Toon posts:

8800GTS 640MB verneukt met multimeter, hulp/advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

Gisteren wilde ik mijn 8800GTS nog verder overklokken, na de reeds gedane Vmod's was het nu tijd voor de OCP mod.

Solderen etc ging prima, kaart er weer in, en toen de voltage's verhogen mbv de potmeters.

Aangezien alles op de bovenverdieping van mn huis laminaat is en ik mn Cavello met gladde sokjes aanhad gleed ik erg ongelukkig uit op moment dat ik met de multimeter op de kaart aan het meten was, gevolg --> ROOK, erg veel rook, computer viel direct uit.

Nu heb ik eigenlijk dus 1 probleem en een paar vraagjes...

Het probleem is: ik moet morgen over een week mijn eindexamenopdracht van Autodesk Inventor inleveren, iets waar ik al veel aan gewerkt heb en nu dus geen toegang tot heb ( Ik zit momenteel op mn oude P4 met een 32MB videokaart.

Mijn vraag hierover is even brutaal als simpel: Is er een medetweaker in de buurt van bakel (NB) die ergens nog een videokaartje heeft liggen, PCI/PCIe, liefst 128 MB ivm de grafische programma's die ik een paar weekjes kan lenen? Ik zit namelijk echt in diepe shit als ik mn eindopdracht niet in kan leveren...

Verder een paar vraagjes:

Op mijn 8800GTS 640 zat een Zalmann fullcover waterblock, gaat deze passen op een 8800GT 512 / 8800GTS 512 ?

Verder een laatste en zeer waarschijnlijk overbodige vraag:
Is mijn videokaartje op de 1 of andere manier nog te redden? Ik schat van niet aangezien er intern wel een hele hoop sporen doorgefikt zijn maar who knows..

Bedankt voor de eventuele hulp jongens!!!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik woon niet in de buurt maar ik heb hier een X1950 pro liggen.

Heeft ook een computer!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als er sporen doorgefikt zijn kun je em afschrijven ;)

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 10:51
Dat waterblock gaat niet passen

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies jongens!

@ Fwnk --> Ik zal je aanbod onthouden, kijk eerst even of er iemand reageerd die iets meer in de buurt woont

@TeamIkke --> Ik ga er vanuit dat er sporen doorgefikt zijn, er zit een blijvende kortsluiting in nl..

@ teamacc --> Dit heb je dus al geprobeerd... met andere woorden dit waterblock is dus waardeloos geworden voor mij. Het lijkt me namelijk, gezien de prijzen/nieuwe GPU's niet verstandig om een "oude'" 320/640MB GST terug te kopen....

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 17-03-2014 20:57 . Reden: Nick verwijderd op verzoek gebruiker ]

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 21:11
Zoals teamacc al zegt past helaas de waterkoeling blok niet , ik heb de 8800GTS 320 gehad met de fullcover block van zalman en die past niet op men 8800GTS 512 .

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 17-03-2014 20:54 . Reden: Nick verwijderd op verzoek gebruiker ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er eigenlijk al een fullcover block voor de 512 op de markt?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 09:06
Kun je niet ff je hardeschijf er uit halen en naar 'n kennis of de local pc boer gaan en de hardeschijf daar in stoppen? even je bestandjes op n usb stick zetten en je hebt t toch ook?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik dan een computer moet hebben die dat programma kan draaien....

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46
aicaramba schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:03:
Kun je niet ff je hardeschijf er uit halen en naar 'n kennis of de local pc boer gaan en de hardeschijf daar in stoppen? even je bestandjes op n usb stick zetten en je hebt t toch ook?
Maar dan kan hij er niet mee verder werken, daar is zijn oude bak te traag voor.

[ Voor 0% gewijzigd door ymoona op 17-02-2008 10:06 . Reden: typo ]

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Schroef net de Zalmann fullcover block open, wat een bullshit is dat ding.

Ik was in de veronderstelling dat het water ook door de "uitsteeksels" geleid werden die de mosfet's etc koelen, maar niets is minder waar...

Ik ga eens kijken of ik zelf geen echt fullcover block kan ontwerpen/maken...

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 21:11
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:31:
Schroef net de Zalmann fullcover block open, wat een bullshit is dat ding.

Ik was in de veronderstelling dat het water ook door de "uitsteeksels" geleid werden die de mosfet's etc koelen, maar niets is minder waar...

Ik ga eens kijken of ik zelf geen echt fullcover block kan ontwerpen/maken...
Tuurlijk hebben ze die al bij www.freezinghardware.nl verkopen ze ze van aquacomputers en van innovatek , die van aquacomputers heb ik een mail voor gestuurd want er staat alleen bij voor 8800GT maar deze past ook op de 8800GTS 512

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:16
Ik heb een 2900GT liggen die ik voor 85 euro heb opgedaan, die ik eig helemaal kapot wou voltmodden maar als jij hem voor 85 euro wil overkopen mag je hem meenemen ;). Kerkdriel 52,6 km

Edit:
En ik ken iemand in Helmond die ik bijna dagelijks zie.

[ Voor 41% gewijzigd door bokkow op 17-02-2008 12:06 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
Even jullie mening:

Wat is nu wijsheid?
Een HD3870X2 kopen voor 344 euro en zeker weten dat ik mijn waterblock niet kan gebruiken door aan te passen

Een 8800GTS 512 kopen voor 242 euro en mijn waterblock aanpassen

Een 2e hands 8800Ultra kopen voor 395 euro en de waterblock die ik had aanpassen

?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:03:
Even jullie mening:

Wat is nu wijsheid?
Een HD3870X2 kopen voor 344 euro en zeker weten dat ik mijn waterblock niet kan gebruiken door aan te passen

Een 8800GTS 512 kopen voor 242 euro en mijn waterblock aanpassen

Een 2e hands 8800Ultra kopen voor 395 euro en de waterblock die ik had aanpassen

?
Een 8800GT kopen lijkt me beter toch?
Zijn volgens mij iets sneller als een GTS maar dat kan ik fout hebben.

Verwijderd

Topicstarter
GTS is iets sneller (512 MB he, is anders als de 320/640, ook G92 chip)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik denk dat je dat waterblock niet passend krijgt voor een 8800GTS 512. Daar zit behoorlijk wat verschil in. Zoek maar eens wat plaatjes van een naked 8800GTS 512 op google, en van een naked 8800GTS 640/320

Audi S3

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat is wijsheid? Dat wat je zelf het fijnst vind natuurlijk.
Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Bang for buck gezien valt de 8800Ultra keihard door de mand, of je moet enkel interesse in performance hebben ongeacht de portemonnee, en hou je de HD3870X2 en 8800GTS512 over.
Beiden zijn dat prima kaarten, waarbij de X2 zelfs een dual GPU uitvoering is. De vraag is een beetje of je de X2 het extra geld waard vind ten opzichte van een 8800GTS512 en je zit als tweede met de leverbaarheid aangezien jij de kaart zo snel mogelijk wilt hebben.
Dit zijn zaken waar je prima zelf je weg kunt vinden en persoonlijk kunt behandelen.
Gebruik het eerder genoemd topics voor richtlijnen over het uitzoeken van je nieuwe kaartje.
Ook geldt voor het waterblock dat je dit met wat pluiswerk prima kunt vinden :)

Wat betreft je vraag over een tweedehands kaartje, daarmee kun je het best terecht in Vraag & Aanbod.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 17-02-2008 12:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.