Palomar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:23:
[...]
Ik had dat ook alleen bij rembourszendingen. Kennelijk krijgen jullie dan wel betaald als je het pakketje weer bij het postkantoor terugbrengt? Heb zelfs een keer gehoord dat sommige bezorgers 's ochtends voor hun ronde al briefjes klaarmaken (voor de rembourszendingen) en die alleen bij de mensen in de bus droppen zonder aan te bellen.
Heb destijds wel een klacht ingediend. Weet niet of het geholpen heeft (verhuisd), maar had ook het idee dat het een tijdelijke vakantiewerker was.
Vind het overigens wel een raar systeem dat het loon van de bezorgers wordt bepaald adhv. het aantal pakjes dat ze bezorgen. Moet dat dan binnen een bepaalde tijd ofzo? Daar bevorder je de kwaliteit niet bepaald mee...
Nee, als wij het naar het postkantoor brengen hebben wij het niet afgegeven, en krijgen wij niet betaald (bij subcontractor, eigen auto's regelen, relatief meer ontvangen als je een goede hitratio hebt

)
Het is niet binnen een bepaalde tijd. Ik kan om 10:00 beginnen met inladen (bij drukte soms pas tegen 10:45), maar heb altijd ruim de tijd. Mocht dat niet zo zijn, dan heb ik echt veel pakketten, geef ik het op tijd door aan het distributiecentrum en dan komt dat ook wel goed. Staat wel tegenover, als ik 20 per uur weg breng, in plaats van 10, dan heb ik een stuk meer vrije tijd over
En voor de rembourszendingen, zo'n beetje 50% komt sowieso bij het postkantoor terecht ja

Er zijn adressen waarbij ik dat ook zo ongeveer doe. "op 't kamp" hebben ze toch nooit geld. Ik bel aan, maar ben wel met 20sec weer weg

Zelfs dan, ik heb een hitratio van zo'n 80% zonder klachten. Als die resterende 20% nou zouden zeggen dat alles naar het postkantoor mag, zou het nog sneller gaan. Geen briefjes schrijven

Interessant. Deze mensen, die volgens jou _nooit_ thuis zijn (ik denk 's avonds wel

) proberen ook hun brood te verdienden, net zoals jij dat doet met je brieven bestellen. Is dat dan zo vreemd?
Waar is de tijd gebleven dat de PTT/TNT/TPG whatever nog 's avonds bezorgde? Probleem opgelost.
Ik begin om 10:00. Dan zou ik van jou om 17:00 mogen beginnen met rijden en dan om 21:00 thuis. Brood verdienen heeft zo zijn grenzen

TheDane schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:22:
[...]
Ik heb geen Opel
En "als de verkoper ..." .. het is toch niet
zijn probleem? Het is ook niet
mijn probleem. "Jullie" worden betaald om pakket van verkoper naar koper te brengen. Niet naar [insert random persoon in directe omgeving van koper]
Als dat de eerste keer niet lukt, probeer je 't de dag er na nog een keer nadat je een briefje hebt achter gelaten bij koper. Lukt 't dan nog niet, dan schrijf je een briefje dat koper pakket op postkantoor kan ophalen. Dit soort dingen zit ongetwijfeld in "jullie" tarieven verrekend.
't Mooiste vind ik nog dat die random persoon niet eens hoeft te tekenen voor het aannemen van de verkeerd bezorgde spullen. Lekker is dat, moet je net slecht of geen contact hebben met je buur. Dag pakje

