten betalen is alleen vervelend. En wij moeten ook opletten dat we het niet kwijt raken.
Die eerste alinea snap ik echt geen bal van. Bij veel webshops kun je als klant geen 'overige opmerkingen' zoals "Alleen op huisadres" invoeren. Verkoper noteert dus ook niks op pakket.

Waarom mag een bezorger/bode er dan van uit gaan dat het ergens anders bezorgd mag worden :?

Als ik mijn auto naar de garage breng en er is een onderdeel kapot wat ze toevallig niet op voorraad hebben, dan gaan ze toch ook niet een andere auto maken en mij vertellen dat ze hun werk hebben gedaan 8)7

Over dat contant geld op zak hebben: I agree, als je weet dat je iets binnenkrijgt, dan zorg je dat je dat gepast, en eventueel met fooi hebt. Idem als met pizza bestellen ;-)

Ik vraag me alleen af waarom bezorgers dan niet met zo'n portable pin automaatje rondlopen. Zijn die dingen zo duur? Als ik bij IKEA een bank bestel, kan ik ook gewoon thuis ervoor pinnen bij bezorging. Ideaal!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vraag aan de winkel of ze de pakketten niet meer aan willen nemen? Of nog beter, probeer een keer de (vaste) bezorger te pakken te krijgen en spreek hem hierover aan? Of als je echt moeilijk wilt gaan doen, ik weet dat er eikels adressen zijn die een klacht indienen als het pakketje bij de buren is gedropt :o Het kan, maar dat wordt door de bezorger 100% zeker niet op prijs gesteld :P Eventueel een klacht dat je pakketje vermist was vanwege gebrek aan kennisgeving, inmiddels weer terecht is maar of er in de toekomst een kennisgeving kan worden geschreven.

TNT geeft dit soort berichten echt wel door aan de bezorgers hoor :)
Je werkt toch niet bij mij in de buurt hè :X

Allemaal heel herkenbaar en ik ben ook niet te beroerd om een klacht in te dienen. Pakket bij de buren afgeven is een no-go hier, standaard een klacht. Aangezien ik het altijd op het pakket laat zetten dat het niet mag. Ik heb ook wel gehad dat het pakje elders was afgegeven en ik niet wist waar. Klacht ingediend aangezien volgens TT het pakket allang was afgeleverd. Kwam na 4 dagen een van de buren een keer aanzetten. Inmiddels was er al een nieuw pakket van de webshop onderweg...

Diverse keren gebeld door TNT na het indienen van de klacht en uiteindelijk zelfs door de chauffeur met excuses. Hij kreeg alleen wel een aantekening voor dit grapje. Helaas een rotte manier om het af te leren, maar goed. Klantenservice van TNT heb ik niets over te klagen :) En over de bezorgers/chauffeurs nu eigenlijk ook niet meer :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• blackangel
  • Nu online
RemcoDelft schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:21:
[...]

Dit is echt te schandalig voor woorden! Maar blijkbaar ben je daar zelf mee akkoord gegaan... En deze handelswijze van de bezorgdienst geeft wel aan dat het ze werkelijk helemaal niets kan schelen waar het pakketje terechtkomt, als-ie maar weg is!
Zoals de TNT klantenservice me vertelde dat een briefje op de brievenbus plakken met "niet bij de buren bezorgen" niet helpt, omdat de postbode alsnog het recht heeft om hem bij de buren te brengen... Die hele mentaliteit :X
Gemiddeld haal ik echt wel een uurloon hoor. Als mensen moeilijk gaan doen, neem ik het pakketje net zo graag mee terug. Dan maar geen geld erover verdienen, en de mensen ook hun pakket een dag later.

Ze moeten het zelf weten. Het wordt vervelend als die mensen continue (=meerdere pakketen per week) gaan versturen, en ze _nooit_ thuis zijn. Ik hou de eer aan mijzelf, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
TheDane schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:36:
[...]

Die eerste alinea snap ik echt geen bal van. Bij veel webshops kun je als klant geen 'overige opmerkingen' zoals "Alleen op huisadres" invoeren. Verkoper noteert dus ook niks op pakket.

Waarom mag een bezorger/bode er dan van uit gaan dat het ergens anders bezorgd mag worden :?

