How are you doing?
Slunios[32:76] GoT Mathias, ingame name ook Mathias
helaas zover voorlopig bekend is NOG geen GoT'er in de buurtDisaster_Master schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:12:
Grappig spelletje ik heb ook maar een accounttje aangemaakt![]()
Ik zit op: Essetia [35:75]
Iemand in de buurt ??? en nog wat rommel voor me
Ready for GoT world domination
De net geregistreerde mathias zit er anders verdacht dichtbij hoorVerwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:28:
[...]
helaas zover voorlopig bekend is NOG geen GoT'er in de buurt
Maakt het eigenlijk nog uit of je marmer, zwavel, druiven of kristalglas hebt? Of is het allemaal even hard nodig dus zul je toch altijd 1:1 handelen?
Verwijderd
Swiexios [77:73] > Isla Sorna.
Maar een beetje jammer dat je eigenlijk alleen maar zit te wachten.
Verwijderd
Zit ook Age of Empires 2 te spelen ernaast, beetje het zelfde idee, gaat alleen ietsie sneller.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:44:
Het is niet een spel wat je constant hoeft te checken nee, maar dat heeft zeker ook zijn goede kanten. Je kunt er dus nog van álles naast doen
Hihi ik heb inderdaad nu ook 2 city's.Rakkerzero schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:28:
[...]
Ik heb het anders aangepakt.
IE open met mn stad op Gamma server en FF open met Epsilon server![]()
Mn Gamma dorp is bijna level 5. Moet alleen nog 4 marble hebben om die upgrade te kunnen betalen en die is onderweg met een cargo ship
Mn Epsilon dorp is nu level 2.
Laptop icm IE
Pc icm IE7
Idd een optie FF instaleren... had het al geprobeerd met 1 browser maar dat gaat niet helemaal zuiver
www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl
En nu laat het maar hierbij voor vandaag.
Dan kan de nacht mooi ff voor resources gaan zorgen zodat ik morgen er weer vol tegenaan kan
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Choose the goods that you want to transport from Fener to montreal. Keep in mind how many trade ships you will need for this.
Heb 2 actieve spelers op mijn eilandje, met 3 man de sawmill upgraden gaat best zo. Binnenkort ff kijken of we samen de rest van het eilandje af kunnen werken ofo
Verdomme. Dat gaat nooit lukken zo...
[ Voor 31% gewijzigd door CSB op 22-02-2008 22:34 ]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Je moet wealth researchen en dan een trading post (geen port) bouwen.xminator schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:20:
Is er een manier om zeg maar wederzijds te traden? Want als ik op trade goods klik komt er dit te staan (wat ik zelf kan versturen) :Transport goods!
Choose the goods that you want to transport from Fener to montreal. Keep in mind how many trade ships you will need for this.
post de details ff @ forum (locatie, sterkte etc), helaas zie ik NOG geen manier dat we je snel komen redden maar zodra het op een of andere manier kan !!CSB schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:31:
AAH! Iemand (Fadenkreuz) gaat mij aanvallen!! Ik ga nu maar als de nete soldaatjes bouwen dan!
Verdomme. Dat gaat nooit lukken zo...Heb maar 2 soldaten.
Verwijderd
Als ik nu een van mijn transportships naar hem stuur met bijvoorbeeld hout, levert mij dat dan ook wat op?
Of is het puur hout weggeven?
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Verwijderd
Op bijna alle schermen staat bovenin een mooie balk met resources.Sargan schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:43:
Ik ben een leek op het gebied van dit soort spellen, ik heb me nu ingeschreven, maar hoe weet ik nou welke resource ik heb? Ik lees bij iedereen dat ze die of die resource hebben!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 22:47 ]
Er staat dit:
"Missions of Own units"
"Attack on GoTterdam" (mijn stadje
Gaan mijn eigen troepen mij nu aanvallen?

