[2003] Extern bureaublad via internet explorer*

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik had ergens gelezen dat ik ook een extern bureaublad via internet explorer kan benaderen. Nu werkt mijn server nu al top op extern bureaublad, alleen vind ik dit wel een leuke nieuwe optie dr bij. Sterker nog het zou van pas komen als ik dit kon.

Nu heb ik al enkele uren rond gezocht op de site van microsoft. En daar heb ik ook het een en ander gevonden. Er moesten extra onderdelen van server 2003 geinstalleerd worden, dit heb ik dan ook gedaan. Het zou uit eindelijk te bereiken moeten zijn met http://[ip]/tsweb.

Volgens mij mis ik hier een stap tussen, want het werkt niet bij mij. Ik heb het onderdeel geinstalleerd wat hier te vinden is: Microsoft site

Ik ben nu al ff aan het proberen en het vervelende is ook dat op het moment de server 30km verder op staat ;) Dus het was al ff lastig om de windows cd er in te doen 8)7

maargoed wie kan mij hierin verder helpen? want ik loop er op vast... Als er nog extra info nodig is hoor ik het graag!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Laten we eens beginnen met IIS. Draait die wel??

blah

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

je kunt gewoon elke tweb install gebruiken, het gaat namenlijk gewoon om een activeX elementje die in een webpage aangeroepen wordt.
Deze bijvoorbeeld.
http://webbeheer.re3com.nl/

3 seconde googlen.

[ Voor 21% gewijzigd door killercow op 22-02-2008 12:21 ]

openkat.nl al gezien?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk er ook aan dat naast de webpoort op een 2003 of 2000-server ook nog poort 3389 nodig is. Bij 2008 heb je TSgateway en dan hoeft dat niet meer :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• erikfw
Een onderdeel van IIS is verbinding met extern bureaublad. (stond ook in het artikel van de link die ik gaf) Die heb ik geinstalleerd, dus ik neem aan dat daarmee ook IIS draait. Ik weet niet hoe ik dat kan controleren?

Dat activeX elementje is ook geinstalleerd. Kwam ik namelijk ook tegen op een van de sites. Als ik ook op jou link klik, gaat hij ook door na extern bureaublad. Maar daarmee kom ik volgens mij ook op mijn probleem uit. Het adres... Want jij verbind via http://webbeheer.re3com.nl/ en ik probeer iets met http://[mijn ip adres van de server]/tsweb. Dus volgens mij klopt mijn aders dan niet ofwel?

Poort 3389 staat open, was toch al noodzakelijk voor extern bureaublad. Anders kon ik hem al niet via internet benaderen... :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

erikfw schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:18:
Een onderdeel van IIS is verbinding met extern bureaublad. (stond ook in het artikel van de link die ik gaf) Die heb ik geinstalleerd, dus ik neem aan dat daarmee ook IIS draait. Ik weet niet hoe ik dat kan controleren?
Door je IIS management console op te starten en te kijken of je een virtual directory voor tsweb tegenkomt.
Het adres... Want jij verbind via http://webbeheer.re3com.nl/ en ik probeer iets met http://[mijn ip adres van de server]/tsweb. Dus volgens mij klopt mijn aders dan niet ofwel?
Ligt er maar net aan hoe je je virtual hosts, hostheaders en DNS (extern) inricht.

Belangrijkste is dat je de Virtual Directory hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• erikfw
Oei, dit klinkt abra cadabra voor mij. (nog) niet zo thuis is server 2003. Maar volgens mij heb ik het gevonden. Namelijk:

Bij Beheer van internet information services (IIS) -> websites -> standaardwebsites
Hier in staat een mapje tsweb. In het mapje zelf zitten nog enkele bestanden (gif, htm, cab en inf)

Dus volgens mij heb ik zn virtual directory.

De virtual hosts, hostheaders en DNS heb ik niks mee gedaan. Dus dit zal nog op de standaard waarde van windows staan, als er al iets is ingevuld hiervoor...

Edit: Ik kom op steeds meer plaatsen tegen dat de IIS geactiveerd is, dus dat zal wel dan denk ik zo :)

Edit 2: Zit nou een beetje rond te zoeken na virtual hosts, hostheaders en DNS. Maar als ik het goed begrijp zijn dit allemaal 'domein registraties'. Maar dat heb ik in ieder geval niet, de server is voor thuis gebruik en ik draai er ook geen website of iets op

[ Voor 26% gewijzigd door erikfw op 22-02-2008 14:43 ]

• erikfw
Is er nog een mogelijkheid om hem via IP te benaderen?