Als ik mijn auto naar de garage breng en er is een onderdeel kapot wat ze toevallig niet op voorraad hebben, dan gaan ze toch ook niet een andere auto maken en mij vertellen dat ze hun werk hebben gedaan 8)7

Over dat contant geld op zak hebben: I agree, als je weet dat je iets binnenkrijgt, dan zorg je dat je dat gepast, en eventueel met fooi hebt. Idem als met pizza bestellen ;-)

Ik vraag me alleen af waarom bezorgers dan niet met zo'n portable pin automaatje rondlopen. Zijn die dingen zo duur? Als ik bij IKEA een bank bestel, kan ik ook gewoon thuis ervoor pinnen bij bezorging. Ideaal!
Over de eerste alinea, als de verkoper er niks bij zet moet jij er niet bij bestellen? Om de garagevergelijking te nemen. Jij gaat je opel toch ook niet naar een mercedesgarage brengen, als je weet dat je niet volgens wens wordt geholpen? Regels van TNT, we kunnen het ook wel anders, maar dan moet je dat aangeven. Bij een mercedesgarage willen ze ook nog wel andere bandjes onder je opel gooien hoor, maar zeg dat dan vantevoren.

Het mag, omdat TNT het zo heeft voorgeschreven. Als je dat niet wil, dan moet je handtekening voor ontvangst nemen en/of "alleen huisadres" erbij laten schrijven. Ben je het er niet mee eens, dan moet je zorgen dat het niet via TNT wordt verstuurd.

En zo'n portable pin-automaatje: Er zijn gemiddeld zo'n 3 remboursjes op 100 pakketten in mijn wijken. Is dat dan rendabel? Ik denk het niet, hoe handig het ook zou zijn. Als je het geld niet in huis (wilt) halen, zijn er andere mogelijkheden. Geen rembours bijvoorbeeld (ik zou je dankbaar zijn :P ), of het tegen de bezorger aan de deur zeggen. Er wordt een handtekening gevraagd, en vervolgens wordt het pakketje naar het postkantoor gebracht (waar gepint kan worden) :)

De prijzen weet ik er niet van overigens, maar gezien de hoeveelheid bezorgers zou ik het niet aanraden. Daarnaast zijn de meeste rembourspakketten tot 250E, dat is nog wel te doen. Vaker bij de 80E of 40E voor importheffing :)
Bastien schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:36:
[...]
Je werkt toch niet bij mij in de buurt hè :X

Allemaal heel herkenbaar en ik ben ook niet te beroerd om een klacht in te dienen. Pakket bij de buren afgeven is een no-go hier, standaard een klacht. Aangezien ik het altijd op het pakket laat zetten dat het niet mag. Ik heb ook wel gehad dat het pakje elders was afgegeven en ik niet wist waar. Klacht ingediend aangezien volgens TT het pakket allang was afgeleverd. Kwam na 4 dagen een van de buren een keer aanzetten. Inmiddels was er al een nieuw pakket van de webshop onderweg...
Nee, ik woon in Eindhoven, in die regio bezorg ik ook.

Als er op staat dat het niet naar de buren mag, dan doe ik dat zelf ook niet. Maarja, dat verschilt weer van bezorger tot bezorger.
Diverse keren gebeld door TNT na het indienen van de klacht en uiteindelijk zelfs door de chauffeur met excuses. Hij kreeg alleen wel een aantekening voor dit grapje. Helaas een rotte manier om het af te leren, maar goed. Klantenservice van TNT heb ik niets over te klagen :) En over de bezorgers/chauffeurs nu eigenlijk ook niet meer :P
Ach, en als het er een keer niet op staat, en we brengen het bij de buren, is het nog steeds niet goed? Ik weet van adressen waarbij ze -nooit- willen dat ik het bij de buren afgeef. Prima, ze hebben mij dat netjes vertelt. Als ik in jouw wijk ooit zou rijden, en je zegt dat tegen mij, dan zal ik het ook niet meer bij de buren afgeven. Maar als ze het nog nooit gezegd hebben?

Het mag, ik raak het pakketje kwijt (en krijg er voor betaald), dus er zijn geen problemen. Niet als ik een kennisgeving achter laat.

Sommige mensen denken daar anders over helaas, erg fijn als bezorger. Denk je netjes het pakketje zo snel mogelijk bij de mensen af te geven, via de buren, gaan ze klagen dat het van hun niet mag. Terwijl ze dat nooit duidelijk hebben gemaakt.

Gelukkig klagen de mensen in mijn wijk nooit. Of in ieder geval, niet over mij :) Ze spreken mij hooguit aan, en dan sta ik ze echt zo netjes mogelijk te woord :)

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

blackangel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Gelukkig klagen de mensen in mijn wijk nooit. Of in ieder geval, niet over mij :) Ze spreken mij hooguit aan, en dan sta ik ze echt zo netjes mogelijk te woord :)
Ik had in mij wijk gelukkig ook geen zeikerds, ik bracht de post in een klein dorp waar iedereen elkaar zo ongeveer kent, je kent het wel. Bel je aan, pakketje, doen de buren opeens open: "ze zijn er niet, maar ik wil het pakje wel in ontvangst nemen en het afgeven als ze thuis zijn".

