Microsoft geeft SP3 rc2 voor XP aan breder publiek vrij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18
Ik quote uit de laatste alinea van nieuws: Microsoft geeft SP3 rc2 voor XP aan breder publiek vrij
De grootste verbeteringen die Service Pack 3 met zich meebrengt, zijn aanpassingen in het licentiebeleid, het netwerkbeheer en de beveiliging van XP. Met SP3 wordt onder andere het licentiebeleid soepeler, kunnen falende routers makkelijker in een netwerk gedetecteerd worden en kunnen onbeveiligde computers eenvoudiger uit het netwerk geweerd worden.
Er wordt hier twee keer hetzelfde gezegd: iets over licentiebeleid, dan netwerkbeheer en als laatste netwerkbeveiliging. Lijkt me niet helemaal de bedoeling :)

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ma.rkus.nl schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:30:
Er wordt hier twee keer hetzelfde gezegd: iets over licentiebeleid, dan netwerkbeheer en als laatste netwerkbeveiliging. Lijkt me niet helemaal de bedoeling :)
Even als mod van de relevante vakgroep dan maar:
netwerk beheer en netwerk beveiliging zijn twee verschillende zaken, die weliswaar met elkaar te maken hebben maar verschillend genoeg van aard zijn om toch apart te vermelden.

Zie ook de uitgebreidere tekst in de startpost van [XP] Service Pack 3 (discussie).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
Ben ik nou gek of... :? Ik zet de zinnen even naast elkaar:

Zin 1Zin 2
De grootste verbeteringen die Service Pack 3 met zich meebrengt, zijnMet SP3 wordt onder andere
aanpassingen in het licentiebeleid,het licentiebeleid soepeler,
het netwerkbeheerkunnen falende routers makkelijker in een netwerk gedetecteerd worden
en de beveiliging van XP.en kunnen onbeveiligde computers eenvoudiger uit het netwerk geweerd worden.

Ik stel me hierbij voor dat de auteur eerst zin 1 had ingeklopt, het bij het nalezen heeft herschreven naar zin 2 maar daarbij zin 1 is vergeten te verwijderen. En dat er nu dus in feite twee keer hetzelfde staat.

Excuses dat ik zo door blijf zeuren over een inmiddels vrij oude nieuwspost, maar ik had toch het idee dat de redactie dit soort dingen niet "tot in lengte der dagen" wil laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt het ook lezen als een inleiding gevolgd door een verduidelijking. Het eerste stuk geeft aan waarin de veranderingen aangebracht zijn, het tweede stuk (dat jij dubbel vindt) geeft aan welke veranderingen aangebracht zijn. Hoewel het in dit geval (met een geringe verduidelijking in het 2e stuk) wellicht enigzins overbodig is, kan je het in mijn ogen niet als 'fout' afdoen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

P_de_B schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:53:
Je kunt het ook lezen als een inleiding gevolgd door een verduidelijking.
Zo doen we het op de redactie iig wel, as you well know :) Wmb hoeft dit niet gewijzigd te worden, maar ik zal wel nog 'ns extra op al te wollige tekst gaan letten.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1