Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:28:
[...]

Ik heb dat allemaal nu exact zo ingevuld en hij werkt nog steeds niet :(
mischien ben je vergeten IMAP aan te zetten in je gmail settings?
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 22:14
Zo, na een tijdje de G900 gebruikt te hebben komen nu de grote problemen. Ik heb last van stof onder het scherm, linksboven, maar dat is nog niet het ergste. De problemen begonnen toen ik push mail aan had gezet (Gmail), de batterij hield het nog geen dag uit, en de ''Messages"applicatie liep om de haverklap vast. Pushmail uitgezet, en maar verder gegaan. De batterijtijd verbeterde wel enigzins, maar het werkt nog steeds niet vlekkeloos. 8)7

Doordat ik ook een Mac-gebruiker ben, las ik in deze draad dat er een nieuwe plugin was voor iSync. Maar daarvoor moest ik de firmware updaten van de telefoon. Alles goed en wel, de laptop van mijn ouders erbij gepakt, firmware update uitgevoerd, en zowaar, de telefoon synchroniseerde met mijn Macbook.

Hierna alle verloren instellingen weer teruggezet, en toen kwam het meest ernstige probleem: de batterij wil niet verder opladen dan ongeveer 20%. De oplader piept sindsdien ook.
En net toen ik dacht alles gehad te hebben... :P Ik had de telefoon opnieuw opgestart, en nu komt het opstarten niet verder meer dan vragen naar de pincode, die ik vervolgens invul. En dan valt het apparaat uit, terwijl hij aan de oplader ligt.
Misschien toch eens terugsturen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Heb je de laatste firmware versie er al op staan? Ik had er ook veel problemen mee voor de update (zie mijn klachten in dit topic) en na de update geen enkel probleem meer met mijn g900 de batterij gaat nu 4/5 dagen mee

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:03:
[...]

mischien ben je vergeten IMAP aan te zetten in je gmail settings?
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77695
Ah, thanks, dat was het idd, dom van me.
Anyways, heb er nog niet zoveel aan totdat ook hotmail hiermee komt -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:05:
[...]

Ah, thanks, dat was het idd, dom van me.
Anyways, heb er nog niet zoveel aan totdat ook hotmail hiermee komt -_-
gewoon hotmail doorlinken naar gmail.. als je dan een email van je hotmail account krijgt (via gmail) dan ken je gewoon (onder je eigen hotmail adres) antwoorden via gmail.

Scheelt ook een hoop spam email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:15:
[...]

gewoon hotmail doorlinken naar gmail.. als je dan een email van je hotmail account krijgt (via gmail) dan ken je gewoon (onder je eigen hotmail adres) antwoorden via gmail.

Scheelt ook een hoop spam email
Mja, emails die je vanaf hotmail doorlinkt worden automatisch gedelete op je hotmail en dat heb ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Naast mn eerder gepostte opmerking over niet kunnen opdaten (ligt aan flash drivers installer? hoe doe ik dit?) het volgende:

- ook ik heb een stofje achter het scherm. Balen, maar nog geen ramp. Is bijna niet zichtbaar bij gebruik van de mobiel.
- Ik woon in belgie (en heb NL t-mobile abo) maar ik kan niet bellen naar mijn vriendin in Brazilie (ze is braziliaans). Hoe kan dit? Ligt dit aan de provider?
- Ik kan in het menu van de G900 nergens het t-mobile menu vinden, waar zit dit?
- Als ik gebeld wordt door mijn ouders uit Nl krijg ik een +32 (gevolgd door hun NL-se nummer zonder +31) ervoor. Het lijtk dan dus dat ik gebeld wordt door een belgisch nummer terwijl het mijn ouders zijn. Iemand een idee hoe dit kan?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:08:
[...]

Mja, emails die je vanaf hotmail doorlinkt worden automatisch gedelete op je hotmail en dat heb ik liever niet.
Volgens mij kan je dat uitzetten.. heb zelf geen active hotmail dus weet het niet zeker, maar weet wel van andere email accounts die ik doorlink naar gmail dat je zelf beslist of je de originele email wilt behouden of niet.

Mischien helpt dit wel: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=173241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
Mgc schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:44:
[...]

Je kan ook op het knopje bovenaan drukken.
Dan krijg je de keus of je flightmode wilt of de telefoon wilt uitschakelen
Alleen kom net terug van vakantie en in het vliegtuig zeiden ze doodleuk telefoons uit incl telefoons in flightmode :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Woudtwe schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:39:
[...]

Alleen kom net terug van vakantie en in het vliegtuig zeiden ze doodleuk telefoons uit incl telefoons in flightmode :(
Das echt onzin, flightmode is ervoor gemaakt zodat het 0 dingen uitzend... Ze lieten zeker wel de kindjes met hun PSPs spelen? :)

edit: en over dat stof, ik vraag me af of dat van buiten komt of dat het stof is die tijdens de fabricage erin is gekomen en zich herlokaliseerd als je het toestel gebruikt omdat het scherm statisch geladen wordt.
Ik heb alweer behoorlijk wat stof op dezelfde plek als bij mn vorige G900 (minder dan een cm rechts van de linkerbovenhoek) wat niet erg storend is, maar wel als het nog meer wordt. Het is heel duidelijk zichtbaar in zonlicht. Daar komt nog bij dat ik gister echt weer zo'n stofvlok had net als bij mn vorige G900. Deze keer kreeg ik hem echter weg door mn G900 onderste boven gehouden en er een paar keer tegen aan te slaan, zoals iemand op het Esato forum vertelde.

[ Voor 47% gewijzigd door Mag op 06-08-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dingetjes

bij het internetten vraagt hij steeds om certificaten. als ik ja altijd doe, krijg ik hem de volgende keer weer. soms kan ik ook alleen maar kiezen uit alleen deze sessie. kan ik dit uitschakelen want het is gewoon irritant.

dan heb ik met de nieuwe firmware ook coreplayer 1.30 er weer op gezet, als ik nu fotos open via bestandbeheer opent hij ze standaard in coreplayer. deze geeft dan aan dat hij ze niet kan openen. ik heb liever dat hij ze gewoon opent met de standaardviewer van SE

trouwens, voor de mensen die zich afvroegen hoe je een rood lampje krijgt, dat is als de batterij bijna leeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik denk dat ik mijn G900 toch ga verkopen en (uiteindelijk) voor de Nokia E66 ga.

Mis toch te veel dingen die ik op mijn oude e51 wel kon doen: fring/skype/voip, tomtom (die ik heb liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:47:
Ik denk dat ik mijn G900 toch ga verkopen en (uiteindelijk) voor de Nokia E66 ga.

Mis toch te veel dingen die ik op mijn oude e51 wel kon doen: fring/skype/voip, tomtom (die ik heb liggen).
Fring voor de g900:
http://forums.se-nse.net/...=364697&st=0&#entry364697

En over Tomtom kenne andere wel iets meer over zeggen (heb zelf geen tomtom), maar het is in iedergeval te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021

Is fring/skype/voip niet het zelfde :P (soort software) wat het probleem is is dat de software makers deze software niet ondersteund fing idd wel, tomtom is er ook voor deze foon (vraag me alleen niet hoe)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu net merk na de update van de firmware, het icoontje is weg van de stille modus. Al eens aan en uitgezet maar brengt niet op.
En zoals hiervoor ook al gemeld was, is het geluid niet aan te passen terwijl je aan het bellen bent.
Mijn batterij blijft maar voor 1 dag goed en dan herladen (vrij irritant als je dus gewoon bent dat je batterij een week blijft werken)
Begin dus ook te twijfelen om die te verkopen (wil niet wachten op herstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Laatst online: 09-09 22:14
Mavvie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:12:
[...]

