[HDD]Partitie opeens weg?

Pagina: 1
Acties:

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-01 16:25
Beste GoT,

Sinds vandaag uit het niets ben ik 1 van mijn HDD partities kwijt geraakt.
Ik had hem opgesplitst ik heb Schijf C D E F G H....
Deze HDD van de partitie die ik mis is onderverdeeld in C,F..
Ik heb C nog wel maar F is opeens verdwenen?

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt dus ik probeer ondertussen wel een oplossing te zoeken, en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen!.

THx,
Rob

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het ding nog wel in diskmanagement? Dus zie je daar een niet toegewezen ruimte oid?

• xenonNn
Bij Schijfbeheer staat er C:\ en ernaast staat opeens 124GB vrije ruimte :S

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Probeer HDD Regenerator eens, wellicht heb je bad sectors. Mijd chkdisk als de plaag.. is tinnef, heb hier keer hele C partitie mee om zeep geholpen.

[ Voor 43% gewijzigd door Frash op 21-02-2008 13:05 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

xenonNn schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:59:
Bij Schijfbeheer staat er C:\ en ernaast staat opeens 124GB vrije ruimte :S
Dan is mogelijk jepartitie tabel corrupt oid. Neem OM FAQ / Beleid eens door voor wat tips.

• xenonNn
Maar,het is zo bij deze computer zie ik hem niet he, dus kan ik dan gewoon in Recovery Console alsnog invullen CHKDSK F: /f zal dat dan werken

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
je hebt het denk ik nog niet toegewezen als een actieve partitie ofzo? die partitie moet je eerst formatteren voordat ie werkt. Rechtermuis op deze computer, beheren, schijfbeer, klik lege ruimte, wijs stationsletter toe en formatteer de handel.

• xenonNn
Nee, die schijf stond helemaal met spullen van mij maar van de éne op de andere dag was hij opeens verdwenen..

• xenonNn
Ik krijg een melding met fixmbr dat ik een niet standaard windows MBR heb iets in die richting.?
dan zeggen ze als je geen problemen heb niet aangeraden om het te fixen.. maar, ik wou het toch even hier vragen kan het geen kwaad?

• xenonNn
zou iemand de vraag hierboven kunnen beantwoorden ik durf geen stappen te ondernemen met die melding.
Vriendelijk bedankt >.<

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

op zich zou je geen eigenlijke data kunnen verliezen met een fixmbr in je repair console. Pas als data overschreven wordt, of je voert een volledige (geen snelle) formatteersessie uit bestaat de kans dat je data verdwijnt. Officieel is je data niet meer uit te lezen als het 3 of 4 keer overschreven is door random meuk. Daar zijn programmatjes voor :)

enfin, ontopic: voordat je dat nu gaat doen check eerst wikipedia over de master boot record en lees je in in de gevaren.

dan zou je in de FAQ of hier op got zoeken functie even kunnen zoeken naar programmaatjes die de inhoud van je schijf terug kunnen halen. Misschien is de ultimate boot cd dan een handig alternatief (google even)

-_-

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22
Partities aanduiden met c,d,e,f,g en h is een beetje onhandig. Dit is redelijk windows only. Als je weet waar ze fysiek zitten, (primair, extended / logisch station) dan kan je vaak veel beter een inschatting maken of de optie die herstelprogramma's je bieden klopt.

ik zou je eigenlijk aanraden om eerst data te recoveren met een recovery programma alvorens je met partitietabellen gaat lopen spelen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1