Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

C# (nummer invoeren en dan het kwadraat daarvan

Pagina: 1
Acties:
  • 3.704 views

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb de opdracht gekregen als je in waarde invoert bv 5 dat je dan deze uitvoer krijg

Het kwadraat van 0 is 0
Het kwadraat van 1 is 1
Het kwadraat van 2 is 4
Het kwadraat van 3 is 9
Het kwadraat van 4 is 16
Het kwadraat van 5 is 25

Nu heb ik dit gemaakt maar dit gebeurt alleen met 1 getal
Je zou hiervoor een for loop moeten gebruiken maar elke keer als ik dat doe krijg ik de melding dat de variable al gebruikt is dus niet weer gebruikt kan worden. Wie kan me hierin helpen en een klein beetje uitleg geven waarom dat zo moet. ( ja ik weet het ben een enorme noob :P )

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace Week_1_opdracht_2
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)

{
            Console.WriteLine("Geef een getal op :");
            int i = Int32.Parse(Console.ReadLine());

int kwadraat = i * i;
        {

Console.WriteLine("Het kwadraat van {0} is {1} ", i, kwadraat);
        }

}
    }
}

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 15-02-2008 16:24 . Reden: Code tags toegevoegd ]

Ja je weet het niet

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan je code in tags zetten , dat is wat duidelijker.
En even laten in springen

Wat heb je zelf al geprobeerd?

www.degroot-it.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is wel héél basic; als je heel even naar de foutmelding kijkt en dan naar je code (die je dus niet post, je post immers geen for-loop) dan moet je het probleem toch al kunnen zien; je hebt in je for-loop geheid een variabele i en die gebruik je ook voor andere doeleinden.

We willen je best helpen als je (huiswerk)vragen hebt, maar we verwachten wel enige eigen inzet en in ieder geval een héél klein beetje basiskennis. We zijn allemaal ooit 'beginner' geweest, maar in dit geval denk ik dat je beter even je boek danwel je leraar had kunnen raadplegen ;)

Als je code post, gebruik dan code tags ;) Post dan ook meteen de code die je niet werkend krijgt, zodat we wat zinnigs kunnen zeggen. Nu post je compleet andere code die het (toevallig) wel doet; dat heeft geen drol te maken met je vraag en is voor ons dus nutteloze informatie ;) En erger; je topic is daarmee in principe een scriptrequest omdat we je dan moeten 'voorzeggen' hoe je het zou moeten doen, in plaats van dat we je kunnen wijzen op regel X en Y waar je probleem in zou moeten zitten. Zo leer je natuurlijk niks ;)

[ Voor 123% gewijzigd door RobIII op 15-02-2008 16:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.