Heb je de laatste firmware versie er al op staan? Ik had er ook veel problemen mee voor de update (zie mijn klachten in dit topic) en na de update geen enkel probleem meer met mijn g900 de batterij gaat nu 4/5 dagen mee
Ik heb de laatste firmware versie er al op staan, en daarna begonnen de problemen. Het toestel wil nu helemaal niet verder opstarten dan het dialoogje waarin ik de PIN-code moet intoetsen, daarna valt hij uit. Ik heb al geprobeerd de firmware te upgraden, maar dat wil ook niet meer :/
Iemand nog suggesties om deze G900 leven in te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:28:
[...]

Ik heb dat allemaal nu exact zo ingevuld en hij werkt nog steeds niet :(

Enne, ik merk alweer dat ik nu na een paar dagen alweer iets van de hoek links boven, op dezelfde plaats, stof onder het scherm heb.. |:(
Via deze link: http://www.sonyericsson.c...tupemail/g900?cc=be&lc=nl kan je de instellingen naar je toestel laten sturen en worden automatisch geïnstalleerd.
Ook voor wap en mms-instellingen.

Heb het toestel nu 1 week, ben al gewend aan SE, maar heb toch nog enkele vraagjes:
- Is het mogelijk om je scherm uit te zetten tijdens het opladen van de batterij?
- Kan je een andere screensaver (bewegende) dan die blokjes gebruiken? Zou het fijn vinden om die achtergrond van het music player- of foto-menu eens te zien.
- Wanneer ik terugkeer via de backtoets uit mijn menu naar het homescherm, moet ik altijd langst het scherm van reeds gevoerde gesprekken. Is dit normaal of kan je dit uitzetten/instellen.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Mgc schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:41:
[...]en over dat stof, ik vraag me af of dat van buiten komt of dat het stof is die tijdens de fabricage erin is gekomen en zich herlokaliseerd als je het toestel gebruikt omdat het scherm statisch geladen wordt.
Ik heb alweer behoorlijk wat stof op dezelfde plek als bij mn vorige G900 (minder dan een cm rechts van de linkerbovenhoek) wat niet erg storend is, maar wel als het nog meer wordt. Het is heel duidelijk zichtbaar in zonlicht. Daar komt nog bij dat ik gister echt weer zo'n stofvlok had net als bij mn vorige G900. Deze keer kreeg ik hem echter weg door mn G900 onderste boven gehouden en er een paar keer tegen aan te slaan, zoals iemand op het Esato forum vertelde.
Ik kan nog steeds niet echt met zekerheid zeggen dat het steeds meer stof wordt of niet, feit is wel dat het zich verder verspreid. Het komt duidelijk van linksbovenin en zit nu al tot rechtsbovenin en in het midden... Misschien stuur ik deze ook wel weer terug...

edit: Zijn er ook mensen die geen last hebben van stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

ik heb echt totaal geen last van stof.. en heb em al iets van 6/7 weken, en ik doe er alles mee.
Het ziet er gewoon naar uit dat degene die er last van hebben gewoon een slechte kwaliteit build hebben

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

quartex schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:40:
ik heb echt totaal geen last van stof.. en heb em al iets van 6/7 weken, en ik doe er alles mee.
Het ziet er gewoon naar uit dat degene die er last van hebben gewoon een slechte kwaliteit build hebben
Je weet echt zeker, dat als je hem in het licht houdt enzo, je geen last van stof hebt? Zonlicht werkt het best, dan kan je er eigenlijk niet overheen kijken, maar een goede felle witte lamp kan ook.
Ik zit namelijk echt te twijfelen of ik mn G900 weer opnieuw moet terugsturen. Als het overgrote deel van de mensen geen last van stof heeft dan heb ik misschien erg pech gehad precies 2 mislukte producten te hebben gekregen. Als dat zo is zou het het wel waard zijn om het toestel terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

jep 100% zeker.. geen stof te bekennen.

Ben erg tevreden met de phone.. zelfs de camera is meer dan goed voor een phonecam.
Enigste minpuntje voor mij is die klote PC Suite van SE (ene keer herkent die me telefoon wel, de andere keer weer niet).. maar hopen dat de beta van MyPhoneExplorer snel word omgezet in een alpha release =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen problemen (gehad) met het backuppen via de PC Suite?

Als ik PC Suite installeer en daarna een backup wil maken van mijn G900 blijft hij eeuwig laden op "een moment geduld".
Heb hem al is een uur laten staan maar het lijkt me niet dat het zo lang moet duren.

Heb ook al meerdere USB poorten gebruikt.
Herinstallatie van PC Suite helpt niet. (ik kies voor telefoonmodus).

edit:

Op een andere pc gaat het wel goed.... hij zegt ook soms met aansluiten van de usb kabel dat het apparaat niet goed werkt.
Synchronisatie en bestandsoverdracht gaat wel goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu

Nou ik heb enkele uurtjes aan mn g900 besteed en heb:

fring
tomtom
gmail!

Dus ik ben tevreden met de mogelijkheden!!!

Batterij blijft ok, dus ik denk dat ik hem dan toch maar hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:37:
Hebben er meer mensen problemen (gehad) met het backuppen via de PC Suite?

Als ik PC Suite installeer en daarna een backup wil maken van mijn G900 blijft hij eeuwig laden op "een moment geduld".
Heb hem al is een uur laten staan maar het lijkt me niet dat het zo lang moet duren.
je kan ook een backup van je contacts maken die op je memory card word gezet..
dit kan ook voor sms berichten ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quartex schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:07:
[...]

je kan ook een backup van je contacts maken die op je memory card word gezet..
dit kan ook voor sms berichten ed
Contacts/SMS wel, maar als ik een firmware upgrade doe heb ik liever een complete backup zodat ik alle instellingen etc kan terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of deze al eens genoemd is maar voor diegenen die Skype zoeken:
Iskoot

werkt goed en geen gedoe met certificaten enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:15:
Weet niet of deze al eens genoemd is maar voor diegenen die Skype zoeken:
Iskoot

werkt goed en geen gedoe met certificaten enzo ;)
je kan ook deze tutorial ddoorlopen en dan heb je fring...

http://forums.se-nse.net/...=364697&st=0&#entry364697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Voor de mensen die nog problemen hebben met Youtube via Wifi.
Je WLAN router moet ondersteuning hebben voor RTSP (Real Time Streaming Protocol). Wanneer die dat niet heeft dan werkt youtube niet via Wifi.

Je kan dit omzeilen door je G900 Wifi van een vast IP adres te voorzien en die in je router opgeven als DMZ host.
Zo werkt Youtube bij mij ook via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens vinden waar ik kan zien hoeveel contacten er in het telefoonboek staan en hoeveel contacten er op de SIM staan.

Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Ik heb al een week of 6 de G900 en ben tot nu toe een tevrede gebruiker. Heb ook geen last van stof onder het scherm tot op heden.

Enige minpunten vind ik dat ik Youtube niet werkend krijg via Opera (standaard) met mijn Hi abonnement en dat ik geen TomTom draaiend krijg.

Iemand een oplossing voor het Youtube probleem? Hij zegt telkens "Playing stream failed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
dedominee schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:13:
Ik heb al een week of 6 de G900 en ben tot nu toe een tevrede gebruiker. Heb ook geen last van stof onder het scherm tot op heden.

