Toon posts:

Welke Fanless PCI-e LP kaart raad jij aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik zoek een stille (dus fanless) Low Profiel (LP) PCI-e kaart vor in mijn Dell Optiplex (p4 2.8, 2GB DDR2, SATA 500GB)
Ik speel voornamelijk Command en Conquer Generals en dat is op de 128 MB shared modder traag.
Ik weet dat er een MSI kaart is en Club 3d, beide met 256MB.. Wat is de beste en zijn er nog ander? zit er verschil in snelheid? Oja, en hij moet echt LP zijn, dus ook de breaket.
Maakt het verder nog uit of ik DVI of via VGA gebruik? Oja, en mag niet te veel stroom trekken!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 23:04 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je moet niet naar de MB's kijken van de kaart, 128MB is voldoende voor C&C generals. Je moet kijken welke core er word gebruikt en de hoeveelheid video geheugen dat je game gebruikt, nu zal een HD 2400XT wel voldoende zijn voor jou en die hebben over het algemeen 256MB. Maar meer geheugen zal generals niet nodig hebben en er dus ook geen voordeel uit behalen.

Ik raad je een GF8400 of een HD 2400XT aan zijn alle twee snel genoeg voor jou, je moet dus even kijken welke het goedkoopste is. En 256MB is zat, 512MB heeft geen elke zin met zo een kaartje.

En weet je zeker dat het PCI-e 16x is en geen gewone PCI slot?

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 19-02-2008 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tanx. Het is inderdaad een PCI-e 16x. Optiplex heeft daarnaast2x gewone pci kaart maar dat lijkt me geen optie. Weet jij ook iets over het stroom verbruik? ik hem namelijk geen extra stekker om buiten de PIC-e bus voeding te leveren

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:17:
Tanx. Het is inderdaad een PCI-e 16x. Optiplex heeft daarnaast2x gewone pci kaart maar dat lijkt me geen optie. Weet jij ook iets over het stroom verbruik? ik hem namelijk geen extra stekker om buiten de PIC-e bus voeding te leveren
Zal geen probleem zijn om een Budget kaart van stroom te voorzien via de pci-e bus, die ding trekken niet zoveel, en als het echt alleen gaat om generals en games die qua prestatie ongeveer het zelfde vereisen dan zit je met een HD 2400XT goed. Hoeft geen extra stroom connector op aangesloten te worden.

En een molex power splitter kan je ook nog altijd ertussen gooien, maar kijk wel uit dat je niet te veel van je voeding gaat eisen.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 20-02-2008 00:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor fanless low-profile kaarten. Sowieso is het erg lastig om kaarten met LP brackets te vinden, maar met een tang heb je snel genoeg een full-profile bracket LP gemaakt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.