Dat deed ik dus dan ook gewoon, zolang het niet op het pakket stond.
Tenzij het een aangetekend stuk was, dan is het: "Sorry mevrouw, hier moet voor getekend worden. Toch bedankt!"

Ik heb wel 1 keer gezondigd: ik heb ooit eens de poetsvrouw van iemand laten tekenen :+
Maarja dat was op datzelfde adres dus zag er geen kwaad in

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 28-02-2008 13:53 ]

• Speedy
  • Laatst online: 07:32
Aangezien hier postbezorgers zijn maar een vraagje, hoe kan ik voorkomen dat een pakket 2x wordt aangeboden? De brievenbuspost wordt maar 1x aangeboden, niet thuis, naar postkantoor (heb een ondiepe brievenbus dus kleine pakjes gaan ook niet), ideaal.
Nu de standaard pakket post, die wordt altijd voor een 2e maal aangeboden, maar werk overdag dus staat de pakketpost weer voor niets voor de deur en kan ik nog een dag later alsnog naar het postkantoor :(
Heb al eens briefjes opgehangen dat hij/zij een pakket niet voor een 2e maal hoeft aan te bieden, maar dat werkte niet. Beste is de afzender zo'n verzoek op de doos te laten zetten misschien?

Gelukkig bieden ze mijn pakjes in ieder geval niet aan bij de buren, Selektvracht heeft daar wel een handje van ... vind het ook niets, hoe goed bedoelt ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy op 28-02-2008 14:18 ]

Flickr | Lego collectie

Anoniem: 217897

Licht off topic..
corniels schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:23:
Het gaat hier niet om TNT, maar als ik zo vrij mag zijn, om GLS.
Op een dag stond ik onder de douche (doe ik vaker btw) en ik hoorde de bel gaan, fijn, als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer.
Een klein uurtje later ga ik de deur uit voor boodschappen, ligt er een pakje voor mijn deur.
Ook van GLS, rampbedrijf.

• Palomar
  • Niet online
[...]
En briefjes schrijven dat je niet thuis was, terwijl dat was. Ik krijg niet betaald als ik het pakketje niet kwijt raak, dus waarom zou ik binnen 2 seconden al weer weg gaan?
Ik had dat ook alleen bij rembourszendingen. Kennelijk krijgen jullie dan wel betaald als je het pakketje weer bij het postkantoor terugbrengt? Heb zelfs een keer gehoord dat sommige bezorgers 's ochtends voor hun ronde al briefjes klaarmaken (voor de rembourszendingen) en die alleen bij de mensen in de bus droppen zonder aan te bellen.
Heb destijds wel een klacht ingediend. Weet niet of het geholpen heeft (verhuisd), maar had ook het idee dat het een tijdelijke vakantiewerker was.

Vind het overigens wel een raar systeem dat het loon van de bezorgers wordt bepaald adhv. het aantal pakjes dat ze bezorgen. Moet dat dan binnen een bepaalde tijd ofzo? Daar bevorder je de kwaliteit niet bepaald mee...

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou het ook makkelijker vinden als je aan kon geven dat het direct naar het postkantoor mag. Ik ben overdag bijna nooit thuis en haal het dan uit mijn werk op bij het postkantoor. Het is idd nogal irritant als je een briefje vind van: "Morgen proberen we het nog een keer en dan kun je het overmorgen ophalen bij het postkantoor". Het pakketje is er dan bijna maar je moet toch 2 dagen wachten. Ik moet langer wachten en de bezorger moet nog een keer tijd verspillen om voor niks voor mijn deur te staan.

• Positron
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

[...]

Ze moeten het zelf weten. Het wordt vervelend als die mensen continue (=meerdere pakketen per week) gaan versturen, en ze _nooit_ thuis zijn. Ik hou de eer aan mijzelf, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
Ik begrijp dat het vervelend is, maar je kan niet verwachten dat mensen altijd thuis zijn. Bovendien weet je nooit wanneer de bezorger komt, want dat kan de hele dag zijn. Of de dag erna. Of de dag daarna. Dat zou betekenen dat iedere persoon met een fatsoenlijke baan geen pakketjes mag bestellen?

Naar mijn idee zijn de kosten voor bezorging hoog genoeg om een fatsoenlijke service op te zetten. Misschien moet het complete systeem eens op de schop? Ik heb er totaal geen problemen mee om mijn pakket zelf op het postkantoor af te halen. Dan kan het vast een stuk goedkoper ook. Zeker als ik daarmee voorkom dat ik een dag extra moet wachten op mijn pakket. Bijvoorbeeld omdat ik de hele dag thuis was, maar om 16.30 toch even snel vlees ga halen voor het avondeten, tien minuten later terugkom en een briefje vind dat ik mijn pakket de volgende dag na 13.00 kan ophalen. Thuisbezorging kan dan een extra (dure) service worden.