Enige minpunten vind ik dat ik Youtube niet werkend krijg via Opera (standaard) met mijn Hi abonnement en dat ik geen TomTom draaiend krijg.

Iemand een oplossing voor het Youtube probleem? Hij zegt telkens "Playing stream failed".
wat lukt je niet bij TomTOm?
Ik heb het sidns een week werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:55:
Ik kan nergens vinden waar ik kan zien hoeveel contacten er in het telefoonboek staan en hoeveel contacten er op de SIM staan.

Wie wel?
Ik heb hem geprobeerd te vinden op mijn W950 maar kan hem niet meer vinden. Weet wel nog dat hij onder het [More] knopje zat op niet de meest logische plek, maar weet dus nie tmeer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:55:

Wie wel?
Contacten/Meer/Map Weergeven/SIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Weet je toevallig of Fring ook werkt met SIP en T-Mobile PIT? Zou nl. mooi zijn... Scheelt weer abonnementskosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quartex schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:06:
[...]

Contacten/Meer/Map Weergeven/SIM
Zover was ik zelf ook al maar daar staat nog steeds niet hoeveel contacten je op je SIM en/of tel.boek hebt staan.
Of zie ik iets over het hoofd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Paultje3181 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:23:
[...]

Weet je toevallig of Fring ook werkt met SIP en T-Mobile PIT? Zou nl. mooi zijn... Scheelt weer abonnementskosten...
Bij fring kan je ook een SIP-client instellen!

T-mobile PIT heb ik ook, maar ik woon in belgie dus niet kunnen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mij wat aan het inlezen wat betreft gsm's, maar heb een 'algemeen' vraagje over symbian. Omdat ik geïnteresseerd ben in de G700 kan het misschien hier?

Zoals ik het zie heb je ofwel een eigen OS ontwikkeld door de fabrikant (gewone SE phones bvb), Symbian of Windows mobile. Die laatste hoef ik helemaal niet, maar aangezien ik twijfel tussen G700 en K850i...

• Symbian is een 3rd party gsm OS ontwikkelaar waarbij bvb SE een licentie kan nemen. Echter zie je bij de phones nooit enkel Symbian staan, maar meestal Symbian UIQ (SE) of Symbian S60 (nokia). Met Symbian alleen kan je dus geen telefoon gebruiken? Er moet altijd nog een laagje 'user interface' overheen gezet worden? Kan je UIQ en S60 vergelijken met wat gnome en KDE is voor linux? Of gaat het nog verder dan dat?

• Goed, stel je hebt een Symbian phone met Symbian OS 9.1, kan je dan upgraden naar 9.5? Of zit de telefoon voor altijd vast aan de Symbian waarmee het geleverd is. Vind ik op zich geen punt, maar ik vroeg het mij af. Ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen.

Met de G700 slaagt SE erin z'n klassieke traditionele menu over te zetten naar een symbian OS. Ze tweaken met andere woorden die UIQ op die manier dat de herkenbare SE interface ook op symbian kan gebruikt worden? (menu telt wel maar 3x3 ipv 3x4 items, maar het is vergelijkbaar) Vind ik wel netjes en geeft een telefoon wel identiteit.

• Aangezien zowel nokia als deze SE symbian is, kan je dan ook software voor nokia telefoons op een G700/G900 gebruiken?

• Het belangrijkste voor een telefoon is dat het OS stabiel is, nooit hoeft gereset/reboot te worden, en dat de interactie vlot en snel is. Is deze G700/900 qua 'snappyness' gelijkwaardig met bvb het OS wat een K850i gebruikt? Of betekent meer complexiteit automatisch dat je in een windows mobile achtig scenario vervalt (andere uiterste, maar dus een voorbeeld van wat ik absoluut NIET op een telefoon verwacht)

Laatste vraagje over deze specifieke telefoons: in reviews lees ik dat je het touchscreen met de duim kan bedienen. (anno 2008 verwacht ik ook niets minder) Dus de grootte van die icoontjes is daar op aangepast. Gaat dat een beetje aardig? Want bij elke product foto van de G900 zie ik een touch pen afgebeeld. Heb je die echt nodig, of kan je met de duim ook redelijk door de menu's lopen?

Ja, ik heb een paar jaar gsm ontwikkeling gemist ;) Als student is/was een simpele gsm meer dan voldoende en in België zijn er geen subsidie abonnementen, dus iedereen zingt het hier véél langer uit met een normale gsm. In tegenstelling tot Nederland waar niemand rondloopt met iets wat ouder is dan een jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:32:
• Het belangrijkste voor een telefoon is dat het OS stabiel is, nooit hoeft gereset/reboot te worden, en dat de interactie vlot en snel is. Is deze G700/900 qua 'snappyness' gelijkwaardig met bvb het OS wat een K850i gebruikt? Of betekent meer complexiteit automatisch dat je in een windows mobile achtig scenario vervalt (andere uiterste, maar dus een voorbeeld van wat ik absoluut NIET op een telefoon verwacht)
Heb de g900 nu al anderhalve maand, en moest hem maar 1 keer rebooten (batterij eruit) maar dat was puur door me eigen fout..
Heb zelf nooit een k850i gebruikt, maar dit is een smarrtphone, dus verwacht enige vertraging.. (heb daar zelf totaal geen last van omdat ik Contacts, Camera, SMS en nog een paar applications continue in de background heb aanstaan)
Laatste vraagje over deze specifieke telefoons: in reviews lees ik dat je het touchscreen met de duim kan bedienen. (anno 2008 verwacht ik ook niets minder) Dus de grootte van die icoontjes is daar op aangepast. Gaat dat een beetje aardig? Want bij elke product foto van de G900 zie ik een touch pen afgebeeld. Heb je die echt nodig, of kan je met de duim ook redelijk door de menu's lopen?
Laat ik het zo zeggen, het gebeurt vaak dat ik een andere telefoon in me handen krijg en dat ik continue, uit reflex probeer op het scherm te drukken.. maw het het is zo makkelijk en simpel dat het je gewoon verbaasd staat dat het niet standaard op elke telefoon te vinden is.

Ik gebruik de styles best wel regelmatig maar dat komt vooral omdat ik de onboard keyboard sneller vind gaan dan het standaard 2=A etc bij berichten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 10:00
Ik ben mij wat aan het inlezen wat betreft gsm's, maar heb een 'algemeen' vraagje over symbian. Omdat ik geïnteresseerd ben in de G700 kan het misschien hier?

Zoals ik het zie heb je ofwel een eigen OS ontwikkeld door de fabrikant (gewone SE phones bvb), Symbian of Windows mobile. Die laatste hoef ik helemaal niet, maar aangezien ik twijfel tussen G700 en K850i...

Ik had hiervoor een K850i en heb nu de G900 ongeveer 2 maanden. Snelheid moest ik in het begin een beetje aan wennen, bijvoorbeeld nieuwe sms openen etc. duurt iets langer, dan bij K850i/W850 etc. maar nu stoor ik me er niet meer aan. Hij is niet zo traag dat het irritant is, maar gewoon iets trager. Mediaplayer daarentegen is veel soepeler dan K850i, interface is hetzelfde op de touchbediening na, maar tijdens het luisteren naar muziek kun je nu zonder haperen andere muziek opzoeken etc. Ook vind ik het heel handig dat je door het touchscreen heel eenvoudig naar een specifiek stuk in een liveset kunt springen. Batterij gaat ook 2 dagen minder lang mee ofzo maar dat maakt me ook niet zoveel uit.

