Toon posts:

Resolutie prob. 1400x1050 ipv max 1680x1050

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al vermeldt heb ik een probleempje met de resolutie van mijn monitor. Deze zou max. 1680x1050 kunnen weergeven, maar ik krijg als hoogste optie alleen 1400x1050... Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op?

De grafische kaart zit in het moederbord, chipset: GeForce7050PV / nForce 630a

Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 18:59 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:22
post je monitor eens, je videokaart en alles wat nog meer belangrijk is :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Monitor is een Acer p223w (22" dus)
(Aangesloten op dvi, mocht dat belangrijk zijn :P)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 19:01 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 07:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

en welke monitor heb je?

edit: oke monitor staat er. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door _Dune_ op 22-02-2008 19:01 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Heb je al gekeken bij het stuurprogramma van je videokaart zelf? of heb je alleen bij windows zelf gekeken?

Verwijderd

Je moet even de driver voor je Gforce installeren van

www.nvidia.com

en dan kan je wel 1680x1050 kiezen, GOOD LUCK!! :)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 23:13
Pc uitgezet, toen monitor aangesloten en toen je pc weer aangezet? :P

Verwijderd

@rvanleeuw

ja dat bedoelde ik ook, hopelijk is dat het anders heb je miss een groter probleem.
Het lijkt me trouwens wel een beetje raar als je je driver niet geinstalleerd hebt maar ja

Verwijderd

Misschien staat je refresh rate te hoog ? of maak ik nu een hele domme opmerking ? Want er staat me iets van voor dat er een max refresh rate is bij een bepaalde resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Om even een heel onduidelijk beeld te geven: klik en klik :p

Verder probeer ik nu de drivers (even naar beneden verhuizen)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
VGA drivers er af gooien en opnieuw installeren want 1hz lol :).

Heb je toevallig 2 uitgangen op je monitor vga en dvi? Zo ja sluit hem met dvi aan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm al op dvi aangesloten.
En hoe verwijder ik de vga drivers (als dat al nodig is..)

En hij gaf net aan dat ik de verkeerde drivers wilde installeren (deze namelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde error: Het NVIDIA installatieprogramma kon geen stuurprogramma vinden die compitabel zijn met uw hardware. De installatie gaat nu sluiten.

• rafler
  • Laatst online: 21:51
Dat is dat vreemd want dit zijn de juiste drivers die bij jou opgegeven chipset/vga kaart horen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
kijk ook hier even: Geen 1680*1050 op 22" monitor en vooral de custom resolutie reply

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Tja, tis toch echt alleen even een kwestie van even de drivertjes voor je kaartje installeren
zoals ik al eerder zei.

Zo moeilijk is dat niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Powerstrip geïnstalleerd, maar hij geeft daar aan dat ik 'm op VGA heb aangesloten of zo en dat is niet zo, en ik kan daar niks in wijzigen verder (omdat-ie geen stuurprogramma's vindt?)

Als ik 'm via Beeldscherminstellingen op 16 bit ipv 32 bit zet komt er: geen signaal. Beeld zwart.

Drivertjes wil dus niet, die 2 versies niet in ieder geval. Ik weet dan ook niet welke ik wel moet hebben (die niet die error geeft).

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

download dan even drivercleaner en probeer nog eens die driver te installeren.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Powerstrip moet je volledig links laten liggen in dit geval, je hebt gewoon een 'fatsoenlijk' (lees: goed werkende) driver nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook.
Alleen, punt is, hij pakt de drivers niet..

Verwijderd

Dan is er iets mis met je Windows installatie ?Vista?XP?Gestripte versie?Etc?

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal dat het zijn. Ik zal proberen of opnieuw installeren helpt (toch ook net gedaan, dus zal best daar aan kunnen liggen)
Bedankt :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:12:
Misschien staat je refresh rate te hoog ? of maak ik nu een hele domme opmerking ? Want er staat me iets van voor dat er een max refresh rate is bij een bepaalde resolutie.
Dat is inderdaad zo bij CRT monitoren, maar niet bij TFT's :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:43:
Tja, tis toch echt alleen even een kwestie van even de drivertjes voor je kaartje installeren
zoals ik al eerder zei.

Zo moeilijk is dat niet :P
BIj veel Acer schermen niet hoor. Mijn 24" had eerst een kapotte DVI. Daarna een twee poorten die max 1680*1050 konden ipv 1920*1200. Het zou dus best een oud "acer-dvi-probleempje" kunnen zijn. Als je er echt niet uit komt gewoon naar acer bellen. Dan laten ze je scherm ophalen door UPS en heb je het als het goed is binnen een week gerepareerd terug :)

doet het scherm het wel als je dat ding via VGA aansluit?

