Nieuwswaarde over het satellietverhaal

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 15:34
15 feb 2008 - VS gaat kapotte satelliet uit de lucht schieten

21 feb 2008 - Amerikaanse raket treft spionagesatteliet bij eerste poging

Vind het interessant nieuws, dat is het probleem niet. Maar niet echt iets wat ik op Tweakers.net verwacht te lezen. Ik begrijp de nieuwswaarde voor Tweakers niet echt in dit geval. Graag opheldering hierover.

Nu is er in het verleden wel meer nieuws geweest over satellieten zoals:

Nieuwe satelliet gaat Google Earth van betere foto's voorzien
Rusland lanceert laatste satellieten voor eigen gps-systeem
Enzovoorts...

Maar daar gaat het over dingen als GPS en dergelijke die ik nog wel kan linken met Tweakers, maar dit? Sorry, daar heb ik even moeite mee. ;)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
grrr... moet sneller typen, staan onze berichten nu onder elkaar :p Maar ben het helemaal met je eens!

edit: Mis de link met tweakers.net mijn net te late post...

[ Voor 31% gewijzigd door The_MAN op 21-02-2008 19:40 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik denk dat het er staat omdat het iets "tech" is. Niet speciaal computer/electronica gerelateerd.

Misschien willen ze de kant van tech meer op?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• The_MAN
vraag mij af wat er tech aan is. Ok, high-tech satteliet, maar geen info. Raket is al tijdje oud, dus ook niets vernieuwend daar (Wikipedia: RIM-161 Standard missile 3 foto uit 2005).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The_MAN schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:52:
vraag mij af wat er tech aan is. Ok, high-tech satteliet, maar geen info. Raket is al tijdje oud, dus ook niets vernieuwend daar (Wikipedia: RIM-161 Standard missile 3 foto uit 2005).
Hij is niet bedoeld om satellieten neer te halen? ;) Aanpassingen moeten maken e.d.. Volgens mij is het iig niet "normaal" dat ze "ff" een satelliet uit orbit knallen?

• The_MAN
Osiris schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:55:
[...]

Hij is niet bedoeld om satellieten neer te halen? ;) Aanpassingen moeten maken e.d.. Volgens mij is het iig niet "normaal" dat ze "ff" een satelliet uit orbit knallen?
Ok, dan is het hele bericht gerechtvaardigt om de volgende 2 regels:

De gebruikte raket, een RIM-161 SM-3 of Aegis Ballistic Missile Defense, werd gemodificeerd om zijn werk zonder springstof te doen. Bovendien moest ook het doelzoeksysteem aangepast worden: normaal gebruikt de raket infrarood om het doel op te sporen, maar dat werkt niet om een koude satelliet te volgen.

Vind ik slap voor een lang artikel en de 1e zin klopt niet eens, hij is standaard al uitgerust zonder springstof: Wikipedia: RIM-161 Standard missile 3

Begrijp me niet verkeerd, vind het heel indrukwekkend, goed nieuws, maar vind het niet passen op tweakers.net, dat is alles!

[ Voor 6% gewijzigd door The_MAN op 21-02-2008 20:02 ]

• The Realone
Satellieten niet nee, andere raketten wel. Het Aegis systeem is er al langer en bedoeld om verdediging tegen ballistische raketten te bieden.

Maargoed daar is dit topic niet voor, het zou dan ook vrij hypocriet zijn om daar hier over te gaan discussiëren.

Zoals ik hier ook al post is het tevens niet echt een bericht voor in 'Life' zoals in dat topic aangekaart wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door The Realone op 21-02-2008 20:03 ]

• The_MAN
Nu worden hier vragen gesteld, inmiddels 1,5 dag geleden, is er ook de intentie dat er nog door iemand van de frontpage gereageerd gaat worden of heeft het helemaal geen zin om hier te posten?

• Bor
  • Laatst online: 18:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mag ik het volgende onderwerp ook aandragen:

nieuws: BMW verbetert brandstofrendement met hybride diesel

Je ziet op de frontpage ook direct een discussie ontstaan mbt het wel of niet thuishoren van dit soort onderwerpen op de frontpage.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 23-02-2008 10:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Zie ook Biomedisch nieuws op een techsite?, alhoewel daar overigens ook geen reactie op gekomen is :) .