Ja ok, maar er staat tot nu toe alleen maar hout, bij de TS is iedereen ingedeeld o.a naar resource.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:43:
Ah, ik mag dan wel op een tropisch eiland zitten, ben nog steeds NL-er,maar eens een trading post bouwen.
[...]
Op bijna alle schermen staat bovenin een mooie balk met resources.
[afbeelding]
Muiterij!!CSB schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:44:
Wait a minute... Er klopt iets niet.
Er staat dit:
"Missions of Own units"
"Attack on GoTterdam" (mijn stadje)
Gaan mijn eigen troepen mij nu aanvallen?
je bent gewoon een waardeloze leider
Bedankt voor de uitleg, het is wijnhugoy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:50:
Dan moet je even naar de "island view" en dan zie je of een wijngaard(wijn), of een gele vulkaan(zwavel), of een kristal(kristalglas), of iets van marmer liggen
Ingame naam Sargan
GoT naam Sargan
Eiland coords Cheirios [19:35]
Resource Wijn
[ Voor 14% gewijzigd door Sargan op 22-02-2008 22:59 ]
ach ja
je kan je research punten gewoon over gooien.
ik was dus bijna klaar met welth en heb toen een andere tree aan gezet. doen heeft hij alles in 1x gecomplete tot dat de punten op waren
best handig
Mijn ingame naam heb ik veranderd in GoT Sargan
hmmm?Lordsauron schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:27:
Wooii,
je kan je research punten gewoon over gooien.
ik was dus bijna klaar met welth en heb toen een andere tree aan gezet. doen heeft hij alles in 1x gecomplete tot dat de punten op waren
best handig
Ben nu bezig met well digging research en die duurt 4uur! Had verwacht dat de eerste research sneller dan 4uur zou zijn
Heb daarnaast ook ff al m'n eilandgenoten een PM gestuurd met daarin een aantal vraagjes en of ze hout kunnen doneren aan de zaagmolen.
Waar is de messagebox eigenlijk? Krijg ik dalijk een berichtje terug en kan ik niet vinden waar de brievenbus is

Heb nu mijn mail adres veranderd naar een hotmail adres, dit gaat pas veranderd worden in het spel op 1 maart...
Mijn eigenlijke mail adres had ik al gebruikt voor een ander account en je kunt blijkbaar niet 2x hetzelfde mailadres opgeven voor 2 verschillende accounts.
[ Voor 38% gewijzigd door Sargan op 23-02-2008 00:49 ]
owja, daar staatieBigFast schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:46:
Kijk eens onder de diplomacy"knop"Tja, wat onderzoeken betreft moet je je academy upgraden.

Geen problemen met gmail acount activation hier...Sargan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:48:
Hmm, blijkbaar werkt het account activeren via gmail niet.
We do what we must because we can.
Maarja, het spel ziet er idd heel leuk uit door er graphics in te voegen. Het bevalt me nu al een stuk beter dan erepublik
Ik heb toch een vraagje over buren: met ze samenwerken of pillagen
[ Voor 13% gewijzigd door Tjukkie op 23-02-2008 01:05 ]
en eerst vragen of ze samen willen werken, aan bijv hogere saw mill
je kan ze daarna áltijd nog pillage he
Hoe snel worden eilandjes eigenlijk aangemaakt? Ik zie gewoon 10 dorpjes op m'n eiland en ze heten bijna allemaal Polis en er zijn pas 2 donaties gedaan aan de sawmill. Dit betekent dat het eilandje waar ik op woon heel recent is aangemaakt toch?
je wordt volgens mij gewoon ergens random neergegooid.
Je moet geluk hebben met je begin eiland, maar zelfs al is dit slecht is het nog geen ramp.
Je kunt later gaan koloniseren en je bent een onderdeel van een machtige alliantie die je vast wel kan helpen af en toe als je het ze vraagt @ Forum/IRC/Ingame ofzo
Ik ga nog wel ff snel een defense bouwen denk ik. Voor het geval. Heb ik toch nog voordeel op enige aanvallers.
Ben er al achter, ik heb een fout gmail adres ingetikt (spelfoutje)ResuCigam schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:54:
[...]
Geen problemen met gmail acount activation hier...

Your gold is running low. Since you cannot pay the upkeep for your army, the following units have left your army:
Slinger : 1
Ik had rond de 15 gold. Maar nu is wel mijn Slinger weg.
Heb je veel scientists of workers aan het werk, die kosten nl ook gold.Bierbroeder schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:20:
Ik had een Slinger gemaakt en kreeg een paar uur erna deze melding:
Your gold is running low. Since you cannot pay the upkeep for your army, the following units have left your army:
Slinger : 1
Ik had rond de 15 gold. Maar nu is wel mijn Slinger weg.
Ja alles op max. maar ga nu eerst alles opbouwen voordat ik een leger maak.Sargan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:24:
[...]
Heb je veel scientists of workers aan het werk, die kosten nl ook gold.
Speler: Nashwin
Dorp: Nashville
Coords: 48:17
Lees de topicwarning nog eens.
[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 23-02-2008 10:03 ]
Ik zit 1 eiland boven jen0isH schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:39:
Ziet er grappig uit zover.
Speler: Nashwin
Dorp: Nashville
Coords: 48:17
Wanneer je townhall lvl2 is, zie je op de eiland-overview ook lvl2 town?
Bij je island overview zie je idd of je townhall level 2 is.Tjukkie schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:50:
heeft het trouwens enig nut om nu je townhall naar lvl2 te brengen? (ben net 2uurtjes in het spel) Of het is handig om te wachten tot je je cap van 60 bereikt en dan pas eentje maken?
Wanneer je townhall lvl2 is, zie je op de eiland-overview ook lvl2 town?
Ik heb de mijne wel naar level 2 gebracht, maar weet niet zo goed of dit nu al een meerwaarde heeft!
Verwijderd

