Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeer geïnteresseerd in Time Capsule. Niet als NAS, maar puur als backup device. Voor de laatste security updates was er een key die ervoor zorgde dat je een NAS kon laten werken als Time Machine Backup. Daarover zie ik nu niets meer terug. Weet iemand of dit nog mogelijk is? Of heeft Apple die mogelijkheid alleen maar opengesteld voor hun eigen Time Capsule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Er zijn inderdaad 'hacks' die Time Machine min of meer werkend maken op een NAS, zie bijvoorbeeld [Time Machine] via netwerk share. Deze hacks worden echter met wisselend succes toegepast... Vaak schijnt Time Machine na een week ofzo corrupte backups te maken, waardoor dit niet erg betrouwbaar is. Op dit moment zou Time Capsule de enige methode zijn die ook gegarandeerd zou moeten werken.

Ik zou het echter vreemd vinden als Apple niet op een gegeven moment ook andere mogelijkheden toelaat (bijvoorbeeld m.b.v. een NAS)... Disclaimer: dit is niet meer dan mijn gevoel :P

offtopic:
Apple mag die Time Capsule wel eens gaan leveren... Ik zit al een tijdje te wachten op die van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Offtopic: ik ook, 4 maart levering staat er :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg dat gevoel wel. Het lijkt me zeer raar dat ze dit beletten voor NAS devices. Pokke duur alleen zo'n time capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 20:46
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:39:
Ik volg dat gevoel wel. Het lijkt me zeer raar dat ze dit beletten voor NAS devices. Pokke duur alleen zo'n time capsule.
Duur?

- 500GB Netwerk HDD +- 190 euro
- Airport Extreme 179 euro
Totaal: 369 euro

Time Capsule 500GB = 299 euro

- 1TB Netwerk HDD +- 450 euro
Totaal: 629 euro

Time Capsule 1TB = 499 euro

...Valt wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
Flatwhite schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:51:
[...]

Duur?

- 500GB Netwerk HDD +- 190 euro
Totaal: 369 euro

Time Capsule 500GB = 299 euro

- 1TB Netwerk HDD +- 450 euro
Totaal: 629 euro

Time Capsule 1TB = 499 euro

...Valt wel mee toch?
toon volledige bericht
Dit vind ik een foute redenering. Aangezien Airport Extreme ondersteuning gaf voor USB-harddisks moet je niet de prijs van een Netwerk HDD maar van een USB HDD erbij tellen.

- 500GB USB HDD ± €95
- Airport Extreme €179
Totaal: €274 tov 299

- 1TB USB HDD ± €199
- Airport Extreme €179
Totaal: €378 tov 499

Toch een klein verschil vind ik hoor! :)
Als je een vergelijking maakt, moet het natuurlijk eerlijk blijven hé :)

[ Voor 0% gewijzigd door NoenkelYani op 20-02-2008 20:57 . Reden: komma vergeten ]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-08 16:21
@BDke: Ook niet correct!
1TB or 2TB Serial ATA server-grade hard disk drive
Je moet dus vergelijken met een SATA "Server-grade" harde schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
QNAP heeft geeft met hun nieuwste firmware ook ondersteuning for TimeMachine op de NAS. Ik gebruik het nu al een tijdje en werkt wat mij betreft goed. Ik heb niks hoeven te hacken, geen terminal commands uit te voeren (niet dat dit een probleem zou zijn), het werkte out of the box (ok, na het upgraden van de firmware).

Voor mij een betere optie dan de Time Capsule, Wifi heb ik al en een QNAP heeft veel meer opties en uitbreidingsmogelijkheden omdat er Linux op staat en nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:28
server grade is leuke marketing taal van apple... het is een gewone hitachi deskstar. Ze willen dat mensen dit lezen als "enterprise grade" en dat doet de halve wereld dus ook.
(als je googled op server grade kom je alleen hits van apple/time capsule tegen, als je googled op enterprise grade kom je van alle merken de SAS schijven etc tegen)

Verder is 1TB netwerk opslag niet veel in deze tijd. Daarnaast hebben veel mensen niet een extra of een nieuwe wireless router nodig.

Ik heb zelf bv al tijden een wireless G netwerk (wat voor draadloos prima voldoet, desktop nas en media center zitten gewoon lekker met utp). Voor mij dus geen behoefte aan een Airport Extreme. Verder heb ik ruim een jaar geleden een 2TB nas gekocht voor 320 euro, nu kan je voor hetzelfde geld 3TB kopen of 2TB voor 250 euro.
Oja, na wat instellen draait time machine prima, nog niks corrupts tegen gekomen.

Ik zeg niet dat de time capsule een onzinnig apparaat is. Als 0.5 of 1TB genoeg is en je hebt nog wireless nodig, je wilt graag wireless N en je wilt graag apple plug and play... prima, maar het is voor lang niet iedereen ideaal, laat staan "niet duur"..... 8)7

de vergelijkingen hier gaan werkelijk nergens over

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 26-02-2010 10:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Hipska: zou je de volgende keer willen letten op de datum voordat je een dergelijke reactie post. Een topic van ruim 2 jaar oud kicken is niet echt handig. Dit topic gaat daarom ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.