[@Home] Bittorrent

Pagina: 1
Acties:

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 00:35
@Home heeft sinds een paar weken de snelheid verhoogd. Mooi natuurlijk maar blijkbaar is er meer gebeurd dan alleen een verhoging. Mijn torrents lopen sinds de verhoging ronduit slecht. Bij een release van een nieuwe eps van een serie (2k seeders, 6k leechers) mag ik blij zijn met een 100kb+ download. Daarnaast is overig internetverkeer vrijwel onmogelijk geworden.

Ik gebruik een sweex LB000020 router met:
Boot Code Version: V1.05
Runtime Code Version: v0.62 (Mar 10 2003 11:04:39)
Surfboard 5100 modem met Intensief 12000
Bittorrent loopt via poort 6884 en is geforward naar mijn pc met xxx.xxx.xxx.251
Firewall op router staat uit.
Torrentclient heeft rechten binnen firewall (pc-cillin 2007) voor zowel inkomend als uitgaand.
Ook geprobeerd zonder firewall.
Uploadsnelheidslimiet van btclient is 30kb/sec.
Gebruikte OS is WinXp met alle updates en nieuwste servicepack.
Geteste clients:
Azureus 3.0.4.2
µTorrent 1.7.7
ABC 3.1

In het verleden was downloaden via bittorrent met meer dan 900kb/sec geen uitzondering.
Nu ben ik nog niet boven de 150k/sec gekomen wat dan ook inhoud dat tegelijkertijd een url openen of mail binnenhalen niet mogelijk is. :'(

Verwijderd

Volgens mij heeft Microsoft onlangs een nieuwe tcpip.sys uitgebracht. Die moest ik van de week ook weer even opnieuw patchen naar meer verbindingen anders ging het torrent + snelheid + surfen ook niet lekker. Maar goed, long shot.

Vanochtend nog Lost opgehaald van een publieke tracker met volle snelheid (500 kB, @home).

wat is je conn/min? http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp hier momenteel 811 met eMule aan.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ook met @home. Zodra een torrent hier upload met zo weinig als 2kb/s, is al het andere internetverkeer ontzettend traag. Ook verschillende programma's getest, allemaal hetzelde probleem...

Ik woon in Enschede... waar jij?

• Chiel
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:07:
Volgens mij heeft Microsoft onlangs een nieuwe tcpip.sys uitgebracht. Die moest ik van de week ook weer even opnieuw patchen naar meer verbindingen anders ging het torrent + snelheid + surfen ook niet lekker. Maar goed, long shot.

Vanochtend nog Lost opgehaald van een publieke tracker met volle snelheid (500 kB, @home).

wat is je conn/min? http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp hier momenteel 811 met eMule aan.
1404.0 Conn/min
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:11:
Ik heb hetzelfde probleem, ook met @home. Zodra een torrent hier upload met zo weinig als 2kb/s, is al het andere internetverkeer ontzettend traag. Ook verschillende programma's getest, allemaal hetzelde probleem...

Ik woon in Enschede... waar jij?
He ik ook , centrum richting Deppenbroek.

Verwijderd

Ik woon net binnen de singel van enschede. Ik heb trouwens 1070.0 connections/min. Ik denk ook richting deppenbroek.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 19:23 ]

• Chiel
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:22:
Ik woon net binnen de singel van enschede. Ik heb trouwens 1070.0 connections/min
lol dat is vlakbij dan, wel vreemd dat we beide met zelfde probleem zitten :D

-edit
ff nieuwe tcpip.sys patch gedaan. 50 connecties open. Torrent geprobeerd (29383seeders 10191leechers),ik haal nu maximaal 150k en mijn complete upload slipt dicht. De uploadtest op speedtest kom ik niet eens doorheen :z Ik krijg echt sterk het vermoeden dat @Home torrent verkeer probeert te ontmoedigen op deze manier.

[ Voor 37% gewijzigd door Chiel op 15-02-2008 19:42 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Heb de router opnieuw opgestart? Die kan zijn vastgelopen in te veel connecties maken.

Verwijderd

Puur persoonlijk, maar als je met een sweex router verbinding maakt, en torrent downloaden, en hierna @home beschuldigen van slechte internet verbinding. Kom je niet bepaald tweaker waardig over. Sweex staat namelijk niet bepaald bekend als een merk wat kwaliteitrouters maakt. Tot 2 maanden terug ruim 9 jaar bij @home geweest en nooit problemen met torrents gehad. Tot de dag dat ik opzei had ik de maximale download/upload, en nooit te klagen.