Deze Beginners Guide is uitgegroeid tot meer een algemene FAQ voor Ikariam maar dat mag de pret niet drukken. Vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom in het topic, de PM of op IRC. Deze Guide is nog bij lange na niet compleet en ik weet zeker dat er honderden spelfouten en grammaticale fouten inzitten maar het is dan ook nog een soort van Alpha versie
Omdat er echter al zoveel mensen zich geregistreerd hadden heb ik hem toch maar alvast beschikbaar gemaakt.

- Ik heb een stad, wat nu?
- Grondstoffen
- Research
- Seafaring
- Economy
- Science
- Military
- Alliance
- Buildings
- Aanvallen en koloniseren
- Wonders
- Endnotes

Als je geen zin of tijd hebt om de Guide door te lezen is het onderstaande stappenplan een goede manier om te beginnen:
- Start met de constructie van een Academy
- Zet je bomenconstructie op 30 (Island View, klik op Saw Mill)
- Als de Academy klaar is, zet 8 researchers aan het werk.
- Zorg dan ook dat je geen verlies draait -> schroef anders de workers in je Saw Mill wat naar beneden.
- Zet de Research op Science zodat je Well Digging krijgt.
- LET OP: Zet deze als hij klaar is (4 uur) op Economy!
- Bouw een Barracks en een Trading Port
- Upgrade hierna je Town Level en je Academy naar level 2
- En vanaf hier is het je eigen verhaal!

Er zijn 5 verschillende grondstoffen in het spel, verdeeld in twee categorieën. Wood is de rudimentaire grondstof die je nodig hebt voor bijna elk gebouw en militaire eenheid in het spel. De andere 4 grondstoffen zijn “Sulphur”, “Crystal Glass”, “Wine” en “Marble”. Deze grondstoffen worden pas gebruikt als je natie groeit en geavanceerder wordt. Elk eiland heeft altijd een Saw Mill en één van bovenstaande ‘luxe’ grondstoffen. De andere 3 zul je in het begin dus moeten verkrijgen door Trade.

In Ikariam zijn er 4 research ‘trees’, namelijk ‘Seafaring’, ‘Economy’, ‘Science’ en ‘Military’. Researchen doe je in een Academy welke gelijk aan het begin van het spel gebouwd kan (en moet) worden. In de Academy kan je aangeven hoeveel researchers er moeten werken. Elke researcher die je laat werken kost 12 goudstukken per uur. Er kan maar aan 1 research tegelijkertijd gewerkt worden, en als je research klaar is dan zal hij vanzelf verder gaan met het volgende ‘level’ in die tree. Hieronder staan de eerste 5 levels van elke research tree uitgelegt, de hogere levels zijn te vinden in de wiki van Ikariam.

De Seafaring research tree zorgt ervoor dat je natie de fijne kneepjes van het zeevaren leert. Deze tree is vooral belangrijk voor de levels ‘Expansion’ en ‘Foreign cultures’. Deze zijn nodig voor de Alliance en het koloniseren van andere steden. Korte omschrijving per level:
- Deck Weapons
- Nodig: -
- Kosten: 24 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat er ballista ships gemaakt kunnen worden
- Ship Maintenance
- Nodig: Deck Weapons (Seafaring, level 1)
- Omschrijving: De upkeep van ships wordt verlaagt met 2%
- Expansion
- Nodig: Ship Maintenance (Seafaring, level 2), Wealth (Economy, level 3)
- Kosten: 440 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je een Palace kan bouwen (nodig voor kolonisatie)
- Foreign Cultures
- Nodig: Expansion (Seafaring, level 3), Espionage (Science, level 3)
- Kosten: 768 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je een Embassy kan bouwen (nodig voor Alliances)
- Pitch
- Nodig: Foreign Cultures (Seafaring, level 4)
- Kosten: 1144 RP (Research Points)
- Omschrijving: De upkeep van ships wordt verlaagt met 4%

De Economy research tree zorgt ervoor dat je natie de fijne kneepjes van het handel doen leert. Het belangrijkste level in het begin van de Economy tree is “Wealth” aangezien je hiermee leert hoe je luxe goederen kan ontginnen.
- Conservation
- Kosten: 20 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat er Warehouses gebouwd kunnen worden
- Pulley
- Nodig: Conservation (Economy, level 1)
- Omschrijving: Het maken van gebouwen kost 2% minder resourcers (grondstoffen)
- Wealth
- Nodig: Pulley (Economy, level 2)
- Kosten: 144 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je de 4 luxury resources kan ontginnen. Zorgt er ook voor dat er trading posts gemaakt kunnen worden.
- Wine Press
- Nodig: Wealth (Economy, level 4), Well Digging (Science, level 1)
- Kosten: 352 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je Taverns kan bouwen
- Culinary Specialties
- Nodig: Wine Press (Economy, level 4), Expansion (Seafaring, level 3), Professional Army (Military, level 3)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je chefs kan maken in de barracks