Verwijderd

Voordat je het één en ander gaat installeren met betrekking tot tsweb, is misschien wel handig om te weten dat je gebruikers willen inloggen eerst een ActiveX element moeten installeren.

Leuk, handig, maar omdat de beveiliging op elke pc anders is kan het voorkomen dat je je Internet Explorer instellingen moet aanpassen of wat andere handelingen. Niet zo'n probleem, maar als de gebruiker achter elke willekeurige pc op de wereld dat moet kunnen doen dan wordt je daar niet vrolijk van.

Dit probleem ben ik namelijk tegen gekomen bij een klant van ons en ik heb op diverse fora gezocht en gepost, maar dit blijft een ramp. Ben inmiddels zelf een script aan het schrijven die het foutloos op elke willekeurige pc braaf uitvoerd zonder foutmeldingen, zonder installatie etc.

Maar om een met Extern Bureaublad te werken dat kan zowieso vanaf elke Windows Xp en Windows 2003 pc / server.
Het programma staat onder Start -> Programma's -> Bureau accesoires -> Communicatie -. Extern Bureaublad.

Dan is er nog verschil tussen de console variant en diegene zonder console.
/console = de huidige daadwerkelijk sessie (hetzelfde als je fysiek erachter zou zitten)
zonder console = inloggen als Terminal Server gebruiker, er wordt een extra sessie opgezet.

Wil je via een dos prompt verbinding maken kan het met:
C:\Windows\System32\mstsc.exe /v:<ip-adres> /f /console
/f = Full Screen

extra opties kun je vinden door: mstsc /?

Wil je van buitenaf verbinding maken dan moet poort 3389 open staan en in je nat doorverzen naar je pc / server.

Mini uitleg hoe en wat waar je goed mee uit de voeten kunt komen als je er mee wilt beginnen.

• erikfw
Hmm okey, dus het ligt iets moeilijker nog. Maar goed blijf natuurlijk proberen ;) Trouwens wel een top uitleg!!! Ik ga vandaag of anders morgen weer verder aan de slag er mee.Even kijken of ik verder kom met die commandows.

Poort en verbinding na de server was al geregelt :)

Verwijderd

erikfw schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:05:
Hmm okey, dus het ligt iets moeilijker nog. Maar goed blijf natuurlijk proberen ;) Trouwens wel een top uitleg!!! Ik ga vandaag of anders morgen weer verder aan de slag er mee.Even kijken of ik verder kom met die commandows.

Poort en verbinding na de server was al geregelt :)
Mocht je daadwerkelijk verder gaan met TSweb of op zoek bent naar een andere oplossingen moet je even een berichtje posten. Wil zelf er best tijd in spenderen om een goeie oplossing te creëren voor jouw maar ook voor mij zelf en mogelijke andere personen.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Mocht je er niet uitkomen, dan kan ik je TightVNC aanraden. Die heeft server en client. Maar de client is ook via je browser te doen. als je dan connect naar serverip dan laadt ie een javaapplet en kun je in je browser de pc volledig overnemen. Werkt erg makkelijk. .

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 14:18
Mar2zz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:01:
Mocht je er niet uitkomen, dan kan ik je TightVNC aanraden. Die heeft server en client. Maar de client is ook via je browser te doen. als je dan connect naar serverip dan laadt ie een javaapplet en kun je in je browser de pc volledig overnemen. Werkt erg makkelijk. .
* VNC is naar mijn idee geen vervanging voor RDP en daarnaast dit is niet eens van toepassing aangezien RDP al werkt nu alleen TSWeb nog.

Als je nu via RDP inlogt op de pc en daar lokaal Internet Explorer opstart en dan http://127.0.0.1/tsweb uitvoert? Krijg je een pagina voor je neus? Zoja dan meot je poort 80 vanaf het internet openzetten naar je pc/server (en 3389 voor RDP maar die staat al open als ik het zo lees.

TS Web is niets meer of minder dan een webpagina (met een ActiveX) de de rdp client opstart. Wel makkelijk ingeval deze niet is geinstalleerd.

• erikfw
Als je nu via RDP inlogt op de pc en daar lokaal Internet Explorer opstart en dan http://127.0.0.1/tsweb uitvoert? Krijg je een pagina voor je neus? Zoja dan meot je poort 80 vanaf het internet openzetten naar je pc/server (en 3389 voor RDP maar die staat al open als ik het zo lees.