Stylus gebruik ik bijna nooit, alleen bij internetten en dat doe ik amper. Bijna alle touchfuncties gaan wel met je vingers en verder gebruik ik de vierpunttoets ook nog veel.

Ik heb ook nog een vraagje, is het zinvol om up te daten naar de nieuwe firmware? Aangezien ik veel reacties lees van mensen die erna problemen hebben gekregen... Zelf heb ik totaal geen problemen (behalve dan dat de flits niet goed is getimed bij fotos maken) dus ik vraag me af of het nut heeft...

Oja ik heb ook nog helemaal geen last van stof onder mn scherm (na 2 maanden dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet was ik in een gsm-shop, waar ik wat uitleg heb gevraagd over enkele SE phones, waaronder de symbian G serie.

Nu wist die verkoper me te vertellen dat hij niet begrijpt waarom die G900 verkocht wordt. Gisteren heeft iemand in de shop een twintigtal minuutjes met de telefoon gewerkt, waarna hij 'em toch heeft meegenomen, wat de verkoper dus niet kon begrijpen. Verschillende 'softwarefouten' op slecht een korte testsessie...

Wie weet wat er van aan is, maar over het algemeen weten die verkopers wel waarover ze het hebben, omdat ze dagelijks in een winkel werken die slechts gsm's verkoopt. (van een mediamarkt knul had ik niet eens info gevraagd, dat weet ik ook wel)

Heb de G900 niet vastgehad, maar hij leek wel breed trouwens. Het sonyericcson OS zelf (K/W serie) is altijd erg vlot en foutloos geweest, dus ik denk dat ik het daar maar bij hou en mij beperk tot een K of W serie. Dan mis ik het touchscreen, maar over 2 jaar heeft elke gsm een touchscreen en haal je voor 200 euro een G900-achtige telefoon in huis. Intussen doe ik het wel met een 'conventionele gsm'. Dan maar minder beschikbare software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:30:
Daarnet was ik in een gsm-shop, waar ik wat uitleg heb gevraagd over enkele SE phones, waaronder de symbian G serie.

Nu wist die verkoper me te vertellen dat hij niet begrijpt waarom die G900 verkocht wordt. Gisteren heeft iemand in de shop een twintigtal minuutjes met de telefoon gewerkt, waarna hij 'em toch heeft meegenomen, wat de verkoper dus niet kon begrijpen. Verschillende 'softwarefouten' op slecht een korte testsessie...

Wie weet wat er van aan is, maar over het algemeen weten die verkopers wel waarover ze het hebben, omdat ze dagelijks in een winkel werken die slechts gsm's verkoopt. (van een mediamarkt knul had ik niet eens info gevraagd, dat weet ik ook wel)

Heb de G900 niet vastgehad, maar hij leek wel breed trouwens. Het sonyericcson OS zelf (K/W serie) is altijd erg vlot en foutloos geweest, dus ik denk dat ik het daar maar bij hou en mij beperk tot een K of W serie. Dan mis ik het touchscreen, maar over 2 jaar heeft elke gsm een touchscreen en haal je voor 200 euro een G900-achtige telefoon in huis. Intussen doe ik het wel met een 'conventionele gsm'. Dan maar minder beschikbare software...
vreemd verhaal van je dat die verkoper zo zijn persoonlijke mening laat merken. wbt die software fouten, ik heb er geen last van. Sowieso is er zeker een markt voor de g900. Tuurlijk is een diamond touch of ifoon veel hipper. De G900 is vrij traditioneel en conservatief, maar toch met de nieuwste snufjes in een symbian touchscreen gsm.

Ik vind m fijn, al kan hij toch niet op tegen de e51. UIQ is ook stabiel, foutloos vast niet, al heb ik nog geen vastlopers gehad. Ik vind het zelf prettig om in mijn mobiel: skype, gmail, email en tomtom te hebben (zaken die ik dagelijks gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Over 2 jaar zijn de telefoons ook weer veel verder dan alleen dit touchscreen. Zo kun je altijd blijven wachten op iets nieuws. Ik vind het prima werken allemaal, het is een kwestie van wennen, maar ik zou absoluut niet meer terug willen. Zoals eerder al gezegd werd, als ik nu een andere telefoon in handen heb, dan zit ik maar op dat scherm te drukken. Als je het eenmaal gebruikt hebt, dan wil je niet anders.

De vraag over de firmware: ik zou het updaten. Bij mij ging het vlekkeloos. Maak eerst even een backup van je telefoongeheugen (gewoon via de backup manager in de PC Suite) (geheugenkaart gebeurt niets mee). Daarna updaten en gewoon goed de instructies volgen, dan is er niets moeilijks aan. Hier ging het prima, net als bij mijn eerdere telefoon en volgens een ander die de telefoon niet had geupdate was mijne echt veel sneller. Ik maak echter ook gebruik van Tweakpeaks, wellicht dat dat ook zo zijn invloed heeft. Na de update zet je heel simpel weer je backup terug en vrijwel alles is hetzelfde als eerst (misschien je thema opnieuw installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:49:
[...]

Ik vind m fijn, al kan hij toch niet op tegen de e51. UIQ is ook stabiel, foutloos vast niet, al heb ik nog geen vastlopers gehad. Ik vind het zelf prettig om in mijn mobiel: skype, gmail, email en tomtom te hebben (zaken die ik dagelijks gebruik)
Mja, ik ga heen en weer tussen de keuze voor een 'normale' gsm, of een gsm met 'meer features'. Dus een eigen proprietary OS, of een 'smartphone' OS als symbian. (windows mobile komt er niet in, android is nog niet uit en dat zullen vast ook dure telefoons worden)

Ik ben groot voorstander van een iPhone, maar daar heb ik niet het geld voor (laat staan dat ik dagelijks met 500 euro hardware in m'n broekzak wil lopen)

Ik ben er nog niet uit of ik skype en email veel zou gebruiken. Skype alvast minder, denk ik. (je kan net zo goed bellen, ook al is dat duurder). Gmail moet via de gmail web portal ook nog wel mogelijk zijn op een 'normale' gsm. Wat ik misschien wel zou willen hebben is een IM app. En die zijn er alleen voor symbian dacht ik.

Anyway, m'n phone-profiel is nog niet helemaal afgebakend ;) (je wil niet weten wat ik nu heb :X )

Ivm m'n bovenstaande vragen, klopt het nu dat je nokia-symbian apps ook op SE-symbian phones kan installeren? Vermits het beide symbian is? Of is UIQ versus S60 meer dan alleen maar een grafische shell op een kale kernel?

