Hallo,
Ik wil een Ping programma maken.
Hier een voorbeeld van hoe ik denk dat het moet worden.(Zie ook plaatje)
Alleen als ik die code gebruik doet het programma het niet. Ik heb wel tussen de comments die er onder staan deze code gevonden:
Dat leek mij een stuk logischer, ik heb het dus verandert naar mijn eigen code:
Als ik dit Debug lijkt hij het ook wel te doen, alleen ik krijg niks te staan in mijn Textbox(zie plaatje)
Wat er dus zou moeten gebeuren is dat er bijv. komt te staan: Ping started for...

Ik heb geen idee hoe dat zou moeten, dus als jullie ideen hebben... ik heb al wel op google enzo gezocht maar daar staan alleen hele grote lappen code om zoiets te maken. Ik wil het wel een beetje simpel houden, wat zo goed ben ik niet.(Student ICT, die nog veel moet leren)
Ik wil een Ping programma maken.
Hier een voorbeeld van hoe ik denk dat het moet worden.(Zie ook plaatje)
Alleen als ik die code gebruik doet het programma het niet. Ik heb wel tussen de comments die er onder staan deze code gevonden:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| System.Net.NetworkInformation.Ping ping1 = new System.Net.NetworkInformation.Ping(); System.Net.NetworkInformation.PingReply reply1; try { reply1 = ping1.Send("MachineName"); MessageBox.Show(reply1.Address.ToString()); } catch (Exception ex) { MessageBox.Show(ex.Message.ToString); } |
Dat leek mij een stuk logischer, ik heb het dus verandert naar mijn eigen code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| System.Net.NetworkInformation.Ping ping1 = new System.Net.NetworkInformation.Ping(); System.Net.NetworkInformation.PingReply reply1; try { reply1 = ping1.Send(tbIPnummer.Text); } catch (Exception ex) { MessageBox.Show(ex.ToString()); } |
Als ik dit Debug lijkt hij het ook wel te doen, alleen ik krijg niks te staan in mijn Textbox(zie plaatje)
Wat er dus zou moeten gebeuren is dat er bijv. komt te staan: Ping started for...
Ik heb geen idee hoe dat zou moeten, dus als jullie ideen hebben... ik heb al wel op google enzo gezocht maar daar staan alleen hele grote lappen code om zoiets te maken. Ik wil het wel een beetje simpel houden, wat zo goed ben ik niet.(Student ICT, die nog veel moet leren)
[ Voor 7% gewijzigd door martijn00 op 21-02-2008 16:53 ]