Toon posts:

Driver vraagje 8400gs nieuwe laptop (acer 5720G)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zojuist mijn nieuwe laptop binnen gekregen en geinstalleerd, vervolgens heb ik de drivers die bij deze laptop strandaard zaten geinstalleerd (net als de rest van de setup) verwijderd om vervolgens de nieuwste drivers te installeren.

Na een lange speurtocht ben ik drivers tegen gekomen, nu d8 ik even crysis te testen en ik weet dat dit sowieso nooit goed gaat draaien maar toch geeft hij automatisch al aan dat ik het op medium detail op 1024 goed zou moeten kunnen spelen. ( het draaid echt voor geen drol )

Hoewel hij op mijn verouderede systeem low weergeeft en het daar nog beter loopt.

Het gaat om deze laptop:

http://www.alternate.nl/h...1066275&showTechData=true

Nu heb ik de volgende drivers geinstalleerd: NVIDIA - 7.15.11.5655 versie

Hij zegt ook dat dit de nieuwste drivers zijn als ik via device manager probeer mn drivers te updaten maar toch heb ik het idee dat dit niet klopt. Ik werk overigens op windows vista.

Heeft iemand ervaring met deze laptop en drivers ? ik heb de drivers trouwenws vanaf deze pagina:

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/acerdrivers.cfm

Hopelijk kan iemand mij snel een antwoord geven.

Groeten,
Tim

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 10:57
Waarom niet de nieuwste pakken van nvidia.com?
ForceWare drivers

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt niet, je hebt notebook drivers en desktop driver daar zit een verschil in.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:43:
dat werkt niet, je hebt notebook drivers en desktop driver daar zit een verschil in.
Ah, dat wist ik niet. Goed om het te weten voor de aanschaf voor mijn komende laptop :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Voor de #31289321730-ste keer:

www.laptopvideo2go.com

[ Voor 62% gewijzigd door GENETX op 21-02-2008 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm ok daar had ik dus al opgekeken, volgensmij ben ik wel up to date, alleen ik had verw8 wel iets meer te kunnen draaien lol.

Take Care,
Tim.

• GENETX
Maar je hebt ook de modded *.inf in je map met drivers geplakt voor het installeren? Een buurjongen heeft deze week dezelfde laptop binnengekregen en de drivers installeerden perfect met *.inf. Ook mn eigen 8400M G slikt ze zonder gezeur.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik ben overgestapt naar windows xp en zoals ik uit de topics begrijp is het driver aanbod zeer mager. Momenteel sta ik op het punt iemand te vermoorden dus hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!

Ik heb op deze website gekeken voor drivers:

http://www.acerpanam.com/...3162&CFTOKEN=35705383\

Tot nu toe werkt alleen nog de chipset driver, en wat ik graag zou willen is de video kaart drivers die ik van deze site probeer te downloaden:

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=16078

Het punt is dat het download bestandje maar 1kb is? Ik ben echt al uren bezig en ik krijg deze zooi gewoon niet aan de praat, ook zag ik ergens dat iemand een ftp had gepost waar drivers op zouden staan het leuke is dus dat die link ook dood is!

Heeft iemand nog een laatste hoop voor deze zeer frustrerende jongen?

(kaart 8400gt 256 mb - laptop type: Acer Aspire 5720G-102G25Mi (Retail, 250 GB, WLAN, DVD±RW, NVIDIA GF 8400GS)

En sorry voor de vragen, maar zelfs met alle topics die hierover zijn kom ik er niet uit!!! misschien komt dit met name doordat alle download links fucked zijn!

PLZ HELP!!!!!!!!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Ik heb effe op de Acer site gekeken en daar staan dus ook geen xp drivers, Acer ondersteund geen xp op dit model. Het word dus zoeken en zoeken voor getweakte drivers.

Mischien is dit wat zelfde vga kaart alleen voor hp, volgens mij moet dit wel gaan werken.

http://h10025.www1.hp.com...t=3369421&os=2093&lang=en

[ Voor 41% gewijzigd door rafler op 22-02-2008 19:11 ]

Verwijderd

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=33

Staat zelfs op die site die je zelf post.
Kortom je moet de orignele driver bij bv nvidia downloaden en uitpakken.
De inf die je van laptopvideo2go download over de orginele inf heel zetten.
Dan via de diskette methode de driver installeren.

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:11:
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=33

Staat zelfs op die site die je zelf post.
Kortom je moet de orignele driver bij bv nvidia downloaden en uitpakken.
De inf die je van laptopvideo2go download over de orginele inf heel zetten.
Dan via de diskette methode de driver installeren.
Niet helemaal:

Je kan gewoon de drivers van het forum van laptopvideo2go.com halen en uitpakken. Dat gaat wat makkelijker, verder weet je dan ook zeker dat de driver en inf matchen. Dan de inf downloaden en in de map zetten. Daarna kun je gewoon setup.exe gebruiken, de diskette methode is niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
OK alles werkt op het haperende geluid na!!!!