@Ajax, ik wil en zal geen twee jaar wachten, ik koop ergens in de volgende maanden wel een nieuwe gsm. Zoals ik al zei weet ik alleen nog niet of ik 'meer' wil, of met een standaard GSM OS kan voldoen aan m'n behoeften. Ik ben nooit het type geweest om echt 'voorop' te gaan lopen qua technologie. (ook al is een G900 geen cutting edge natuurlijk, maar mainstream is het ook niet). Dus als ik me nu gewoon een normale gsm aanschaf, kan ik over twee jaar vast wel een willekeurige touchscreen gsm kopen, gezien G900 features zoals touchscreen tegen dan wel vrij mainstream zullen zijn. Dat bedoel ik eerder te zeggen. Wachten is sowieso onzin in hardware wereld, dat weet ik ook wel. Maar twee jaar niet de beschikking hebben over een touchscreen doet me ook niet zo veel eigenlijk, daar ben ik nogal nuchter in. En uiteraard probeer ik niet extravagant te zijn qua uitgaven. Een gsm hoeft voor mij geen honderden euro's te kosten ;)

Maar ik denk dat ik genoeg weet, ik ga me concentreren op K of W serie SE's of eventueel een alternatief uit de nokia stal. (candybar formaat uiteraard)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:30:

Nu dus niet, want daar kraamt die echt wat onzin uit. Snapt niet waarom de G900 verkocht wordt? Die telefoon heeft ongeveer de beste prijs/kwaliteit verhouding van smartphones op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Die verkoper had de G900 gewoon niet op voorraad en probeert Alvi wat anders aan te smeren... Waardeloos, maar het gebeurt 9 van de 10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

vergeet niet dat verkopers ook een eigen agenda hebben, ze moeten bepaalde phones beter verkopen dan anderen.
Het is niet echt dat je verkopers op hun woord moet vertrouwen.

En ik ben eigenlijk wel blij dat je de g900 niet zo veel tegenkomt.
"My own little secret". En als je ziet hoe vaak mensen op je afkomen om te vragen wat voor een phone dat is.. touchscreen en het ziet eruit als een normale telefoon.
Een wolf in schaaps kleren, als het ware =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

quartex schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:14:
vergeet niet dat verkopers ook een eigen agenda hebben, ze moeten bepaalde phones beter verkopen dan anderen.
Het is niet echt dat je verkopers op hun woord moet vertrouwen.

En ik ben eigenlijk wel blij dat je de g900 niet zo veel tegenkomt.
"My own little secret". En als je ziet hoe vaak mensen op je afkomen om te vragen wat voor een phone dat is.. touchscreen en het ziet eruit als een normale telefoon.
Een wolf in schaaps kleren, als het ware =]
Idd. Veel mensen hebben het mij ook al gevraagd. Zijn al een stuk of 6 die hem nu ook hebben besteld door mij O-)

• BlisterAMG
Een vraagje van mij dan: als ik op mijn memorystick kijk dan zie ik dat mijn telefoon een mapje 'Private' heeft aangemaakt. Hoe zie ik deze op mijn telefoon? Want als ik daar wat in plaats, dan is dat niet terug te vinden op de telefoon. Kan wel handig zijn om privefotos daarin te kunnen plaatsen bijvoorbeeld......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
*weg*

Daar hebben we http://tweakers.net aanbod voor

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 18-08-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De G900 is voor mij de eerste SE phone, had hiervoor een aantal Nokia's, daar zweerde ik bij.
Toch eens een SE geprobeerd, om te zien hoe dat bevalt.

G900 is een erg goeie phone, maar om nu te zeggen dat ik direct genezen ben van Nokia?
Ik nog niet iig.
Vind de tochscreen niet goed werken, soms wel 3x drukken voordat hij reageert.
En het geluid tijdens het bellen is veel en veel te zacht.
In een iets lawaaierige omgeving versta ik de helft niet, het kan gewoon niet hard genoeg.

Zing het hier wel een jaartje mee uit, daarna denk ik toch weer een N-serie.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb nu al een klein jaar de P990i, maar deze begint toch wat groot aan te voelen, dus ben ik op zoek naar iets anders

ik zie dat de g900 symbian en touchscreen heeft, maar geen wifi(is er een alternatief dat dit wel heeft?)

dus kan ik dan mijn tomtom die ik voor de P990i heb gekocht ook op de G900 gebruiken, en zitten er nog andere verschillen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

jakob schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:07:
ik zie dat de g900 symbian en touchscreen heeft, maar geen wifi(is er een alternatief dat dit wel heeft?)
uhm.. de g900 heeft gewoon wifi hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 12-09 14:26
des te beter dan, want ik zie dat nergens staan op de site van SE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, na heel het topic doorgelezen te hebben zie ik dat de telefoon best wel aardig is in gebruik en dat deze af en toe wat traag kan zijn.

Nu ben ik benieuwd of er nog echte duidelijke nadelen aan deze telefoon gevonden zijn, want ik ben van plan om deze binnekort misschien aan te schaffen. Of is wellicht de traagheid het enige nadeel?

Is het verder mogelijk om een 8gb geheugenkaartje erin te stoppen? Al mijn oude telefoons ondersteunden maximaal 2 of 4gb.

mvg,
Mauwz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

traagheid?
Zet gewoon Berichten, Contacts, Camera (of wat je dan maar ook vaak gebruikt) standaard aan in je background en er is totaal geen traagheid =]
En installeer TweakPeaks voor extra scroll speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Oxellaar schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:09:
De G900 is voor mij de eerste SE phone, had hiervoor een aantal Nokia's, daar zweerde ik bij.
Toch eens een SE geprobeerd, om te zien hoe dat bevalt.

G900 is een erg goeie phone, maar om nu te zeggen dat ik direct genezen ben van Nokia?
Ik nog niet iig.
Vind de tochscreen niet goed werken, soms wel 3x drukken voordat hij reageert.
En het geluid tijdens het bellen is veel en veel te zacht.
In een iets lawaaierige omgeving versta ik de helft niet, het kan gewoon niet hard genoeg.

Zing het hier wel een jaartje mee uit, daarna denk ik toch weer een N-serie.
Touchscreen werkt hier perfect, ik hoef echt nooit meer dan 1x te drukken en de handschriftherkenning werkt ook super goed. Geluid kan hier ook zo hard dat het letterlijk pijn doet aan mijn oren dus hij staat ook niet op zn hardst. Ik snap dat als jij zegt dat je in een lawaaierige omgeving sta, optreden? café?, je sommige dingen niet hoort, dat is met alle telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
@ mauwz_IA : Ik heb er een 8gb kaart in zitten. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik heb een hele stomme vraag.. maar na de update van de firmware kan ik ECHT niet meer vinden hoe ik mn telefoonboek contacten kan sorteren op voornaam

nu staat alles op achternaam en dat is irritant, maar ik kan het niet meer gevonden krijgen :(

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

gewoon, telefoonboek openen 'more' 'settings' en dan 'sort'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele vreemde vraag maar werkt internetten hier een beetje fijn op?
Ik had een HTC S730 (windows mobile 6) maar daar klapte IE er regelmatig uit als ik bijvoorbeeld een forum wou bezoeken of een wat moeilijkere pagina (zoals de site van Apple). Ook ging het scrollen in fora zo ontzettend traag na een paar bladzijden dat het eigenlijk niet meer te doen was om de onderkant van een topic te bereiken.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Indien het allemaal goed werkt lijkt me dit wel wat aangezien het wachten op de iPhone simlockvrij nog wel eeuwen kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Voor de mensen die het stof al zat zijn (en het onder garantie opsturen naar SE) .
Ik heb die G900 zelf open gemaakt en stof vrij gemaakt, als je wilt weten hoe check dan me blog posting met plaatjes. Ik hoop dat ik zo mensen kan helpen die ook op internet nog geen 'open' guide konden vinden.
klik hier om de post te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag eens willen weten of er mensen zijn die tomtom 6 draaiend hebben op de g900 en zoja hoe want bij mij herkent hij het niet en kan hij de gps ontvanger niet koppelen.bij tracker ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ja heb ik en werkt prima. Heb tomot navigator 6 voor UIQ

wel speciale versie van tomtom moet je hebben die voor UIQ geschikt is.

mbt koppelen gps, dan doe je toch iets fout want dat is gewoon een bluetooth apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

CT schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:43:
gewoon, telefoonboek openen 'more' 'settings' en dan 'sort'
zoals ik al zei ja, stomme vraag :s

had het pop-up menuutje niet naar beneden gescrolled.. stomme skin ziet er te verwarrend uit :p

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

• Oxellaar
  • Niet online
Mgc schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:33:
[...]