Kiala lijkt me een mooi voorbeeld, maar levering daarmee gaat naar mijn idee altijd erg traag. Dat moet beter kunnen. :)

edit:
En rwb hierboven beschrijft ook een bekend probleem.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Het zou echt ideaal zijn als je kunt aangeven dat je het pakket zelf wel ophaalt bij het postkantoor. Wij werken allebei overdag, dus een pakket hebben we sowieso altijd pas na 3 dagen.
Eerst moet de bezorger 2x voor lul voor de deur staan voordat wij het op het postkantoor kunnen ophalen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Positron schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:41:
Ik heb er totaal geen problemen mee om mijn pakket zelf op het postkantoor af te halen. Dan kan het vast een stuk goedkoper ook.
Mee eens, maar ik denk niet dat blackangel dat wil want dan is ie z'n job kwijt _O-
Interessant. Deze mensen, die volgens jou _nooit_ thuis zijn (ik denk 's avonds wel 8)7 ) proberen ook hun brood te verdienden, net zoals jij dat doet met je brieven bestellen. Is dat dan zo vreemd?

Waar is de tijd gebleven dat de PTT/TNT/TPG whatever nog 's avonds bezorgde? Probleem opgelost.

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 28-02-2008 14:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Anoniem: 217897

Devil schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:45:
Het zou echt ideaal zijn als je kunt aangeven dat je het pakket zelf wel ophaalt bij het postkantoor. Wij werken allebei overdag, dus een pakket hebben we sowieso altijd pas na 3 dagen.
Eerst moet de bezorger 2x voor lul voor de deur staan voordat wij het op het postkantoor kunnen ophalen.
Ik bestel wel eens iets bij large.nl, daar kun je aangeven dat je het wil laten afgeven bij een Primera bij je in de buurt, ideaal.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

reageert de TS nog wel een keer hoe het afloopt ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

TheDane

1.618

[...]

[...]

Over de eerste alinea, als de verkoper er niks bij zet moet jij er niet bij bestellen? Om de garagevergelijking te nemen. Jij gaat je opel toch ook niet naar een mercedesgarage brengen, als je weet dat je niet volgens wens wordt geholpen? Regels van TNT, we kunnen het ook wel anders, maar dan moet je dat aangeven. Bij een mercedesgarage willen ze ook nog wel andere bandjes onder je opel gooien hoor, maar zeg dat dan vantevoren.
Ik heb geen Opel :P

En "als de verkoper ..." .. het is toch niet zijn probleem? Het is ook niet mijn probleem. "Jullie" worden betaald om pakket van verkoper naar koper te brengen. Niet naar [insert random persoon in directe omgeving van koper]

Als dat de eerste keer niet lukt, probeer je 't de dag er na nog een keer nadat je een briefje hebt achter gelaten bij koper. Lukt 't dan nog niet, dan schrijf je een briefje dat koper pakket op postkantoor kan ophalen. Dit soort dingen zit ongetwijfeld in "jullie" tarieven verrekend.

't Mooiste vind ik nog dat die random persoon niet eens hoeft te tekenen voor het aannemen van de verkeerd bezorgde spullen. Lekker is dat, moet je net slecht of geen contact hebben met je buur. Dag pakje :(
Het mag, omdat TNT het zo heeft voorgeschreven. Als je dat niet wil, dan moet je handtekening voor ontvangst nemen en/of "alleen huisadres" erbij laten schrijven.
Bij veel (en ook grote, bekende, gerespecteerde) webshops kun je dat niet aangeven zonder omwegen, telefoontje of extra email. Da's toch precies de omgekeerde wereld? Als ik 't prima vind dat MIJN pakketje bij IEMAND ANDERS bezorgd word, dan geef ik dat toch wel aan :?
Nee, ik woon in Eindhoven, in die regio bezorg ik ook.

[...]

Ach, en als het er een keer niet op staat, en we brengen het bij de buren, is het nog steeds niet goed? Ik weet van adressen waarbij ze -nooit- willen dat ik het bij de buren afgeef. Prima, ze hebben mij dat netjes vertelt. Als ik in jouw wijk ooit zou rijden, en je zegt dat tegen mij, dan zal ik het ook niet meer bij de buren afgeven. Maar als ze het nog nooit gezegd hebben?

Het mag, ik raak het pakketje kwijt (en krijg er voor betaald), dus er zijn geen problemen. Niet als ik een kennisgeving achter laat.