DM!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:05:
Mag ik het volgende onderwerp ook aandragen:

nieuws: BMW verbetert brandstofrendement met hybride diesel

Je ziet op de frontpage ook direct een discussie ontstaan mbt het wel of niet thuishoren van dit soort onderwerpen op de frontpage.
Hier wil ik wel even op reageren, omdat ik het nieuwsje heb getikt. Dit onderwerp is door Wilbert (onze adjunct hoofdredacteur) zelf aangedragen, voor zover ik weet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik persoonlijk een voorstander ben van meer algemeen technieuws op de frontpage. Ik besef dat dit even wennen zal zijn (en ik denk dat dit BMW-nieuwsje ook wel op het randje was), maar ik vind ook dat als je autonieuws niet interessant vindt, je gewoon het artikel niet hoeft te lezen. Tweakers.net heeft al tijden geleden aangekondigd dat het nieuws breder getrokken zal worden en ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat we dit soort minder IT-gerelateerd nieuws ineens tot mainstream zullen verheffen. We hebben al een hele tijd een zeer succesvol vervoer-forum, dus wat dat betreft is het niet gek dat de redactie denkt dat dit soort nieuws de Tweaker interesseert. Bovendien is het nieuwsje in de categorie Life gepost, waar wel vaker nieuws langskomt dat maar zijdelings met IT te maken heeft.

Het gaat er naar mijn mening om dat we nieuws brengen dat onze gebruikers interesseert en naast de klachten over het niet-relevant zijn van dit specifieke nieuwsje staan er ook aardig wat reacties tussen van mensen die wel blij zijn dat we dit soort nieuws brengen. En laten we wel wezen: als je het wel bij T.net vindt passen zul je minder snel geneigd zijn om dit te zeggen dan wanneer je het er niet bij vindt passen. Wellicht moeten we eens een poll houden op de FP om te ontdekken wat de gebruikers nu eigenlijk willen, want voor hen brengen we het nieuws natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 23-02-2008 11:46 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik kan meer algemeen technieuws alleen maar toejuichen. Het is al lang aangekondigd, maar het begint alleen nu pas wat te lopen denk ik ;)

Zo krijgen de categorieën Core, Pro en Life ook meer nut; namelijk het duidelijk scheiden van nieuws. Mensen hebben altijd nog de keus om alleen Core te lezen, als ze alleen de echte tweakers berichten willen lezen. :) Op elke andere nieuwspagina zul je hetzelfde aantreffen, alleen dan met meer categorieën. Als je niet van sportnieuws houdt, ga je toch ook de sport rubriek van je krantje (of nieuwssite) niet lezen?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Bor

Bor

Life is voor mij meer het games gedeelte, gadgets etc. Nieuwsposts over nieuwe auto's , auto technieken etc horen daar in mijn optiek niet bij en eigenlijk vind ik ook niet dat er een plek is voor dergelijke artikelen op de frontpage. Zaken als games en gadgets hebben in de meeste gevallen een directe link naar computers hetgeen bij artikelen zoals over het brandstofrendement en de missile launch niet direct zo is. Beide artikelen zijn interessant voor een bepaalde groep maar dat wil nog niet zeggen dat ze hiermee direct een thuisplek horen te vinden op de frontpage.

De vergelijking die Wolkje hieronder doet met de sportrubriek is niet geheel juist. Simpelweg omdat de rubrieken als Life en Pro niet op een dergelijke manier zijn onderverdeeld (of onder te verdelen zijn). Ook binnen Life en Pro is een verscheidenheid aan items en is het niet mogelijk om alles op een enkel thema (sport) te gooien.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 23-02-2008 12:02 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 13:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

dan schakel je het life gedeelte uit of kom je niet meer op tw.net als je het niet wilt lezen

sim-pel
damn wat is het leven toch simpel

blup

• Bor

Bor

eendje schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:03:
dan schakel je het life gedeelte uit .....
Er staan op life ook andere wel interessante onderwerpen, onderwerpen die wel een meer direct raakvlak met het tweaker gebeuren hebben.
.... of kom je niet meer op tw.net als je het niet wilt lezen
sim-pel
damn wat is het leven toch simpel
Ja, simpel inderdaad, maar is het een oplossing? Ik vind het persoonlijk een oplossing van niets. De posts die je hier ziet zijn ook niet direct bedoelt om te klagen maar om input / feedback te leveren vanuit de userbase. T.net is altijd een community driven site geweest. Simpelweg een aangedragen item wegdoen met " dan blijf je maar weg " vind ik erg kortzichtig en jammer.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oke mijn vergelijking met Sport was misschien niet de meest ideale. Mijn punt is dat je de artikelen nooit _hoeft_ te lezen als je dat niet wilt. Er zijn mensen die de artikelen wel interessant vinden (mij inclusief) en je kunt nooit één artikelaanbod creëren wat bestaat uit artikelen die álle gebruikers interessant vinden. Dat is simpelweg onmogelijk. En daarnaast; de geplaatste artikelen gaan nog steeds over technologie.

