[Time Machine] via netwerk share

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Matched: timemachine
Vele mensen die zich verheugt hebben op Time Machine zullen van een koude kermis terug komen als ze erachter komen dat het niet (meer) werk via netwerk shares. Blijkbaar heeft dit in eerdere builds wel gewoon gewerkt, maar bij de final werkt het niet meer zomaar als het niet om een AFP share van een andere OSX computer gaat.

Wat ik hier en daar lees is dat het aanmaken van een file op de share genoeg zou zijn om time machine te doen werken:

touch .com.apple.timemachine.supported

Ik heb het geprobeerd, maar helaas werkt dat bij mij niet, nog op een samba share, nog op een AFP share (vanaf freenas). Wat ik ook heb geprobeerd is een HFS+ disk image aanmaken op deze share om dat dan als time machine drive te gebruiken. Helaas werkt ook dat niet.

Graag zou ik dus willen weten hoe ik het dan wel voor elkaar krijg om een netwerk share als Time Machine drive te kunnen gebruiken.

Als iemand ideeën heeft, of links naar oplossingen, deel het dan met ons :)

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 20:55 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
Bij mij werkt dat wel vanaf een AFP share die op een Tiger machine staat. Dwz, dan komt 'ie in het lijstje te staan. Ik weet niet hoe 't daarna gaat want ik heb geen 80GB vrij op die share om 't te proberen :P

[ Voor 48% gewijzigd door CyBeR op 26-10-2007 20:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
hier is nog een linkje: http://www.9to5mac.com/ti...ed-to-work-on-smb-2345654

Werkt helaas ook niet in mijn geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Geen matches
Deze post suggereert dat de file permissions er ook wat mee te maken hebben: http://forums.macrumors.c...hp?p=4387985&postcount=50

Kan het helaas niet testen, nog geen Leopard helaas!

[ Voor 0% gewijzigd door grhmpf op 26-10-2007 21:08 . Reden: had je al gevonden dus :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Ja, klopt. Helaas kan ik die niet dusdanig instellen op mijn SMB of AFP share :( Wat ik echter niet snap is waarom het niet op een disk image zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Ik eens proberen of iSCSI een beetje werkt i.c.m freenas.. helaas heb ik nog niet echt gevonden waar ik dat moet vinden ;) Of is dit ook weer een van die dingen die geschrapt zijn in latere builds :?

Edit: mkay, dat is dus ook al geschrapt :( Begint en beetje irritant te worden zo. De gratis iSCSI initiator van SNS werkt helaas niet samen met freeNAS (come to think of it, voor zover ik lees werkt dat samen met vrijwel ueberhaupt niets ;) ).

[ Voor 84% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
http://www.studionetworks.../product_detail.php?pi=11 ?

't lijkt iig niet in osx te zitten, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Bovenstaande is dus een baggerimplementatie... ze hebben hem vrijgegeven een week na build 377A, waar dus WEL een iSCSI initiator in zat. Blijkbaar heeft die in latere builds nooit meer het licht gezien:

Afbeeldingslocatie: http://thinksecret.com/archives/leopard9a377a/image/25.jpg

Is dus history ;)

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Geen matches
voodooless schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:09:
Ja, klopt. Helaas kan ik die niet dusdanig instellen op mijn SMB of AFP share :( Wat ik echter niet snap is waarom het niet op een disk image zou werken.
En NFS misschien? Ik neem aan dat freenas dat ook snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
NFS werkt ook niet :( Nog FTP, nog SSH...

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
voodooless schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:11:
NFS werkt ook niet :( Nog FTP, nog SSH...
noch.

Nee, standaard alleen lokaal aangesloten HFS+ disks, shares vanaf leopard machines en XSan drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timemachine werkt overigens ook met FAT disken.. Ik zal hier morgen eens naar kijken icm SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:27:
Timemachine werkt overigens ook met FAT disken.. Ik zal hier morgen eens naar kijken icm SMB.
Weet je het zeker, mijn USB schijf wilde hij namelijk herformateren naar HFS+.

Wat ik niet begrijp is dat een disk image niet werkt. Dit kan gewoon HFS+ geformatteerd zijn, en zou dus prima bruikbaar moeten zijn voor Time Machine, waar het image staat zou dan niets uit moeten maken.

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Geen matches
Ik krijg Leopard dinsdag binnen.... maar zou iemand dit misschien kunnen proberen?