De Science research tree richt zich op het verbeteren van je Research zelf en op wat algemene zaken wat betreft je natie. Het belangrijkste level in het begin is Well Digging aangezien dit je een goede boost geeft in populatie.
- Well Digging
- Kosten: 30 RP (Research Points)
- Omschrijving: +50 maximum populatie en +50 happiness
- Paper
- Nodig: Well Digging (Science, level 1)
- Kosten: 30 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je 2% meer RP krijgt
- Espionage
- Nodig: Paper (Science, level 2), Wealth (Economy, level 3)
- Kosten: 352 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je Hideouts kan bouwen (en dus Spies)
- Invention
- Nodig: Espionage (Science, level 3), Wine Press (Economy, level 4), Professional Army (Military, level 3)
- Kosten: 896RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je een Workshop kan bouwen
- Ink
- Nodig: Invention (Science, level 4)
- Kosten: 1144RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je 4% meer RP krijgt

De Military research tree zorgt ervoor dat je natie tot op de tanden bewapend wordt met allerlei nieuw wapentuig. Veelal wordt hier in het begin van het spel (eerste uren) niet al te veel aandacht aan besteed.
- Dry-Dock
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je een Shipyard kan maken
- Maps
- Nodig: Dry-Dock (Military, level 1)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat de upkeep voor militaire eenheden met 2% zakt
- Professional Army
- Nodig: Maps (Military, level 2), Wealth (Economy, level 3)
- Kosten: 440 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je Swordsmen en Phalanxes kan maken in je Barracks
- Siege
- Nodig: Professional Army (Military, level 3), Espionage (Science, level 3)
- Omschrijving: Zorgt ervoor dat je Battering Rams kan maken in je Barracks
- Code of Honour
- Nodig: Siege (Military, level 4)Army (Military, level 3)
- Kosten: 1144 RP (Research Points)
- Omschrijving: Zorgt ervoor je upkeep voor militaire eenheden met 4% zakt

Het is in Ikariam mogelijk om een Alliance op te richten, maar het is een stuk moeilijker als in andere games. Zo zal er eerst een Embassy gemaakt moeten worden, wat minimaal een dag of 3 duurt als je deze zo snel mogelijk wil researchen. Daarna moeten er de zogeheten Diplomacy Points worden verzameld om een Alliance te maken (3 DP) of een Alliance te joinen (1 DP). Als iemand een Alliance wil joinen dan moet de leader (leider) 1 DP vrij hebben. In een Alliance zijn er 4 verschillende “posts”, naast een gewone member natuurlijk:
- Leader
- Rol: Leider van de Alliance, benoemd andere posities in Alliance
- Voorde(e)l(en): Krijgt een klein deel van de resources van elk lid in de Alliance
- Interior Minister
- Rol: Zorgt voor het aanstellen en verwijderen van leden
- Voorde(e)l(en): Ziet de resources van alle leden in de Alliance
- General
- Rol: Aanvoerder van het leger van de Alliance
- Voorde(e)l(en): Kan alle aanvallen op of van Alliance leden zien.
Kan de militaire kracht van alle leden zien
Kan aanvallen van leden van de Alliance herroepen
- Diplomat
- Rol: Functioneert als een soort van ‘public relations officer’
- Voorde(e)l(en): Krijgt de messages die naar de Alliance gestuurd worden. Kan de Alliances van elk lid van de Alliance zien. Kan alliances aangaan en verbreken.
Er zijn ook plannen voor een GoT Alliance (natuurlijk), deze komen in de komende dagen wel naar buiten!

Ikariam heeft zo’n 14 verschillende gebouwen in zijn arsenaal. Deze gebouwen kunnen niet allemaal gelijk in het begin gemaakt worden, sommige zijn afhankelijk van een bepaalde research tree. Elk gebouw kan je ook upgraden, dit kost vaak Wood en Marble. De kosten van deze upgrades kan je terug vinden in de ingame FAQ. Hieronder een lijst van de 14 gebouwen met hun kosten, baten.

Town Hall
Grondstoffen nodig: -
Tijd om te bouwen: -
Hoofdgebruik: De Town Hall staat standaard al in je stad, deze hoef je niet te bouwen. In de Town Hall kun je informatie krijgen over je stad en over de populatie van deze stad. Als je de Town Hall upgrade dan zal je maximale populatie aantal ook stijgen.