Touchscreen werkt hier perfect, ik hoef echt nooit meer dan 1x te drukken en de handschriftherkenning werkt ook super goed. Geluid kan hier ook zo hard dat het letterlijk pijn doet aan mijn oren dus hij staat ook niet op zn hardst. Ik snap dat als jij zegt dat je in een lawaaierige omgeving sta, optreden? café?, je sommige dingen niet hoort, dat is met alle telefoons.
Kan ik helaas niet bevestigen van dat scherm, zeker die handschriftherkenning niet.

En het geluid staat bij mij op zn aller hardst en is echt veel te zacht.
Bedoel met een iets lawaaierige omgeving gewoon buiten met wind of een auto ofzo.
Ik kan gewoon niemand verstaan als er een beetje omgeving geluid is.

Met mijn vorige telefoon kon ik best in een cafe een gesprek voeren.
CT schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:11:
Voor de mensen die het stof al zat zijn (en het onder garantie opsturen naar SE) .
Ik heb die G900 zelf open gemaakt en stof vrij gemaakt, als je wilt weten hoe check dan me blog posting met plaatjes. Ik hoop dat ik zo mensen kan helpen die ook op internet nog geen 'open' guide konden vinden.
klik hier om de post te lezen.
Heb je ook kunnen achterhalen waardoor het stof naar binnen komt?
Anders moet je elke maand je phone slopen. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Oxellaar op 21-08-2008 07:14 ]

• quartex

quartex

thanks.. heb er zelf geen problemen mee, maar just in case is het gebookmarked

Verwijderd

Oxellaar schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:08:
[...]

Kan ik helaas niet bevestigen van dat scherm, zeker die handschriftherkenning niet.

Bedoel met een iets lawaaierige omgeving gewoon buiten met wind of een auto ofzo.

Met mijn vorige telefoon kon ik best in een cafe een gesprek voeren.
Bij mij werkt handschriftherkenning prima! En bij mij staat m'n geluid niet op 't allerhardst, dan word ik doof, gesprek voeren in café lukt prima hoor!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:36:
[...]

Bij mij werkt handschriftherkenning prima! En bij mij staat m'n geluid niet op 't allerhardst, dan word ik doof, gesprek voeren in café lukt prima hoor!
Wellicht dat er dan wat mis is met het toestel van Oxellaar. Als er een service punt bij je in de buurt zit Oxellaar dan zou ik daar eens even langsgaan.

Verwijderd

Hey,

Ik heb sinds een tijdje ook de G900, en het is werkelijk een supertoestel. Over de snelheid en zo was ik niet helemaal tevreden, maar met tweak peaks er nu op is dit supersnel :).

Toch heb ik nog wat vraagjes: is het mogelijk om het hoofdscherm aan te passen? die klok neemt toch veel plaats in naar mijn gedacht, kan dat niet kleiner gezet worden? (of uit gezet worden :p ). En kan ook de provider verborgen worden?

alvast bedankt voor de hulp :)

grtz!

Verwijderd

Ik heb nog wat vraagjes. Ik heb interesse in de G900 aangezien dit mij voor de prijs een heel aantrekkelijke telefoon lijkt.

1. Ik heb al vanaf de Ericsson T65 (Sony)Ericsson telefoons gehad en dat bevalt eigenlijk bijzonder goed. Nu zijn dat altijd de normale telefoons geweest (ik gebruik nu nog een K800) en niet de symbian types. Is de gebruikersinterface voor de simpele dingen ongeveer vergelijkbaar? Of is het net zo ingewikkeld en omslachtig als Windows Mobile 6?

2. Werkt het internet een beetje, en kan ik bijvoorbeeld ook een forum lezen zoals tweakers?

3. Kan ik deze telefoon simpel met mijn iMac synchroniseren via iSync (al mijn vorige modellen deden dat prima, maar wellicht dat het nu anders zit ivm symbian) Inmiddels gevonden. :)

Alvast hartelijk dank voor het beantwoorden.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Prachtig toestel, heb hem sinds gister en al even aan het prutsen geweest, nieuwe firmware erop voelt dat hij iets sneller door menu's gaat. positief dus ! (heb hiervoor een k800i gehad)

nu op zoek gaan naar handige tooltjes

[ Voor 9% gewijzigd door rudyman85 op 21-08-2008 16:38 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:53

Zym0tiC

^_^

Ik heb nogal last van een trage synchronisatie met outlook op het werk. Of beter gezegt voordat hij echt begint met syncen zijn we zo 5 minuten verder. het gaat om ongeveer 15 nieuwe emails, een nieuw agenda item en een task. Zou toch niet zo zwaar moeten zijn, toch?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:47:
Misschien een hele vreemde vraag maar werkt internetten hier een beetje fijn op?
Ik had een HTC S730 (windows mobile 6) maar daar klapte IE er regelmatig uit als ik bijvoorbeeld een forum wou bezoeken of een wat moeilijkere pagina (zoals de site van Apple). Ook ging het scrollen in fora zo ontzettend traag na een paar bladzijden dat het eigenlijk niet meer te doen was om de onderkant van een topic te bereiken.
Ik gebruik Opera Mini en dat werkt super relax. Voor normale sites en fora.
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:09:
Toch heb ik nog wat vraagjes: is het mogelijk om het hoofdscherm aan te passen? die klok neemt toch veel plaats in naar mijn gedacht, kan dat niet kleiner gezet worden? (of uit gezet worden :p ). En kan ook de provider verborgen worden?

alvast bedankt voor de hulp :)

grtz!
Je kan de zakelijke layout kiezen, dan is die iig wat kleiner enzo
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/5606/g900su1.jpg
[...]

Over die handschriftherkenning: dan is er wsl wat mis met je toestel. Het werkt namelijk op een normale G900 perfect
Over dat geluid hetzelfde, zoals ik al zei, als ik het op zn hardst zet doet het letterlijk pijn aan mn oren en kan iedereen om me heen meeluisteren naar mijn gesprek, het is bijna alsof die op luidspreker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb je ook kunnen achterhalen waardoor het stof naar binnen komt?
Anders moet je elke maand je phone slopen. :X
Nee, het stof zit echt overal.
De manier waarop die hele casing "dicht" zit zorgt er gewoon voor dat er lucht tussen het touchscreen(frontje) en het lcd zit. Want tussen het plastic van het frontje en de touchscreen komt geen stof dat zit wel goed gesealed.
Maar het meeste komt wel door die opening voor de stylus, als je dat misschien wat dicht "plakt" dat er veel minder snel stof in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Edit: opgelost

[ Voor 87% gewijzigd door rudyman85 op 22-08-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruiken jullie eigenlijk om video's af te spelen? De standaard player vind ik zelf niet erg prettig werken en is bovendien traag. Tevens vraag ik me af naar wat voor bestand jullie filmpjes converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een DivX player geïnstalleerd staan, werkt uitstekend naar mijn wensen :)

Ik weet wel niet meer juist waar ik het gehaald heb... (of mag ik het hier delen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

ik heb Coreplayer & DivX player erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een G900 besteld. Een bruine (rood was mij wat te opvallend). Bij 2call.nl Leek mij wel een betrouwbare winkel en daar was die voordelig. Als het goed is sturen ze hem morgen op en zal ik hem dus dinsdag hebben. Dan nu nog even alle bruikbare tips van dit topic doorspitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heel erg domme vraag, ik had graag (om gigantische telefoonrekening te vermijden) enkel willen internetten via wifi. Is het mogelijk alle andere verbindingsmogelijkheden uit te zetten (3G,...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 22:05
Ja, dit staat ook al eerder in dit topic aangegeven:

Instellingen > Connectiviteit > Mobiele Netwerken > Meer > GSM-/3G-netwerken > Alleen GSM

Daar schakel je 3G mee uit.