Sommige mensen denken daar anders over helaas, erg fijn als bezorger. Denk je netjes het pakketje zo snel mogelijk bij de mensen af te geven, via de buren, gaan ze klagen dat het van hun niet mag. Terwijl ze dat nooit duidelijk hebben gemaakt.
Omgekeerde wereld. Je mag van een dienst die erop gericht is om pakketjes van aanbieder naar ontvanger brengt verwachten dat ze pakketjes niet naar willekeurig ander persoon brengen .. toch?

Stel dat ik wèl ooit heb aangegeven dat ik 't prima vond dat mijn pakketje bij de buren afgeleverd word. En dan krijg ik nieuwe buren. Van die aso's. Hoe laat ik jou weten dat mijn pakketje voortaan niet meer op dat adres afgeleverd mag worden, voordat 't te laat is :?

En stel dat ik wil aangeven dat ik al dan niet mijn pakjes bij buren wil laten bezorgen? Waar moet ik dan wezen? Is daar een informatienummer voor? Kan ik dat online regelen? In hoeverre is dat betrouwbaar?

Is er niet een "Wel/niet bij buren bezorgen" sticker ? ;)
Misschien heb je wel ooit bij mij bezorgd, ik woon in Eindhoven. "Mijn" bezorger(s) is(zijn) altijd wel vriendelijk :)

*afklopt* :+

• reddevil
  • Laatst online: 21-05 17:15
Is er niet een "Wel/niet bij buren bezorgen" sticker ?
Oooohhhh... of een 'pakje en niemand thuis? graag direct naar het postkantoor en niet nog 2 keer nutteloos proberen!'-sticker.

Volgens mij best een markt voor :D

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Of zo'n JA/Nee sticker:

JA: Wel Pakjes | NEE: Niet bij de buren!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heeft weinig zin. Het komt vaak genoeg voor dat de briefjes van "u was niet thuis" al in de auto geschreven worden 8)7

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Positron
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

reddevil schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:27:
[...]

Oooohhhh... of een 'pakje en niemand thuis? graag direct naar het postkantoor en niet nog 2 keer nutteloos proberen!'-sticker.

Volgens mij best een markt voor :D
Dat lijkt me niet eens zo'n gek plan eigenlijk. En wat mij betreft mag dat door TNT gesponsord worden. Dat scheelt hun bezorgers namelijk nutteloze ritjes. :)

Volgende probleem wordt dan de afhandeling op het postkantoor. Dat lijkt bij mij altijd uren te duren, lang wachten, trage service en veel mensen die voor onbenulligheden (bijvoorbeeld postzegels) in dezelfde rij staan. Mijn TNT/Postkantoorpunt zit in de Bruna (Leiden/Merenwijk) en dat is werkelijk om de hoek. Maar als ik daar om 13.05 sta te wachten op mijn pakket, bij de balie die om 13.15 opengaat, moet ik eerst altijd op enkele bejaarden wachten die al een half uur op postzegels wachten, die de Bruna-kassa en de AH volgens mij ook hebben.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Gunner schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:39:
Heeft weinig zin. Het komt vaak genoeg voor dat de briefjes van "u was niet thuis" al in de auto geschreven worden 8)7
Wat me wel een paar keer gebeurd is, is dat je als postbode op de straat loopt en je een pakje niet kwijt komt, je gaat naar je fiets/auto en....shit, briefjes vergeten!
Wat doe je dan? je maakt je wijk eerst af, gaat terug naar het postkantoor en schrijft het briefje. In de die tussentijd is de persoon weer thuis. het briefje stop je in de brievenbus, na je wijk of de dag erna, en de keer erna krijg je te horen: "vorige week kreeg ik een briefje terwijl ik gewoon thuis was!" :+

[ Voor 4% gewijzigd door ijskonijn op 28-02-2008 15:59 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 15:37

Gek dat ik vandaag toch 2 pakketen waar die sticker op zat getekend heb voor de buren en ja wederom TNT

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voor de meeste pakketjes heb ik er niet zo veel problemen mee als ze bij de buren worden afgegeven want ik heb gewoon een goede relatie. Maar voor duurdere dingen ( die dan meestal onder rembours besteld worden ) vind ik dat toch een minder idee, want wie is er verantwoordelijk als er wat beschadigd is? Mischien heeft de buurman dat ding laten flikkeren, maar het kan ook de postbode geweest zijn of de verkoper. Als je zelf zo'n pakket aanneemt ( of ophaalt bij het postkantoor ) kan je ieder geval al zien of de verpakking beschadigd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 28-02-2008 16:18 ]

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Mektheb schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:08:
[...]