Academy
Grondstoffen nodig: 35 Wood
Tijd om te bouwen: 14m 24s
Hoofdgebruik: De Academy is één van de belangrijkste gebouwen in je stad. Hij zorgt ervoor dat je 8 researchers kan laten werken aan 1 van de Research Trees. Als je de Academy upgrade dan kan je meer researchers laten werken (+4 per level).

Barracks
Grondstoffen nodig: 34 Wood
Tijd om te bouwen: 6m 58s
Hoofdgebruik: De Barracks zorgt ervoor dat je militaire eenheden kan bouwen in je stad. In het begin is dat alleen de “Slinger”. Het upgraden van je Barracks zorgt ervoor dat je sneller eenheden kan maken.

Trading Port
Grondstoffen nodig: 17 Wood
Tijd om te bouwen:10m 48s
Hoofdgebruik: De Trading Port zorgt ervoor dat je schepen kan kopen in je stad. Het gaat hier dan alleen om schepen die gebruikt worden voor niet-militaire eenheden (al kan een cargo ship gebruikt worden om troepen te vervoeren). Als je de Trading Port upgrade dan kunnen er meer goederen worden gelost in een kortere tijd.

Shipyard
Grondstoffen nodig: 37 Wood
Tijd om te bouwen:22m 41s
Hoofdgebruik: De Shipyard zorgt ervoor dat je schepen voor militaire doeleinden kan kopen in je stad. Op level 1 is dit alleen het Ram Ship. Door research en het upgraden van je Shipyard komen er meer schepen beschikbaar. Het upgraden van je Shipyard zorgt er ook voor dat je sneller schepen kunt bouwen.

Warehouse
Grondstoffen nodig: 41 Wood
Tijd om te bouwen:27m 36s
Hoofdgebruik: Een Warehouse zorgt ervoor dat je grondstoffen (resources) veilig zijn opgeborgen. Zo kunnen deze niet gestolen worden als je stad wordt aangevallen (Pillage). Het upgraden van je Warehouse zorgt ervoor dat er een grotere hoeveelheid goederen veilig gehouden wordt.

Town Wall
Grondstoffen nodig: 70 Wood
Tijd om te bouwen:1h 12m
Hoofdgebruik:: De Town Wall zorgt voor een bonus voor het verdedigen van je stad. Level 1 zorgt voor een 10% bonus, elke upgrade gooit hier nog eens 10% bovenop.

Tavern
Grondstoffen nodig: 24 Wood
Tijd om te bouwen:13m 20s
Hoofdgebruik:: De Tavern is het middelpunt van de samenleving in je stad. In de Tavern kun je Wine weggeven aan je populatie waardoor hun Happiness omhoog gaat. Dit heeft dan weer als effect dat de bevolkingsgroei stijgt. Elke upgrade van je Tavern zorgt ervoor dat er meer Wine uitgegeven kan worden.

Museum
Grondstoffen nodig: 276 Wood, 82 Marble
Tijd om te bouwen: 1h 28m
Hoofdgebruik:: Een Museum heeft als voornaamste doel het bezig houden van je populatie. Hierdoor stijgt hun Happiness, en dus de bevolkingsgroei. Elke upgrade zorgt ervoor dat de invloed van het Museum op de Happiness stijgt.

Palace
Grondstoffen nodig: 635 Wood
Tijd om te bouwen: 4h
Hoofdgebruik:: De Palace zorgt ervoor dat je andere steden kan gaan koloniseren. Elke upgrade van je Palace zorgt ervoor dat je meer steden kan koloniseren.

Embassy
Grondstoffen nodig: 45 Wood, 13 Marble
Tijd om te bouwen: 50m 25s
Hoofdgebruik:: De Embassy heb je nodig om een Alliance te kunnen oprichten, of om een Alliance te kunnen joinen. Om een Alliance te maken moet je Embassy minimaal level 3 zijn, om een Alliance te joinen hoeft hij maar level 1 te zijn. Elke upgrade van je Embassy zorgt ervoor dat je meer Diplomacy Points (DP) krijgt waardoor je meer leden in je Alliance kan hebben.

Trading Post
Grondstoffen nodig: 14 Wood
Tijd om te bouwen: 17m 17s
Hoofdgebruik:: De Trading Post stelt je in staat om met andere naties te handelen via een vraag en aanbod systeem. Je kunt hier goederen te koop zetten of zelf goederen kopen van andere naties. Elke upgrade van je Trading Post zorgt ervoor dat er meer goederen tegelijkertijd verhandelt kunnen worden.