Bijna goed. Wij moeten het van verkoper naar koper brengen. Dit mag, volgens de regels van TNT, best via een omweg a la buren. Het is mogelijk dat dat ontweken wordt, maar dan moet je er wel iets voor doen. Namelijk 2 woorden op het pakketje laten schrijven.
Ik heb als laatste in de keten (met soms nog een postkantoor er na) echt niet altijd door of het naar de buren mag of niet, als dat niet verteld wordt. Ik wil het pakketje kwijt, dus ga ik het bij de buren aanbieden.
De verkoper zet het er niet standaard op, de koper regelt niet dat het erop komt te staan, tnt zegt tegen mij dat ik het best bij de buren mag aanbieden, en wie doet het fout? Precies, degene die het makkelijkste is om tegen te zeiken. Daarintegen kun je het ook 1 keer tegen mij zeggen, en ik bied het voortaan niet meer bij de buren aan.
Bij veel (en ook grote, bekende, gerespecteerde) webshops kun je dat niet aangeven zonder omwegen, telefoontje of extra email. Da's toch precies de omgekeerde wereld? Als ik 't prima vind dat MIJN pakketje bij IEMAND ANDERS bezorgd word, dan geef ik
dat toch wel aan

Bij TNT geldt het anders. Ooit zo gesteld, omdat toen de buren elkaar nog lief vonden, en de bezorgers het ook fijner vonden. Dat het tegenwoordig anders is jammer, maar er wordt niet zomaar iets aan gedaan. Niet TNT-wide. Ik heb inderdaad ook een "buur kent buur" wijk, waarbij ik het echt vervelend zou vinden als het niet standaard bij de buren gedropt zou mogen. Andere wijken ligt het anders. Moeten we het dan maar per wijk definieren? "Ah, die wijk haat iedereen elkaar, daarbij mag het standaard niet. Maar die zijn vriendjes, daar mag het wel." Schiet ook niet op, denk je?
Overigens is het onzin dat je het niet zonder telefoontje kunt aangeven. Als je bij naam "ALLEEN HUISADRES" neerzet, dan bieden we het echt niet bij de buren aan. Staat je naam er alleen niet op

Omgekeerde wereld. Je mag van een dienst die erop gericht is om pakketjes van aanbieder naar ontvanger brengt verwachten dat ze pakketjes niet naar willekeurig ander persoon brengen .. toch?
Stel dat ik wèl ooit heb aangegeven dat ik 't prima vond dat mijn pakketje bij de buren afgeleverd word. En dan krijg ik nieuwe buren. Van die aso's. Hoe laat ik jou weten dat mijn pakketje voortaan niet meer op dat adres afgeleverd mag worden, voordat 't te laat is
En stel dat ik wil aangeven dat ik al dan niet mijn pakjes bij buren wil laten bezorgen? Waar moet ik dan wezen? Is daar een informatienummer voor? Kan ik dat online regelen? In hoeverre is dat betrouwbaar?
Is er niet een "Wel/niet bij buren bezorgen" sticker ?

Neem contact op met de bezorger. Al dan niet via een klachtenformulier, al hoewel dat niet onze voorkeur heeft
Overigens is er wel een brief voor bedrijven, dat ze kunnen aangeven dat er niet op zaterdag bezorgd wordt. Dat het niet voor "niet buren" is, is vreemd. De reden zou ik er niet voor weten. Maar ik zit te laag binnen het bedrijf om dat voor te kunnen stellen (naast, basicly, dat het mij zoveel minder boeit dan jij

)
Misschien heb je wel ooit bij mij bezorgd, ik woon in Eindhoven. "Mijn" bezorger(s) is(zijn) altijd wel vriendelijk
*afklopt*

Ik hoop niet dat je in de AB woont en binnenkort een pakketje verwacht hoor

Ow jawel hoor. Voor de bezorgers die direct zijn ingehuurd bij TNT niet, ik werk bij een subcontractor. Over het algemeen verdien ik daar net wat meer dan een uurloon, al hoewel het soms ook tegen zit.
Ik heb ook een vast uurloon, voor 'alternatieve werkzaamheden', en die is toch net wat lager dan wat ik met een pakketprijs verdien

Kan wel, maar het wordt vanuit het distributiecentrum niet echt op prijs gesteld. Je komt later binnen, je hebt je wagen zo'n 6 uur vol met pakketten liggen ter waarde van je auto, en de eventuele restanten + geld kunnen niet meer (op tijd) naar het postkantoor gebracht worden