SLI mogelijk op Crossfire mobo ??

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views

• Qumars
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01-2016
Ik zit erover na te denken om me mobo en processor te upgraden...
Ik zat te denken aan de Asus M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP (AM2+) met AMD Phenom X4 9500
of
Asus Crosshair, nForce 590 SLI MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) (AM2) met AMD Athlon X2 6400+
maar bij de AM2 staat SLI en de AM2+ staat Crossfire kan ik dan me 8800GT gwn bij die mobo van de AM2+ aansluite of alleen bij de AM2 ???? en ik heb geen zin om een ATI te halen want heb er HELE slechte ervaring mee....

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:48

• MalPhunktion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 21:38
Zolang je er één enkele 8800GT in prikt is er niks aan de hand.

In a mad world, only the mad are sane.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Jep, 1 kaart kan je gewoon draaien, 2 niet.
De ''gehackte'' drivers, die SLI mogelijk maken op non-sli moederborden, werken maar t/m de geforce 7 series, een 8800GT in SLI op dat moederbord gaat dus niet werken.

http://specs.tweak.to/15535

• Qumars
is er dan veel vershil tussen de processor ?? kwa snelheid etc..
ik wil wel graag AMD Quad maar zo te zien is da wel kut met de crossfire...
wil er in de toekomst nog een 8800GT bij drm,,,

[ Voor 49% gewijzigd door Qumars op 21-02-2008 17:28 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 10:57
misschien een offtopic vraag...

Waarom neem je AMD Quad Core terwijl de Intel Quad Core beter presteert uit alle testen en ook nog eens prijsvriendelijker en minder stroom verbruikt?

Zie: nieuws: AMD Phenom X4-processors getest

(en nee, ik ben geen Intel fanboy of AMD hater)

[ Voor 14% gewijzigd door The Conman op 21-02-2008 17:49 ]

• Qumars
ja maar ik vind de intel's beetje prijzit eerlijk gezegd ...

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

The Conman schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:44:
misschien een offtopic vraag...

Waarom neem je AMD Quad Core terwijl de Intel Quad Core beter presteert uit alle testen en ook nog eens prijsvriendelijker en minder stroom verbruikt?

Zie: nieuws: AMD Phenom X4-processors getest

(en nee, ik ben geen Intel fanboy of AMD hater)
Prijzen zijn zins dien erg gedaald, een Phenom quad core heb je vanaf 134 euro. ;) Zijn dus erg scherp geprijsd, reken daar een AMD 700 serie chipset bij die alle nieuwste foefjes aan boord heeft vanaf +-75 euro. Dan heb je een heel leuk systeem, en de mogelijkheid om alles (lees cores, NB, en zo) los van elkaar te overklokken/manage. Is zeker een hele leuke koop als je van minder/ouder systeem af komt. ;)

En was het niet zo dat het totaal verbruik van een Phenom systeem helemaal niet hoger is dan die van een Intel quad coer systeem?

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 22-02-2008 01:05 ]

• _Dune_
  • Laatst online: 08:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even iets uit de wereld helpen. Je kunt prima twee Nvidia GPU's op éen CF moederbord prikken, dat al prima werken, in zover dat de kaarten bijvoorbeeld 4 schermen aan kunnen sturen. Je kunt de kaarten alleen niet in SLi met elkaar laten communiseren daarvoor heb je dan ook een SLi moederbord nodig.

De geldt andersom ook ATi kaarten kun je prima op een SLi moederbord kwijt alleen zullen ze niet met met elkaar in CF kunnen communiseren, daarvoor heb je een CF moederbord nodig.

Overigens wat is het probleem met ATi GPU's, zelf heb ik zowel Nvidia als ATi kaarten gebruikt en met geen van beide echt problemen gehad. Daarnaast schaalt CF met de nieuwste generatie kaaten minstens zo goed als SLi. (kijk de reviews en topics er maar eens op na) de nieuwste generatie kaarten (HD2xxx en HD3xxx) van ATi erg sterk in multimedia zoals HD content met bijbehorende audio afspelen.

edit: Ik lees de Topic start net nog eens door en lees nu eigenlijk dat je helemaal niet aangeeft dat je SLi wilt gaan gebruiken. Als dit inderdaad het geval is en je bent niet geinteresseerd in SLi of CF, dan maakt het al helemaal niet uit welk moederbord je neemt. (persoonlijk zou ik dan voor het AM2+ moederbord gaan, meer toekomst gericht , ondersteund de Phenom volledig en ATi chipsets zijn over het algemeen energie zuiniger/vriendelijker in vergelijking met een Nvidia chipset)

[ Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 22-02-2008 00:27 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja op dit moment zijn de ati chipsets het beste wat je kan kopen voor een AM2(+) systeem, ze zijn snel, zuinig en hebben alle nieuw mogelijkheden, en niet te vergeten ze zijn goedkoop. :)

Begin maart komen er nog een stel IGP moederborden bij, maar dat zal wel niet iets zijn voor jou als ik het zo hoor. Maar ook deze zullen waarschijnlijk beter zijn dan die van de concurrent.

[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 22-02-2008 00:36 ]

• Qumars
ik ga de systeem meer voor games gebruiken...
en heb pas ook 8800GT gehaald drm wilk nie echt liever overstappe naar ATI...

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Qumars schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:50:
ik ga de systeem meer voor games gebruiken...
en heb pas ook 8800GT gehaald drm wilk nie echt liever overstappe naar ATI...
Dat hoeft ook helemaal niet als je een ATI moederbord koopt, de 8800GT draait daar net zo goed op, zelfs iets beter dan op een ouder Nvidia AM2 bord. ;)

ATI chipsets zijn echt het beste wat je kan kopen voor een AMD systeem, de high end chipset van ATI de 790FX heeft een TDP van 8watt. :) De AMD 770 chipset zal wellicht nog minder warmte produceren, want die heeft een minder complexe chip, die mist quad crossfire.

Bij mijn AMD 770 bordje zit er een klein passief blokje op de chip en word meer dan zat gekoeld daarmee, echt een verschil met de chipsets van de afgelopen jaren die ik heb gehad van Nvidia. _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 22-02-2008 01:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

www.nvidia.com - eisen mbt SLI
www.amd.com - features van deze chipsets

Lijkt me vrij dudelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1