In terminal:

code:
1
mount_smbfs //gebruiker:wachtwoord@sambaserver/sharenaam /map/om/naar/te/mounten

En dan Time Machine aangeven dat hij moet backuppen naar "/map/om/naar/te/mounten"
Aangezien het over netwerk gaat maakt het niet uit hoe de schijf is geformatteerd, en misschien hou je hiermee OS X voor de gek, dat hij denkt dat dit op zijn eigen schijf staat... correct me if i'm wrong :)

@Datafeest:

He jammer... het zou toch mogelijk moeten zijn... maar hoe? :)

[ Voor 7% gewijzigd door peddro op 26-10-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Helaas peddro, aangezien het backuppen naar een eigen geselecteerde folder niet mogelijk is, gaat dit ook niet werken.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Lijkt op slecht nieuws, lees op The unofficial Apple Weblog:
http://www.appleinsider.c..._leopard_last_minute.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
peddro schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:36:
@Datafeest:

He jammer... het zou toch mogelijk moeten zijn... maar hoe? :)
Of Apple komt binnenkort met een update die dit mogelijk gaat maken, of een of ander iemand maakt een tooltje waarmee een externe hard disk wordt gesimuleerd. Zoiets zal wel gebeuren :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Zoiets had er al moeten zijn met de iSCSI initiator of support voor een disk image... Of ze hadden support voor generic SMB, AFP of NFS shares er gewoon niet uit moeten slopen.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 27-10-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Geen matches
Hm, dan wacht ik nog wel heel even met de aanschaf, backuppen naar netwerk leek me juist zo'n killer feature :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Geen matches
iSCSI weg uit Leopard :O |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Dit zou een oplossing moeten zijn: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1199783

Ik ga het vanavond proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Geen matches
Net genoeg gerelateerd hoop ik: Ik kan een Airport Extreme (UFO, 802.11G; dus geen 802.11N/ gigabit ethernet) overnemen. Echter, bij de specificaties zie ik overal slechts de mogelijkheid een printer aan te sluiten op de USB-poort.

Weet iemand of het ook mogelijk is een HDD aan te sluiten op de USB-poort van die generatie Airport Express base stations?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Ik denk niet dat dat gaat werken, anders zouden het er wel bij hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Geen matches
de firmware heeft daar geen ondersteuning voor, dus het heeft geen zin ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Geen matches
OK, thanks; jammer. Even doorsparen dus ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Geen matches
Interessant om door te lezen? -> Ars Technica over Leopard's Time Machine
Time Machine goes one step further. Historically, Unix has only allowed hard links to files. In Leopard, Apple has included the ability to make hard links to directories. This has not been allowed in Unix because it can lead to all sorts of very nasty infinite loops during file look-ups. Of course, symbolic links can create loops too, but they're a lot easier to detect and prevent since symbolic links are easily distinguished from normal files. But as discussed earlier, every file is essentially a hard link, and all hard links have equal standing in the eyes of the OS, making loop detection a bit trickier.
There you have it: als je OS (en filesystem) geen hardlinks naar directories toestaat, is het per definitie al niet bruikbaar voor Time Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Geen matches
Dan zou een hfs+ dmg op een netwerk share toch gewoon moeten werken? Dat is ook niet het geval.

Dus het systeem zal best met hardlinks werken, waardoor een aantal filesystems al uitgesloten zijn. Maar toch staat apple niet alles toe om te gebruik en als backup locatie.

[ Voor 49% gewijzigd door Attilla op 29-10-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Dat hard links verhaal is nogal vaag. Punt is namelijk dat Time machine voor zover ik heb kunnen lezen in eerder builds gewoon op SMB en NFS shares heeft gewerkt. Ik ben ervan overtuigd dat de barrière gewoon kunstmatig is.

Ik ga straks in ieder geval de hack van de laatste link proberen. Nu effe eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Geen matches
Airwolf schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:00:
Dan zou een hfs+ dmg op een netwerk share toch gewoon moeten werken? Dat is ook niet het geval.

Dus het systeem zal best met hardlinks werken, waardoor een aantal filesystems al uitgesloten zijn. Maar toch staat apple niet alles toe om te gebruik en als backup locatie.
het gaat niet zozeer om hardlinking an sich, maar hardlinken naar directories. Of dat wel of niet werkt in een dmg image heb ik nog niet getest, al lijkt me van wel. Zometeen eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
Whieee schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

het gaat niet zozeer om hardlinking an sich, maar hardlinken naar directories. Of dat wel of niet werkt in een dmg image heb ik nog niet getest, al lijkt me van wel. Zometeen eens proberen :P
Natuurlijk werkt dat. Dat ligt niet aan de dmg maar aan 't filesysteml, en dat is binnen die dmg ook gewoon hfs+. En mocht je geen hard links naar directories kunnen maken is er ook geen man overboord trouwens; dan moet je gewoon normale dirs maken en die vullen met een zooi extra hard links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Oke, hack uit laatste link werkt dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Geen matches
CyBeR schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:57:
[...]

