• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 06:25

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Ik heb vandaag eindelijk mijn laatste onderdeel binnen gekregen voor mijn nieuwe pc de E8400
Dit wordt gebruikt in combinatie met een Gigabyte P35C-DS3R rev 2.1

Maar nu het probleem, hij doe niks!!!

Is het misschien mogelijk dat mijn E8400 niet wordt geaccepteerd???
Want er gebeurt helemaal niks( hij krijgt ff power en dan valt hij gelijk weg.

Ik heb hem zo kaal mogelijk opgestart:

-Met geheugen en CPU en alleen CPU maar er gebeurt helemaal niks.
-Voorderest heb ik ook een andere voeding geprobeerd ook niks.

Ik heb alles van geheugen tot videokaart geprobeerd ( heb nog de oude onderdelen van mijn Pc ) behalve een andere CPU.

Is het mogelijk dat hij mij E8400 niet pakt en hij eerst een bios update wilt?
Of is mijn moederbord dood?

Rest specs:

Voeding Coolermaster 520 Watt
8800 GTX
3 x raptor 74gb
2 x 2 gb OCZ geheugen.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-04 18:21
Piept het moederbord ook? Dan zou misschien de CPU idd werken met het moederbord (E8400 wordt vanaf BIOS F10 ondersteund).

Maar aangezien je aangeeft dat de fans heel even opspinnen, denk ik dat het eerder aan het mobo of de voeding ligt. Kun je de voeding anders even in een andere PC testen?

edit:/ Pak de ATX connector van de PSU eens beet en verbindt de groene draad eens met een zwarte draad d.m.v. een paperclip o.i.d. Spint de PSU fan dan op?

[ Voor 21% gewijzigd door Bitage op 14-02-2008 18:19 ]

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Bitage schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:14:
Piept het moederbord ook? Dan zou misschien de CPU idd werken met het moederbord (E8400 wordt vanaf BIOS F10 ondersteund).

Maar aangezien je aangeeft dat de fans heel even opspinnen, denk ik dat het eerder aan het mobo of de voeding ligt. Kun je de voeding anders even in een andere PC testen?
Nop de moederbord piept niet, het enige wat er gebeurd is dat de ledjes van de fans ff aangaan en dan valt hij direct weg.

Ik heb 2 verschillende voedingen getest en allebei de zelfde reactie. Voedings doen het allebei, omdat wanneer ik ze aansluit op mijn andere systeem het opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door sekeroglan op 14-02-2008 18:20 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-04 18:21
Zie ook nog even mijn edit

Heb je ook de P4 connector aangesloten? Das die connector met 4 pinnen die de CPU van extra prik voorziet.
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/4857/12v320lj3.jpg
Kun je anders nog met een andere CPU testen? Werkt het dan nog niet, heb je grote kans dat het mobo niet geheel soeps is.

Overigens zou je ook nog even Gigabyte P35-DS3 problemen & ervaringen door kunnen nemen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bitage op 14-02-2008 18:23 ]

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Bitage schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:22:
Zie ook nog even mijn edit

Heb je ook de P4 connector aangesloten? Das die connector met 4 pinnen die de CPU van extra prik voorziet.
[afbeelding]
Kun je anders nog met een andere CPU testen? Werkt het dan nog niet, heb je grote kans dat het mobo niet geheel soeps is.

Overigens zou je ook nog even Gigabyte P35-DS3 problemen & ervaringen door kunnen nemen. ;)
Ja die heb ik ook aangesloten, ik denk zelf dat mijn mobo stuk is, want ik hoor ook niks als ik hem kaal start :'(

En heb helaas geen andere 775 cpu liggen, ik denk dat een AMD 4800+ niet gaat passen :)

Verwijderd

hoi,het bericht is al 2 weken oud,maar toch.
Ik heb het zelfde gehad(2 dagen terug) heb mobo en processor terug gestuurd...ging de winkel er
naar kijken...is er bij jou misschien al bekend wat de oorzaak is/was??

gr BBB
Pagina: 1