Gek dat ik vandaag toch 2 pakketen waar die sticker op zat getekend heb voor de buren en ja wederom TNT
Dan is die postbode gewoon fout bezig!
Paketten mochten naar de buren (nu gewijzigd, oke dat kan, werk er al anderhalf jaar niet meer) maar aangetekenden mogen never nooit niet bij de buren afgegeven worden!
Dit is gewoon luiheid van de postbode, zo'n aangetekende neemt qua nazorg wat meer tijd in beslag dan een gewoon pakket als je die niet kwijt komt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 15:37
Duuvel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:25:
[...]

Dan is die postbode gewoon fout bezig!
Paketten mochten naar de buren (nu gewijzigd, oke dat kan, werk er al anderhalf jaar niet meer) maar aangetekenden mogen never nooit niet bij de buren afgegeven worden!
Dit is gewoon luiheid van de postbode, zo'n aangetekende neemt qua nazorg wat meer tijd in beslag dan een gewoon pakket als je die niet kwijt komt.
Dat weet ik hij enorm fout bezig is,

de buren hebben een juwelier zaak dus wat zou er nou in zitten ? juist ik schrik toch best van zulke dingen als je dat leest

• Palomar
  • Niet online
rwb schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:18:
Voor de meeste pakketjes heb ik er niet zo veel problemen mee als ze bij de buren worden afgegeven want ik heb gewoon een goede relatie. Maar voor duurdere dingen ( die dan meestal onder rembours besteld worden ) vind ik dat toch een minder idee, want wie is er verantwoordelijk als er wat beschadigd is? Mischien heeft de buurman dat ding laten flikkeren, maar het kan ook de postbode geweest zijn of de verkoper. Als je zelf zo'n pakket aanneemt ( of ophaalt bij het postkantoor ) kan je ieder geval al zien of de verpakking beschadigd is.
Aardige buurman heb je dan als die je pakketje ook betaalt :P

Bij mij doen ze dat niet en moet ik zelf betalen. Derhalve wordt het pakket dus ook nooit bij de buren aangeboden bij rembours.

Topictitelchange >>> Huil hier over pakketbezorgdiensten! ;)

• RemcoDelft
[...]

Gemiddeld haal ik echt wel een uurloon hoor. Als mensen moeilijk gaan doen, neem ik het pakketje net zo graag mee terug. Dan maar geen geld erover verdienen, en de mensen ook hun pakket een dag later.
Werk je bij TNT of een andere bezorgdienst? Even nieuwsgierig zijn hoor...
Wel raar dat je geen geld krijgt als het pakketje retour gaat, want de balie-medewerker krijgt vast niet per pakketje betaald... Ik snap nu waarom m'n postbode zo vaak zegt dat ik een buitenbrievenbus moet nemen waar meer in past!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

RemcoDelft schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:55:
[...]

Werk je bij TNT of een andere bezorgdienst? Even nieuwsgierig zijn hoor...
Wel raar dat je geen geld krijgt als het pakketje retour gaat, want de balie-medewerker krijgt vast niet per pakketje betaald... Ik snap nu waarom m'n postbode zo vaak zegt dat ik een buitenbrievenbus moet nemen waar meer in past!
Denk dat hij dan bij een bezorgdienst zit, TNT betaalt niet meer of minder als je een pakje kwijt komt of niet

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:20

Martijn02

/* No Comment */

Een van onze postbode's thuis heeft een verschrikkelijk handschrift. Krijg je een briefje in de bus dat er een pakketje was waarvoor getekend moest worden, maar je kan niet ontcijferen wie er nou met zijn legetimatie naar het postkantoor moet. Of dat er alleen een achternaam staat, ja leuk, er woonden toendertijd 4 mensen met die achternaam op dat adres, dus 25% kans.

Verder dikke complimenten voor onze postbode op de zaak. Aardige man, en altijd heel netjes met de pakketten enzo. We zijn een tijdje geleden verhuist (eindje verderop in dezelfde straat, van nr 12 naar nr 20b) en toen heeft hij ook na de tijd dat brieven enz automatisch geforward werden netjes post met onze bedrijfsnaam en het oude huisnummer er op gescheiden en in de goede bus gegooid. We hebben de man met kerst een "pakketje" met 2 flessen wijn gegeven. (zelfs de krantenbezorgers komen leuren om geld, waarom verdient de postbode niets?) Hij was helemaal ontroerd, ik dacht even dat de goede man zou gaan huilen O-)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Duuvel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:57:
[...]

Denk dat hij dan bij een bezorgdienst zit, TNT betaalt niet meer of minder als je een pakje kwijt komt of niet
Daarom rijdt de bezorgdienst in de wijk waar mijn ouders wonen vaak 's avonds rond. Althans ze beginnen vaak na 5 uur met rijden.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat ik ook erg irritant vind: als ik iets bij 't Postkantoor wil halen waarvoor ik moet betalen, kan ik dat NIET pinnen.. ze accepteren alleen Postbank-pinpassen... Je reinste ellende en ik weet niet eens of het mag. Mag ik naar buiten lopen, naar de, jawel, Postbank-pinautomaat, contant geld opnemen, nogmaals in de rij gaan staan en met contant geld betalen. 8)7

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• blackangel
  • Nu online
Palomar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:23:
[...]

