Opnemen stills / video van tv-kaart met WebcamXP interlaced

Pagina: 1
Acties:

• Aeryn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Na enkele threads gelezen te hebben over deinterlacing bij dvd > xvid conversies kan ik toch niet echt zeggen dat ik de oplossing voor mijn probleem heb gevonden.

Het probleem: Afbeeldingslocatie: http://www.kira-nerys.com/public/argh.jpg
Klik voor vergroting, en zie de fietser :(

Ik capture vanaf de svideo ingang van een pinnacle pctv 40i kaartje met WebcamXP. Bij voorkeur grab ik stills op 720x576, aangevuld met video. Zowel in de stills als in de video is sprake van een interlaced beeld. Iemand enig idee hoe ik het (met name) bij de stills kan voorkomen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
Een progressive camera kopen. Dan vallen de fields namelijk mooi samen en wordt het terug gebouwd tot een plaatje zonder lijnen.
Maar dat is geen goedkope en geen praktische oplossing dus kun je weinig anders dan aan de gang blijven met de nodige deinterlace filters.
Wellicht is er software welke al direct na de input het beeld deinterlaced. DScaler dacht ik?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Aeryn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Bedankt voor je antwoord. Via DScaler kwam ik bij een tool terecht die het trucje ook met JPGs kan. Dit geeft een redelijk goed resultaat. Nu nog in command line zou helemaal mooi zijn, maar het begin is er :)