[DVI --> DVI+VGA splitter] geen beeld vga

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:44
hallo tweakers,
Afgelopen week heb ik via allekabels de volgende kabel besteld (http://www.allekabels.nl/na/0/6362/VGA-DVI-SPLITTER.html). dit in de hoop dat ik niet meer elke keer achter mijn pc zou hoeven kruipen om een filmpje op mijn LCDtv te kijken. Mijn opstelling is als volgt (alleen wat wellicht van belang is):
Vista 64bit pc
Nvidia 8800GTS 640MB
2x samsung 206BW aangeloten via DVI
en een lcd tv met vga aansluiting (op dit moment niet aangesloten).
zoals het nu is moet ik dus elke keer achter de pc kruipen om 1dvi monitor los te koppelen en vervolgens de lcd aan te sluiten.

het plan was: splitter op een dvi poort aansluiten en vervolgens op de splitter een samsung 206BW en de LCD tv aansluiten zodat ik op de samsung en de tv hetzelfde beeld zou krijgen, aan de hand van de (korte) uitleg verwachtte ik dat dit zou gebeuren.
helaas is het achteraf niet zo simpel...

wat er namelijk gebeurd met de splitter ertussen: alleen beeld op de monitor aangesloten via DVI
ook als ik enkel de vga monitor op de splitter aansluit geen beeld.
Maar als ik EERST zonder splitter de vga aansluit (gewoon beeld) en vervolgens de splitter met ALLEEN de vga aangesloten aansluit heb ik wel beeld op de vga (lcd) TV.
MAAR als ik nu ook de dvi aansluit valt het beeld van de vga weer weg en heb ik enkel via de DVI output weer beeld.

Ikzelf denk dat het te maken heeft met de videokaart die maar 1 signaal (en het liefst dvi) wilt outputten. ik kan in de settings ook nergens beide outputs forceren.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben (of niet, dan weet ik in ieder geval dat het niet gaat werken), kan op google namelijk geen vergelijkbare problemen vinden.

Verwijderd

Ook met die splitter kun je maximaal 2 schermen tegelijk aansturen. Het is namelijk 'slechts' een splitter, geen duplicator ofzoiets.
De DVI-I poort van je videokaart bevat 2 setjes pinnen: DVI-D en vga. De splitter die jij hebt splitst de pinnen zodanig, dat het DVI-D signaal bij een DVI-stekker uitkomt, en het vga-signaal bij een d-sub stekker.
Verder heeft je videokaart 2 RAMDAC's aan boord. Zodoende kunnen slechts 2 schermen tegelijk worden aangestuurd.
3 schermen tegelijk aansturen gaat dus sowieso niet lukken. Overigens weet ik niet of een DVI-I aansluiting tegelijk een DVI-D en een vga signaal kan uitsturen, maar dat moet op te zoeken zijn.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de Matrox Triplehead2go. Deze wil ik splitsen met een kabel en ook hier kiest klaarblijkelijk de Matrox voor de eerste verbinding die wordt aangesloten. Ik denk dat we een actieve splitter nodig hebben. Waarom de Matrox dit doet is ook in de gebruiksaanwijzing niet terug te vinden. Ik ben benieuwd of een technofiel er een zinnig antwoord op heeft.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Dit gaat inderdaad nooit en te nimmer werken. Je zult toch echt geld neer moeten leggen voor een extra videokaart, en eventueel een ander moederbord met minimaal 2 pci-e sloten mocht je deze nog niet hebben.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
gravitone schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:31:
Dit gaat inderdaad nooit en te nimmer werken.
QFT

Ook een Matrox Triplehead2Go heeft een maximum aantal apparaten dat aangesloten kan worden. Dat maximum ga je niet 'plots' uit kunnen breiden met een kabeltje. Want als het aantal fysieke aansluitingen de beperking was geweest hadden ze er wel gewoon meer aansluitingen op gemaakt. (Dat kost namelijk geen drol, itt de hardware die er voor nodig is om die aansluitingen aan te sturen).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:29
Echter heb je het dan over apart aansturen. In dit geval is (als ik het goed begrijp) het plan om 1 monitor (dvi) dubbel uit te sturen over zowel de 'digitale pinnen' van de dvi uitgang als de 'analoge pinnen'. Het beeld is er al, het hoeft, lijkt mij, alleen maar door de d/a converter van de videokaart, welke voor de dvi toch niet nodig is en dan ongebruikt is.
Nu heb ik het ook nog nooit werkend gezien, maar echt een gekke gedachte is het niet.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Het zal met de IDED, de scherminformatie te maken hebben. In ieder geval de Matrox kiest DVI-A of DVI-D afhankelijk van het scherm dat je er als eerste op aansluit. In dit geval een beamer, maar het beeld wil ik ook bekijken op een vga-schermpje. Niet onlogisch toch?, en daar moet een splitter voor te verzinnen zijn.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Volgens mij gaat het met die kabel niet werken, er zit in de drivers geen optie om dvi of d-sub uit te sturen, als het goed is bepaalt hij dat aan de hand van wat er wordt aangesloten. Je hebt een switch nodig die een dvi input heeft en hem kan switchen naar output a of b. Er zijn ook swtiches/verdelers die een inkomend dvi signaal over 2 of 3 uitgangen kopieren, die zijn wel vrij prijzig.

op deze pagina staan er diverse: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_110.html (google dvi switch)
Pagina: 1