Gisteren heb ik mijn cpu, een P4 E641 op 3,2Ghz vervangen door een Dual Core E2180 op 2.0Ghz. Ik had een aanzienlijke snelheidswinst verwacht maar dat viel tegen. Vooraf had ik met MCS CPU Benchmark de P4 gebenchmarked op 4650 punten.Na het updaten van de BIOS op mijn 4coredual-vsta naar v2.20 en het vervangen van de CPU gaf het programma 2355 punten aan. Beide cores worden volledig belast volgens taakbeheer.
Verder heb ik een 1080p MKV op de harddisk staan die niet afspeelbaar was met de P4. Ook met de E2180 is hij niet af te spelen. Wanneer ik echter taakbeheer open, wordt tijdens het afspelen slechts 1 core benut. De softwareconfiguratie is ongewijzigd sinds de P4. Is er een instelling in de Matrosjka codec nodig? Moet ik iets in Windows aanpassen? Ik herinner me dat bij Windows 2000 er een andere HAL werd gebruikt voor het aansturen van meerdere procesooren. Is zoiets hier ook het geval? Ik snap er niks van. Iemand enig idee?
Mijn core-systeem
Asrock 4coredual-vsta
Intel E2180
2GB DDR2 667Mhz
Maxtor 320GB DiamondMax 10
Asus 7600GS
Windows XP Pro SP2
Verder heb ik een 1080p MKV op de harddisk staan die niet afspeelbaar was met de P4. Ook met de E2180 is hij niet af te spelen. Wanneer ik echter taakbeheer open, wordt tijdens het afspelen slechts 1 core benut. De softwareconfiguratie is ongewijzigd sinds de P4. Is er een instelling in de Matrosjka codec nodig? Moet ik iets in Windows aanpassen? Ik herinner me dat bij Windows 2000 er een andere HAL werd gebruikt voor het aansturen van meerdere procesooren. Is zoiets hier ook het geval? Ik snap er niks van. Iemand enig idee?
Mijn core-systeem
Asrock 4coredual-vsta
Intel E2180
2GB DDR2 667Mhz
Maxtor 320GB DiamondMax 10
Asus 7600GS
Windows XP Pro SP2