Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe computer en heb eigenlijk een probleempje.
Me systeem werkt gewoon goed, maar het probleem is dat als ik na een lange tijdje aan hebt staan.
Geeft hij lange piepjes maar ik kan dan gewoon aan verder werken. dan stopt hij na een tijdje en geeft korte piepjes en daarna stopt hij weer.

Wat kan hier de oorzaak zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:10
De oorzaak kan van alles zijn. Echter, zonder enige informatie kunnen we je niet helpen. (Op een paar na die een kristallen bol hebben dan)

Begin is met:
- Waar komen de piepjes vandaan? Computerspeakertie, boxen of overige hardware
- Wat voor een piepjes zijn het?
- Zijn ze altijd even lang en duurt het altijd even lang?
- Merk je iets aan de computer als het gebeurt?
- Welke versie van windows heb je?
- Welke hardware heb je?
- Wat heb je zelf al gedaan?
- Heb je Registratievoorwaarden / korte FAQ gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Lees:
PMG Beleid
en:
PMG FAQ
en:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en als je dat gedaan hebt post maar ff terug met zoveel mogelijk info, we kunnen hier geen tarotkaarten of theeblaadjes lezen :P

[ Voor 13% gewijzigd door DaLoona op 15-02-2008 11:51 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nijn schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:01:
De oorzaak kan van alles zijn. Echter, zonder enige informatie kunnen we je niet helpen. (Op een paar na die een kristallen bol hebben dan)

Begin is met:
- Waar komen de piepjes vandaan? Computerspeakertie, boxen of overige hardware
- Wat voor een piepjes zijn het?
- Zijn ze altijd even lang en duurt het altijd even lang?
- Merk je iets aan de computer als het gebeurt?
- Welke versie van windows heb je?
- Welke hardware heb je?
- Wat heb je zelf al gedaan?
- Heb je Registratievoorwaarden / korte FAQ gelezen?
Begin is met:
- De piepjes komen uit de speakertje van me moederbord, het komt niet altijd maar wel vaak
- soms is het korte en vaak is het lange maar is afwisselend (is gewoon tijdens windows gebruik niks blijft hangen of zo)
- Nee ik merk er eigenlijk niks van
- Windows Vista x64 (was ook met andere windows oa. xp x86&x64)
- Uhm het is een Intel core2 duo en een gygabyte p35-ds3, geheugen van OCZ 4GB Gold, HD3870 en een harde schijf van samsung 160GB sata1
- Enige wat ik eigenlijk heb gedaan is nu ff speakertje uitgeschakkeld maar dat is ook niet het juiste oplossing helaas
- en ik heb echt hele GOT onderzocht maar niks gevonden op net ook maar kom er zelf niet uit als een it'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ok, volgende stap (hou de manual van je moederbord er bij :) ): check of in je BIOS niet ergens CPU-temp- of fan-alerts of -alarms aan staan. Misschien dat je cpu te warm wordt, of fans langzaam draaien waardoor-ie een alarm af gaat geven.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohhh dat meen je niet :O hahaha ben nou op me werk zodra ik thuis ben hoor je het van me alvast bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders echt even goed te luisteren of er een vast patroon in de piepjes zit als dat zo is kun is je probleem stelling zo verholpen het is namelijk zeer makkelijk te vinden op internet als je de aantal lange en korte piepjes invult bij google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:27:
Probeer anders echt even goed te luisteren of er een vast patroon in de piepjes zit als dat zo is kun is je probleem stelling zo verholpen het is namelijk zeer makkelijk te vinden op internet als je de aantal lange en korte piepjes invult bij google
De piepjes waar jij op doelt zijn denk ik BIOS beepcodes die je krijgt bij je POST-scherm. TS heeft het over piepjes die hij hoort als-ie in Windows werkt ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:55:
Ik heb sinds kort een nieuwe computer en heb eigenlijk een probleempje.
Me systeem werkt gewoon goed, maar het probleem is dat als ik na een lange tijdje aan hebt staan.
Geeft hij lange piepjes maar ik kan dan gewoon aan verder werken. dan stopt hij na een tijdje en geeft korte piepjes en daarna stopt hij weer.

Wat kan hier de oorzaak zijn ???
Dit zijn geen bios piepjes daar hij het hoort na een tijdje draaien :P

Edit: ik moet vaker verder lezen _O-

Ik denk zoals eerder gezegd een temp probleem en dat cpu gaat throttelen.
Misschien is je cooler/heatsink losgeraakt of maakt ie geen goed contact met cpu en dan wordt cpu te warm en gaat ie terugklokken.
Of zoals Mad Marty al zei, temp warnings te laag/hoog ingesteld.
Misschien cpu cooler/casefan niet op volle toeren, dan wel kaduuk?

[ Voor 12% gewijzigd door DaLoona op 15-02-2008 19:03 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Kijk eens in het BIOS hoe warm de CPU is nadat het ding gepiept heeft, of, nog beter eigenlijk, bekijk met SpeedFan of Everest hoe warm de CPU wordt wanneer het piepen begint. Doe je verder intensieve apps (Photoshop/videobewerking/rarren/parren) wanneer het gebeurt?

Voor de rest kun je misschien ook even de specs van je pc posten, zo kunnen wij ons een nog beter beeld schetsen ;)
Pagina: 1