Toon posts:

[@home] te lage upload snelheid met bittorrent

Pagina: 1
Acties:
  • 1.905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van een erg lage upload snelheid in bittorrent. Als ik op een andere manier upload gaat het wel snel genoeg. In bittorrent is de upload snelheid erg afwisselend en zit ik gemiddeld bijna altijd onder de 15 kb/s.

Volgens @home hoor ik tussen de 75 en 190 kb/s te zitten. En als ik op een andere manier upload bijvoorbeeld naar www.speedtest.nl dan haal ik dit ook.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd om achter het probleem te komen: verschillende bittorrentclients, meerdere computers met verschillende besturingsystemen en de router en firewall verwijderd. Het ligt dus ook niet aan netwerkpoorten die gesloten zijn. Daarom denk ik dat het aan @home ligt en niet aan mij.

Ik heb de helpdesk gebeld en die kunnen niks doen, omdat speedtest.nl wel snel genoeg werkt. |:(

Hier enkele screenshots: http://img84.imageshack.us/img84/7825/11503039zp2.png
http://img254.imageshack.us/img254/8250/68195231mv8.png

Wat moet ik doen om weer goed "linux distributies" te kunnen verspreiden? Ligt het misschien toch aan mij?

btw. @home helpdesk zei dat er over een maand een snelheidsverhoging komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 12:29 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Welk abo heb je dan?
Beetje port forwarding kan geen kwaad om de upload op te krikken.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

idd, controleer de instellingen op je Router eens. Azareus heeft een forwarding van poorten nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei heb ik dit probleem ook als ik de router verwijder tussen het modem en de computer, dus aan de poorten kan het niet liggen.

Ik heb het volgende abonnement:
@home \ Internet Intensief 8000 \ * Download: 8000 kbit/s * Upload: 1500 kbit/s

Bedankt voor de snelle replies _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 16:27 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Probeer het eens in een ander programma. Kan je in elkgeval uitsluiten of het wel of niet aan bittorent ligt.

Verwijderd

en de heb je ook al gekeken naar de torrent file hoeveel seeders/leechers die heeft ??

Kijk als er niemand iets weggeeft dan gaat het ook langzaam.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem ook als ik meerdere torrents aan het seeden ben. Dit kan dus bijna niet aan de torrent liggen.

Ik ga nu eens emule proberen, kijken of mijn upload daar ook zo slecht is. Maar via een browser naar speedtest.nl werkt het wel goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:43:
Ik heb dit probleem ook als ik meerdere torrents aan het seeden ben. Dit kan dus bijna niet aan de torrent liggen.

Ik ga nu eens emule proberen, kijken of mijn upload daar ook zo slecht is. Maar via een browser naar speedtest.nl werkt het wel goed.
Pak gewoon een torrent waar veel zenders zijn, en dan ook direct ff uploaden en dan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem al een paar maanden met alle torrents die ik probeer, dus ik kan me neit voorstellen dat opeens alle torrents slecht zijn geworden.

Met amule kan ik trouwens wel constant met 100 kb/s uploaden. Dus het probleem moet toch echt bij bittorrent liggen.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 17:36 ]

• Murcielago
Welk programma gebruik je? Probeer uTorrent eens.
Hoeveel connecties zet je aan in je programma?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb utorrent, azureus en tranmission gebruikt. Ik heb het aantal connecties verlaagt naar 50, omdat ik ook dacht dat het misschien hier aan lag. Maar ook omdat het zonder router zo langzaam gaat denk ik niet dat het hieraan ligt.

• Murcielago
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:33:
Ik heb utorrent, azureus en tranmission gebruikt. Ik heb het aantal connecties verlaagt naar 50, omdat ik ook dacht dat het misschien hier aan lag. Maar ook omdat het zonder router zo langzaam gaat denk ik niet dat het hieraan ligt.
En dat probleem heb je ook rechtstreeks op het modem? Welke gebruik je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dit probleem dus ook rechtstreeks op het modem. Het is een Motorola SB5100E.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:56
Toevallig heb ik dit probleem ook gehad, het lag bij mij aan de SB5100E. Deze heb ik na veel gebel om kunnen ruilen voor een Arris, hiermee geen problemen. Laat eens een ping naar de gateway van @Home lopen en start dan de Torrent, krijg je dan time-outs?

Verwijderd

Topicstarter
soganta schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:22:
Toevallig heb ik dit probleem ook gehad, het lag bij mij aan de SB5100E. Deze heb ik na veel gebel om kunnen ruilen voor een Arris, hiermee geen problemen. Laat eens een ping naar de gateway van @Home lopen en start dan de Torrent, krijg je dan time-outs?
Ik krijg inderdaad veel time-out als ik tegelijk bittorrent gebruik en ping naar @home.

Als dit inderdaad aan het modem ligt, moet @home mij dan een nieuw modem geven alleen omdat een programma als bittorrent niet werkt?

Bedankt voor de reactie Soganta :)

• soganta
Het probleem zit hem niet in de torrents an sich, er gaat iets mis bij tegelijkertijd uploaden en downloaden. Als je de tijd hebt zou je deze test eens moeten doen:
  • Start een ping naar de gateway van @Home
  • Upload een groot bestand via FTP naar je webspace van @Home
  • Terwijl de upload loopt probeer je websites te openen en kijk je tegelijkertijd wat er met je ping gebeurt; zie je dan time-outs en laden websites traag?