Er staat ook wel eens een artikel tussen dat mij geen bal interesseert, maar dat ga ik ook niet over klagen omdat ik zeker weet dat er anderen zijn die het wel interesseert. :) En eendje zegt het misschien wat overdreven en bot, maar hij heeft wel gelijk. Als je een artikel niet interessant vindt, lees het dan niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Bor

Bor

wolkje schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:34:
Oke mijn vergelijking met Sport was misschien niet de meest ideale. Mijn punt is dat je de artikelen nooit _hoeft_ te lezen als je dat niet wilt. Er zijn mensen die de artikelen wel interessant vinden (mij inclusief) en je kunt nooit één artikelaanbod creëren wat bestaat uit artikelen die álle gebruikers interessant vinden.
Klopt echter merk ik dat mensen dergelijke artikelen te ver van de basis van T.net vinden liggen. Daar kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn. Verder is het natuurlijk de vraag hoe veel van dergelijke artikelen er gaan komen. In mijn ogen is T.net een IT site en horen zaken over auto's etc (wanneer deze niet duidelijk een IT component hebben) niet in het nieuwsaanbod thuis.
Dat is simpelweg onmogelijk. En daarnaast; de geplaatste artikelen gaan nog steeds over technologie.
Dat klopt, het is echter de vraag waar je op basis van technologie de grens gaat trekken. Is een nieuwe manier om bv olie platformen af te zinken ook interessant genoeg en relevant genoeg voor de frontpage? What about en nieuwe manier om water te winnen in Afrika? Je begrijpt het punt: waar ligt de grens.
Er staat ook wel eens een artikel tussen dat mij geen bal interesseert, maar dat ga ik ook niet over klagen omdat ik zeker weet dat er anderen zijn die het wel interesseert. :) En eendje zegt het misschien wat overdreven en bot, maar hij heeft wel gelijk. Als je een artikel niet interessant vindt, lees het dan niet.
Lees het of niet is hier niet de vraag. De vraag is of dergelijke artikelen überhaupt een thuishaven kunnen vinden in een plaats op de frontpage. Ik heb bv de frontpage ingesteld op alle artikelen omdat ik in elk channel eigenlijk alles tot het meeste interessant vind. Artikelen over het neerschieten van sattelieten en nieuwe efficientere dieselmotoren zijn interessant maar voor mij niet interessant genoeg om ze op t.net te lezen. Ik heb andere sites voor dergelijk materiaal. Wanneer je het "lees het of niet" principe gaat toepassen kun je dat voor alle artikelen doortrekken en is er zo opeens plaats voor alle posts die enige nieuwswaarde hebben op enig vlak. Vind je een dossier over Holloway ook relevant op de frontpage? Dat is misschien wel gelijk het andere uiterste maar het punt is wel duidelijk denk ik. De posts hier zijn bedoelt om actief mee te denken. Dat proces word met " dan lees je het toch niet " direct de kop ingedrukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 23-02-2008 12:51 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik begrijp je punt :)

Zelf denk ik dat het wel mee gaat vallen met het effect wat je beschrijft. Grrrrene heeft al aangegeven dat het niet de bedoeling is dat dit nieuws mainstream gaat worden. Wat dat betreft kunnen we dus alleen afwachten. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel gebruikers zich er daadwerkelijk aan ergeren. Je hoort de klagers natuurlijk meer dan de mensen die het goed vinden.

De invulling van de rest laat ik over aan diegenen die er daadwerkelijk over gaan. :) Ik wilde alleen mijn persoonlijke mening tegenover die van anderen hier zetten. Omdat het anders lijkt alsof íedereen zich eraan ergert, wat m.i. echt niet zo is.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:04

