Hi, ik haal een Worddocument binnen op een XP-sp2-client (waarop MSOffice2003 is geinstalleerd) van een SBS2003-server(IIS6) met de volgende VB.net-code:
Ik ontvang TEST.doc, maar als ik de inhoud van het bestand lees zie ik:
Met VB.net op de server is een webapplicatie aangemaakt, waarvan de bestanden opgeslagen zijn in inetpub/wwwroot/<naam webapplicatie>. De MIME-types in IIS6 zijn o.a. ".doc = application/octet-stream". In IIS6 is een website aangemaakt met als Basismap-verwijzing inetpub/wwwroot/<naam webapplicatie>.
De NTFS-rechten op deze directory staan op IUSR-<servername> volledig beheer. De machtigingen op het delen van deze map staan eveneens op volledig beheer van IUSR-<servername>. In IIS6 wordt GEEN gebruik gemaakt van ISAPI-filters (dit is wellicht nodig?), terwijl er ook geen standaarddocument is ingeschakeld. In deze map staat dus ook Test.doc.
Als ik de volgende URL intik in IE op de XP-client: www.xxx.nl/Test.doc, dan opent MSWord zich met de juiste inhoud van Test.doc (precies, zoals ik het wil hebben), echter als ik bovengenoemde code gebruik vanuit de applicatie, krijg ik dus de vermelde inhoud van een HTML_pagina. Het lijkt er mijns inziens op, dat er hier geen rechtenprobleem aan de orde is.
Ik heb veel gegoogled om te achterhalen wat hier aan de hand kan zijn, maar het enige dat ik kan vinden (en dat is nog uiterst vaag) is, dat IIS in de "war" kan komen door een onduidelijk HTTP-request.
Iemand een idee hoe dit komt? En wat ik aan moet passen op de server (of in de applicatie) om de "echte" inhoud van TEST.doc te verkrijgen ???
Hulp wordt op prijs gesteld.
gr. Ger.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim instance As HttpWebRequest = WebRequest.Create("http://www.xxx.nl/" & "TEST.doc") instance.Method = "GET" Dim WebResp As HttpWebResponse = instance.GetResponse() Dim StreamAnswer As IO.Stream StreamAnswer = WebResp.GetResponseStream() Dim sss As New IO.StreamReader(StreamAnswer) RTBExtraGegevens.Text = sss.ReadToEnd |
Ik ontvang TEST.doc, maar als ik de inhoud van het bestand lees zie ik:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> <!-- Served by: www --> <HTML> <HEAD> <!-- START INCLUDED HEADERS --> <TITLE>www.xxx.nl></TITLE> <META HTTP-EQUIV="Content-Type" Content="text/html; charset=windows-1252"> <!-- END INCLUDED HEADERS --> </HEAD> <frameset rows="0,*" frameborder="0" border=0 framespacing="0"> <frame name="" src="/empty.php"> <frame name="" src="http://www.xxx.nl/TEST.doc" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="Auto" frameborder="no" framespacing="0"> <NOFRAMES> <BODY> <P>This frameset document contains: <UL> <LI><A href="www.xxx.nl/TEST.doc">http://www.xxx.nl/TEST.doc</A> </UL> </BODY> </NOFRAMES> </frameset> </HTML> |
Met VB.net op de server is een webapplicatie aangemaakt, waarvan de bestanden opgeslagen zijn in inetpub/wwwroot/<naam webapplicatie>. De MIME-types in IIS6 zijn o.a. ".doc = application/octet-stream". In IIS6 is een website aangemaakt met als Basismap-verwijzing inetpub/wwwroot/<naam webapplicatie>.
De NTFS-rechten op deze directory staan op IUSR-<servername> volledig beheer. De machtigingen op het delen van deze map staan eveneens op volledig beheer van IUSR-<servername>. In IIS6 wordt GEEN gebruik gemaakt van ISAPI-filters (dit is wellicht nodig?), terwijl er ook geen standaarddocument is ingeschakeld. In deze map staat dus ook Test.doc.
Als ik de volgende URL intik in IE op de XP-client: www.xxx.nl/Test.doc, dan opent MSWord zich met de juiste inhoud van Test.doc (precies, zoals ik het wil hebben), echter als ik bovengenoemde code gebruik vanuit de applicatie, krijg ik dus de vermelde inhoud van een HTML_pagina. Het lijkt er mijns inziens op, dat er hier geen rechtenprobleem aan de orde is.
Ik heb veel gegoogled om te achterhalen wat hier aan de hand kan zijn, maar het enige dat ik kan vinden (en dat is nog uiterst vaag) is, dat IIS in de "war" kan komen door een onduidelijk HTTP-request.
Iemand een idee hoe dit komt? En wat ik aan moet passen op de server (of in de applicatie) om de "echte" inhoud van TEST.doc te verkrijgen ???
Hulp wordt op prijs gesteld.
gr. Ger.
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 12:13 . Reden: Code tags toegevoegd ]