Kan mijn voeding het niet trekken?

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 13:52
Ik weet niet precies of dit het juiste sub-fora is maargoed. :)

Ik heb het volgende systeem:

Intel c2d e6850@3,8ghz
2X Corsair PC6400 1GB
Asus P5N-E SLI
MSI 8800GT OC 700/2000
2X 500GB Samsung 16mb sata-2
Creative SB Xtreme Music

En nog een dvd spelertje. :)

Als alles op stock loopt dan is het systeem vrij stabiel, alleen al als ik de cpu overklok dan heb ik vaak spontane vastlopers in games (full load).

Geeft mijn Antec Earthwats 430w niet genoeg power voor deze specs?
Dat denk ik namelijk. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

Je vraag hoort in Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 thuis.
Daar staan ook wat linkjes naar websites, waar je kunt laten uitrekenen hoe sterk je voeding moet zijn.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Misschien is je processor gewoon te ver overgeklokt?
Van 3Ghz naar 3,8Ghz is geen kleine stap.

Als je je videokaart op stock speeds zet, zou je voeding het makkelijker moeten krijgen en weet je of je processor stabiel is. Is dit het geval, dan zet je je processor op stock en ga je je videokaart overklokken.
En natuurlijk alles in kleine stapjes en benchmarks/prime 95 draaien.

Je zou ook 1 HD en DVD speler kunnen loskoppelen en dan kijken of ie stabieler wordt.

Hou je ook de temperaturen een beetje in de gaten? Misschien is het wel een sauna in je pc.

[ Voor 79% gewijzigd door KneppaH op 16-02-2008 17:16 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

De voedingen van Antec zijn over het algemeen van uitstekende kwaliteit. Ik denk dat het wel moet lukken alhoewel je natuurlijk wel twee overklokte energieslurpers gebruikt.
Kijk anders eens hier:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Er is hier overigens ook een apart topic voor:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 13:52
KneppaH schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:13:
Misschien is je processor gewoon te ver overgeklokt?
Van 3Ghz naar 3,8Ghz is geen kleine stap.

Als je je videokaart op stock speeds zet, zou je voeding het makkelijker moeten krijgen en weet je of je processor stabiel is. Is dit het geval, dan zet je je processor op stock en ga je je videokaart overklokken.
En natuurlijk alles in kleine stapjes en benchmarks/prime 95 draaien.

Je zou ook 1 HD en DVD speler kunnen loskoppelen en dan kijken of ie stabieler wordt.

Hou je ook de temperaturen een beetje in de gaten? Misschien is het wel een sauna in je pc.
Oops, ja daar hoort mijn vraag thuis.. |:(

Maargoed, als ik enkel de cpu op 3,8GHz laat lopen is er niks aan de hand (full load = 55 graden stock cooler).

Ik draai dan zonder enige problemen een aantal keer 3d mark 2006, en laat orthos een tijd lopen. Zodra ik mijn MSI 8800 GT OC op 700/2000 zet gaat het niet zo best in 3d mark, en alle andere spellen (tomb raider legend, c&c generals, crysis).

Laat ik mijn cpu op stock lopen (3GHz), en klok ik de kaart over op 700/2000, dan loopt alles ook prima. Zonder vastlopers. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

temp00 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:14:
De voedingen van Antec zijn over het algemeen van uitstekende kwaliteit. Ik denk dat het wel moet lukken alhoewel je natuurlijk wel twee overklokte energieslurpers gebruikt.
Kijk anders eens hier:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Er is hier overigens ook een apart topic voor:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 19
Ligt er aan welke editie van de voeding je hebt. Smartpowers zijn slecht,.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Maargoed, als ik enkel de cpu op 3,8GHz laat lopen is er niks aan de hand (full load = 55 graden stock cooler).

Ik draai dan zonder enige problemen een aantal keer 3d mark 2006, en laat orthos een tijd lopen. Zodra ik mijn MSI 8800 GT OC op 700/2000 zet gaat het niet zo best in 3d mark, en alle andere spellen (tomb raider legend, c&c generals, crysis).

Laat ik mijn cpu op stock lopen (3GHz), en klok ik de kaart over op 700/2000, dan loopt alles ook prima. Zonder vastlopers. :)
Ja dat wilde ik weten. Enige wat je nu kan doen is zoveel mogelijk overige hardware loskoppelen en kijken of ie dan wat stabieler wordt.
Daarna kun je overwegen of die overklok de aanschaf van een nieuwe voeding waard is.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1