Ik download dus nu de realtek audio driver - WDM_ 187, dit gezeik had ik dus met vista ook en ik vond vista traag draaien dit waren de main reasons waarom ik ben overgestapt naar xp dus hopelijk gaat dit wel werken!

Verwijderd

Topicstarter
OK, leuk nog steeds hetzelfde kraak geluid probleem:S iemand aan oplossing? ik word echt hopeloos van deze laptop.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Gebruik deze eens, als je tenminste AC97 op je laptop heb zetten, dacht van wel toch?

meuk: Realtek AC'97 A4.04

Edit/

Sound Soundchip Intel® High-Definition audio

Dat staat er bij de spec van de alternate link die je geeft, dus lijkt me dat je niet bij realtek moet zijn, of gebruikt intel eigenlijk een realtek chip?

Hier vind je de intel drivers. ;)
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009244.htm

[ Voor 87% gewijzigd door mad_max234 op 22-02-2008 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, ik heb no ook de ^ bovenstaande drivers getest en OOK dit lost het gekraak niet op. Ik lees ook in het linkje wat je me gaf:

meuk: Realtek AC'97 A4.04

Dat er dus mensen zijn die zeggen dat het aan de manier waarop het moederbord in de laptop is geïntegreerd.Het gekraak/gestotter wil gewoon niet weg, ik heb nu ongeveer 6 verschillende drivers getest en ik weiger terug te gaan naar vista om daar alsnog met de driver aan de gang te gaan omdat ik sowieso een hekel aan vista heb. ( het leuke is ook dat acer geen recovery cd bij deze laptop leverd !!! )

Bedankt in ieder geval voor de hulp, deze laptop gaat voor mij iig afgevoerd worden!

FIJNE VAKANTIE ! }:O

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een videochip he... is dat een Processor? Tja, ondertussen wel redelijk, maar niet een algemene CPU. Is het Geheugen? Nee. Is het een moederbord? Nope. Kortom, wat doet dit topic in PMG :?

Tot nader orde vallen (laptop) VGA controllers gewoon onder Videoplanken. Ik move even :)

Move PMG -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het maar ik was in paniek :+

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maar je hebt helemaal geen realtek audio chip, dus je moet echt de intel drivres hebben en niet die ik linkte naar meuktracker, want toen dacht ik namelijk nog dat je een realtek chip had. Kwam door jou post dat ik dat dacht, maar naar het kijken van de specificatie van de laptop viel me op dat het om een intel HD audio chip gaat.

Dus dat kan je probleem verklaren, en heb je wel alle windows update en zo? En heb je de Intel drivers geprobeerd?

Dit is je Soundchip: Soundchip Intel® High-Definition audio
En dit zijn haar drivers: http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009244.htm

Edit/

Ik heb tig realtek chips gehad en niks geen gekraak of ruis en stotteren ook niet, wel minder goed geluid dan mijn audigy maar gekraak en ruis heb ik geen last van gehad. Momenteel maakt mijn HTPC ook gebruik van een realtek chip en geeft echt geen gekraak over mijn receiver als ik hem analoge aansluit (en digitaal klink het ook zoals het zou moeten klinken)

[ Voor 42% gewijzigd door mad_max234 op 23-02-2008 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

deze heb ik getest:

http://downloadcenter.int...r=N&DwnldId=6816&lang=eng

Die installeerd en werkt maar geluid kraakt.

Deze heb ik getest:

http://downloadcenter.int...r=N&DwnldId=5500&lang=eng

Maar wil die helemaal niet installeren.

En tot slot heb ik deze weten te installeren:

http://downloadcenter.int...=Y&DwnldId=11597&lang=eng

Volgensmij heb ik nu echt ongeveer alle mogelijke drivers wel getest lol.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik ben momenteel voor een andere laptop aan het kijken voor onder de 800 euro en ik had deze Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528 7014 (250GB, NVidia GF 8600M GS, Bluetooth) momenteel op het oog.

Hier een paar linkjes:

Alternate
Kieskeurig

Helaas lees ik wel weer dat dit type laptop (lijkt wel of dat bij alle nieuwe laptops het geval is?) gebouwd is voor Windows Vista.

Nu mijn vraag (voor ik weer overhaast een bestelling doe), zijn er mensen die ervaring hebben met dit model en als iemand nog enig advies heeft hoor ik het vraag.

