Verwijderd

Ik heb Fitna eens net goed bekeken en de film heeft een grote boodschap en dat is niet zozeer de haat, maar van een mug een olifant maken zoals Foxnews dat doet.
Goede film. Ik ben het niet eens met alles wat hij zegt, maar er zitten wel punten van waarheid in.

Dan is privacy niet belangrijk meer als iemand een korf van een geweer tegen je kop ramt.

Als het daar echt zo wild eraan toe gaat is de film zelfs gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 10:02 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:44

alienfruit

the alien you never expected

Dell doet ook BKR controles als je een computer probeert te kopen zonder enige lening of verspreid betalen... Kan er met mijn hoofd niet bij waarom ze dat doen! Zelfs als is het een steekproef.

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:43:
Dell doet ook BKR controles als je een computer probeert te kopen zonder enige lening of verspreid betalen... Kan er met mijn hoofd niet bij waarom ze dat doen! Zelfs als is het een steekproef.
Ik noem dat : curiousity

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:43:
Dat is algemeen gebruikelijk in het bedrijfsleven. Een van mijn vorige werkgevers (lang geleden) gebruikte een factoringmaatschappij en vroeg standaard voor elke klant een krediet aan van 1 miljoen gulden. De factoringmaatschappij meldde dan braaf dat dat te veel was, maar dat de klant wel kredietwaardig was voor (bijvoorbeeld) 20.000 gulden.

Waarom ze dat doen? Veel simpeler dan je denkt. Het bedrijf wilde niets anders dan zekerheid dat de klant in staat was om zijn rekening te betalen. Verder interesseerde ze niets. Vervelend is wel dat de uitkomst van zo'n kredietwaardigheidsproef wordt opgeslagen in de debiteurenadministratie. Er gebeurt verder niets mee, maar toch. De belasting komt langs voor controle van de bedrijfsboekhouding en heeft dan meteen inzage in je koopgedrag. Natuurlijk weten ze alles al, maar wel handig, zo'n onafhankelijke verificatie.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:44

alienfruit

the alien you never expected

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:36:
Waarom ze dat doen? Veel simpeler dan je denkt. Het bedrijf wilde niets anders dan zekerheid dat de klant in staat was om zijn rekening te betalen. Verder interesseerde ze niets. Vervelend is wel dat de uitkomst van zo'n kredietwaardigheidsproef wordt opgeslagen in de debiteurenadministratie. Er gebeurt verder niets mee, maar toch. De belasting komt langs voor controle van de bedrijfsboekhouding en heeft dan meteen inzage in je koopgedrag. Natuurlijk weten ze alles al, maar wel handig, zo'n onafhankelijke verificatie.
Ja, ik snap wel dat het handig kan zijn bij de grotere deals in het bedrijfsleven. Alleen als particulier waarbij je maar een computer wilt kopen van 600 euro... Ik vind het maar vreemd want ik koop namelijk helemaal niks op kredit bij ze. Ik heb dan uiteindelijk ook niks bij ze gekocht ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De Duitsers hebben wel een leuke actie bedacht, misschien ook wat voor Nederland? Trouwens recenter gerelateerd topic op GoT: Database met biometrische gegevens voor justitie

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2008 11:57 ]

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Ik ben dagelijks bezig met het analyseren van gegevens en maak me ernstige zorgen.
Denk aan:

- elektronisch medisch dossier
- vastlegging mail en surfgedrag zonder aanleiding
- camera toezicht gecombineerd met automatische identificatie
- opbouwen van geografische footprint dmv mobiele telefoon en/of trajectcontrole etc
- vastlegging consumptief gedrag (pinbetalingen etcetera)
- datamining door 'je weet niet wie'

even wat zaken waar je over na kunt denken:
wat nu niet verboden is is dat misschien morgen wel.
wie controleert de overheid (College bescherming persoonsgegevens word financieel alleen maar geknepen)
Wie is de overheid van morgen?
Je verschaft een ultiem middel om dmv terreur een complete bevolking onder de duim te kunnen houden.
Wat mij betreft eerst een aanleiding, goedkeuring tot onderzoek door een onafhankelijke rechter dan pas onderzoek en vastlegging van gegevens.
De maatregelen herbergen grote risico's tegen minimale mogelijk voordelen.

