Toon posts:

Licentie's beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen.
Ik zoek een programma om in een bedrijf via het netwerk te kunnen zien welke licentie's er allemaal gebruikt worden en voor welke programa's dat zijn.
Oftewel een soort Licentiebeheer te krijgen waar alles overzichelijk in staat en dat dmv het netwerk.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. :?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Google kan je helpen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
K heb wel wat gevonden, maar niet dat prgramma wat ervoor kan zorgen dat via het netwerk alle licentie's en bijhorende programma's kan bekijken.

Verwijderd

Zoek eens naar het progje Spiceworks, weet niet of je echt licenties kan checken, maar het werkt bij ons op de zaak behoorlijk voor inventarisatie

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is nog meer te vinden als je gaat [google=software asset management] bijvoorbeeld.

Alleen zul je ermee rekening moeten houden dat bijna elke software leverancier op een andere manier licenties kan laten controleren. Er is dus geen one size fits all oplossing, je zal altijd zaken moeten combineren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:19:
Zoek eens naar het progje Spiceworks, weet niet of je echt licenties kan checken, maar het werkt bij ons op de zaak behoorlijk voor inventarisatie
Oww dat is ook wel goed, want ik moet kunnen zien welke programma's er allemaal geinstaleerd zijn.
Ik kan voor de licentie's kijken een een map waar deze op staan.
Maar ik weet dus niet hoeveel al gebruikt zijn en hoevel er over zijn.
Dat is wat ik wil zien:P!!!
Ik zal wel ff Spiceworks proberen...thx _/-\o_

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55

TeeDee

CQB 241

We hebben hier in het verleden ook eens een demo van ManageEngine Desktop Central uitgetest. Vziw hebben we daar ook goede resultaten mee gekregen (en niet alleen voor Software Management, ook de andere opties zijn handig ;))

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
ahaa... die ManageEngine Desktop Central is ook wel interesant!!
Ben bezig met trial installeren.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heel fijn, bovendien had je nog een topic lopen: Licenties bekijken. Maar die is nu dicht.

Het starten van meerdere topics over 1 zelfde onderwerp is niet nodig. Daarnaast leer je veel meer van iets wat je zelf uitgezocht heb, dan wanneer je het je voor laat kauwen op een forum.

Check mijn laatste post in je andere topic..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.