Toon posts:

CH3SNAS of fantec DB-C35

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een eenvoudige NAS gaan kopen die stil is, een usb printserver heeft, eventueel gigabit lan en ituens server.

nu lees ik veel over de CH3SNAS, maar niks over het geluidsniveau hiervan. laat staan dat er berichten zijn ove de Fantec DB-C35. Op duitse sites heb ik gelezen dat Fantec netwerkschijven erg stil zijn (passief gekoeld en lage temperaturen). qua specs verschilt het niet veel, prijs idem.

Op zich ga ik liever voor een bekend/getest apparaat dan voor wat nieuws, maar ik weet niks over het geluidsniveau van de CH3SNAS.
Weet iemand of er nog upgrades van de CH3SNAS op korte termijn aankomen

Verwijderd

De CH3SNAS kun je helemaal naar je eigen wensen inrichten. Het is tenslotte een afgeslankte linux kernel. Ik heb hem zelf icm 2 WD GP 1TB schijven en ik kan je vertellen dat in idle stand je helemaal niets hoort. De fan houd ik onder controle met een scriptje en de schijven gaan in sleep mode. Als de CH3SNAS op volle toeren aan het werken is dan hoor ik alleen de fan heel zachtjes.
Dit had je trouwens ook makkelijk zelf kunnen vinden in het speciale topic over de DNS-323 en CH3SNAS.

Verwijderd

Topicstarter
ik had in dat topic op geluid en lawaai gezocht, maar werd er niet veel wijzer van. hoe kom je aan de scripjes om de fan onder controle te houden en wat doe je dan precies (of staat dat ook in dat topic ;) )?
Heb je enig idee of je hier Shareaza op kunt installeren (linux versie)?

Verwijderd

fancontrol script kun je inderdaad in het andere topic vinden (LOL).
In feite kun je alles installeren wat je wilt, nadat je debian erop hebt gezet, zolang als je maar de beschikking hebt over de source van datgene wat je wilt installeren, want je moet zelf compileren. Mocht dat een beetje te veel werk zijn, kun je altijd nog terugvallen op mldonkey pre-compiled van Shadowhandy. Staat overigens ook in het andere topic....
Het lijkt me trouwens zo wie zo beter om in het andere topic verder te gaan, dan blijft alle informatie tenminste bij elkaar.