De routers die ik gebruikte waren wel allemaal uit het duurdere segement

Conclusie:
Sweex, Digiconnect etc = niet zeuren maar goede router met genoeg geheugen kopen :z

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10 14:20
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:27:
Puur persoonlijk, maar als je met een sweex router verbinding maakt, en torrent downloaden, en hierna @home beschuldigen van slechte internet verbinding. Kom je niet bepaald tweaker waardig over. Sweex staat namelijk niet bepaald bekend als een merk wat kwaliteitrouters maakt. Tot 2 maanden terug ruim 9 jaar bij @home geweest en nooit problemen met torrents gehad. Tot de dag dat ik opzei had ik de maximale download/upload, en nooit te klagen.

Conclusie:
Sweex, Digiconnect etc = niet zeuren maar goede router met genoeg geheugen kopen :z
Wat een onzin (ook al zeg je dat het puur persoonlijk is). In zijn post staat heel duidelijk:
In het verleden was downloaden via bittorrent met meer dan 900kb/sec geen uitzondering.
Nu ben ik nog niet boven de 150k/sec gekomen wat dan ook inhoud dat tegelijkertijd een url openen of mail binnenhalen niet mogelijk is.
Ook wil het feit dat jij nooit problemen hebt gehad met @home niet zeggen dat dat voor iedereen opgaat.

Verwijderd

Probeer eens wat encycripted torrents te downloaden...

• Chiel
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:27:

Conclusie:
:/
4nGeLuS schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:44:
[...]

Wat een onzin (ook al zeg je dat het puur persoonlijk is). In zijn post staat heel duidelijk:

[...]

Ook wil het feit dat jij nooit problemen hebt gehad met @home niet zeggen dat dat voor iedereen opgaat.
Juist
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:37:
Probeer eens wat encycripted torrents te downloaden...
Waarom ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op dit momentm 30 seconden na het inschakelen van een paar torrents (Slackware12, 3 CD ISO's)
Net over 11 Mbit en het klimt nogsteeds, op een @Home Intensief 12Mbps lijn.

*wacht even*

En nu 12, 13, 14, 13, 14, 12... etc... schommelt een beetje...

Edit:
Das trouwens met een WinXP Pro SP2 (+laatste updates) machine met uTorrent (+protocol encryption) via een Sempron 3000+ met Win2K3 (+ laatste updates) en KWF6.4 als routing software (conn.limit off).
Snelheid gemeten met DUMeter

Edit2:
Ondertussen stabiel op 12.4Mpbs met een fluctuatie naar 12.3.
Lijkt me dat @Home niks filtert/blockt/capt oid.
Als er nog wat meer mensen even willen testen en hun bevindingen plaatsen weten we zeker dat je het bij jezelf moet zoeken.

Edit3:
Nog even een collega gevraagd. @Home Intensief met een PC met Ubuntu er op.
Haalt ook netjes 12Mbps.

Ik denk dat je gewoon de verkeerde trackers gebruikt. Bepaalde trackers geven je nl geen info over peers wanneer je ratio onder een bepaalde waarde staat.
En anders moet ik het eens zijn met ssj_gohan: Sweex is prut. Probeer het eens met je PC direct aan internet of met een betere kwaliteit router er tussen.

[ Voor 73% gewijzigd door McKaamos op 29-02-2008 08:45 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:56
Welk modem gebruiken jullie, toevallig SB5100E?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier (Enschede, Hogeland, 7512GP) werken torrents normaal, geen problemen.
@home 12Mbit icm een Asus WL500g-Deluxe en een Arris modem. Geen dichtslibbende internetverbinding, ookal draait emule naast BitTorrent T-0.2.0 (BitTornado).

Nu net een torrent van Kubuntu opgestart. 6 peers, 37 seeds, 1100kBps en stijgend.
Edit: 8 peers, 41 seeds, 1400kBps en stijgend.
Hmm, 1430kBps lijkt de max. Blijft nu net boven 1400kBps hangen, internet werkt normaal.

Wel de patch van lvllord(.de) gebruikt ivm eMule.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 29-02-2008 16:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

soganta schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:24:
Beide een Motorola SurfBoard 5100E idd.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Chiel schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:24:
lol dat is vlakbij dan, wel vreemd dat we beide met zelfde probleem zitten :D

-edit
ff nieuwe tcpip.sys patch gedaan. 50 connecties open. Torrent geprobeerd (29383seeders 10191leechers),ik haal nu maximaal 150k en mijn complete upload slipt dicht. De uploadtest op speedtest kom ik niet eens doorheen :z Ik krijg echt sterk het vermoeden dat @Home torrent verkeer probeert te ontmoedigen op deze manier.
Je upload zit blijkbaar vol. Dan stort je download snelheid ontzettend in.
Dat is bij elke provider het geval.
Ik zou zeggen: kijk bij welke instellingen je je upload niet vol zet.
(niet alleen daadwerkelijke upload is upload, alle communicatie met andere gebruikers gaat via de upload).
Test de boel eens met andere software. etc.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
Ikzelf ben ook zeer tevreden over @home. Ik heb hier Internet Regelmatig (Download: 4000 kbit/s
Upload: 1000 kbit/s) en dit zijn de snelheden die ik krijg met een populaire private torrent:

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08095/afbeelding_1433.png

Het lijkt mij dan zeer waarschijnlijk dat het een probleem is van je router/verbinding of dat het gewoon niet mogelijk is om een hoge downloadsnelheid te krijgen. Een seed/leech ratio van 0,3 is nu ook niet echt geweldig.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

^^ good one Job!
Zet in je Torrent progsel de upload speed eens limited op een KB of 50.
Install desnoods NetLimiter om alle mogelijke vormen van verbruik uit te sluiten.