Qwerty-273

Meukposter

T.net is inderdaad met deze artikelen een veel breder publiek aan het aanspreken (of tenminste een poging tot). Het artikel over de BMW heeft wel raakvlakken met het Vervoer forum, en aangezien er daar blijkbaar een plek voor is op het forum zou er dus ook een plek voor enkele berichten op de fp zijn (niet gelijk verwachten natuurlijk dat er per dag 5 berichten over auto's verschijnen natuurlijk - dat lijkt me niet wenselijk).Zo af en toe een bericht over iets dat zijdelings een raakvlak (hoe klein dan ook) heeft met t.net en de community daar achter lijkt me geen probleem. Het aantal berichten zal echter niet de overhand moeten nemen ten opzicht van het 'normale' nieuws.
Persoonlijk heb ik nog altijd mijn twijfels over de berichtgeving over de financiele cijfers / juridische zaken etc. die ook op de fp verschijnen. Jaarcijfers, rechtzaken over pattenten etc. die kan je ook via andere sites binnenhalen. Echter is er wel vraag en intresse naar door een bepaalde groep die binnen onze community zit. Waar de exacte grenzen liggen (zover die exact kunnen zijn met zo'n onderwerp) kan waarschijnlijk de redactie meer over zeggen. Al gaat het volgens mij wel redelijk op gevoel of een bepaald item binnen een bepaalde deel van de community kan passen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Bor

Bor

Natuurlijk heb ik vertrouwen in de redactie dat het aantal niet direct gerelateerde vragen niet uit de hand gaat lopen. T.net wil met dergelijke een breder publiek aanspreken. Op welke doelgroep doelt men dan precies? Wellicht kan iemand hier iets over roepen?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tweakers.net heeft als doelgroep de tweaker (like, duh :P), maar het nieuws heeft daarbij niet alleen maar raakvlakken met ict, overklokken, games, software en programmeren, maar ook technologie en wetenschap. We plaatsen veelal nieuws dat directe raakvlakken heeft met computers, maar daartussen past ook technologisch en wetenschappelijk nieuws. Ik noem maar iets als nieuws: Simulaties verschaffen meer inzicht in zwarte gaten, nieuws: FNV wil weer openheid over mogelijke gevaren nanotechnologie en nieuws: DNA en nanobuisjes aan elkaar gekoppeld. Die nieuwsitems hebben geen directe raakvlak met computers, maar het is wel interessante materie wat er wel mee te maken heeft. Dat raketnieuws hoort daarbij, hetzij dan wel als zeer luchtig nieuws, evenals het nieuws van die BMW-motor. Als losstaand nieuwsitem past het niet tussen de rest van het nieuws, maar de technologische ontwikkelingen daarvan weer wel.

• The Realone
Waar het mij meer om gaat is dat je op deze manier al het tech nieuws wel op de FP kunt gooien.

- Voor algemeen nieuws lees ik NU.nl, Fok! Frontpage of voor mijn part teletekst.
- Voor nieuws over auto's en hun nieuwste technieken ga ik wel naar 1 van de duizenden auto-websites.
- Voor IT nieuws lees ik Tweakers.net.

Onder het motto schoenmaker blijf bij je leest snap ik ook niet wat het nieuws over de satelliet en nu ook weer BMW op de FP doet. Je hoeft niet alles te posten wat een raakvlak met techniek heeft. Dat een groot deel van de tweakers dit interessant vind is logisch maar als dat de reden is om het te posten ben je (imo) fout bezig.

• Grrrrrene
  • Niet online
The Realone schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:02:

Je hoeft niet alles te posten wat een raakvlak met techniek heeft.
Dat gebeurt toch ook niet? Zo nu en dan (twee-drie keer per week ofzo?) komt er iets langs dat wat minder vanzelfsprekend is op de frontpage. Gewoon 's als aardigheidje iets anders dan megahertzen en gigabytes.

• The Realone
Dus het wordt gepost onder het motto: "Zo nu en dan eens wat anders tussendoor."

Als ik trouwens genoeg heb van megahertzen en gigabytes dan staat er een mooi rood kruisje bij mij rechtsbovenin, of een adresbalk die mij naar een ander deel van het grote WWW kan leiden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en als ik computernieuws wil lezen, kan ik gewoon naar zdnet surfen :z.

Ik vind het opmerkelijk maar wel positief eigenlijk. Wat mij betreft trekt tweakers.net het nieuws wat breder naar technisch-wetenschappelijk met computers als hoofdonderwerp. Ik zou dat wel leuk vinden en het levert vast lezers op!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ach artikelen over auto techniek vind ik hier ook best thuishoren, er is ook een forum vervoer, dus waarom niet op de FP?
Ik was blij verrast dat ik er een artikel over BMW vond. (NEE - niet omdat het toevallig BMW is.) Ik vond het alleen jammer dat het nu pas is, er was nl. een poosje geleden een heel interessant artikel in de krant van VW die een snelle automaat hebben ontwikkeld.
Vaak gun ik me ook geen tijd om op andere websites te kijken naar niet IT gerelateerd tech-nieuws, dus vind ik het handig als er "belangrijk" technieuws van andere fronten af en toe onze FP siert.