TS Web is niets meer of minder dan een webpagina (met een ActiveX) de de rdp client opstart. Wel makkelijk ingeval deze niet is geinstalleerd.
Als ik dat adres gebruik, kom ik op een pagina terecht waar ik kan inloggen op de server waar ik op dit moment achter zit. (dus via een account op de server kan ik intern inloggen op nog een account op de server in externbureaublad omgeving) Dus dat werkt!
Dus nu moet ik poort 80 opzetten, om via internet te benaderen? (Hier moet ik even wachten tot vanavond, dit moet via een andere computer :9 Heb hier niet de router gegevens bij de hand..)

Edit: @ Iznogoud, ben er zeker in geintresseerd! Maar ik probeer even wat jjbstolk zegt, want dat lijkt al ergens op ;) Als het intern al lukt, hoeft het alleen nog maar via internet uitgebreid worden

[ Voor 12% gewijzigd door erikfw op 27-02-2008 14:58 ]

Verwijderd

erikfw schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Als ik dat adres gebruik, kom ik op een pagina terecht waar ik kan inloggen op de server waar ik op dit moment achter zit. (dus via een account op de server kan ik intern inloggen op nog een account op de server in externbureaublad omgeving) Dus dat werkt!
Dus nu moet ik poort 80 opzetten, om via internet te benaderen? (Hier moet ik even wachten tot vanavond, dit moet via een andere computer :9 Heb hier niet de router gegevens bij de hand..)

Edit: @ Iznogoud, ben er zeker in geintresseerd! Maar ik probeer even wat jjbstolk zegt, want dat lijkt al ergens op ;) Als het intern al lukt, hoeft het alleen nog maar via internet uitgebreid worden
Wil je het extern kunnen benaderen MOET poort 80 + 3389 open staan naar de server.
Dan uiteraard verbinding maken met http://<extern WAN adres van je server locatie/TSWeb
Maar dat mag logisch zijn.

• erikfw
Ook poort 80 staat nu open! Alleen lukt het nog steeds niet :? Als ik op een andere computer http://85.146.72.***/tsweb (ip-adres van de server, waarmee ik ook via extern bureaublad verbind) als adres opgeef, gebeurt er niks. Na het in type gaat internet explorer opzoek na de gevraagde pagina, maar krijgt hem niet gevonden....

Verwijderd

erikfw schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:00:
Ook poort 80 staat nu open! Alleen lukt het nog steeds niet :? Als ik op een andere computer http://85.146.72.***/tsweb (ip-adres van de server, waarmee ik ook via extern bureaublad verbind) als adres opgeef, gebeurt er niks. Na het in type gaat internet explorer opzoek na de gevraagde pagina, maar krijgt hem niet gevonden....
Heb je poort 80 wel in je NAT tabel gezet met het ip adres van je server?
Alleen firewall is niet voldoende.

• erikfw
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:48:
[...]

Heb je poort 80 wel in je NAT tabel gezet met het ip adres van je server?
Alleen firewall is niet voldoende.
Ik heb het op de exact dezelfde manier gedaan als de poort 3389. Open gezet in de router en door verwezen na het interne ip van de server. En dan probeer ik verbinding te maken via de 'buiten' ip, van het internet, die ook hierboven staat. Voor normaal remote desktop werkt het zo in ieder geval...

Edit: HET WERKT!!!! :*) Toen je begon over de firewall begon er een lichtje te branden... In mijn windows firewall staat in gesteld dat remote desktop toegestaan is. Maar ik bedacht net dat dat dus inderdaad via een andere poort is. Dus ik heb in de windows firewall gezet dat poort 80 ook open mag staan hiervoor. En nu werkt het! THANX allemaal! 8)

[ Voor 24% gewijzigd door erikfw op 28-02-2008 16:09 ]

Verwijderd

heren,

Sorry dat ik deze topic kick maar een vraag.
Is er ook een mogelijkheid dat je de waardes bij TSweb automatisch inlaat vullen?

m.a.w
ik kan dan een subdomein aanmaken zoals Rdp.domein.nl die mij meteen een aanmeldscherm geeft.
Nu moet ik zelf nog ip invullen..

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00

SpamLame

niks

Edit dan de html pagina zodat het textveld een alvast een waarde heeft.
Mogelijk wel een security issue want iedereen kan die waarde dan zien.

Verwijderd

SpamLame schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:35:
Edit dan de html pagina zodat het textveld een alvast een waarde heeft.
Mogelijk wel een security issue want iedereen kan die waarde dan zien.
Zie mijn post:
[TSweb]Adres in de adresbalk zonder parameters en deze
http://dev.remotenetworktechnology.com/urlparams.htm

Met deze 2 links moet je er wel uit komen.
Pagina: 1