Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb een zelfbouw PC en heb moeite om windows xp hier voor het eerst op te installeren.
Het rare is dat de PC goed opstart (ASUS scherm) en ik wordt gevraagd om een toets in te drukken om via CD-ROM op te starten.
Vanaf dat moment loopt de PC op een willekeurig moment vast. Het vreemde is dat er geen peil op te trekken is wanneer de PC stokt. Ik heb de XP installatie een aantal malen geprobeerd en telkens loopt deze op een ander moment in het proces vast.
Ik heb hier verschillende varianten van gehad:
- Hij loopt vast tijdens de test voor hardware configuratie (voor het blauwe installatiescherm)
- Hij loopt vast tijdens het formateren van de C: partitie,
- Hij loopt vast wanneer de installatie files worden gekopieerd (in het begin),
- Hij doorloopt de initiele installatie en loopt vast na het opstarten
Mijn configuratie is:
- ASUS P5N-E SLI (moederbord)
- ASUS GeForce 8800GT 512MB
- Corsair 1GB RAM 800 Mhz (4 stuks)
- Intel E8400
- Zalman 600W voeding
- Samsung 500 GB Sata
- Samsung SHS203prs dvd
Inmiddels heb ik het geheugen teruggebracht tot 1 reepje en ook een ander merk geheugen (Kingston) geprobeerd. Ik heb een andere HD aangesloten en heb een andere Windows XP cd geprobeerd. De overbodige geluidskaart heb ik eruit gehaald en alle stekkers gecontroleerd.
Alle acties leiden dezelfde problemen tijdens de installatie van Windows XP.
Hebben jullie een ideeën wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Ik heb een zelfbouw PC en heb moeite om windows xp hier voor het eerst op te installeren.
Het rare is dat de PC goed opstart (ASUS scherm) en ik wordt gevraagd om een toets in te drukken om via CD-ROM op te starten.
Vanaf dat moment loopt de PC op een willekeurig moment vast. Het vreemde is dat er geen peil op te trekken is wanneer de PC stokt. Ik heb de XP installatie een aantal malen geprobeerd en telkens loopt deze op een ander moment in het proces vast.
Ik heb hier verschillende varianten van gehad:
- Hij loopt vast tijdens de test voor hardware configuratie (voor het blauwe installatiescherm)
- Hij loopt vast tijdens het formateren van de C: partitie,
- Hij loopt vast wanneer de installatie files worden gekopieerd (in het begin),
- Hij doorloopt de initiele installatie en loopt vast na het opstarten
Mijn configuratie is:
- ASUS P5N-E SLI (moederbord)
- ASUS GeForce 8800GT 512MB
- Corsair 1GB RAM 800 Mhz (4 stuks)
- Intel E8400
- Zalman 600W voeding
- Samsung 500 GB Sata
- Samsung SHS203prs dvd
Inmiddels heb ik het geheugen teruggebracht tot 1 reepje en ook een ander merk geheugen (Kingston) geprobeerd. Ik heb een andere HD aangesloten en heb een andere Windows XP cd geprobeerd. De overbodige geluidskaart heb ik eruit gehaald en alle stekkers gecontroleerd.
Alle acties leiden dezelfde problemen tijdens de installatie van Windows XP.
Hebben jullie een ideeën wat hier aan de hand zou kunnen zijn?