Natuurlijk werkt dat. Dat ligt niet aan de dmg maar aan 't filesysteml, en dat is binnen die dmg ook gewoon hfs+. En mocht je geen hard links naar directories kunnen maken is er ook geen man overboord trouwens; dan moet je gewoon normale dirs maken en die vullen met een zooi extra hard links.
maar daarmee ga je voorbij aan de werking van Time Machine, dat juist door de mogelijkheid van directory-hardlinking die shitload aan hardlinks overbodig maakt. Het mag dan slechts een directory entry zijn, maar als je die 600.000 moet maken, keer op keer, gaat t toch disk space kosten ;)

edit: for the record, hardlinken naar directories werkt niet als je het ln commando gebruikt, ook niet als root. En so far dus ook niet in een disk image om die reden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Whieee op 29-10-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
Whieee schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:15:
[...]

maar daarmee ga je voorbij aan de werking van Time Machine, dat juist door de mogelijkheid van directory-hardlinking die shitload aan hardlinks overbodig maakt. Het mag dan slechts een directory entry zijn, maar als je die 600.000 moet maken, keer op keer, gaat t toch disk space kosten ;)
Klopt, maar negeerbaar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Iedere keer een block? Dat kan 32kB zijn, dat tikt lekker aan. Of geld dat niet voor directories?

Anyway, hardlinks of niet. Als het gevolg van het gebruiken van directory-hardlinks is dat TimeMachine niet kan werken op netwerkshares, dan had er gewoon gekozen moeten worden voor een ander systeem imo :o
Ik kan het mij niet anders voorstellen dat deze feature op een later moment via een update wordt geactiveerd. In de WWDC '06 keynote waarin TimeMachine werd gepresenteerd melde Steve dat het mogelijk is te kunnen backuppen naar servers, dus dit was wel het oorspronkelijke plan blijkbaar.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Datafeest schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:26:
Iedere keer een block? Dat kan 32kB zijn, dat tikt lekker aan. Of geld dat niet voor directories?
Dat werkt iets anders idd.
Anyway, hardlinks of niet. Als het gevolg van het gebruiken van directory-hardlinks is dat TimeMachine niet kan werken op netwerkshares, dan had er gewoon gekozen moeten worden voor een ander systeem imo :o
Is er ook: dmg's waar hard links niet mogelijk zijn.
Ik kan het mij niet anders voorstellen dat deze feature op een later moment via een update wordt geactiveerd. In de WWDC '06 keynote waarin TimeMachine werd gepresenteerd melde Steve dat het mogelijk is te kunnen backuppen naar servers, dus dit was wel het oorspronkelijke plan blijkbaar.
Je kunt ook backuppen naar servers. Voorwaarde is alleen wel dat die servers op OSX 10.5 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Waarom zou hardlinken in een dmg niet mogelijk zijn? 't is toch gewoon een grote file die je HFS+ kan formateren? Je mount dat ding gewoon, en dan is het niet anders dan any other HFS+ disk... Waarom zou het OS nog onderscheid maken:? En ik heb dan nog steeds geen antwoord waarom het in eerdere builds wel gewoon op een willekeurige network share gewerkt heeft (en nog steeds werkt bij sommige mensen met de genoemde hacks)?

Ander idee: ik neem aan dat OSX gewoon loopback mounten ondersteund? Dan maak je gewoon zelf met dd een image file grootte van eigen keuze, formarteerd deze file HFS+, en mount deze dan. Ik heb eigenlijk geen idee of veel dit anders zou zijn dan een DMG image. Ik kan van linux, en ben dus nog niet 100% bekend met alle ins en outs van OSX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
voodooless schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:34:
Waarom zou hardlinken in een dmg niet mogelijk zijn? 't is toch gewoon een grote file die je HFS+ kan formateren?
Klopt, je leest 't andersom dan ik bedoel: dmg's worden gebruikt wanneer hard links niet direct mogelijk zijn, zoals bij netwerkshares.

En een image loopback-mounten is inderdaad hetzelfde als een dmg mounten.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Waarom kun je dit dan niet gebruiken i.c.m Time Machine :? Weer een kunstmatige barriere...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
voodooless schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:20:
Waarom kun je dit dan niet gebruiken i.c.m Time Machine :? Weer een kunstmatige barriere...:?
Goede vraag: zoals je al zei werkte dat in eerdere builds ook gewoon. 't kan een kunstmatige barriere zijn, maar 't kan ook zijn omdat 't niet reliable genoeg was ofzo. Hoewel je toen geloof ik niet direct naar een dmg kon backuppen..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Geen matches
Hoe dan ook, het lijkt me in ieder geval een keuze die vrij bewust gemaakt is. Het kost meer moeite om een applicatie zo te schrijven dat alleen naar fysieke drives of OS X 10.5 shares gebackupd mag worden dan om het simpelweg open te stellen naar elk gemount volume / directory.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Voodooless, heb je dit helemaal gedaan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1) disconnect airport disk and plug into computer as a USB drive directly.
2) Set up time machine to use this volume.
3) In terminal cd to volume "cd /Volume/HDD"
4) In terminal "touch .com.apple.timemachine.supported" this will create an
invisible file.
5) In terminal "sudo chown root:admin .com.apple.timemachine.supported"
6) In terminal "sudo chmod 1775 .com.apple.timemachine.supported"
7) In terminal "ls -l -a" the .com.apple.timemachine.supported file should be
-rwxrwxr-t
8) eject disk, unplug from mac, plug into Airport.
9) mount at mac using connect to server in finder (command k) and
afp://airportname.local./HDname
10) see if time machine now sees the drive and tries to use it.

