• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Klein vraagje ... in de omschrijving van de Asus P5E staat dat hij Crossfire ondersteunt. Betekend dit dat Nvidia SLI niet mogelijk is?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:48

weebl

YARR!

Ja, lijkt me nogal wiedes... 8)7

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Et voila.... FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen *updated 5-12-2007* het is dus of... of.

Crossfire
Een techniek van ATi (nu AMD) om met twee of meer videokaarten samen te werken om één beeld te vormen. In het beste geval kan het de prestaties van een videokaart nagenoeg verdubbelen. In het slechtste geval kan de prestatie lager uitpakken dan voor een enkele kaart. Crossfire wordt door ATi/AMD en Intel PCIe chipsets ondersteund. Zie SLI voor nVidia's variant op deze techniek.

SLI
Scan Line Interleave. Een techniek van 3DFx (nu nVidia) om met twee of meer videokaarten samen te werken om één beeld te vormen. In het beste geval kan het de prestaties van een videokaart nagenoeg verdubbelen. In het slechtste geval kan de prestatie lager uitpakken dan voor een enkele kaart. 3DFx's SLI werkte met twee PCI kaarten die met een SLI kabel verbonden werden, of met twee videocontrollers op een enkele kaart. nVidia's nieuwere versie wordt ondersteund door nVidia en ULi PCIe chipsets. Zie Crossfire voor ATi's variant hierop.

Het kan zeker geen kwaad je eerst eens in te lezen.

Oh... Crossfire is van AMD. :)

[ Voor 109% gewijzigd door Guardian Angel op 19-02-2008 00:19 ]

ARME AOW’er

• E.Greidanus
Dacht dat Crossfire van ATI was en SLI van Nvidia ... dit klopt dus begrijp dan niet waarom het wiedus is :)

• weebl

weebl

YARR!

E.Greidanus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:15:
Dacht dat Crossfire van ATI was en SLI van Nvidia ... dit klopt dus begrijp dan niet waarom het wiedus is :)
Je geeft net zelf antwoord op die vraag... Crossfire is van ATI en SLI van NVIDIA.

Dit is als vragen of een benzineauto ook op diesel loopt...

[ Voor 25% gewijzigd door weebl op 19-02-2008 00:19 ]

• E.Greidanus
Je zette me op het verkeerde spoor door te beginnen met 'Ja', maar bedankt voor je reactie! Zal effe verder zoeken naar een SLI ondersteunend mobo ...

• weebl

weebl

YARR!

E.Greidanus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:19:
Je zette me op het verkeerde spoor door te beginnen met 'Ja', maar bedankt voor je reactie! Zal effe verder zoeken naar een SLI ondersteunend mobo ...
Jouw vraag was:
E.Greidanus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:09:
Betekend dit dat Nvidia SLI niet mogelijk is?
Dus vandaar mijn 'Ja' ;)

• E.Greidanus
Point Taken !

• E.Greidanus
Iemand nog een suggestie voor een mobo met SLI ondersteuning :-) en goede overclockbaarheid? Liefst draaiend op een E8500 en DDR2.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 01:15
weebl schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:18:
[...]

Je geeft net zelf antwoord op die vraag... Crossfire is van ATI en SLI van NVIDIA.

Dit is als vragen of een benzineauto ook op diesel loopt...
Maar je kan een benzine auto ook op gas laten rijden. Ik kan me indenken dat een leek hier het fijne niet over weet. Intel heeft / had niet echt videokaarten die mee konden lopen, maar wel chipsets. nVidia maakt geen cpu's, wel videokaarten en chipsets, crossfire bestond reeds voor de overname door AMD. Ik kan me best indenken dat mensen door de bomen het bos niet meer gaan zien. Ik meen mij te hebben gelezen dat er een mogelijkheid was SLI te kunnen draaien op een non-SLI-compatible moederbord, en zo ook Crossfire. Eén zo'n bericht breng menig leek 100% van de wijs.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Je kan er wel sli op draaien met gehackte drivers, maar voor performance zou ik dat niet doen.

Waarom neem je geen CF? Ik weet neit wat voor kaarten je wil gebruiken, maar 3870's in SLI zijn aardig rap hoor.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 09:49 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hardware Junk schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:27:
[...]
Eén zo'n bericht breng menig leek 100% van de wijs.
Ja en? GoT is niet voor leken! De vraag is toch al simpel te beantwoorden door te denken. Eventueel wat zoeken op GoT en je vindt een prima FAQ en Google wil ook weleens helpen.

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

E.Greidanus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:26:
Iemand nog een suggestie voor een mobo met SLI ondersteuning :-) en goede overclockbaarheid? Liefst draaiend op een E8500 en DDR2.
dit moet je toch echt zelf even uitzoeken ;)
Er zijn zat reviews van moederborden te vinden op het wereldwijde web, gewoon een kwestie van zoeken.

We verwachten van een tweaker dat hij met de geboden middelen prima zelf in staat is om een goede keuze voor zijn/haar hardware te kunnen maken.

dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.