Ik had dat ook alleen bij rembourszendingen. Kennelijk krijgen jullie dan wel betaald als je het pakketje weer bij het postkantoor terugbrengt? Heb zelfs een keer gehoord dat sommige bezorgers 's ochtends voor hun ronde al briefjes klaarmaken (voor de rembourszendingen) en die alleen bij de mensen in de bus droppen zonder aan te bellen.
Heb destijds wel een klacht ingediend. Weet niet of het geholpen heeft (verhuisd), maar had ook het idee dat het een tijdelijke vakantiewerker was.

Vind het overigens wel een raar systeem dat het loon van de bezorgers wordt bepaald adhv. het aantal pakjes dat ze bezorgen. Moet dat dan binnen een bepaalde tijd ofzo? Daar bevorder je de kwaliteit niet bepaald mee...
Nee, als wij het naar het postkantoor brengen hebben wij het niet afgegeven, en krijgen wij niet betaald (bij subcontractor, eigen auto's regelen, relatief meer ontvangen als je een goede hitratio hebt :) )

Het is niet binnen een bepaalde tijd. Ik kan om 10:00 beginnen met inladen (bij drukte soms pas tegen 10:45), maar heb altijd ruim de tijd. Mocht dat niet zo zijn, dan heb ik echt veel pakketten, geef ik het op tijd door aan het distributiecentrum en dan komt dat ook wel goed. Staat wel tegenover, als ik 20 per uur weg breng, in plaats van 10, dan heb ik een stuk meer vrije tijd over ;)

En voor de rembourszendingen, zo'n beetje 50% komt sowieso bij het postkantoor terecht ja :) Er zijn adressen waarbij ik dat ook zo ongeveer doe. "op 't kamp" hebben ze toch nooit geld. Ik bel aan, maar ben wel met 20sec weer weg :)
Gunner schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:47:
[...]

Mee eens, maar ik denk niet dat blackangel dat wil want dan is ie z'n job kwijt _O-
Zelfs dan, ik heb een hitratio van zo'n 80% zonder klachten. Als die resterende 20% nou zouden zeggen dat alles naar het postkantoor mag, zou het nog sneller gaan. Geen briefjes schrijven :P
Interessant. Deze mensen, die volgens jou _nooit_ thuis zijn (ik denk 's avonds wel 8)7 ) proberen ook hun brood te verdienden, net zoals jij dat doet met je brieven bestellen. Is dat dan zo vreemd?

Waar is de tijd gebleven dat de PTT/TNT/TPG whatever nog 's avonds bezorgde? Probleem opgelost.
Ik begin om 10:00. Dan zou ik van jou om 17:00 mogen beginnen met rijden en dan om 21:00 thuis. Brood verdienen heeft zo zijn grenzen ;)
TheDane schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:22:
[...]

Ik heb geen Opel :P

En "als de verkoper ..." .. het is toch niet zijn probleem? Het is ook niet mijn probleem. "Jullie" worden betaald om pakket van verkoper naar koper te brengen. Niet naar [insert random persoon in directe omgeving van koper]

Als dat de eerste keer niet lukt, probeer je 't de dag er na nog een keer nadat je een briefje hebt achter gelaten bij koper. Lukt 't dan nog niet, dan schrijf je een briefje dat koper pakket op postkantoor kan ophalen. Dit soort dingen zit ongetwijfeld in "jullie" tarieven verrekend.

't Mooiste vind ik nog dat die random persoon niet eens hoeft te tekenen voor het aannemen van de verkeerd bezorgde spullen. Lekker is dat, moet je net slecht of geen contact hebben met je buur. Dag pakje :(
Bijna goed. Wij moeten het van verkoper naar koper brengen. Dit mag, volgens de regels van TNT, best via een omweg a la buren. Het is mogelijk dat dat ontweken wordt, maar dan moet je er wel iets voor doen. Namelijk 2 woorden op het pakketje laten schrijven.

Ik heb als laatste in de keten (met soms nog een postkantoor er na) echt niet altijd door of het naar de buren mag of niet, als dat niet verteld wordt. Ik wil het pakketje kwijt, dus ga ik het bij de buren aanbieden.