[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 25-02-2008 13:01 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hm zal 'm eens op deze pc aansluiten en kijken of-ie wel 1680x1050 kan weergeven (DVI en VGA).
Máár het zijn denk ik toch de drivers (want die zijn dus niet geïnstalleerd, wat ook niet lukt. Meer dingen missen. Misschien omdat ik een xp versie over andere xp versie heb geïnstalleerd.)

edit:
Weer nieuwe Windows geïnstalleerd. Nog steeds zelfde probleem. VGA driver niet geïnstalleerd.. En lukt ook niet om die Nvidia driver te installeren.
Ethernetkaart mist ook de drivers (en nog een paar andere dingen maar daarvan weet ik niet waar ze voor staan)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu aangesloten op deze pc. Niks mis met de monitor zelf.

Drivers trouwens van de Asus-website gedownload. 'Makedisk', maar ik heb geen floppystation (en als ik 't prog run: 'Unable to get disk information.'
ATI SB600 RAID/AHCI Controller Driver for Windows XP)

Wat te doen?

Verwijderd

Wat jij zegt is dat je Windows installeerd, en vervolgens niet de NVidia drivers kan installeren

Tja dan is er toch echt iets mis met je Windows versie, of de nvidia-installatie herkend je kaart niet (om een of andere wazige reden) en je zal de drivers moeten gebruiken die bij je kaart kwamen..

Als je de drivers die bij je kaart kwamen niet kan gebruiken moet je maar contact opnemen met de maker van de kaart.

suc6

• Yahiko750
  • Laatst online: 15-05 17:40
Als je even naar deze screenshot kijkt, geef je zelf de oplossing al enigzins:
http://www.imgdumper.com/...rk20kzge57z62ilsttcdk.jpg

Je hebt simpelweg de desbetreffende display drivers van nVidia niet geinstalleerd. Ik neem aan dat je gebruik maakt van een on-board videokaart. Probeer deze drivers eens:

Vista 32-bit: http://www.nvidia.com/object/nforce_630a_vistax86_14.10.html
Vista 64-bit: http://www.nvidia.com/object/nforce_630a_vistax64_14.10.html

XP 32-bit: http://www.nvidia.com/object/nforce_630a_winxp2k_14.10.html
XP 64-bit: http://www.nvidia.com/object/nforce_630a_winxp64_14.10.html

In al deze packages zit de "Display Driver (v101.17) WHQL". Zou moeten werken dus!

[ Voor 19% gewijzigd door Yahiko750 op 02-03-2008 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de hulp!
Het is gelukt.

-verstopt zich-
Ik had de cdrom die bij het moederbord zat niet geïnstalleerd (lag ergens achter in de kast).

:X

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 17:07
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen dan met een acer P203W een maatje kleiner en met ati driver.

De eerste 5 dagen dat ik deze monitor heb prima, maar toen ik daarstraks mijn pc opstartte, ging het fout, hij blijft in een te lage resolutie hangen(1440*900 precies te zijn) inplaats van 1680x1050. Hoger kan ie niet meer. Ik heb de fabrieksinstellingen van zowel monitor als ati control center driver herstelt, maar dat helpt niet. Driver opnieuw installeren helpt niet. Dit komt zowel voor op analoog als digitale ingang(dvi). Verder heb ik deze videokaart http://www.pcmegastore.nl..._344&products_id=45486510

edit: na nogmaals herinstalleren drivers werkt het blijkbaar weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door gastje13 op 18-03-2008 15:28 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Waarom doen we allemaal zo moeilijk :P

Gewoon de onofficiele drivers downloaden met aangepaste INF van Laptopvideo2Go. In ieder geval voor de volgende keer ;)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:11

DizzyWeb

Ondertiteld

R-O-Y schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:00:
[...]

BIj veel Acer schermen niet hoor. Mijn 24" had eerst een kapotte DVI. Daarna een twee poorten die max 1680*1050 konden ipv 1920*1200. Het zou dus best een oud "acer-dvi-probleempje" kunnen zijn. Als je er echt niet uit komt gewoon naar acer bellen. Dan laten ze je scherm ophalen door UPS en heb je het als het goed is binnen een week gerepareerd terug :)

doet het scherm het wel als je dat ding via VGA aansluit?
Aangezien de drivers voor de videokaart niet willen installeren, lijkt het logisch dat het dus niet aan het scherm ligt...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

DizzyWeb schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:02:
[...]

Aangezien de drivers voor de videokaart niet willen installeren, lijkt het logisch dat het dus niet aan het scherm ligt...
Gelukkig is het probleem intussen allang opgelost. (kijk even goed naar de datum en overige replies ;) )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1