Workshop
Grondstoffen nodig: 25 Wood, 7 Marble
Tijd om te bouwen: 18m 36s
Hoofdgebruik:: De Workshop dient als ondersteuning van je leger. In je workshop kun je verbeteringen van militaire eenheden onderzoeken/kopen. Elke upgrade van je workshop zorgt ervoor dat je meer verbeteringen/upgrades kan krijgen.

Hideout
Grondstoffen nodig: 19 Wood
Tijd om te bouwen: 15m 8s
Hoofdgebruik:: De Hideout is het commandocentrum van al je spionage praktijken in Ikariam. In de Hideout kun je Spies maken die je vervolgens kan laten spioneren op andere naties. Elke upgrade van je Hideout zorgt ervoor dat je meer Spies kan hebben.
Tevens zijn er een aantal gebouwen die je deelt met de andere bewoners van je eiland. Zo heeft elk eiland een Saw Mill waarin jij je bewoners kan laten werken om bomen te kappen. Om de Saw Mill te upgraden kan je Wood doneren, dit wordt je geacht als eiland te doen. Dus als je de enige bent die doneert, haal de anderen dan ook over dit te doen! Naast de Saw Mill is er een Temple voor een God (zie volgende sectie) die niet te upgraden is.
Hiernaast is er dan nog een bepaalde luxe grondstof op je eiland, bijvoorbeeld Marble in een Quarry. Deze deel je ook als eiland, dus samenwerking is de sleutel tot succes!

In Ikariam zijn er een aantal opties om je land uit te breiden. Dit kan door het koloniseren van vrij land of door het innemen van vijandige steden. Over dit laatste is echter weinig bekend dus ik houd mij in deze guide tot het plunderen van andermans steden.
Koloniseren
Het koloniseren van een stuk leeg land kan pas gedaan worden als je een Palace gemaakt hebt in je hoofdstad. Hierna kan je een kolonie maken op een plek die jij zelf uitzoekt, het liefst natuurlijk bij een luxe grondstof die niet op jouw eigen eiland te vinden is! Het koloniseren van een stuk land kost:
- 40 Villagers
- 12.000 gold
- 1250 Wood
- 5 Trade ships
Het plunderen van een stad doe je met behulp van je leger. Als je een stad wilt plunderen die niet op je eigen eiland ligt dan zal je transport schepen moeten hebben, anders kan je gewoon over land aanvallen. Het vechtsysteem zit redelijk makkelijk in elkaar; je hebt aanvallers en verdedigers met bepaalde eenheden. Tevens kunnen beiden bepaalde bonussen hebben (door bijvoorbeeld een Town Wall). Degene met de hoogste militaire score in dat gevecht wint dan achteraf.
Als je een slag om een stad wint dan zullen je eenheden de stad plunderen en de niet beschermde grondstoffen meenemen naar jouw stad.

Elk eiland heeft een zogeheten “Wonder”. Deze kan je bekijken door naar het Island View te gaan en daar op de tempel te klikken. Elk van deze Temples is gebouwd voor een bepaalde God, zoals Ares of Poseidon. Afhankelijk van deze God heb je speciale bonussen op je eiland. Naast deze bonussen kun je ook een “Blessing” krijgen als je genoeg Gold doneert. Deze bonussen en Blessings zijn per God verschillend:
- Hephaistos
- Permanent Effect: Er wordt 10% meer Sulphur ontgonnen op het eiland
- Blessing Effect: De Sulphur productie wordt verdubbeld
- Gaia
- Permanent Effect: Er wordt 10% meer Marble ontgonnen op het eiland
- Blessing Effect: : De Marble product wordt verdubbeld
- Dionysus
- Permanent Effect: Er wordt 10% meer Wine ontgonnen op het eiland
- Blessing Effect: De Wine productie wordt verdubbeld
- Athene
- Permanent Effect: Er wordt 10% meer Crystal Glass ontgonnen op het eiland
- Blessing Effect: De Crystal Glass productie wordt verdubbeld
- Hermes
- Permanent Effect: Trade Ships zijn goedkoper en hebben meer Defense
- Blessing Effect: Snelheid van Trade Ships wordt verdubbeld
- Ares
- Permanent Effect: Militaire eenheden zijn goedkoper
- Blessing Effect: Ares vecht mee met de troepen op het eiland, Attack bonus
- Poseidon
- Permanent Effect: Alle oorlogsschepen zijn goedkoper
- Blessing Effect: Poseidon vecht mee met de troepen op het eiland, Attack bonus voor
- Colossus
- Permanent Effect: Defence bonus voor alle troepen op het eiland
- Blessing Effect: Voor een hele dag kan er niet aangevallen worden op het eiland