De verkoper zet het er niet standaard op, de koper regelt niet dat het erop komt te staan, tnt zegt tegen mij dat ik het best bij de buren mag aanbieden, en wie doet het fout? Precies, degene die het makkelijkste is om tegen te zeiken. Daarintegen kun je het ook 1 keer tegen mij zeggen, en ik bied het voortaan niet meer bij de buren aan.
Bij veel (en ook grote, bekende, gerespecteerde) webshops kun je dat niet aangeven zonder omwegen, telefoontje of extra email. Da's toch precies de omgekeerde wereld? Als ik 't prima vind dat MIJN pakketje bij IEMAND ANDERS bezorgd word, dan geef ik dat toch wel aan :?
Bij TNT geldt het anders. Ooit zo gesteld, omdat toen de buren elkaar nog lief vonden, en de bezorgers het ook fijner vonden. Dat het tegenwoordig anders is jammer, maar er wordt niet zomaar iets aan gedaan. Niet TNT-wide. Ik heb inderdaad ook een "buur kent buur" wijk, waarbij ik het echt vervelend zou vinden als het niet standaard bij de buren gedropt zou mogen. Andere wijken ligt het anders. Moeten we het dan maar per wijk definieren? "Ah, die wijk haat iedereen elkaar, daarbij mag het standaard niet. Maar die zijn vriendjes, daar mag het wel." Schiet ook niet op, denk je?

Overigens is het onzin dat je het niet zonder telefoontje kunt aangeven. Als je bij naam "ALLEEN HUISADRES" neerzet, dan bieden we het echt niet bij de buren aan. Staat je naam er alleen niet op :')
Omgekeerde wereld. Je mag van een dienst die erop gericht is om pakketjes van aanbieder naar ontvanger brengt verwachten dat ze pakketjes niet naar willekeurig ander persoon brengen .. toch?

Stel dat ik wèl ooit heb aangegeven dat ik 't prima vond dat mijn pakketje bij de buren afgeleverd word. En dan krijg ik nieuwe buren. Van die aso's. Hoe laat ik jou weten dat mijn pakketje voortaan niet meer op dat adres afgeleverd mag worden, voordat 't te laat is :?

En stel dat ik wil aangeven dat ik al dan niet mijn pakjes bij buren wil laten bezorgen? Waar moet ik dan wezen? Is daar een informatienummer voor? Kan ik dat online regelen? In hoeverre is dat betrouwbaar?

Is er niet een "Wel/niet bij buren bezorgen" sticker ? ;)
Neem contact op met de bezorger. Al dan niet via een klachtenformulier, al hoewel dat niet onze voorkeur heeft ;)

Overigens is er wel een brief voor bedrijven, dat ze kunnen aangeven dat er niet op zaterdag bezorgd wordt. Dat het niet voor "niet buren" is, is vreemd. De reden zou ik er niet voor weten. Maar ik zit te laag binnen het bedrijf om dat voor te kunnen stellen (naast, basicly, dat het mij zoveel minder boeit dan jij ;) )
Misschien heb je wel ooit bij mij bezorgd, ik woon in Eindhoven. "Mijn" bezorger(s) is(zijn) altijd wel vriendelijk :)

*afklopt* :+
Ik hoop niet dat je in de AB woont en binnenkort een pakketje verwacht hoor :+
Duuvel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:57:
[...]

Ow jawel hoor. Voor de bezorgers die direct zijn ingehuurd bij TNT niet, ik werk bij een subcontractor. Over het algemeen verdien ik daar net wat meer dan een uurloon, al hoewel het soms ook tegen zit.

Ik heb ook een vast uurloon, voor 'alternatieve werkzaamheden', en die is toch net wat lager dan wat ik met een pakketprijs verdien :)
job schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:15:
[...]
Daarom rijdt de bezorgdienst in de wijk waar mijn ouders wonen vaak 's avonds rond. Althans ze beginnen vaak na 5 uur met rijden.
Kan wel, maar het wordt vanuit het distributiecentrum niet echt op prijs gesteld. Je komt later binnen, je hebt je wagen zo'n 6 uur vol met pakketten liggen ter waarde van je auto, en de eventuele restanten + geld kunnen niet meer (op tijd) naar het postkantoor gebracht worden :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

blackangel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:09:
Kan wel, maar het wordt vanuit het distributiecentrum niet echt op prijs gesteld. Je komt later binnen, je hebt je wagen zo'n 6 uur vol met pakketten liggen ter waarde van je auto, en de eventuele restanten + geld kunnen niet meer (op tijd) naar het postkantoor gebracht worden :)
Het zou ook kunnen zijn dat ze twee-verdieners wijk aan het eind van hun route aandoen.
In elkgeval komen ze bijna altijd aan het eind van de dag.

Ik vraag me trouwens af wat er met het pakjegemakje (ophalen op het postkantoor ipv aanbieden bij de huizen) is gebeurd.
Pagina: 1 2 Laatste