Het veranderen van owner en group en rechten schijnen wel belangrijk te zijn. Maar het lijkt me dat dit ook gewoon kan met een dmg natuurlijk, daar hoeft het niet perse een hd aan een airport voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Geen matches
met een DMG werkt het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even in een notendop voor mij zelf: Als ik in een netwerk op een Win PC een HD heb met genoeg vrije ruimte dan kan ik deze HD niet gebruiken voor mijn bakup van timemachine laptop die in het zelfde netwerk hangt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Whieee schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:09:
met een DMG werkt het iig niet.
Hmz, dat is kut.
DaannO schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:11:
Even in een notendop voor mij zelf: Als ik in een netwerk op een Win PC een HD heb met genoeg vrije ruimte dan kan ik deze HD niet gebruiken voor mijn bakup van timemachine laptop die in het zelfde netwerk hangt :?
Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Airwolf schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:38:
Voodooless, heb je dit helemaal gedaan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1) disconnect airport disk and plug into computer as a USB drive directly.
2) Set up time machine to use this volume.
3) In terminal cd to volume "cd /Volume/HDD"
4) In terminal "touch .com.apple.timemachine.supported" this will create an
invisible file.
5) In terminal "sudo chown root:admin .com.apple.timemachine.supported"
6) In terminal "sudo chmod 1775 .com.apple.timemachine.supported"
7) In terminal "ls -l -a" the .com.apple.timemachine.supported file should be
-rwxrwxr-t
8) eject disk, unplug from mac, plug into Airport.
9) mount at mac using connect to server in finder (command k) and
afp://airportname.local./HDname
10) see if time machine now sees the drive and tries to use it.

Het veranderen van owner en group en rechten schijnen wel belangrijk te zijn. Maar het lijkt me dat dit ook gewoon kan met een dmg natuurlijk, daar hoeft het niet perse een hd aan een airport voor te zijn.
Ik heb het werkend gekregen op een AFP share op een FreeBSD machine (via de netatalk daemon) met de Leopard retail... Ik heb dit gedaan:

- Time Machine op de officiële manier aanzetten (op een interne partitie of externe schijf dus). Begint vervolgens met aftellen vanaf 2 minuten voor de eerste backup. Niet zover laten komen, meteen cancellen.
- AFP netwerkshare maken, geef deze nog even een andere naam als het huidige Time machine volume.
- Kopieer de .com.apple.timemachine.supported en de andere dot-file met de hexadecimale code naar de netwerkshare, heb zelf nooit wat met permissies gedaan verder. Het bestand met de code is blijkbaar belangrijk voor de identificatie van de huidige backupschijf.
- Unmount de backupschijf en de AFP share, verander de AFP share naar dezelfde naam als de originele Time Machine volume en mount de AFP share opnieuw!

Op dat moment zag Time Machine hier opnieuw de backupschijf, maar deze keer is het de AFP netwerkshare :*) Wanneer ik vervolgens een backup laat draaien, maakt hij zelf een HFS+ .sparsebundle aan op de share met als naam de naam van mijn computer!!! (dit doet ie i.p.v. een directory omdat mijn FreeBSD machine uiteraard UFS2 geformatteerd is, blijkbaar werkt dat nog steeds als voorheen... dus niet zelf proberen een .dmg o.i.d. te maken).

Het enige issue wat ik nu nog heb is dat de Time Machine GUI alleen de netwerkschijf pakt als ik rechtsklik op het Time Machine icon en zelf een schijf kies... anders laat ie geen vorige versies zien.

En het werkt best traag, een grote sparsebundle mounten over het netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Sfynx op 03-11-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Geen matches
Op dit forum kwam ik het volgende tegen wat lijkt te werken...

Sluit TM (als het nog open staat)
Open utilities -> Terminal
Type: defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1
Start TM opnieuw op en alle unsupported network volumes zijn zichtbaar

Ik heb het zelf werkend (althans, de 1e backup van 37G wordt nu gemaakt) met een macbook leopard clean install, Linksys router, LaCie NAS (250G mini)...

Laat wel weten of ik hierna ook 'back in time kan gaan' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
Woei, mijn SMB share wordt hiermee zichtbaar. Ik ben nu ook een backupje aan het draaien, vanavond kan ik vertellen of het werkt ;P

/edit/
Het *werkt*. Inclusief het "back in time"! Ik maak gebruik van een Windows servertje waarbij via bestandsdeling een folder is gedeeld.