- Last updated: 23-2-2008 by jwisgerhof
- GoT Ikariam forum: http://openstaand.nl/got/index.php
- FAQ kan je vinden op het GoT Ikariam forum
- Alle informatie in deze Guide is te vinden op de Wiki page en de ingame FAQ!
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 15:22 ]
Verwijderd
http://board.ikariam.org/thread.php?threadid=2943
Heb iedereen een PM gestuurd met de vraag om vooral Workers in te zetten ivm het hout verzamelen om de mill te levelen, en ze doen het ook nog!
Ben nu level 2 en bezig met de research in Economy, zodra ik hier de eerste trede heb bereikt ga ik voor de Wealth zodat ik dan de luxe goederen kan gaan gebruiken!
Verwijderd
Zou iemand mij 20 Mable kunnen sturen zodat ik mijn homebase kan levelen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 07:36 ]
Als ik het goed begrepen heb moet je eerst een trading post hebben voor je kan handelen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 07:35:
Zou iemand mij 20 Mable kunnen sturen zodat ik mijn homebase kan levelen?
Verwijderd
Ik heb een trading port dus kan als het goed is spullen ontvangen?ResuCigam schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 08:08:
[...]
Als ik het goed begrepen heb moet je eerst een trading post hebben voor je kan handelen.
Woriatia[80:68] > Noordwijk
Werkt helaas niet op FireFox 3.0Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 03:47:
Hier trouwens iemand die een Firefox add-on gemaakt heeft om in 1 keer alle mensen op je eiland te messagen:
http://board.ikariam.org/thread.php?threadid=2943

Het is trouwens wel duidelijk hoe het op mijn eiland zit. Enkele mensen doneren licht, en ik mag de rest gaan ophoesten

Edit:

Ik vind het vooral asociaal als je 30 workers hebt en dan niks doneert.
[ Voor 14% gewijzigd door hugoy op 23-02-2008 09:07 ]
Ik zou me nog niet al te druk maken, de meeste towns zijn nog lvl1 en hebben misschien geen tijd om 20 keer per dag te kijkenhugoy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:03:
[...]
Het is trouwens wel duidelijk hoe het op mijn eiland zit. Enkele mensen doneren licht, en ik mag de rest gaan ophoesten
Ik heb een eiland van 10 mensen en maar 4 doneren wat.. En daarbij is ook nog 1 lvl 3 en die heb ook nog niks gedoneerdhugoy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:03:
[...]
Werkt helaas niet op FireFox 3.0![]()
Edit:
[afbeelding]
Ik vind het vooral asociaal als je 30 workers hebt en dan niks doneert.

