Stelling: LCDTV gaat Plasma uit de markt duwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Duidelijke stelling lijkt me

Argumenten:
-LCD TV's zijn in kleinere formaten dan plasmaschermen verkrijgbaar
-LCD TV's hebben geen image retention/inbranden
-LCD TV's hebben nog weinig last van naijlen, vrij snelle reactie tijd bij bewegende beelden
-LCD TV's zijn goedkoper in prijs
-LCD TV's zijn geschikter voor consoles en PC's om op aan te sluiten.

Of niet?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Stelling: De search is er voor een reden.

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

[ Voor 6% gewijzigd door punisher007 op 21-02-2008 09:40 ]

http://blog.bjornhouben.com

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
edit: dat topic gaat ook helemaal niet over die stelling, maar gewoon over het aanschaffen van een TV.

[ Voor 67% gewijzigd door kegeltje26 op 22-02-2008 09:49 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33
- Volgens mij zijn LCD's in groter formaat juist duurder
- Plasma heeft echt zwart, LCD donkergrijs
- Plasma heeft helemaal geen last van naijlen
- De meeste plasma's hebben gewoon HDMI en PC ingang, geen reden
- De nieuwe generatie plasma's gaan veel minder stroom gebruiken
- Bij plasma is het probleem van inbranden zo goed als opgelost
- Plasma geeft kleuren mooier weer

De belangrijkste reden waarom LCD het uiteindelijk zal gaan winnen op de grote markt is dat door de meeste fabrikanten LCD er doorheen wordt gedrukt, dit zie je terug in de winkels. Wanneer je naar Expert of de Block zal gaan zal je 99 van de 100 keer het advies krijgen voor een LCD. Ga je naar een audio/video expert zal dit percentage aanzienlijk lager zijn.

Ik heb thuis zowel een Plasma (42"Panasonic) als een LCD tv (32" Sony Bravia), maar mijn Plasma verslaat mijn LCD naar mijn mening op alle fronten. Zolang het mogelijk is zal mijn volgende TV een plasma worden.

Gelukkig zijn er nog 2 belangrijke fabrikanten (Panasonic en Pioneer) die nog steeds in de Plasma technologie geloven en dit ook verder ontwikkelen.

Ik heb al heel veel mensen een Plasma TV geadviseerd (je zit alleen vast aan een formaat van minimaal 37") en iedereen is daar achteraf heel erg blij mee geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 22-02-2008 10:03 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Even over het formaat, slaapkamer daargelaten.

Je wilt toch ook niet minder als 37" of ben ik nu heel verwend?

Ik bedoel, waarom zie je in elke woonkamer tegenwoordig zulke grote schermen hangen, omdat het betaalbaar is, maw het grote argument vind ik ook een beetje onzin.

Verder ben ik het 100% eens met de argumenten van M@cer

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Een goede Plasma vindt ik persoonlijk mooier beeld weergeven dan een LCD. Overigens is inbranden niet echt meer zo'n probleem als wat dat vroeger het geval was.
Nadeel van LCD is dat de weergave met analoge TV minder mooi is en met digitaal ook net wat minder mooi aangezien er nog niet echt HD zenders zijn (behalve die 3 waar je extra voor moet betalen)
Verder is de zwart weergave van plasma een stuk mooier. Bij de zwartste LCD's (die ik ook heb) overheerst de zwart weergave vaak net de andere kleuren. Verder is de zwart die de TV weergeeft wel echt mooi donker en zwart.

Zelf heb ik thuis om dit te testen een 42" Pioneer plasma hangen en een 40" Samsung 40F86 met een dynamic contrast van 25000:1

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 22-02-2008 10:10 ]

>PC specs<

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit kan gewoon in [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3] . 't wordt toch weer hetzelfde welles nietes verhaal...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.