Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiel internet in de UK

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb al even lopen zoeken op het forum, maar nog geen duidelijke informatie kunnen vinden.

Ik ga binnenkort voor 3,5 maand op stage naar de UK. Het gasthuis waar ik kom te zitten heeft geen internet. De periode is te kort om daar zelf een i-net abo op aan te vragen.

Voor de opdrachten van school en wat contact huiswaarts is een i-net verbinding toch wel fijn. Ik heb wat lopen zoeken en we een aantal alternatieven gevonden.

Het eerste wat ik vond is een 3g systeem van 3 waar je een usb modem voor nodig hebt en prepaid kan internetten vanaf 10 pond per maand.

De tweede optie is een prepaid kaart van t-mobile, waar je voor 2,5 pond per 5 dagen kan internetten via je mobiel. Belangrijk om te weten is of ik deze vorm ook kan koppelen via mijn mobiel naar mijn laptop, zoals ik nu in NL ook met een orange abo kan doen. Ik kan hier echter nergens informatie over vinden.

De laatste optie geniet de voorkeur, omdat ik dan de aanschaf van een usb-modem bespaar.

Heeft iemand wellicht ervaring met 1 van deze vormen van mobiel internet in de UK en is er ook een vergelijkbaar forum in de UK zoals dit, waar ik wat info vandaan zou kunnen halen.

Nog een vraag, als ik een Huawei E220 modem aanschaf in nederland, simlockvrij, kan hier dan ook een buitenlandse kaart in. Het lijkt me van wel, maar zeker weten doe ik het niet.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

franssie

Save the albatross

Tweede optie heeft een contractduur van 24 maanden? In elk geval zijn de kosten daar beter - als je een simlock vrije mobiel gebt met 3G toegang kan je die toch als modem aan je latop hangen zoals je nu ook doet?
In die 3G Muizen gaat dacht ik ook gewoon een SIm kaart namelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MarkBM
franssie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:57:
Tweede optie heeft een contractduur van 24 maanden? In elk geval zijn de kosten daar beter - als je een simlock vrije mobiel gebt met 3G toegang kan je die toch als modem aan je latop hangen zoals je nu ook doet?
In die 3G Muizen gaat dacht ik ook gewoon een SIm kaart namelijk.
2e optie is ook pay as you go, dus geen 24 maanden.

Als ik inderdaad gewoon mijn telefoon kan gebruiken ipv usb modem, dan is het vrij simpel voor elkaar.

Heb nu een simlockvrije k850i met HSDPA. Weet alleen niet hoe een telefoon omgaat met een data simkaart. Als dat kan dan haal ik een 3 data kaart voor in mijn telefoon.

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 16:55
Kijk eens op maps.fon.com of in London, waar jij gaat wonen een fonspot in de buurt zit.
Je koopt dan een fon, die installeer je in Nederland en je kan dan in London verder gratis het internet op.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

• franssie

franssie

Save the albatross

MarkBM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:21:
[...]

2e optie is ook pay as you go, dus geen 24 maanden.

Als ik inderdaad gewoon mijn telefoon kan gebruiken ipv usb modem, dan is het vrij simpel voor elkaar.

Heb nu een simlockvrije k850i met HSDPA. Weet alleen niet hoe een telefoon omgaat met een data simkaart. Als dat kan dan haal ik een 3 data kaart voor in mijn telefoon.
Oops - ik bedoelde eerste optie, daar stond 24 maanden bij. 10 GPB per 10 maand is nog wel te doen als je maar niet aan zo'n contract vastzit.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 14-02-2008 16:28 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MarkBM
Helaas ik zit niet in London, en waar ik wel kom te zitten is geen fon spot te bekennen.

Maar het idee was goed.

• franssie

franssie

Save the albatross

MarkBM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:30:
Helaas ik zit niet in London, en waar ik wel kom te zitten is geen fon spot te bekennen.

Maar het idee was goed.
BT mobile had zich toch aangesloten op het Fon netwerk?

Wikipedia: FON - Wikipedia, the free encyclopedia

maar zie zou je ook op maps.fon.com moeten kunnen zien, dus waarschijnlijk werkt het inderdaad niet.

maar voor de zekerheid staan ze hier ook : http://www.beta.bt.com/apps/openwifi/secure/hotspots.do
MarkBM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:21:
[...]

