Toon posts:

sapphire hd2600 pro problemen (could not load OpenGL)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een nieuwe sapphire 2600 pro (AGP versie). MIjn nvidea 7600gs was kapot dus ik heb deze nieuw gekregen van mycom. Ik heb nvidea driver van mijn computer gehaald met driver cleaner professional edition. Dus alle drivers van nvidea moeten eraf zijn.

Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd en hij leek te werken totdat ik een spel (enemy territory) wilde spelen. Het spel wilde niet starten. Het probleem: GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem. Nu heb ik vele manieren geprobeerd om dit probleem weg te krijgen maar deze werkten alle niet (incl opnieuw nieuwste ati hd 2600 pro driver). Mijn computer ging juist raar doen bij het installeren van andere drivers welke het probleem zou moeten oplossen. De kleurkwaliteit bleef 4bit en ik kon het niet wegkrijgen met systeemherstel. Na opnieuw installeren van de nieuwste ati driver voor de hd 2600pro werkte het weer. Tevens heb ik ook de nieuwste omega driver geïnstalleerd. Maar het laden van de OpenGL subsystems werkte nog niet.

Nu kom ik op sites waarmee ik het probleem zou moeten kunnen oplossen telkens terecht op http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...=xp/radeonx-xp. Maar installeren van dat lukte niet. Misschien omdat het voor amd processoren is? Ik kan geen goede driver vinden voor de hd 2600 pro AGP versie voor een intel pentium processor.

Voor de zekerheid mijn comp specs:

p4 2.8 ghz
1,25gb intern geheugen
40 + 250 gb harde schijf
windows xp home (incl service pack 2)
p4p800 SE moederbord

Ik weet dus niet hoe ik het probleem moet oplossen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het oplossen van het probleem. Als ik eerlijk ben: ik ben super in de war over welke driver ik nou wel of niet moet installeren.

Alvast bedankt voor reacties! Als jullie vragen hebben stel ze dus gerust!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 12:28 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Van nVidia naar Ati (en andersom) vereist het best een herinstall, omdat er altijd wel drivers achterblijven die conflicteren.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld een herinstall van windows neem ik aan. Ik heb driver cleaner professional edition gebruikt om de nvidea drivers weg te halen. Dat is dus niet genoeg?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:26:
Je bedoeld een herinstall van windows neem ik aan. Ik heb driver cleaner professional edition gebruikt om de nvidea drivers weg te halen. Dat is dus niet genoeg?
Niet altijd, en er is maar 1 manier om daarachter te komen.. :+

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 19:55
Je probleem lijkt behoorlijk veel op deze draad. Probeer daar eens een kijkje in te nemen om te kijken of er een oplossing is. Blijkbaar zijn er behoorlijk wat problemen met AGP-kaarten van ATI.

Aan hieronder, de link heb ik aangepast, dus zou nu wel moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Upper op 15-02-2008 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Upper schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:46:
Je probleem lijkt behoorlijk veel op [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1276219"]deze[/url] draad. Probeer daar eens een kijkje in te nemen om te kijken of er een oplossing is. Blijkbaar zijn er behoorlijk wat problemen met AGP-kaarten van ATI.
De link werkt niet maar toch bedankt. Ik ga verder zoeken. Als er niets anders opzit dan installeer ik windows wel opnieuw. Maar dat is echt zoveel werk. Ik heb ontelbaar proggies in program files en die ben ik dan kwijt en moet ik 1 dag opnieuw dingen installeren :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu iets raar in de balk staan: programma BDARemote. Als ik daar op klik zegt ie het volgende: device unplugged OR EM28xx interface not found.

Dit was er eerst nooit. Misschien is dit een deel van het probleem? Ik weet het iig niet

Upper ik heb je link bekeken. Rare zooi idd. Ik heb mycom gebeld en die zeiden dat ik alles eraf moest gooien en handmatig alleen via de cd-rom drivers erop moet zetten. Dan zou hij het moeten doen... eerst maar is kijken of dat werkt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 17:08 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

EM28xx is je tv-kaart

Yes, but no.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 19:55
Heb je de link al bekeken die ik gewijzigd had?

Overigens is het niet toegestaan op GOT om binnen 24 uur je draadje omhoog te kicken. Heb je een aanvulling, gebruik hiervoor dan de edit knop.
Pagina: 1