• Chiel
soganta schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:24
Wel SB5100 zal straks ff kijken of het de E is
Je upload zit blijkbaar vol. Dan stort je download snelheid ontzettend in.
Dat is bij elke provider het geval.
Ik zou zeggen: kijk bij welke instellingen je je upload niet vol zet.
(niet alleen daadwerkelijke upload is upload, alle communicatie met andere gebruikers gaat via de upload).
Test de boel eens met andere software. etc.
Heb de upload gecapped op 30k. En volgens netlimiter pakt ie ook niet veel meer dan die 30k. Heb al 8/9 clients geprobeerd.
^^ good one Job!
Zet in je Torrent progsel de upload speed eens limited op een KB of 50.
Install desnoods NetLimiter om alle mogelijke vormen van verbruik uit te sluiten.
Al gedaan ;)

Wat ik trouwens wel steeds zie is dat het lijkt alsof hij gewoon niet meer verbindingen opbouwt met seeds en peers. En ja sweex is best rotzooi ;) maar in het verleden ging het altijd prima dus daarom is de router niet mijn eerste verdachte :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/multiplexx/tor1.JPG

Ok waarschijnlijk dan toch de pech gehad van een hele serie slechte trackers achter elkaar :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/multiplexx/tor2.JPG
>:) :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Chiel op 01-03-2008 08:48 ]

Verwijderd

Torrents geven vrijwel altijd problemen icm Sweex, Digiconnect etc.. routers.

Beetje goede router is de Linksys WRT54GC. Kost ongeveer €25. Zie http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=WRT54GC

• Chiel
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 08:44:
Torrents geven vrijwel altijd problemen icm Sweex, Digiconnect etc.. routers.

Beetje goede router is de Linksys WRT54GC. Kost ongeveer €25. Zie http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=WRT54GC
Ja klopt, poort forwarden op een sweex is een ramp. Bedankt voor de tip :)

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:56
Dit ligt (vrijwel zeker) aan het modem, kijk hier: \[@home] te lage upload snelheid met bittorrent

• RASmit
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
DIT IS DE OPLOSSING!

Ik had eerst ook een trage verbinding met en tijdens het downloaden met Bitlord en uTorrent.
Na een tip van de systeembeheerder op kantoor heb ik 'Port Forwarding' ingesteld met behulp
van de deze website:
www.portforward.com

Kies je router uit de lijst en daarna het programma dat je ingesteld wil hebben en SURFEN!
Torrent download zijn nu zeker 10x sneller en daarnaast kan ik normaal internetten!

suc6!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oftewel je was gewoon vergeten een port te forwarden en omdat je niet zelf wist hoe dat te doen heb je een nuttige site erbij gepakt...

Niets mis mee, maar niet echt on-topic - jouw probleem was zeer algemeen en heeft niets met de specifieke verbinding van @Home (nu Ziggo) te maken. Ik vermoed overigens dat ze gewoon teveel connections instellen en dat de kabelmodem ervan over de zeik gaat oid :z

Oslik blyat! Oslik!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dion_b schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:04:
Oftewel je was gewoon vergeten een port te forwarden en omdat je niet zelf wist hoe dat te doen heb je een nuttige site erbij gepakt...

Niets mis mee, maar niet echt on-topic - jouw probleem was zeer algemeen en heeft niets met de specifieke verbinding van @Home (nu Ziggo) te maken. Ik vermoed overigens dat ze gewoon teveel connections instellen en dat de kabelmodem ervan over de zeik gaat oid :z
SB5100's gaan niet zomaar over hun nek hoor ;) daarnaast doet dat ding met de Ziggo/@home config niks anders dan ethernet omzetten naar coax, alle andere functies staan uit. (ooit eens op een blauwe maandag eens in de config zitten frutten tijdens en na een storing)

Verder is portforwarding een leuke optie, maar garandeerd geen hogere snelheid. Het helpt je wel aan Dynamic Host Tracking zodat je meer peers kan vinden, ookal zijn ze niet aangemeld bij een tracker.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dion_b schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:04:

Dus niet. ;)
Althans, in mijn geval dan :P

Ik heb eens een keer moeite gedaan om de router, danwel de modem, over z'n nek te laten gaan door te veel connecties te laten aanmaken mbv torrents, emule's, ares en limewire...

Niet gelukt :o

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-11-2008 22:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1