Ik heb de opdracht gekregen als je in waarde invoert bv 5 dat je dan deze uitvoer krijg
Het kwadraat van 0 is 0
Het kwadraat van 1 is 1
Het kwadraat van 2 is 4
Het kwadraat van 3 is 9
Het kwadraat van 4 is 16
Het kwadraat van 5 is 25
Nu heb ik dit gemaakt maar dit gebeurt alleen met 1 getal
Je zou hiervoor een for loop moeten gebruiken maar elke keer als ik dat doe krijg ik de melding dat de variable al gebruikt is dus niet weer gebruikt kan worden. Wie kan me hierin helpen en een klein beetje uitleg geven waarom dat zo moet. ( ja ik weet het ben een enorme noob
)
Het kwadraat van 0 is 0
Het kwadraat van 1 is 1
Het kwadraat van 2 is 4
Het kwadraat van 3 is 9
Het kwadraat van 4 is 16
Het kwadraat van 5 is 25
Nu heb ik dit gemaakt maar dit gebeurt alleen met 1 getal
Je zou hiervoor een for loop moeten gebruiken maar elke keer als ik dat doe krijg ik de melding dat de variable al gebruikt is dus niet weer gebruikt kan worden. Wie kan me hierin helpen en een klein beetje uitleg geven waarom dat zo moet. ( ja ik weet het ben een enorme noob
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace Week_1_opdracht_2 { class Program { static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Geef een getal op :"); int i = Int32.Parse(Console.ReadLine()); int kwadraat = i * i; { Console.WriteLine("Het kwadraat van {0} is {1} ", i, kwadraat); } } } } |
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 15-02-2008 16:24 . Reden: Code tags toegevoegd ]
Ja je weet het niet