Ik heb sinds gister de G700, de accu was al voor 50% opgeladen. Nu ben ik de accu volledig aan het opladen, maar hij is nu al 5 uur bezig en nog niet veel verder dan 88%. Is het normaal dat dit in het begin zo lang duurt, want ik dacht gelezen te hebben dat dit 2,5 uur zou moeten duren...

Verder moet ik zeggen dat deze telefoon me best wel bevalt. Toen ik hem voor het eerst aanzette was hij wel ENORM traag. Daar stoorde ik me erg aan, maar ik heb meteen maar een update uitgevoerd. Nu is de telefoon lekker vlot. Het enige wat mij nog wat te langzaam gaat is het inlezen van SMS-jes. Om de een of andere reden is daar een seconde of 2 voor nodig... Dat vind ik dan wel weer jammer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Wat ik me ook afvroeg: Ik heb standby nu in Zakelijk staan, maar ik zou graag de klok wat groter en duidelijker op het scherm willen hebben. Is daar een mogelijkheid voor? Op mijn oude Samsung stond de klok lekker groot op het scherm en aangezien ik de telefoon vaak gebruik om te kijken hoe laat het is, zou ik het fijn vinden als de klok wat groter op het scherm staat.

Ik zag eerder in dit topic ook staan dat de telefoon 8GB kaartjes ondersteund. Geldt dit alleen voor de G900 of ook voor de G700? Want op de SE website staat dat de G700 alleen tot 4GB ondersteund...

[ Voor 24% gewijzigd door w0ndersp00n op 24-08-2008 21:05 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

w0ndersp00n schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:29:
Wat ik me ook afvroeg: Ik heb standby nu in Zakelijk staan, maar ik zou graag de klok wat groter en duidelijker op het scherm willen hebben. Is daar een mogelijkheid voor? Op mijn oude Samsung stond de klok lekker groot op het scherm en aangezien ik de telefoon vaak gebruik om te kijken hoe laat het is, zou ik het fijn vinden als de klok wat groter op het scherm staat.
Op http://cellphonesoft.com/ vind je twee apps die je kan instaleren.. namelijk TweakPeaks (voor het sneller maken van je phone) en Big Ben voor een grotere klok..
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:33:
Misschien heel erg domme vraag, ik had graag (om gigantische telefoonrekening te vermijden) enkel willen internetten via wifi. Is het mogelijk alle andere verbindingsmogelijkheden uit te zetten (3G,...) ?
Je kan een profiel aanmaken waarmee je alleen kan internetten als er wifi beschikbaar is.
Er staat ergens een post in deze thread die het je precies uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

oh en @w0ndersp00n:
Op de site van SE staan wel meer dingen die niet echt kloppen, dus hecht er niet veel waarden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alms
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik heb na het updaten een probleem met mijn G900: het touchscreen werkt soms (vaak eigenlijk) niet goed. Ik heb al een paar keer gehad dat ik werd gebeld en hierdoor niet kon opnemen.
Als ik ergens op het scherm druk (bijvoorbeeld 1 van de softbuttons onderaan) dan doet hij of niets of hij opent taakbeheer. (Het maakt niet uit waar ik druk, hij laat altijd zien alsof ik taakbeheer in heb gedrukt, hij opent hem alleen niet altijd). Iemand enig idee hoe dit kan komen of hetzelfde probleem?

Het gebeurt steeds vaker. Meestal pruts ik wat met de toetsenvergrendeling en gewone knoppen en dan doet hij het na een tijdje weer even. Ik heb al geprobreed om het scherm te kalibreren, maar dat werkt niet.
Verder heb ik ook het idee dat hij niet lekker reageert als de camera aangaat. Hij is al een keer vastgelopen en reageert traag/anders wanneer hij (per ongeluk) aan gaat.

Iemand een idee?

Edit: btw iemand wel eens klachten over verstaanbaarheid wanneer je met G900 belt? (niet bij gebruik oortjes)

[ Voor 5% gewijzigd door alms op 25-08-2008 12:04 . Reden: iets vergeten te vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik vind het redelijk jammer dat ik voor een klok aparte software moet installeren, waar ik overigens ook voor zou moeten betalen... Wat raar dat zoiets standaard niet zit ingebouwd. Nou ja, het is eenmaal niet zo. Hetzelfde geld voor TweakPeaks. Maar kan ik er met TweakPeaks ook voor zorgen dat SMS-jes sneller worden geopend? Want dat is het enige wat mijn telefoon te langzaam doet. De rest is, zelfs met animaties ingeschakeld, behoorlijk vlot.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

w0ndersp00n schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:34:
Ik vind het redelijk jammer dat ik voor een klok aparte software moet installeren, waar ik overigens ook voor zou moeten betalen...
Wie zegt dat je ervoor moet betalen?
Er mag op dit forum niet over warez gepraat worden dus je moet zelf maar ff andere forums langsgaan waar je het ken downloaden..
Maar kan ik er met TweakPeaks ook voor zorgen dat SMS-jes sneller worden geopend? Want dat is het enige wat mijn telefoon te langzaam doet. De rest is, zelfs met animaties ingeschakeld, behoorlijk vlot.
Zet berichten altijd aan in je background, dan gaat het wel iets sneller.
(je heb genoeg ram om meerdere applicaties fulltime in je background te laten lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een top telefoon, heb hem nu 2 maanden, Helemaal niks geen problemen mee gehad.
De G900 heeft zelfs een half uur in zee doorgebracht, toen ik het eenmaal door had dattie in mijn zwembroek zat en haalde hem eruit, deed hij het nog gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag/probleem over het synchroniseren van mijn contacten uit de G900 met Outlook 2003.

Tijdens mijn vakantie heb ik in het vliegtuig (je moet wat te doen hebben) alle nummers van mijn contactpersonen gereorganiseerd. Nu heb ik per contact in mijn G900 de meerdere nummers (mobiel, thuis, zakelijk, etc) gegroepeerd. Een random voorbeeldje:

Klaas Vaak

+31612345678
+31501234567
+31698765432(w)

Zoals je kunt zien, is het laatste nummer een zakelijke. Toen ik echter deze geupdate contacten synchroniseerde met mijn Outlook 2003 (waarbij Outlook de G900 contacten overnam), stuitte ik op een probleem. Outlook toont alleen de eerste 2 nummers zien en niet het derde zakelijke nummer. Nu heb ik in Outlook alle telefoonvelden (kolommen) aangezet, maar het zakelijke nummer is verdwenen.