[ Voor 36% gewijzigd door kamerplant op 05-11-2007 19:46 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Geen matches
cool - kan je ook restoren? mijn backup loopt hier nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
Jup, dat werkt prima.

Ik heb het trouwens zo snel kunnen testen door alle folders behalve 1 folder met 3 files te excluden :P

[ Voor 71% gewijzigd door kamerplant op 05-11-2007 19:51 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
En dan ligt die site eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Geen matches
Datafeest schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:51:
Jup, dat werkt prima.

Ik heb het trouwens zo snel kunnen testen door alle folders behalve 1 folder met 3 files te excluden :P
LOL ik wilde het niet vragen ... maar vond het al redelijk snel inderdaad ;-)

Kzal ook zsm laten weten ofh et hier werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De site is weer online,

En bij mij werkt het ook, kan nu lekker backupjes trekken naar mijn windows servertje.
(dat binnenkort overgeschakelt wordt naar debian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
DaannO schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:11:
En dan moet dit dus gewoon gaan werken, toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Geen matches
DaannO schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:29:
[...]

En dan moet dit dus gewoon gaan werken, toch :P
Juistem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Geen matches
Wel erg gaaf dat dit werkt maar denken jullie er wel om dat er wellicht goeie redenen waren om dit (nog) uit te zetten? Het zijn wel je back-ups waar het hier om gaat, en daar kun je geen bestandscorruptie etc. gebruiken!

gaat het nu ook instellen maar blijft af en toe naar een USB-disk backuppen ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Geen matches
Zpottr schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:50:
Wel erg gaaf dat dit werkt maar denken jullie er wel om dat er wellicht goeie redenen waren om dit (nog) uit te zetten? Het zijn wel je back-ups waar het hier om gaat, en daar kun je geen bestandscorruptie etc. gebruiken!

Ik denk performance en reliability... om nog duistere reden heeft bij de initiele backup die nu loopt m'n macbook af en toe serieuze performance issues... (traag, applicaties die blijven hangen, TM die lijkt te hangen). En dan inene gaat ie weer als een tiet. Mijn netwerk is stabiel dus ik acht de kans niet groot dat het daar aan zou liggen (maar k sluit het ook niet uit)...

K geloof niet dat het om commerciele redenen is (zoals op sommige fora gesuggereerd werd), want dan zou eea toch beter dicht gezet zijn dan dit...

Sjah en ik maak van m'n docs ook gewoon een handmatige usb backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
Zpottr schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:50:

Tsja, ik heb geen idee of de reden te maken heeft met betrouwbaarheidissues, misschien is er wel een andere reden voor, gebruikersvriendelijkheid oid. Ik ga het nu in ieder geval gewoon testen zonder er al te veel op te vertrouwen. Sowieso is alles beter dan wat ik nu heb, nu maak ik helemaal geen backups :X

/edit/
Wat wat mij betreft wel uitmaakt is het feit dat door middel van deze simpele aanpassing deze mogelijkheid werkende is te maken. Geen vage ranzige en onbetrouwbare hack, maar simpelweg het aanpassen van een instelling. Dat wekt bij mij een soort van vertrouwen op.

[ Voor 15% gewijzigd door kamerplant op 05-11-2007 22:22 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
Geen matches
Hmm... Moet die externe drive dan nog steeds HFS+ geformatteerd zijn, of werkt EXT3 ook gewoon?

(in dat laatste geval hang ik hem lekker aan mn servertje, als download & TM disk!:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
SMB is onafhankelijk van welke FS je gebruikt. Dus Ext3, ReiserFS, NTFS, FAT32 of HFS+... dat maakt niets uit.

Nouja, niet helemaal natuurlijk. Op een FAT32 schijf zijn bestanden groter dan 2GB niet mogelijk, dat geeft natuurlijk wel problemen.

[ Voor 38% gewijzigd door kamerplant op 05-11-2007 22:23 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Geen matches
SyS_ErroR schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:21:
Hmm... Moet die externe drive dan nog steeds HFS+ geformatteerd zijn, of werkt EXT3 ook gewoon?

(in dat laatste geval hang ik hem lekker aan mn servertje, als download & TM disk!:))
Zolang het FS maar grote files ondersteunt maakt het geen bal uit. TM zal op een netwerkshare namelijk gewoon een sparse image aanmaken die uiteraard HFS+ formatted is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Nice, dit werkt!