Verwijderd

Topicstarter
soganta schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:50:
Het probleem zit hem niet in de torrents an sich, er gaat iets mis bij tegelijkertijd uploaden en downloaden. Als je de tijd hebt zou je deze test eens moeten doen:
  • Start een ping naar de gateway van @Home
  • Upload een groot bestand via FTP naar je webspace van @Home
  • Terwijl de upload loopt probeer je websites te openen en kijk je tegelijkertijd wat er met je ping gebeurt; zie je dan time-outs en laden websites traag?
Ik heb de bovenstaande test uitgevoerd.
  • Eerst start ik een ping naar @home, hier is niks mis mee: geen time-outs en ik zit altijd onder 20 ms.
  • Op het moment dat ik een ftp upload start naar mijn @home webspace heb ik alleen nog maar ping time-outs maar de upload snelheid is wel goed. Deze uploadsnelheid is rond 190 kb/s.
  • Het openen van websites is nu niet meer mogelijk. De upload zakt ongeveer 20 kb/s en ik blijf bijna alleen maar ping time-outs krijgen.
Soganta, ik zou graag willen weten hoe jij dit hebt opgelost met @home.
BVD

• soganta
Je hebt inderdaad hetzelfde probleem als ik had met de SB5100E. De enige oplossing is het modem om laten ruilen, dit gaat helaas niet zo 1, 2, 3 bij @Home. Je moet de helpdesk ervan overtuigen dat je modem 'kapot' is, sowieso zeggen dat je router ertussen uit is en dat je een brandschone computer hebt. Desnoods zeg je dat het modem gewoon uitvalt als je gaat uploaden, in details treden werkt averechts in dit geval want dan denken ze alleen maar dat het aan jou hard/software ligt. Zo heb ik iets van 10 referentienummers verzameld en ben ik 5x terug gebeld door de technische dienst om het probleem uit te leggen, niet doen dus. Als je ze echt niet zo ver krijgt kan je altijd telefonie van @Home aanvragen/proberen, dan krijg je een nieuw modem met telefonie mogelijkheid, dit kan je dan later evt. weer opzeggen en je houdt dan het nieuwe modem. Veel succes ermee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik toch maar eens over op @home telefonie, omdat ik dan een nieuw modem krijg. Het is tenslotte gratis bij mijn internet abonnement. Ik hoop dat dit mijn internet verbinding wat stabieler maakt.

Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn nieuwe modem. Mijn bittorrent problemen zijn opgelost, ook is mijn snelheidsverhoging inmiddels doorgevoerd. Ik kan nu ongeveer met 2 Mb/s downloaden :) .

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Ik heb ook een SB5100E en heb dit probleem nog nooit meegemaakt!

Ik kom wel vaker het volgende tegen:

Mensen zijn via bittorent aan het downloaden/uploaden en vervolgens kunnen zij zeer langzaam webbrowsen (pagina's laden sloom of zelfs niet). Dit komt meestal door de 10 open verbindingen "beperking" (beveiliging) in Windows XP. Zogauw dit verhoogd word zijn de problemen meestal opgelost.

Verwijderd

Klinkt helemaal hetzelfde als ik heb. Het vreemde is, dat zodra ik met 1kb/s upload via torrents, zowel de hele up en downstream dicht trek. Heel vreemd. Ook dit getest zonder router etc, rechtstreeks op modem. Ook met meerdere torrent programma's. Heb/had jij dit probleem ook?

Ik zal dan maar es kijken of ik een ander modem bij @home kan roggelen :P

Verwijderd

Nou, wat mooi dat hier een topic over loopt, nu heb ik deze vraag:

Ik heb dus ook een @home abbo, hetzelfde probleem met torrents, 1 computer kan nog wel torrents aanzetten maar wanneer een tweede computer torrents gebruikt is het hommeles(ook met een motorola SB5100E).
Nou heb ik bij m'n ouders een kabelmodem kunnen meenemen, zij hadden eerst upc en zijn nu overgestapt op ADSL van Kpn dus hadden ze deze modem over.
Dit is een Arris TM502B modem. Weet iemand of deze dingen 'gebrand' zijn(zoals bijv. met mobiele telefoons) waardoor ik deze niet op mijn @Home kabelabbonement kan gebruiken?

Heb deze modem namelijk vanavond geprobeert aan te sluiten, dan gaan zoals het hoort eerst het power lampje branden en begint de downstream te knipperen, na een tijdje gaat ook de downstream led branden en begint de upstream led te knipperen, even later gaat het upstream lampje ook branden en begint de internet led te knipperen.
Volgens het boekje moet dan ook de internet led gaan branden waarna je de ethernet kabel aan moet kunnen sluiten zodat je online kunt.
Laat dit bij mij nou niet het geval zijn, bij mij begint ie dan weer overnieuw, dus met power led die gaat branden en downstream die begint te knipperen enzovoort.

Is hier een oplossing voor? of doe ik gewoon iets fout, ik heb natuurlijk geen handleiding van @home erbij, maar 1 van UPC.
Pagina: 1