Ik vind het zeer positief, ga zo door!

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Bor

Bor

JvS schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:45:
Ja en als ik computernieuws wil lezen, kan ik gewoon naar zdnet surfen :z.

Ik vind het opmerkelijk maar wel positief eigenlijk. Wat mij betreft trekt tweakers.net het nieuws wat breder naar technisch-wetenschappelijk met computers als hoofdonderwerp. Ik zou dat wel leuk vinden en het levert vast lezers op!
Raak je op die manier niet de core uit het oog?

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Dat gebeurt toch ook niet? Zo nu en dan (twee-drie keer per week ofzo?) komt er iets langs dat wat minder vanzelfsprekend is op de frontpage. Gewoon 's als aardigheidje iets anders dan megahertzen en gigabytes.
Dat is op zichzelf ook niet negatief, maar bij het artikel over de BMW had ik wel heel sterk het gevoel op een site over auto's verzeild geraakt te zijn. Het was leuker geweest als er werd toegelicht welke technologiën op welke manier zijn gebruikt. Dat mag best wat technischer zijn, het blijft immers Tweakers.net. Maar zoals het nieuws er nu staat, vind ik het meer iets voor Nu.nl of autoweek.nl ofzo.

• Grrrrrene
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:13:
[...]

Raak je op die manier niet de core uit het oog?
Nee, want daarvoor hebben we de core-categorie en zoals al een paar keer eerder is gezegd zal dit soort nieuws niet de overhand krijgen, maar enkel af en toe tussendoor komen. Tweakers.net zou toch ook wel gek zijn als ze het nieuws onder laten sneeuwen door dit soort 'minder relevant' nieuws?
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:21:
[...]

Dat is op zichzelf ook niet negatief, [knip] Maar zoals het nieuws er nu staat, vind ik het meer iets voor Nu.nl of autoweek.nl ofzo.
Dat soort commentaar nemen we ook wel mee :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind het eigenlijk wel prettig dat er nu ook over tech-gerelateerd nieuws wordt geschreven aangezien veel daarvan zich toch wel in mijn interesse-gebied bevindt. Het zal ook niemand ontgaan zijn dat het aantal artikelen met de toename van de redactie ook behoorlijk is toegenomen, en het aantal nieuwsfeiten dat zich beperkt tot 'computers' blijft toch beperkt. Het is dus niets dan logisch dat er ook meer items komen die niet direct 'computer'-gerelateerd zijn maar wel raakvlakken hebben met 'tech'.

Het argument dat dergelijk 'raak-vlak' nieuws elders ook te lezen is is natuurlijk niet bijzonder sterk want hetzelfde geldt natuurlijk ook voor core-computer nieuws, en daarbij zijn dergelijke alternatieve sites vaak ook niet volledig core-gericht. Zo heeft Slashdot bijvoorbeeld ook een 'science' sectie en was het nieuws over het neerhalen van deze sateliet daar ook te lezen.

Het blijkt echter lastig om de diverse interesses van ons publiek goed te 'channellen'; er is altijd wel overlap in interesse-gebieden en daardoor is het ook onontkoombaar dat bepaalde items, hoewel ze wel binnen een bepaald channel kunnen vallen, niet precies aansluiten bij de interesse van een bepaalde bezoeker. Diversiteit vraagt dus wat extra 'filtering-vermogen' van de bezoeker die niet direct een voorkeur geeft voor een bepaald channel...

Intentionally left blank

• The_MAN
Nou, eindelijk een beetje een discussie hier, helaas gaat het nu bijna alleen maar over het BMW nieuws, wat ik eigenlijk best wel vind passen (op het randje dan), daar zit nog wat tech in wat mij betreft.