Iedereen gaat een grote prijs betalen wat betreft vrijheid en mensen die het willen kunnen zich toch wel schuilhouden.

Ben persoonlijk bereid me ook voor 'de goede zaak' in te zetten, maar niet alleen.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Het probleem is, zoals vele malen aangehaald, dat John Doe zich er niet van bewust is. Erger, zelfs tweakers (techno-savvy people in het algemeen) interesseert het over het algemeen niets:

- wie verstuurt zijn brieven zonder envelop?
- wie verstuurt zijn emails zonder encryptie?

Ik weet het, scheve vergelijking etc. maar jullie snappen mijn punt.

De middelen die we hebben om privacy te behouden worden nauwelijks gebruikt. Conspiracy denkers kunnen beweren dat de overheid/corporations hier dan ook juist weer achter zitten maar dat vind ik te simpel.

Zolang het maar een kleine minderheid is die zich zorgen maakt is het vechten tegen de bierkaaien. Het kan, zie wij-vertrouwen-stem-computers-niet, maar het is hard en ondankbaar werk.

Vergelijk het met global warming, los van de ja/nee discussie etc, nu meer mensen zich ermee bezig houden is er opeens veel meer dat we eraan kunnen doen. Bedrijven zijn makkelijker benaderbaar, er worden besparingsdoelen geformuleerd, overheden houden zich ermee bezig, UN spreekt zich erover uit, nobelprijzen etc etc. Ik hoop dat er ooit iemand opstaat ala Gongrijp die hierover een Inconvenient (privacy) Truth maakt inclusief hetzelfde succes qua bereik wereldwijd.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 02:02 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En daar gaan we weer...
BBC News: Italian tax details posted on web

By Mark Duff, BBC News, Milan

[..] Without warning, the tax authority posted on its website every tax payer's declared earnings and tax paid. With just a couple of mouse clicks Italians were able to see just how much their favourite footballer, TV star or singer earned and paid in tax.

The idea was also an open invitation to nosey neighbours, making it just as simple to see how much the couple next door earned, or how much your local doctor or priest paid in tax. The site proved a massive hit. Within hours it was overwhelmed and impossible to reach. The finance ministry described the move as a bid to improve transparency. Critics condemned it as an outrageous breach of privacy.

The timing of the move, just days before the current administration hands over to Silvio Berlusconi, was intriguing too. The outgoing government came to power promising to tackle Italians' notoriously lax approach to paying tax - prompting some sceptics to see the move as just end of term sour grapes.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:02
En dan ons nederlanders weer horen roepen dat ze niks te verbergen hebben. Wordt ziek van al die privacy beperkingen }:|
Waneer zoiets hier gebeurd stuur ik m'n buurvrouw ff een brief dat ze haar mercedes helemaal niet kan betalen.

[ Voor 31% gewijzigd door Mutatie op 01-05-2008 02:36 ]

Verwijderd

Mutatie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 02:35:
En dan ons nederlanders weer horen roepen dat ze niks te verbergen hebben. Wordt ziek van al die privacy beperkingen }:|
Waneer zoiets hier gebeurd stuur ik m'n buurvrouw ff een brief dat ze haar mercedes helemaal niet kan betalen.
Zoiets ja :)

Goed doorzien :Y)

Ik heb echt wel wat te verbergen, haha, genoeg :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 18:28 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

eghie schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:13:

Hebben we nog steeds de illusie dat we privacy hebben?
Nee, al jaren niet meer. Men weet alles van iedereen en men heeft mazzel dat sommige dingen nog niet verboden of een verzekeringsrisico zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Ik signaleer ook bepaalde ontwikkelingen, niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten, die een gevaar zijn voor de privacy.
Sommige maatregelen zijn imho echt heel dubieus, of anders wel compleet nutteloos. Zoals vandaag in het AD een artikel staat over de camerabeveiliging in Engeland, waar miljarden aan uitgegeven zijn.
:)

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12 10:45

TNW

Ik was laatst aan het fietsen in "mijn stadsie" Utreg en het viel mij op dat er overal opeens haastig bolcamera's zijn opgehangen. Haastig in de zin van met touw aan een boom bevestigd (sluis Bemuurde Weerd) en camera's die via voorlopige straalverbindingen werken (te herkennen aan de platte sector richtantennes).