Wat gebeurt er eigenlijk met de rest van dirs en files op je share? Blijven die gewoon staan en normaal beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
Jup, er wordt gewoon een image aangemaakt, de rest van je share blijft onveranderd. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Vet :) Hij staat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Idem hier :)

De eerste backup (42 gb) laat wel even op zich wachten. Als het daarna prima werkt is het ideaal! Gewoon laptop openklappen en backups zijn automatisch, geen externe usb schijf meer in moeten pluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Mja, het gaat niet super snel. Op mijn AFP share zou ik rond de 50 Mbyte/seconde moeten halen, maar dat gaat met Time Machine lang niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
Wat haal je dan wel als ik vragen mag?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat ik nu tussen de 10 en 20 MByte/sec haal. 'T moet natuurlijk allemaal eerst van de HD komen en kleine files gaan nu eenmaal niet zo snel als grote. Morgenvroeg zal ie wel klaar zijn. Ik ga lekker slapen :)

* voodooless wacht wel op die mooie 128GB SSD disks van volgend jaar ;)

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 06-11-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Geen matches
Mijn eerste backup was vannacht blijven hangen op 19gb. Ik heb mijn mac moeten rebooten (blech :P) en ik hoop dat hij nu wel goed gaat, maar hij start pas over 20 minuten en ik zit al op mijn stage. Dus ik zie het vanavond pas als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik heb hem nu ook lopen via Samba naar mijn linux server (met ~2,8MB/s wat niet heel snel is). Wat ik me vooral afvraag - we zitten hier natuurlijk nu met unsupported spul te spelen - is hoe TimeMachine zich nu gaat gedragen als de share niet beschikbaar is.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als er op de één of andere manier tegenaan te scripten is, al dan niet met AppleScript. In combinatie met een tool als Marco Polo zie ik een mooie kans om te laten automounten "when appropriate" en dan alsnog de backup erdoor te drukken :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Dawuss, nou ik had vanochtend mijn smb share nog niet gemount en dan crashed timemachine dus gewoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ouch :X

Gelijk mijn timemachine interval maar wat omlaag gooien (of gewoon naar Manual natuurlijk), want anders gaat dat niet goed op mijn laptop :)

edit:
oh wacht, dat gaat zo makkelijk nog niet, nou ja, dan crashed het maar tot ik zin en tijd heb gehad om dat uit te zoeken :)

[ Voor 31% gewijzigd door dawuss op 06-11-2007 09:37 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb net expres mijn SMB share niet gemount terwijl ik wist dat TimeMachine ging starten met het syncen. Hij is nu bezig met het preparen, ik zie aan de netwerkactiviteit dat hij succesvol data uitleest van de oude backup, zonder te crashen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Geen matches
Ik probeer hier een NFS share te gebruiken om naar toe te backuppen. Mounten van de share gaat (na wat gepruts) prima en ik kan er naar schrijven. De share is zelfs zichtbaar in het lijstje van 'Choose Backup Disk', maar als ik deze selecteer en vervolgens 'Use for Backup' klik gebeurd er niets. De slider om TM de activeren gaat niet naar rechts en als ik deze zelf naar rechts beweeg vraagt TM opnieuw om een disk.

Iemand die dit ook waarneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Geen matches
Maar als je iets moet hacken om het werkend te krijgen, dan kan je als je een nieuwe HDD in je computer steekt dus niet gewoon installatie CD insteken > Recover from Time Machine doen?
Het enige wat je er dan aan hebt, is dat je terug kan gaan in de tijd? Of je zou bij een crash die image al moeten gaan verplaatsen naar een externe USB HDD, en hopen dat het zo gaat werken?

Ik denk dat ik maar gewoon voorlopig een USB kabeltje ga kopen voor mijn WD My World II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Geen matches
Via Time Machine is het ook mogelijk om een backup te laten maken naar een externe schijf op een andere Mac (Mac Mini als server in mijn situatie:P) maar het restoren is niet mogelijk indien je de HD gewist hebt, dan zul je toch echt de HD fysiek aan de Mac moeten aansluiten helaas. :) Wel jammer.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:17:
Ik heb net expres mijn SMB share niet gemount terwijl ik wist dat TimeMachine ging starten met het syncen. Hij is nu bezig met het preparen, ik zie aan de netwerkactiviteit dat hij succesvol data uitleest van de oude backup, zonder te crashen.
Wat bedoel je in deze context met een "oude backup"?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Geen matches
De bestaande backup welke afgelopen nacht is gemaakt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Geen matches
-Step- schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:33:
Via Time Machine is het ook mogelijk om een backup te laten maken naar een externe schijf op een andere Mac (Mac Mini als server in mijn situatie:P) maar het restoren is niet mogelijk indien je de HD gewist hebt, dan zul je toch echt de HD fysiek aan de Mac moeten aansluiten helaas. :) Wel jammer.
Is dat niet het punt?
Als je continu naar een usb schijf schrijft kan je je backup terug zetten met de installatie DVD van Leopard. Als je gebruik maakt van een netwerk share is deze optie niet aanwezig (wat natuurlijk best wel jammer is).
Het misssen van deze feature zou ik ook erg jammer vinden. Het is erg gaaf om je complete pc op deze manier in 20 minuten terug te zetten als je bijvoorbeeld een nieuwe HD hebt gekocht.

