Probleem Draadloos Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-03 21:45
Hallo,

Vandaag wilde ik zorgen dat we een draadloos Wifi 802.11 signaal door ons huis zouden krijgen, omdat ik hiermee met mijn iPhone en laptop zou kunnen internetten zonder kabels of enige onzin.
We hebben al een router, die perfect werkt en 3 computers voorziet van internet.
Nu heb ik deze vervangen door de nieuwe die hetzelfde zou moeten doen en ook nog eens een Wifi access point moet zijn... Echter krijgt geen enkele pc of draadloos apparaat verbinding met het internet.
LAN werkt wel, dus onderling is er verbinding...

Ik heb gemerkt dat in mijn oude router met planet verbonden werd via PPoA en deze optie niet beschikbaar is in mijn nieuwe... Daar kan ik wel PPoE selecteren en gegevens invoeren, echter werkt hij dan niet. Iemand een idee of dit op te lossen is?

Nieuwe router: Linksys WRT54GC ver2.0

Verwijderd

Je wil een modem vervangen voor een router? Dah goat nie ;)

Prik gewoon een kabel vanaf een ethernetaansluiting op je modem naar de wanpoort van je nieuwe router. Rest van de PC's die bedraad zijn aangesloten ook op de Linksys. Even je wireless beveiliging instellen en klaar is kees. Heb je wel 2 netwerken , maar och met de eerst doe je toch niets meer.
En volgens mij zit er op de WRT-serie ook een Acces Point functie, maar dat mag je zelf fijn opzoeken.

Welk modem heb je trouwens?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 18:43 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
Hmm,
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Give it a try ;)

Moet je wel terug van je originele startsituatie beginnen, heb je nog vragen, kan je hier weer terecht, maar geef dan duidelijk aan hoe en wat ;)

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 20-02-2008 19:17 ]

• joost.van.donge
ik ben de tutorial doorgelopen, maar het mocht neit baten.
Ik kan nu net als eerst de wireless router wel in, maar de router kan niet op internet, dus heb ik er nog niks aan... raar :/

Verder nog iemand ideeen? Alles is welkom! :)

Verwijderd

joost.van.donge schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:54:
ik ben de tutorial doorgelopen, maar het mocht neit baten.
Ik kan nu net als eerst de wireless router wel in, maar de router kan niet op internet, dus heb ik er nog niks aan... raar :/

Verder nog iemand ideeen? Alles is welkom! :)
Je hebt de router wel aan het modem gehangen? Krijgt je router een IP adres van het modem?
Als je geholpen wilt worden, moet je wel wat meer informatie geven hè..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je wel alle gegevens van je provider die je nodig hebt om je nieuwe modem/router in te stellen?

Overigens adviseer ik je eerst met je laptop en een stukje cat.5 UTP bedraad aan je modem het internet werkend te krijgen. Daarna kan je wel gaan stoeien met draadloze instellingen.

• joost.van.donge
Beetje verkeerd verwoord ook.
Alles kan op internet vanaf de router/modem hoe je het ook wilt noemen.
Alleen kan mijn wireless router (die als access point dient en aan de router/modem zit) niet het internet op. Ik kan wel vanuit iPhone of laptop de instellingen van die wireless router veranderen en dus ook erop inloggen. Alleen blijft de toegang tot internet uit.

Verwijderd

Welk IP adres krijg je als je met een kabel op je modem zit, en welk IP adres krijg je als je met een kabel op de Linksys zit?

Kan je het modem ook benaderen als je draadloos verbonden bent?
Pagina: 1