Het lijkt erop dat men strategisch camera's aan het plaatsen is zodat niemand meer ongezien de binnenstad kan binnenkomen. Daar zal men ongetwijfeld wel een "reden" voor hebben, namelijk extra "veiligheid" maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit onderzoeken gezien die bewijzen dat camera's de omgeving echt veiliger maken..

Neem bijvoorbeeld deze evaluatie van cameratoezicht in Rotterdam: http://www.intraval.nl/pdf/ecr_sam_b26.pdf

Men zegt dat mensen zich "veiliger voelen", dat criminaliteit is afgenomen, maar nergens worden harde cijfers genoemd. Hoeveel procent van de mensen voelden zich veiliger na het inzetten van cameratoezicht? Wat was de exacte gemeten reductie in criminaliteit?

Zo kun je overal camera's neerplempen en claimen dat het veiliger wordt op straat. Ondertussen wordt een grootschalige infrastructuur opgebouwd die zeer gevoelig is voor misbruik.
De overheid is namelijk altijd van goede wil... 8)7

Weblog | Straling!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

TNW schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:55:
Men zegt dat mensen zich "veiliger voelen", dat criminaliteit is afgenomen, maar nergens worden harde cijfers genoemd. Hoeveel procent van de mensen voelden zich veiliger na het inzetten van cameratoezicht? Wat was de exacte gemeten reductie in criminaliteit?
Hier een stukje over de UK. Lijkt dus inderdaad niet zo veel te helpen ;) Lullige is wel dat het veel geld kost wat men mijn inziens beter in andere zaken zou kunnen stoppen. Uiteraard mag de burger hier weer voor opdraaien.

http://www.security.nl/ar...aanpak_criminaliteit.html

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zandor schreef op maandag 31 maart 2008 @ 02:46:
Ik ben dagelijks bezig met het analyseren van gegevens en maak me ernstige zorgen.
Denk aan:

- elektronisch medisch dossier
[..]
Hoewel ik twijfel bij het directe nut van de rest van je rijtje, denk ik dat het EMD toch echt noodzakelijk begint te worden in de gezondheidszorg. Het is dé manier om uiteindelijk te zorgen dat de behandelaars een betrouwbaar profiel krijgen van de patiënt en om de zorg effectiever en efficiënter te maken.

Denk aan alle vorige gegevens van ziekenhuisopnames, labwaarden die meteen in de context van voorgaande metingen kunnen worden gezet en - wanneer mogelijk er een landelijk netwerk komt - eindelijk een effectieve manier om gegevens van voorgaande behandelingen in andere ziekenhuizen in te zien. Denk bijvoorbeeld aan een vrouw die in haar woonplaats Breda op controle gaat nadat ze tijdens haar vakantie in Zandvoort haar dijbeen brak en dus in Zandvoort X-foto's liet maken. Het komt voor dat de patiënt dan maar zorg moest dragen voor het overbrengen van de foto's (eventueel op een DVD'tje), wat niet in alle gevallen even gemakkelijk gaat natuurlijk. Een ander mooi voorbeeld is een trial in het UMCG waarbij patiënten een dag van tevoren zich een herinnering konden laten SMS'en hoe laat ze ook al weer op de poli verwacht werden.

Zonder af te doen aan de noodzaak tot goede beveiliging en controle op wie er inzagerecht heeft in het medisch dossier, natuurlijk. ;)

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Het is dé manier om uiteindelijk te zorgen dat de behandelaars een betrouwbaar profiel krijgen van de patiënt en om de zorg effectiever en efficiënter te maken.
Zolang de verzekeraars maar geen toegang tot te gedetailleerde gegevens krijgen vind ik het nog tot daar aan toe. Anders krijg je de mogelijkheid dat verzekeraars mensen gaan weigeren, zoals kankerpatiënten, risicogroepen voor HIV, rokers etc.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Pagina: 1 2 Laatste