Iemand enig idee hoe dit kan cq hoe dit te veranderen? Het is namelijk wel belangrijk voor mij om een volledige backup van mijn contacten in Outlook te hebben en niet sommige nummers te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een smsje ontvang waarin een smiley is verwerkt, dan zie ik alleen de tekens van de smiley.
Is dit op een één of andere manier aan te passen zodat ook de smiley zichtbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:46:
Echt een top telefoon, heb hem nu 2 maanden, Helemaal niks geen problemen mee gehad.
De G900 heeft zelfs een half uur in zee doorgebracht, toen ik het eenmaal door had dattie in mijn zwembroek zat en haalde hem eruit, deed hij het nog gewoon _/-\o_
Geniet er dan nog maar even van, is zo afgelopen. Zoutwater is funest voor elektronica.
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:50:
Als ik een smsje ontvang waarin een smiley is verwerkt, dan zie ik alleen de tekens van de smiley.
Is dit op een één of andere manier aan te passen zodat ook de smiley zichtbaar wordt?
Ja je kan gewoon ergens smileys aan of uit zetten. Gewoon ff zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door Oxellaar op 25-08-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30635575,noline]
Ja je kan gewoon ergens smileys aan of uit zetten. Gewoon ff zoeken.
Heb het hele toestel door gelopen, maar kan nergens een optie vinden waar je smileys kan aanzetten / uit zetten.

Onder welk keuze menu zou dit moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alms
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 06:42:
[...]

Heb het hele toestel door gelopen, maar kan nergens een optie vinden waar je smileys kan aanzetten / uit zetten.

Onder welk keuze menu zou dit moeten staan?
Bij het hoofdscherm van berichten naar -> meer -> instellingen -> Smiley's inschakelen aanvinken

Het kan wel zijn dat als iemand anders de smiley's anders maakt dan de telefoon doet, je ze nog niet ziet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 10:00
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:46:
Dan heb jij behoorlijk mazzel gehad! Een vriend van me sprong ook de zee in met zn G900 en dat was gelijk gebeurd, terwijl ie er max 30 seconden in geweest was en hem daarna gelijk uit elkaar heeft gehaald en te drogen had gelegd.. Hij had m net 3 weken, behoorlijk zuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen. :) Het ziet er allemaal zeer degelijk uit. Alhoewel wat breekbaarder dan mijn K800, maar goed die kon ook rustig eindeloos op de grond vallen. :)

Ik probeer nu iSync op mijn Mac aan de praat te krijgen, maar het lukt niet helemaal. Ik heb de nieuwste plugin voor de K900 geïnstalleerd en alles lijkt goed te gaan tot het moment dat ik daadwerkelijk wil syncen, dan geeft hij het volgende aan:

dinsdag 26 augustus 2008 11:05
[G900] Verbinding met de telefoon mislukt.
Controleer of uw telefoon is ingeschakeld. Zet uw telefoon uit en weer aan als deze fout zich opnieuw voordoet.
Synchronisatie van apparaat 'G900' mislukt.

Iemand enig idee? Telefoon opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd.

Gelukt firmware geupdate, werkt nu prima.

Nog een vraagje; de toesblokkering gaat nu automatisch aan de hele tijd na enkele tientallen seconden, dat wik ik uit hebben.

Edit: mijn bereik binnen is slechts 2 streepjes tewijl het op mijn oude telefoon vol was. (hi) Is dat normaal?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:11:
Nog een vraagje; de toesblokkering gaat nu automatisch aan de hele tijd na enkele tientallen seconden, dat wik ik uit hebben.
Menu, Instellingen, Beveiliging, Vergrendelingen, daar kun je die optie uitvinken. Dan kun je mooi via het knopje vergrendelen aan de rechterzijde van de telefoon je toestel vergrendelen.

[ Voor 13% gewijzigd door rudyman85 op 26-08-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudyyy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

Menu, Instellingen, Beveiliging, Vergrendelingen, daar kun je die optie uitvinken. Dan kun je mooi via het knopje vergrendelen aan de rechterzijde van de telefoon je toestel vergrendelen.
Geweldig, het werkt, dank je.

Ondanks dat ik er nu pas een uurtje of 3 a 4 mee zit te spelen moet ik zeggen dat alles zeer soepeltjes werkt. Het besturingssysteem in combinatie met de bedieningsmogelijkheden is erg inituitief. Internetten werkt ook lekker nu je alle koppelingen simpelweg aan kunt klikken.

Over het algemeen tot nu toe, wat een verademing met mijn vorige windows mobile telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alms schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:08:
[...]

Bij het hoofdscherm van berichten naar -> meer -> instellingen -> Smiley's inschakelen aanvinken

Het kan wel zijn dat als iemand anders de smiley's anders maakt dan de telefoon doet, je ze nog niet ziet... :)
Thanks! Maar ik zie dat smileys al stond ingeschakeld! Wel vreemd, op mijn good old K800i toonde die wel altijd smileys, maar op do G900 zie ik alleen de tekens! :(

Is er geen third-party applicatie die dit verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Na een tijdje met TweakPeaks gespeeld te hebben moet ik toegeven dat ik niet vind dat hij mijn telefoon sneller maakt. Als TweakPeaks aan staat is de telefoon net zo snel als anders... Maar goed, sinds de firmware update is het gewoon vlotte telefoon wanneer de meest gebruikte applicaties op de achtergrond draaien.

Verder heeft het niet geholpen bij het sneller openen van SMS-jes. Dit duurt echt nog steeds 2 tot 3 seconden bij mij... Is dit normaal? Want ik stoor me er aan als ik eerst "Bezig" op het scherm moet zien knipperen voordat ik mijn berichtje zie...
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:11:
(...)

Edit: mijn bereik binnen is slechts 2 streepjes tewijl het op mijn oude telefoon vol was. (hi) Is dat normaal?
Misschien komt dit omdat 3G aanstaat? Ik had er ook last van (T-Mobile) maar nadat ik 3G op Alleen GSM had gezet had ik weer vol bereik.

[ Voor 24% gewijzigd door w0ndersp00n op 26-08-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3G staat idd aan. Als ik het uitzet dan heb ik vol bereik. Maar is het niet makkelijker om gewoon standaard 3G aan te laten zodat je buiten ook snel internet hebt? Binnen gebruik ik overigens Wifi.

Nog een klein vraagje, ik heb Opera Mini geïnstalleerd en dat werkt prima (ook met youtube). Nu bereik ik het momenteel via taakbeheer (als het zo heet, rechts bovenin de hoek iig). Maar als ik de telefoon een keer opnieuw opstart (zo doe ik een telefoon wel eens helemaal uit tijdens werk oid) hoe moet ik dat programma dan bereiken want ik heb al even via bestandsbeheer (bij organizer) gekeken, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap85 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:05:
[...]

Dan heb jij behoorlijk mazzel gehad! Een vriend van me sprong ook de zee in met zn G900 en dat was gelijk gebeurd, terwijl ie er max 30 seconden in geweest was en hem daarna gelijk uit elkaar heeft gehaald en te drogen had gelegd.. Hij had m net 3 weken, behoorlijk zuur..
Hebben jullie dan geen probleem dat de batterij ineens meer begint te verbruiken? Want de mijne heeft nog geen 2 seconden in het water gelegen (heb hem dan direct open gedaan en gedroogd) maar mijn batterij is wel geminderd van kwaliteit vind ik. Of hebben jullie hier iets tegen gedaan?

Greetz
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
Reacties zoals ik heb hem besteld, ik heb hem binnen en waar kan ik hem krijgen zijn overbodig hier. Graag over het toestel discussiëren, niet over de levertijd en alles wat daarbij komt kijken!