Welke TV-kaart icm 4GB intern en Vista 64bits?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.258 views

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 07:09
Hoi,

Over het algemeen is nu wel bekend dat de Hauppage TV-kaarten niet werken met 4GB intern geheugen en memory remap enabled (zie eerder topics). Waar ik eigenlijk nergens een antwoord op kan vinden is welke TV-kaarten wel werken (PVR). Op diverse buitenlandse fora wordt wel aangegeven dat de ATI 650 TV-kaarten wel goed werken, maar deze zijn in nederland niet verkrijgbaar.

Weet iemand welke TV-kaart ik werkend krijg onder Vista 64 met 4GB intern?

Voor verdere specs zie onderschrift.

Alvast bedankt voor de tips! :*)

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 18:33
Edje040 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:22:
Hoi,

Over het algemeen is nu wel bekend dat de Hauppage TV-kaarten niet werken met 4GB intern geheugen en memory remap enabled (zie eerder topics). Waar ik eigenlijk nergens een antwoord op kan vinden is welke TV-kaarten wel werken (PVR). Op diverse buitenlandse fora wordt wel aangegeven dat de ATI 650 TV-kaarten wel goed werken, maar deze zijn in nederland niet verkrijgbaar.

Weet iemand welke TV-kaart ik werkend krijg onder Vista 64 met 4GB intern?

Voor verdere specs zie onderschrift.

Alvast bedankt voor de tips! :*)
ik heb net een HTPC samengesteld.
En analoog TV wordt je echt niet blij van als je een LCD/plasma van meer dan 20" hebt.

Dus ik zou alleen digitaal overwegen. Bovendien kun je dan ook digitaal opnemen.

http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723

werkte bij mij met casema digitaal perfect.
je hebt dan aanvullend nog een AlphaCrypt CI Module nodig (de pc card waar je de smart card in stopt)
en natuurlijk een smartcard van je kabel provider.
wel iets duurder dan de gemiddelde tv kaart,
ongeveer 150 euro voor de floppydtv en 120 euro voor de alphacrypt. En je moet de smartcard kopen/krijgen van je provider.

het is wel 1 tuner, dus als je wilt kijken via de pc en tegelijkertijd op de pc wilt opnemen heb je twee van deze sets nodig.

overige ervaringen ff verder in het forum zoeken, zijn diverse posts van.

• Edje040
eggiebirdie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:53:
[...]

ik heb net een HTPC samengesteld.
En analoog TV wordt je echt niet blij van als je een LCD/plasma van meer dan 20" hebt.

Dus ik zou alleen digitaal overwegen. Bovendien kun je dan ook digitaal opnemen.

http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723

werkte bij mij met casema digitaal perfect.
je hebt dan aanvullend nog een AlphaCrypt CI Module nodig (de pc card waar je de smart card in stopt)
en natuurlijk een smartcard van je kabel provider.
wel iets duurder dan de gemiddelde tv kaart,
ongeveer 150 euro voor de floppydtv en 120 euro voor de alphacrypt. En je moet de smartcard kopen/krijgen van je provider.

het is wel 1 tuner, dus als je wilt kijken via de pc en tegelijkertijd op de pc wilt opnemen heb je twee van deze sets nodig.

overige ervaringen ff verder in het forum zoeken, zijn diverse posts van.
Over de kwaliteit van het beeld heb ik niets te klagen. Ik kijk digitaal TV op mijn LCD-tv. De TV-kaart gebruik ik om incidenteel op de PC via MC naar tv te kijken en ik neem programma's op van TV (op HD van PC). Ik speel dit af via een Media Extender (xbox 360) zonder kwaliteitsverlies (UTP).
Probleem bij deze TV-kaarten is dat als je de volle 4GB intern inschakeld, de kaart niet meer werkt (alleen groen beeld). Bij 3GB werkt ie wel.

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 18:33
Edje040 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:33:
[...]

Over de kwaliteit van het beeld heb ik niets te klagen. Ik kijk digitaal TV op mijn LCD-tv. De TV-kaart gebruik ik om incidenteel op de PC via MC naar tv te kijken en ik neem programma's op van TV (op HD van PC). Ik speel dit af via een Media Extender (xbox 360) zonder kwaliteitsverlies (UTP).
Probleem bij deze TV-kaarten is dat als je de volle 4GB intern inschakeld, de kaart niet meer werkt (alleen groen beeld). Bij 3GB werkt ie wel.
Snap het, maar geen idee waar het aan ligt. Zal er van af hangen of de tv kaart officiele vista64 drivers heeft; 3gb / 4gb verschil klinkt beetje als 32bit driver/applicatie op een 64bit OS.

floppydtv in ieder geval wel. (zelf niet geprobeerd)

• Edje040
schopje....

Iemand een PC met een werkende TV-kaart i.c.m. OS 64bits en 4gig intern?

[ Voor 77% gewijzigd door Edje040 op 25-02-2008 19:18 ]

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 18:42
Ik zoek ook een tv-kaart.
Iemand die een tv kaart werkend heeft met vista x64 en 4gb ??

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Zoeken doe je niet door te vragen of iemand het gevonden heeft.
Thans zo werkt GoT niet.

Zoeken doe je door de zoekfunctie te gebruiken op zoek naar ervaringen van mensen.
Idem voor Google of welke andere zoekmachine naar keuze dan ook.

Kortom, ga zelf op zoek naar gebruikerservaringen in plaats van te vragen aan medetweakers om die handig even in je eigen topic neer te zetten (hetgeen dan bijna wekelijks weer opnieuw gedaan moet worden).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• riva91
  • Laatst online: 23-10-2024
Zit ook al een tijd dit topic te volgen:
http://www.hauppauge.co.u...hread.php?t=11051&page=45
Maar er lijkt niet echt een oplossing te komen. Alle effort wordt in nieuwe producten gestoken..

De vista saber 2020 kaart schijnt ook goed te zijn:
http://www.htpcnews.com/i...ask=view&id=684&Itemid=26
..maar heb ernstige twijfels of deze wel goede driver ondersteuning heeft.
http://www.vistaview.tv/content/view/19/81/

Zelfde probleem.. ;(

Misschien wachten op de eerste die een werkende driver met 4 gig memory support onder vista uitbrengt..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

- niet dat dat over TV-kaarten gaat, maarja, TV-kaarten horen ook helemaal niet in dit subforum thuis. Neem eens een kijkje in Consumentenvideo...

... maar ook daar zijn "Welke ... moet ik kopen?"-topics ongewenst. Dicht dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.