Toon posts:

Grafisch ontwerper van CRT naar TFT... wat is wijsheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb de afgelopen tijd een heleboel informatie gezocht en gevonden over de overstap van CRT naar TFT. Wat ik graag wil is een configuratie voor het grafisch ontwerpen van websites en online uitingen, opgebouwd uit twee TFT monitoren, waarvan één van 24 inch (master scherm) en één van 20 inch (scherm voor photoshop tools etc...) Het is hierbij belangrijk dat de kleurweergave goed is, en dat deze schermen onderling goed op elkaar zijn af te stemmen door middel van calibratie (spider pro of een dergelijke oplossing).

Ik weet dat de schermen van Eizo hierin natuurlijk perfect zijn, maar die vind ik veel te duur... mijn vraag is of er mensen zijn met ervaring met wat minder zwaar geprijste schermen, die wel positief zijn qua gebruik voor webdesign.

Alvast bedankt!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Hier op GoT gaan we zelf op zoek naar reviews en ervaringen die al een keer gepost zijn in ervaringentopics. Het is hoe dan ook niet zinnig er een apart topic voor te starten in de verwachtingen dat al die mensen hun ervaringen nogmaals zullen posten, maar dan in jouw eigen, speciale topic.

Kortom, gebruik te zoek functie eens en ga eens kijken in de Ervaringen topics van de betere schermen. Ook kun je eens kijken naar de reviews die bij producten in de Pricewatch staan. Zoveel schermen met een non-TN paneel (TN is slecht qua kleurechtheid) staan daar nou ook weer niet in.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:39
Ik denk dat je weinig keus hebt .... CRT's zijn bijna niet meer te krijgen.

Zelf heb ik een Eizo 21 inch CRT ...... daarnaast een Samsung 245-B ... en ik kan je vertellen dat die lang niet in de buurt komt van de Eizo.

Je moet sowieso een TN panel vermijden ...... mischien met een duurder type als een Dell kom je dichter in de buurt.

Verwijderd

Topicstarter
@kalizec: Daar ben ik me ook wel van bewust, en heb ook wel het een en ander gevonden, maar niet gefocussed op de functie van webdesigner.. iemand die voor drukwerk werkt heeft bijvoorbeeld veel hogere eisen te stellen aan de kleurechtheid dan een webdesigner, vandaar mijn vraag naar specifieke ervaring op dit vlak... in ieder geval bedankt voor je antwoord!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de vraag nog iets concreter maken, is de volgende opstellingen volgens jullie een goede?

DELL E248WFP 24-inch breedbeeldflatpanel

en dan in combinatie met:

Dell UltraSharp 1907FP 19-inch zwarte LCD-flatpanelmonitor (1907FP TCO99)

Dit is bij elkaar 550 excl. btw.... lijkt me een mooie prijs...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01
Denk niet dat die E248WFP een verstandige keuze is omdat dat scherm een TN paneel heeft (zie Wikipedia: Dell monitors voor meer informatie over de monitoren van dell). Als jij je werk serieus wilt nemen zou ik voor een IPS paneel gaan of een PVA omdat die qua kleuren (color-gamut, contrast etc.) het beste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@ Jorick: Ok super bedankt... dat scheelt weer een foute bestelling... als je kijkt naar Samsung schermen, wat zou dan een goeie optie zijn? ik had zelf de volgende twee geselecteerd:

EDIT: Zie onderstaande post!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even doorgekeken, en denk te gaan kiezen tussen 1 van onderstaande opties:

Dell (EDITED, 19 inch voor 20 inch vervangen)
1 X Dell™ UltraSharp™ 2407WFP-HC 24-inch LCD-breedbeeldflatpanel (Zwart, TCO99)
1 x Dell UltraSharp 2007FP 20,1-inch zwart LCD-flatpanelbeeldscherm (2007FP TCO99)

Totaalprijs van 938,60 excl btw

OF

Samsung
1 X Samsung Syncmaster 244T
1 X Samsung Syncmaster 204B

Totaalprijs van 998 excl btw

Welke van bovenstaande configs lijkt jullie het beste?? Dell of Samsung?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 15:01 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Ik heb zelf de Dell2407HC en ben hier zeer content mee. Ik zou alleen neit voor een 19" dell gaan. Ze hebben namelijk ook een 20" variant met 1600x1200 resolutie. En dan past de verticale resolutie mooi bij elkaar: 24" = 1920x1200, 20" = 1600x1200

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de samsung gaan, met dell persoonlijk geen goede ervaringen producten vallen me daarvan tegen, en de support ook. Maar dat is mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
@Thundernet: welke 20 inch heb jij?

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-02 21:35
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:45:
Ik heb nog even doorgekeken, en denk te gaan kiezen tussen 1 van onderstaande opties:

Dell
1 X Dell™ UltraSharp™ 2407WFP-HC 24-inch LCD-breedbeeldflatpanel (Zwart, TCO99)
1 X Dell UltraSharp 1907FP 19-inch zwarte LCD-flatpanelmonitor (1907FP TCO99)

Totaalprijs van 830,90 excl btw

OF

Samsung

Welke van bovenstaande configs lijkt jullie het beste?? Dell of Samsung?
Dell heeft sinds kort een nieuwe hoogwaardig 24" scherm, de 2408WFP. Ik zou daarom nog even wachten met kopen. Tevens kan ik je Qsix(.eu) aanraden wat betreft het kopen van Dell / Eizo beeldschermen. Voor de 19" zou je trouwens ook een 2007WFP kunnen nemen.

Wil je meer informatie over de Dell schermen, kijk dan hier: [TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 8.

Over de Samsung's kan ik geen uitspraak doen, geen ervaring mee.

EDIT
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:54:
@Thundernet: welke 20 inch heb jij?
Waarschijnlijk de 2007FP.

[ Voor 8% gewijzigd door deCube op 15-02-2008 14:55 ]

Work hard & be brave.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Ik heb geen 20" :P maar ik refereerde wel naar idd de 2007FP :) deze staat netjes naast een 2407WFP HC (die ik dus wel heb). En je hebt dan een doorlopend bureaublad. Wat fijner werkt dan 2 schermen naast elkaar die beiden een andere verticale resolutie hebben.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
@Thundernet, ok thnx, ik heb mijn post met de vergelijking aangepast... zijn ze ook qua maat even hoog?

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:45:
..

Samsung

..
Die 204B is een TN, dus streep die maar door.

Dit is wel een fijne site om te kijken welk panel in bepaalde TFT's zitten, zeker aangezien veel monitor makers niet meer de moeite nemen het bij de specs te vermelden 8)7

Dit is ook een aardige openings post om door te lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 15-02-2008 15:22 ]

Pagina: 1