Wellicht dat Windows Home Server er ook iets mee te maken heeft. Dit (restoren op een kale pc dmv een DVD) is een van de main features van Home Server.

(Het zijn de meest recente backup oplossingen van beide bedrijven, allebei gericht op consumentengebruik. Lijkt me een redelijke vergelijking...)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Geen matches
Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:49:
De bestaande backup welke afgelopen nacht is gemaakt.
Op de netwerkschijf of lokaal? Want je netwerk was toch unavailable?
In ieder geval snap ik nu niet meer wat je bedoelt :P
hans_lenze schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:20:
Als je gebruik maakt van een netwerk share is deze optie niet aanwezig (wat natuurlijk best wel jammer is).
Het misssen van deze feature zou ik ook erg jammer vinden. Het is erg gaaf om je complete pc op deze manier in 20 minuten terug te zetten als je bijvoorbeeld een nieuwe HD hebt gekocht.
Nou ja, het kan dus wel, maar niet vanaf een "unsupported" netwerkschijf.

Niet dat ik de feature zelf niet graag zou willen, maar ik realiseer me wel dat het praktisch heel erg moeilijk uitvoerbaar is. Bedenk je bijvoorbeeld dat in veel bedrijven en instellingen netwerkvolumes authenticatie via één of ander domeinbeheer systeem vereisen. Ga dat maar eens allemaal in je installatie-DVD stoppen :X

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
dawuss schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:02:
[...]

Op de netwerkschijf of lokaal? Want je netwerk was toch unavailable?
In ieder geval snap ik nu niet meer wat je bedoelt :P
Oh lol, ik leg het wel opnieuw uit ;).

Gisterennacht heb ik een backup op een networkshare laten maken met TimeMachine. Deze heb ik helaas op 40GB af moeten breken omdat mijn access point offline moest. Later liet ik hem weer verder gaan, waarbij ik niet van te voren handmatig de networkshare gemount heb. Vervolgens zag ik dat de share automatisch werd gemount ;).
Dat was een reactie op Airwolf, hij vertelde dat TM bij hem crashte omdat zijn share niet gemount was :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Datafeest schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:52:
[...]

Oh lol, ik leg het wel opnieuw uit ;).

Gisterennacht heb ik een backup op een networkshare laten maken met TimeMachine. Deze heb ik helaas op 40GB af moeten breken omdat mijn access point offline moest. Later liet ik hem weer verder gaan, waarbij ik niet van te voren handmatig de networkshare gemount heb. Vervolgens zag ik dat de share automatisch werd gemount ;).
Dat was een reactie op Airwolf, hij vertelde dat TM bij hem crashte omdat zijn share niet gemount was :P
Je xs point moet ook es slapen he :P

Anyway, zelfde bevinding hier, 37G backup vannacht getrokken, en daarna netjes om het uur een backup. Vandaag toen de drive niet available was startte TM niet (wat opzich logisch is) met de melding backup drive unavailable. Nu net weer thuis en TM mount automagisch de drive.

Ik merk nog geen performance problemen, hoewel soms TM hapert met back in time gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Geen matches
mbox schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:12:
Anyway, zelfde bevinding hier, 37G backup vannacht getrokken, en daarna netjes om het uur een backup. Vandaag toen de drive niet available was startte TM niet (wat opzich logisch is) met de melding backup drive unavailable. Nu net weer thuis en TM mount automagisch de drive.
Ah, dat is ook logisch natuurlijk. Om "back in time" te kunnen gaan moet je natuurlijk wel bij die data kunnen. Ik noem wat jij beschrijft dan ook geen crashen.

Ik had het erger gevonden als het hele backupproces in de soep zou lopen als een netwerkdrive tijdelijk onbeschikbaar is.

Wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat er gebeurt in de tijd dat de backupdrive offline is. Wordt er dan lokaal gecached? Of heb je gewoon pech voor zo lang als je geen backupdrive hebt, en begint het daarna weer vanzelf met backuppen zodra het weer kan? Ik heb het nog niet lang genoeg om dit te kunnen testen :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Geen matches
- edit: nevermind :o -

[ Voor 127% gewijzigd door Justinski op 07-11-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Matched: wireless
dawuss schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:01:
[...]

Ah, dat is ook logisch natuurlijk. Om "back in time" te kunnen gaan moet je natuurlijk wel bij die data kunnen. Ik noem wat jij beschrijft dan ook geen crashen.

Ik had het erger gevonden als het hele backupproces in de soep zou lopen als een netwerkdrive tijdelijk onbeschikbaar is.

Wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat er gebeurt in de tijd dat de backupdrive offline is. Wordt er dan lokaal gecached? Of heb je gewoon pech voor zo lang als je geen backupdrive hebt, en begint het daarna weer vanzelf met backuppen zodra het weer kan? Ik heb het nog niet lang genoeg om dit te kunnen testen :)
Ja eens. Ik had echter wel iets merkwaardigs (en vervelends):

Ik heb een backup gemaakt op een share (heet: mb-backup). De backup is gemaakt over het netwerk via een netwerk kabel.
Nu, wil ik net een backup maken over wireless netwerk, en hij herkende de backup op de share niet als zijnde backup... dus begint ie helemaal opnieuw. Wanneer ik nu dezelfde kabel erin steek waarmee ik de ' initiele backup' heb gemaakt, gaat ie netjes updaten...

Iemand nog meer last van dit gedrag? Kmaak nu maar een backup over wireless (wat aanzienlijk trager gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
dawuss schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:01:
[...]

Als je netjes een externe hard disk gebruikt, dan zal deze ook niet altijd aangesloten zijn. In dat geval houdt TimeMachine bij welke bestanden er gewijzigd zijn zodat op het moment dat de backup medium wordt aangesloten de bestanden opgeslagen worden. Ik neem aan dat dit gedrag hetzelfde zal zijn bij het gebruik maken van een online share.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Geen matches
Zijn er hier mensen die een NFS share ipv een SMB share gebruiken om naar toe te backuppen? Ik krijg het nog steeds niet werkend en begin me nu af te vragen of dat aan mijn onkunde ligt of dat het in deze versie van TM 'gewoon nog niet lekker werkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Geen matches
mbox schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:20:
Op dit forum kwam ik het volgende tegen wat lijkt te werken...

Sluit TM (als het nog open staat)
Open utilities -> Terminal
Type: defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1
Start TM opnieuw op en alle unsupported network volumes zijn zichtbaar
Mensen, dank voor deze oplossing! Time machine draait eindelijk zoals ik wil! Alle backups op een server die aan een draadje hangt. En weer lekker op de bank zonder draadjes!

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Is het geen idee om een Nederlandse stappenplan te maken voor n00bs zoals ik hoe je dit precies moet instellen? Zou erg welkom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen matches
Zo bedoel je ? (2 posts boven je)

1. Sluit TM (als het nog open staat)
2. Open utilities -> Terminal
3. Type: defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1
4. Start TM opnieuw op en alle unsupported network volumes zijn zichtbaar

:)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Indeed, bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen matches
Ach die 2 seconden voor jou was voor mij het wel waard :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Geen matches
defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1
Werkt dit niet meer onder 10.5.1??

Ik zie me smb shares niet meer :( in time machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Geen matches
Erwinvz1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:01:
defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1
Werkt dit niet meer onder 10.5.1??
Jawel. Werkt prima.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Geen matches
Bij mij was trouwens vandaag mijn backup dmg op samba kapot gegaan :(

De DMG stond er nog gewoon (was ook te openen), maar dat ging alleen nog maar in read-only mode, dus daardoor niet te beschrijven door Time Machine. Ben nu een nieuwe backup aan het trekken en ik hoop dat deze het wat langer uithoudt :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen matches
dawuss schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:18:
Bij mij was trouwens vandaag mijn backup dmg op samba kapot gegaan :(

De DMG stond er nog gewoon (was ook te openen), maar dat ging alleen nog maar in read-only mode, dus daardoor niet te beschrijven door Time Machine. Ben nu een nieuwe backup aan het trekken en ik hoop dat deze het wat langer uithoudt :P
Mischien dat 't daarom gedisabled is naar niet-leopard shares..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Geen matches
Oh, mij zul je er ook niet over horen klagen hoor. Ben wel benieuwd waarom dit nu eigenlijk precies gebeurde.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik heb nu vanaf het begin dat het mogelijk is timemachine op een netwerkshare draaien en tot nu toe nog geen problemen. Dus hopelijk is het iets van dawuss alleen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hmmm, ik kan wel naar SMB shares backuppen, maar NFS slikt ie niet.

Iemand same probleem? (10.5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Airwolf schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:34:
Ik heb nu vanaf het begin dat het mogelijk is timemachine op een netwerkshare draaien en tot nu toe nog geen problemen. Dus hopelijk is het iets van dawuss alleen. ;)
Dat hoop ik ook :P Maar het toont hoe dan ook wel aan dat de backup niet 100% vertrouwd kan worden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 10.5.1 heb ik ineens issues met Timemachines. Voor backup gebruik ik een NTFS share van Windows Home Server. Dit ging voordat het supported was goed. Nu krijg ik telkens de melding dat de Timemachine share niet gemount kan worden.. Permissies e.d. allemaal in orde...

Iemand anders hetzelfde?
Pagina: 1 2 Laatste