Na mijn typefout had ik blijkbaar de rest van je post niet meer gelezen, op de T-Mobile link die je poste staat duidelijk dat het voor telefoons is (de tweede optie) dus als het hier in NL werkt werkt het daarook (en anders ben je hooguit wat pre-paid geld kwijt wat je toch nodig hebt om lokaal te bellen en gebeld worden, je wil niet met je NL sim daar rondlopen in een 3G phone vanwege onverwachte kosten, daarom heb ik een tweede phone voor in het buitenland na eerdere slechte ervaringen en dan nog lopen de kosten extreem hard op als mensen je bellen en dan met name je voicemail).

Dus ik zou voor T-Mobile pre-paid gaan icm je laptop zoals je dat nu blijkbaar ook al doet in NL, alleen wel hopen dat ze ook 3G aanbieden in dat gebied en dat je het in je kamer (?) kan ontvangen. Let wel op de datalimiet!

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 14-02-2008 20:45 . Reden: voorkeur toegevoegd ]

• MarkBM
Bedankt voor de reacties. Aan FON heb ik misschien toch wel iets. Van BT zijn er toch wel een aantal spots te vinden.

3G hebben ze volgens het coverage tooltje wel, dus van T-mobile moet ik waarschijnlijk ook wel een goed signaal hebben. Alleen weet ik nu niet zeker of ik dit ook werkend krijg op mijn laptop. Alleen bij dit type kaartje staat dat het voor laptops niet is toegestaan. Alleen zit tussen niet toestaan en niet kunnen natuurlijk een degelijk verschil.

Ik ben alleen daarvoor op zoek naar een forum in engeland waar zulke zaken staan beschreven om het in te stellen op mijn laptop. Heeft iemand een link voor een engelse versie van tweakers?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toen ik in Londen was, zag ik wel reclame voor mobiel internet met gratis USB modem. De details ken ik echter niet en ook de provider ontglipt me even maar het is misschien wel interessant?

• MarkBM
Admiral Freebee schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:19:
Toen ik in Londen was, zag ik wel reclame voor mobiel internet met gratis USB modem. De details ken ik echter niet en ook de provider ontglipt me even maar het is misschien wel interessant?
Klopt...zo zijn er ook wel aanbiedingen van, alleen moet ik daar dan ook gelijk een contract voor nemen voor 12 tot 24 maanden. Ik zit er maar 3,5 maand! :P

• MarkBM
Ok..ik heb nu een 3g data kaart besteld van de provider three. Fon wordt het niet in het gebied waar ik zit.

Kan een data only kaart ook in een telefoon die HSDPA ondersteunt, die vervolgens als modem fungeert? Scheelt weer de aanschaf van een Huawei modem.

• franssie

franssie

Save the albatross

MarkBM schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:12:
Ok..ik heb nu een 3g data kaart besteld van de provider three. Fon wordt het niet in het gebied waar ik zit.

Kan een data only kaart ook in een telefoon die HSDPA ondersteunt, die vervolgens als modem fungeert? Scheelt weer de aanschaf van een Huawei modem.
Volgens mij moet het kunnen, het is gewoon een SIM kaart. Ik weet alleen niet of je phone het snapt - the proof of the pudding is in the eating (gewoon proberen dus).

/edit: Stuur een mailtje naar Three, dat weten ze daar vast wel (of ze proberen je een modem te verkopen maar als zij zeggen dat het kan zal je wel goed zitten).

/edit 2: van hun site:
What happens if someone calls or messages my mobile broadband number?

* A message will appear on your modem manager
* You will be able to reply with your modem manager

Het is dus gewoon een SIM met zelfs een gekoppeld telefoonnummer, kanje ook nog eens 'lokaal' gebeld worden (dus registreerd the toestel ook als GSM - geen verassingen voor je toestel software). Ik denk dat het wel gaat lukken.

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 24-02-2008 15:49 ]

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 01:28

WTM

Ik denk eraan om op vakantie naar de UK te gaan. Ik zoek een prepaid 3G provider die goede dekking heeft ook in Schotland. Iemand tips?

Via Google kom ik op Three pay As you go. Is dat wat redelijks?

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
three is qua 3g zeker goed, qua telefonie verder iets minder. Als het goed is hebben alle UK providers een kaartje met hun bereik op hun website (haddens ze een paar jaar terug althans). Dan kun je zien wie het beste bereik heeft.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 09:35
Toch iets beter op GoT zoeken voortaan, hier is een centraal topic voor:

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Voor de rest kan je inderdaad het beste de lokale dekking checken via de verschillende websites. Zelfs in Londen hebben providers nog white spots.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^ Daar dus.

Verder heb ik zelf 7 maanden bij 3 gezeten in Schotland, goed bevallen.

Anyways, een vijf jaar oud topic schoppen is niet handig en hier is een eigen topic voor. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.