Nieuwe AGP kaart voor wat "oudere" pc

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Hey,

Ik heb net al wat rondgezocht en ik kan uit de tientallen topics niet duidelijk worden welke AGP kaart het beste is voor mijn systeem, en daarom vraag ik het even hier :)

Mijn pc is dit:

AMD Athlon XP 2500+
1,00 GB DDR (pc3200 dacht ik ofzo)
Club 3D Geforce FX 5900 XT

Nu heb ik een paar centjes voor een nieuwe video kaart, zo'n 50 (max 100) euro.

Ik heb rondgelezen en merkte dat voor sommige kaarten mijn processor te slecht zou zijn, en vroeg me nu af wat een goede kaart zou zijn om mijn pc iets beter te maken. Ik word alleen niet wijs uit al die duizende nummers voor kaarten en heb gelezen dat een hoger nummer niet altijd beter is? Ik dacht dat kaarten zoals de 7600GT van club 3d wel goed kon zijn, of de 6800GS? of mischien de sapphire x1650 pro? (die op een of andere manier half zoveel kost als de x1600...)

of misschien een zwakkere kaart...? Zoals 7600 gs, 7300 GT(256 of 512 geheugen beter?) of de x1550 van clud 3d

ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Duckhamster op 23-02-2008 02:12 ]

Verwijderd

Ik zou een 2e hands kaart op de kop tikken.

http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/49

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mocht je persé een nieuwe kaart willen is dit misschien nog wel iets:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGHA1

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je bos/bomenproblemen hebt, ben je teveel op "al die duizende nummers" gefixeerd en is het handig om gewoon een stap terug te nemen. Zoek uit wat überhaupt beschikbaar is en compatibel is met je moederbord (die je helaas nalaat te vermelden in je TS maar juist wel zo relevant is). Dan valt er al heel wat af. Vervolgens van de dingen die over zijn reviews opzoeken - er zijn wel degelijk aardig wat reviews te vinden die juist nieuwere GPU's in oudere systemen benchmarken. Aangezien je niet de minste AGP kaart hebt, zal blijken dat een groot deel van de nieuwere dingen niet of nauwelijks voordeel biedt over wat je nu al hebt. En dan hou je een relatief kleine selectie over van nieuwe GPU's die in jouw systeem kunnen werken en meerwaarde bieden tov wat je nu hebt.

Let wel dat ik het hier over GPU hebt. Eerst dat kiezen, dan pas duiken in het moeras van allemaal verschillende uitvoeringen. Bij de keuze van GPU moet performance (of evt driver compatibility als je specifieke eisen hebt) bovenop staan, op moment dat je dat hebt is het bij keuze van kaart zaak om te kijken naar dingen als hoe de koeling is, of specifike kaarten known bugs hebben enzo. Door je keuze zo in tweeen te splitsen wordt het al stukken makkelijker.

En als je dan een shortlist hebt - tja, dan is de keus geheel aan jou of je de meerwaarde het geld waard vindt.

Maar bovenal lijk je die link waar ik mijn post mee begon niet gelezen te hebben, want je rept met letterlijk geen woord over WAARIN de nieuwe kaart beter moet zijn. Zoals je kunt lezen zijn er veel verschillende vlakken wat dat betreft, en afhankelijk van wat jouw eisen zijn kunnen daar heel verschillende antwoorden uitkomen. Zoals zo vaak, de belangrijkste reden waarom je er niet uitkomt is simpelweg omdat je je eisen niet (strak genoeg) gedefinieerd hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.