Nu even terugkomen op het satteliet artikel waar het hier eigenlijk over gaat. Dit heeft mijns inziens namelijk wel heeeeel erg weinig tech raakvlak. Beter nog, er zit zo goed als niks aan tech nieuwswaarde in! Ik heb eerder al gezegd, het is vast een technologische doorbraak geweest, maar dan moet er ook wat in het artikel beschreven worden en door het feit dat er maar 2 regels over de aanpassingen van de raket gaan waarvan de 1ste niet klopt (lees mijn 3e post hier) vind ik het wel erg algemeen nieuws worden ipv tech-nieuws. En dan past het niet meer.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:01:
Life is voor mij meer het games gedeelte, gadgets etc. Nieuwsposts over nieuwe auto's , auto technieken etc horen daar in mijn optiek niet bij en eigenlijk vind ik ook niet dat er een plek is voor dergelijke artikelen op de frontpage.
Het Life-channel biedt aandacht voor de brede toepassing van (informatie- en communicatie-) technologie in het dagelijkse leven van de mensen, bijvoorbeeld in de woonomgeving en de auto. Een ander onderwerp waar ruimte voor is in het Life-channel is alternatieve energiewinning en energiebesparing/efficiency. Op dit gebied zal de mensheid in de komende decennia grote stappen moeten zetten en als we ons hoge levensstandaard willen handhaven kan dat alleen door technologische innovaties. Er is bij ons zeer duidelijk een brede interesse voor technologie aanwezig, dus is het logisch om daarop in te spelen.

Bij de X5 ActiveHybrid is vooral de toepassing van zonnecellen op het dak van de auto een opmerkelijke vernieuwing. Het zal niet veel bijdragen in de vermindering van het brandstofverbruik van de auto maar is wel iets dat we volgens mij niet eerder gezien hebben op een productiemodel. Als het gewoon het zoveelste nieuwe model met een verbrandingsmotor was geweest, zou het niet nieuwswaardig zijn geweest.

Ik lees vandaag dat BMW in Genève zal aankondigen dat er internettoegang wordt toegevoegd aan het multimediasysteem. Dat is een typische ontwikkeling die nieuwswaardig is voor Tweakers.net. Als de fabrikanten een systeem introduceren waarmee auto's in een netwerk met elkaar kunnen communiceren om botsingen te voorkomen is dat ook nieuwswaardig.

• Bor

Bor

Thanks voor de uitleg. Het is me in ieder geval een stukje duidelijker waar T.net met het life channel heen wil. Ik zag de minder tech related nieuwsposts als echt nieuwe core content maar begrijp nu dat dit niet het geval is.

Wat vinden de anderen ervan?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Nou, ondanks dat ik eerder een topic heb geopend met eenzelfde vraag, vind ik het persoonlijk helemaal niet erg :) . Ik vind het leuk om te lezen, en ik heb eigenlijk nog niet veel mensen gehoord die het naar vinden dat die berichten er zijn - anders dan dat ze ze niet verwachten of die normaal ergens anders lezen..

DM!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:19

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zolang het nieuws, zij het dan misschien via via, een duidelijke connectie heeft met de IT vindt ik het leuk om het hier te lezen. En tot nog toe is dat ook met al de aangedragen artikelen zo geweest.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• The Realone
Ik vond onderstaande toendertijd bij de uitleg van de nieuwe website.
De channels bevatten redactionele artikelen gericht op specifieke interessegebieden in de Tweakers.net-doelgroep. Core behandelt onderwerpen die betrekking hebben op pc-hardware, software en tweaking, Pro is het channel voor ict-professionals en Life bespreekt ontwikkelingen op het gebied van multimediale consumentenelektronica.
Vandaar dat ik het ook niet echt in Life kon plaatsen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

JHS schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:01:
Nou, ondanks dat ik eerder een topic heb geopend met eenzelfde vraag,
En die heb ik dus totaal over het hoofd gezien, mea maxima culpa - het antwoord is in elk geval simpel genoeg: koffie speelt een grote rol in het leven van de meeste ict'ers en het was vrijdagmiddag. Of zaterdagmiddag. In elk geval dacht ik at the time dat een wat luchtiger nieuwsje wel kon, en de biomedische kant was een leuk wetenschappelijk extraatje - mes snijdt aan twee kanten, zeg maar ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Tweakers.net is de afgelopen maanden inderdaad wat verbreed. Dit is met opzet gedaan omdat technologie alom is en zich niet beperkt tot chipjes en moederborden. Vanzelfsprekend zal Tweakers.net hierbij proberen de 'echte Tweakers.net-onderwerpen' niet te laten ondersneeuwen door het aanbod van 'nieuwe' content. Om dit te bewerkstelligen investeert Tweakers.net niet alleen in uitbreiding van de redactie, maar komt er ook een uitgebreid testlaboratorium: juist om meer hardwaretesten te kunnen doen.

In de nieuwjaarsgroet gaat Femme iets dieper in op deze ontwikkelingen: plan: Gelukkig nieuwjaar!.
Pagina: 1