Toon posts:

LinkSys Wireless-N WRT150N (EU)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een linksys WRT150N (EU), werkt allemaaal perfect, tot na een x aantal tijd, dan is er opeens geen internet of netwerk verbinding meer, en heb ik ook geen toegang meer tot de routerinstellingen (pagina niet gevonden).

Als ik dan op de reset knop boven op de router druk, gebeurt er niks, ik kan pas weer bij de routerinstellingen als ik de stroomtoevoer eruit haal, en er weer instop.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

FIA2008

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:24

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:45:
Ik heb sinds kort een linksys WRT150N (EU), werkt allemaaal perfect, tot na een x aantal tijd, dan is er opeens geen internet of netwerk verbinding meer, en heb ik ook geen toegang meer tot de routerinstellingen (pagina niet gevonden).

Als ik dan op de reset knop boven op de router druk, gebeurt er niks, ik kan pas weer bij de routerinstellingen als ik de stroomtoevoer eruit haal, en er weer instop.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

FIA2008
Is dit al opgelost, want als ik het goed begrijp heb je alleen de stekker eruit gehaald als oplossing?
Firmware updaten?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb hetzelfde probleem met deze router. Deze verliest vrijwel iedere dag, some meerdere malen per dag, spontaan de internet verbinding. Enige oplossing is vervolgens power eraf en weer inpluggen. De router lijkt daarom ook te crashen.

Firware updates zijn er volgens mij niet voor deze router dus knap waardeloos. Mocht iemand nog suggesties hebben.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:40
Ik heb gewoon even kort gezocht, ik stel voor dat je het zelf nog wat uitpluist en bekijkt, maar naar het eerste zicht zou DD-wrt ook moeten kunnen draaien op die WRT150N's, zie http://www.djohnson.info/...ksys-wrt150n-with-dd-wrt/ .

Nu, lees het echt eens goed door, ik laat hier nog wel wat weten als ik zelf er wat over ben ingelezen.

Over deze soorten firwares loopt nog een topiqueje: [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

EDITO: Zozo, hij gaat met die van jullie jongens! http://www.dd-wrt.com/wik...Supported_Devices#Linksys

Dus, DD-wrt er op, en gaan met die banaan, want zoals gewoonlijk draait tomato/dd-wrt veel beter dan die brakke firmwares die er op draait van uit de fabriek.

De enige reden dat ik die linksys apparaten koop die toch een slechte review hebben omtrent hun firmware is omdat ik ze kan flashen met tomato en dd-wrt.

Zoals nu bv, ik hoor dat die niet goed draaien, dd-wrt er op en ik geloof dat ze soepeltjes gaan draaien.

keep me posted !

[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 04-06-2008 16:12 ]

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 17:25
Ik heb dit probleem ook met mijn WRT150n gehad.
Het was verdwenen nadat ik bij basisinstellingen mijn "type internet verbinding" op "Vast IP" had gezet. Deze stond aanvankelijk op DHCP.

Succes!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hee bedankt HyperBart voor het zoekwerk!! :) Ga het zeker goed doorlezen en wanneer echt mogelijk andere firmware erop flashen!

I will keep you posted! :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:40
No problemo

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zover ben ik bijzonder tevreden over dd-wrt op mijn WRT150N. M'n router is al zo'n 3 dagen up en nog geen reboot nodig gehad en geen connection drops! Ben dus momenteel zeer tevreden! :)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

zouden jullie deze router aanbevelen? ik overwoog eigenlijk de 160n te halen maar las berichten dat deze veel connection losses heeft, maar de 150n dus ook lees ik nu hier.. is de WRT350N misscien een betere keus?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 17:25
dadj schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:50:
zouden jullie deze router aanbevelen? ik overwoog eigenlijk de 160n te halen maar las berichten dat deze veel connection losses heeft, maar de 150n dus ook lees ik nu hier........
In meerdere forums wordt inderdaad gesproken over het droppen van de internet/WAN connectie. Mijn 150n raakt ook elke nacht de connectie kwijt. Nadat ik de internet/WAN connectie op vast-ip had gezet was dit verdwenen. Dus waarschijnlijk is er een DHCP issue tussen modem (Zyxel) en router. Inmiddels draait de 150n met DD-WRT en heb ik ook onder DHCP geen dropped connections meer.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hm.. ik kom dit probleem wel erg veel tegen met N routers... en niet alleen linksys..
De apple extreme airport lijkt het het beste te doen, en hij werkt ook met de xbox 360 tegenwoording en je kan er een usb-hd aan hangen.. Aangezien ik niet zon netwerk genie ben is die misschien toch het extra geld wel waard..?

[ Voor 9% gewijzigd door dadj op 17-06-2008 15:06 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• KillerSneak
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-04-2025
hallo @ all.

Ik heb ook he zelfde probleem. Zit thuis op 100/100 xms glasvezel en had eerst alles via me linux back lopen / switch er tussen en gaan.

me vrouwtje begon het geluid van de 32 ports 3com switch zat te worden dus heb ik een WRT150N aangesloten en idd iedere 30/45 minuten (soms zelfs minder) klapt alles er uit. Nou is dit voor persoonlijk gebruik geen probleem (ff stroom er af en er op en dan weer blazen) echter draai ik ook Counter-Strike Source servers op de linux back, en die stopt er dus ook mee.

Graag wil ik weten of DD-WRT echt dit probleem op lost. Ik heb namelijk een dynamisch IP van xms, echter kan ik in de router wel een vast Ip adress instellen (de lease blijft toch actief op dat IP zolang ik hem niet langer dan 1 uur uit zet?)

ik hoop dat iemand mij kan helpen / vertellen hoe en wat.

• Ziriax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Omdat mijn nieuwe Linksys WRT-160N inderdaad regelmatig z'n wireless connection dropte, heb ik hier DD-WRT op gezet. Jammer genoeg blijft de router z'n connectie verliezen.

Ik heb nog niet geprobeerd om deze op een vast IP te zetten (ik ken niet zoveel van networking maar aangezien m'n internet provider een nieuw IP assigned om de zoveel uur denk ik niet dat een vast IP zomaar kan)
Pagina: 1