Hat gaat me ook vooral om die 3 mensen die er wel volop gebruik van maken, maar dan nog niets gedoneerd hebben, die kunnen vandaag of morgen een "deurwaarder" verwachten
Trouwens, ik heb gelezen dat die wonders bugged zijn? Heeft dus geen nut om nu te doneren daar?
En nog iets: hoe werkt upkeep?
[ Voor 5% gewijzigd door Tjukkie op 23-02-2008 11:21 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 23-02-2008 11:45 ]
☻/
/▌
/ \
Door naar een willekeurig eiland te gaan via de world view. Daarna klik op je een speler in de island view en kies je aan de linkerkant voor trade.Sypheron schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:52:
Hmm snap er niets van, heb een tradingport gebouwd en twee schepen, maar hoe kan ik nou daadwerkelijk gaan traden?
Doe dit nadat je hebt afgesproken met die persoon dat je wilt traden met hem. Als je ongevraagd een trade ship hun kant uit stuurt, vinden ze dat over het algemeen niet zo leuk.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Je hebt nu eerst nog een tradingpost nodig dan kan je pas gaan tradenSypheron schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:52:
Hmm snap er niets van, heb een tradingport gebouwd en twee schepen, maar hoe kan ik nou daadwerkelijk gaan traden?
Maar ik kan natuurlijk ook een legertje bouwen en alles plunderen. is het dan zo dat het dorpje dan van jou wordt, of gebeurd er gewoon niks en jaag je ze zo maar in het harnas?
Ik denk dat het beter is zelf de upgrade van de Mill te doen en kijken of je in een later stadium alsnog kan plunderen.
[ Voor 39% gewijzigd door purge op 23-02-2008 12:23 ]
Gaat redelijk qua sawmill, helaas zijn er ook profiteurs die niets doneren, maar wel 40 man aan het werk zetten. Binnenkort maar ff babbelen met de 2 andere grootste donateurs om de rest wat onder druk te zetten (aanvalluh!!)
dan zou je hun resources stelen, wat je weer kunt gebruiken om de sawmill up-te-graden, als ze echt inactief zijn moet je dit gewoon doen.CSB schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:12:
Ik zit in dubio. Mijn medespelers op het eiland lijken allemaal inactief. Heb er een paar een msg gestuurd met de vraag de mill te upgarden, maar ik ben de enige die tot nu toe gedoneerd heeft (sinds een goeie 12 uur). Heb nu genoeg hout voor een full upgrade.
Maar ik kan natuurlijk ook een legertje bouwen en alles plunderen. is het dan zo dat het dorpje dan van jou wordt, of gebeurd er gewoon niks en jaag je ze zo maar in het harnas?
3x gewonnen (1x 200, 1x 26 en 1x 60 wood)
2x verloren
Hierbij totaal 8 slingers verloren van 40 wood...dus het heeft me weinig opgeleverd. (en dit is nog zonder het "verloren geld" door de hogere upkeep)
[ Voor 12% gewijzigd door /TheDuke\ op 23-02-2008 12:24 ]
blijven proberen zou ik zeggen
dr zyn er gelukkig nog 5 die donaten, maar er is er een lvl 3, heeft 35 workers en donate niks, ook niet na myn message
en 2 zyn er volgens my gewoon inactief, want die hebben geen workers en nog steeds lvl 1
wie heeft er glass voor mij te koop? dan kan ik mijn Academy upgraden.
[ Voor 10% gewijzigd door CSB op 23-02-2008 12:43 ]
Verwijderd
Oehh is dat echt zo? Dat is dan wel lekker, kan ik mijn academy gaan levelen en daarna Town Hall/TheDuke\\ schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:44:
Als je een tradepost bouwt (na onderzoek wealth) krijg je 50 van elke resource. Voldoende voor de eerste upgrades van je academy, Town Hall, etc..
Ja dat is echt zo, net Wealth klaarVerwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:11:
[...]
Oehh is dat echt zo? Dat is dan wel lekker, kan ik mijn academy gaan levelen en daarna Town Hall
[ Voor 3% gewijzigd door hugoy op 23-02-2008 13:23 ]
yep, maar na een paar uur gat je inkomen weer omhoog omdat je weer citizens bij krijgt. Ik heb nu ong een constante inkomen van rond de 15-20 gold per uur.hugoy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:15:
[...]
Ja dat is echt zo, net Wealth klaarOverigens kan je dan ook je Luxury good minen, en dat kost dus ook weer 10 citizens, heeft er iemand anders ook nog problemen mee dat je income dan steeds ontzettend laag is?
aanval op ander stadje ging niet zo goed
[ Voor 22% gewijzigd door ykz op 23-02-2008 14:40 ]
Ik zie trouwens ook dat je muren kunt maken
Verwijderd
http://openstaand.nl/got/index.php
edit: Dit is om het allemaal op te zetten zodat we zo snel mogelijk een volledig werkende Alliance kunnen hebben. Gaat dit niet goed na een week ofzo dan kunnen we gewoon herverkiezingen houden (aangezien je elkaar dan wat beter kent)
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 15:19 ]
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Homey — Critics are those without skills to create.
Verwijderd
Na wat mensen die alsnog zich wilden nomineren voor een van de posities is er in het IRC kanaal besloten dat mensen tot zondagavond hebben om zichzelf te nomineren voor één van de positions in de GoT Alliance. Zondagavond 8 uur worden de polls geopend!Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:15:
Tevens zijn de Polls nu open op het GoT Ikariam forum over de 4 key positions in de GoT alliance. Registreer je daar dus even, stel je voor (of niet) en voten !
http://openstaand.nl/got/index.php
edit: Dit is om het allemaal op te zetten zodat we zo snel mogelijk een volledig werkende Alliance kunnen hebben. Gaat dit niet goed na een week ofzo dan kunnen we gewoon herverkiezingen houden (aangezien je elkaar dan wat beter kent)
Lees wel het "IMPORTANT" topic door in het Clan Leadership forum als je jezelf wil nomineren!!
Verwijderd
Bluepanther
Lijkt me leuk, Zie dat ik een gotter op eiland heb
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik vraag me af hoe het gaat met oorlog voeren..vooral in een later stadium.. of je finaal mensen van de kaart kan vegen etc.
[ Voor 20% gewijzigd door RedruM op 23-02-2008 16:11 ]
crazylegs schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:27:
eveneens aangemeld op Epsilon onder de naam crazylegs
Mij maakt het wel uitWeeJeWel schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:31:
Niet dat iemand het uitmaakt, maar WeeJeWel doet ook mee
zouden julie iets preciezer kunnen zijn. laat me aub de coords (per PM) weten
GoT naam :Pingkiller
Eiland coords:20:51(eiland:Quinios,stad: Troje)
Resource:Sulphur
[ Voor 10% gewijzigd door pingkiller op 23-02-2008 16:40 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Dit topic is gesloten.
De coördinaten van je eiland kun je per DM doorgeven, *NIET* via dit topic.
Gegevens voor DM:
Ingame-name/ GoT naam/ Eiland coordinaten / Eiland Resource