Vriendelijke groet,
Tim

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Is dat probleem met die drivers al opgelost? ik heb namelijk hetzelfde en krijg het niet voor elkaar. Ik heb al allerlei drivers geprobeerd en zonder succes. Mijn probleem: vaak tikt het geluid (los van het gerammel van de harddisk waarvoor ik een ander topic heb geopend) en dan slaat Winamp vlak daarna vast. Ik word er helemaal gestoord van. Ik heb de drivers van de Acer-site gehaald, maar zonder succes. Op de site van Intel kan ik niet vinden wat ik zou moeten hebben ondanks de tips hier. wie weet raad?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
je draait XP? Dan moet je unknowndeviceidentifier ff downloaden en een logje hier plaatsen.

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Nee, sorry. Ik draai onder Vista Home Premium. Op de Acer-site kun je twee drivers downloaden: een voor Vista zonder SP1 en een voor Vista met SP1. Het is een NL-versie van Vista en als ik het goed zie en goed ben ingelicht is daar nog geen SP1 voor. Dus heb ik de 'oude' drivers geinstalleerd. Maar zoals gezegd, het tikt, het kraakt en het loopt vast met Winamp. Ik heb ook op de Intelsite gekeken, maar daar kom ik niet uit eerlijk gezegd. Volgens Everest zit er een Realtek-geluidkaart in, maar er staat dus ook Intel 82801HBM. En dat kan ik nergens op de site van Intel vinden.

[EDIT] Ik had de officiele Vista Home Premium draaien, waarbij het geluid dus steeds tikte, kraakte en vastliep. Plaatsing van een externe geluidkaart en een andere player (Fooplayer i.p.v. Winamp) hielp ook niks. Ten einde raad heb ik de zaak geformatteerd en er een andere Vista-versie (Ultimate) op gezet. En zie: probleem in één klap opgelost! Wellicht een aanbeveling voor anderen met hetzelfde probleem?

[ Voor 26% gewijzigd door 4-legged-bird op 10-03-2008 11:33 ]

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Verwijderd

Topicstarter
Nee probleem is niet opgelost alternate geeft nu zelf ook toe dat het een hardware fout is en ik krijg dus een nieuwe laptop toegestuurd, na 10 keer gemailed/gebeld te hebben.

Gaar klote type is het en ik raad niemand deze laptop aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:44:
Nee probleem is niet opgelost alternate geeft nu zelf ook toe dat het een hardware fout is en ik krijg dus een nieuwe laptop toegestuurd, na 10 keer gemailed/gebeld te hebben.

Gaar klote type is het en ik raad niemand deze laptop aan.
Het is vaak eerder de onwetende gebruiker dan het merk die problemen heeft/krijgt ;) Als je de BIOS voor je MoBo gewoon had geupdate was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest onder Vista met je krakende geluid en nee, het is een Vista machine aangezien er Vista word geleverd en Acer dus geen XP drivers leverd.

En als je Vista had geupdate met SP1 en de nieuwe drivers daarvoor had je denk ik nergens last van gehad want nergens valt er verder wat te lezen over je probleem. Het is makkelijk om Acer de schuld te geven van een gebrek maar ze bieden oplossingen daarvoor, dat jij ze niet ziet is een ander verhaal :)

En tsjah, wat verwacht je van een 8400 GPU en Crysis tesamen, weinig toch ? De 8400 is een low budget GPU en niet bedoeld voor de zwaarste games, ondanks dat je alles op low zet zegt verder weinig.

Verder wat je eerder zij over de video drivers, de OEM verkoper dient te zorgen voor driver update's, anders dan aangegeven op de pagina van de GPU leverancier. Als de OEM verkoper wil dan kunnen ze drivers laten verzorgen door de GPU fabrikant maar dit komt zelden voor of alleen bij de duurdere merken die daarvoor dus moeten betalen. In de regel doet men dit niet, zeker niet op een model(len) wat bedoeld is voor office werk. En ter aanzien van je budget moet je geen desktop vervanger wachten, wil je een game laptop hebben die goed draait zal je in de regel minimaal tussen de 1200-1500, of duurder komen te zitten.

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5720.html

Tevens zou ik van je nieuwe laptop ook niet teveel verwachten, voordat je weer valse verwachtingen creeerd tov. Crysis ;)

Verwijderd

Topicstarter
blablabla ik ben niet een of ander naap als je dat soms denkt, dis gewoon een klote model, ga eerst eens andere topics goed doorlezen voordat je mij hier de schuld van gaat geven.

Er zijn meerdere mensen die dit probleem onopegelost hebben, ergens in een nieuwtje op de frontpage van tweakers zijn er ook mensen die zeggen dat het een hardware matige fout is.

Maarja care, ik heb mn nieuwe lappie binnen. ( en wie wil er nou onder vista werken? )
Pagina: 1