Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Je kan hem in principe zelf integrerenVerwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:15:
weet iemand of we ook VISTA met geintegreerde SP1 op de DVD kunnen krijgen/bestellen/kopen?! Het zou wel handig zijn want elke keer eerst VISTA en dan SP1 installeren is een beetje vemoeiend...
De hele boel met Acronis maar weer teruggezet, ik heb 180 GB aan games en proggies geïnstalleerd. Ik heb ook geen zin in een clean install. Dan ben ik een week bezig om alles erop te krijgen..
A bloody shame
Ik durf eigenlijk de zelfstandige module ook niet te proberen, straks krijg ik daarmee ook hetzelfde probleem..
[sarcasme mode]Hiep Hoi[/sarcasme mode]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Verwijderd
Acronis Compute with confidence.BAS80 schreef op zondag 20 april 2008 @ 08:28:
Ik durf eigenlijk de zelfstandige module ook niet te proberen, straks krijg ik daarmee ook hetzelfde probleem..
[sarcasme mode]Hiep Hoi[/sarcasme mode]
Zo eng is dat toch niet?
Jammer genoeg is mijn grootste probleem niet opgelost, namelijk SLAAPSTAND.
Als ik commando geeft om in slaapstand te gaan , gaat dit erg snel.Systeem sluit netjes af.
Raak ik mn toetsenbord aan dan krijg ik het icoontje te zien met mijn naam, maar verder reageert niets. Muis en toetsenbord doen niets meer.
Alleen door een hard reset te doen kan ik weer mn PC gebruiken.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
ff afkloppen ....
Verwijderd
Op zich leek alles er goed uit zie zien, totdat ik naar 'Deze Computer' ging en zag dat mijn schijven gerenamed zijn naar 'Acces Denied' behalve mijn Lokale Station C.
Ik kom mijn overige schijven dus niet in
Als ik dubbel klik op een van de schijven staat er: E:\ is niet toegankelijk, Toegang geweigerg.
Dit terwlijl ik gewon als Administrator ben ingelogd.
Iemand een idee?
Er kwam een 69mb update beschikbaar die hij vrolijk ging installeren, maar na een uur meldde hij dat er bepaalde wijzigingen niet doorgevoerd konden worden oid en vervolgens staat ie nu al ruim twee uur te ratelen met de volgende melding op het scherm:
"de installatie van het servicepack is mislukt. De wijzigingen worden ongedaan gemaakt. Schakel de computer niet uit"
Wat nu te doen?? Ik vrees met grote vrezen dat ie dit morgen nog aangeeft. En zo niet, hoe krijg ik sp1 er dan wel op?
Ok, kleine edit: na 2,5u is ie toch opnieuw opgestart..... Maar heb nu geen SP1.
Via google wat dingen opgezocht en met adviseert een clean install te doen. Kan toch niet waar zijn??
[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 20-04-2008 17:23 ]
Ik heb je laatste post bij je voorgaande geëdit, graag in het vervolg zelf doen als je de laatste postert bent en je moet nog wat kwijt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Office draait hier goed, zonder de office updates. Misschien Office eens herinstallen ?cornelisprul schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:43:
Zijn er meer mensen die sinds SP1 problemen hebben met word 2007? Hij wil bij mij niet meer normaal afsluiten. Nadat ik op het kruisje click krijg ik de melding "Mircosoft office Word has stopped working" L

Ook had ik een nog niet geactiveerde Office2007 Enterprise, SP1 for Office2007 kreeg ik niet geïnstalleerd.
Mooi waardeloos, ik denk dat ik maar een schone install ga doen met een MS-Vista-DVD-SP1-Build, ben ik van dat gezeik ook af. Slapeloze nachten krijg je er van.

H03z0w!3
je moet inderdaad die languagepacks uninstallen voordat je sp1 kan installerenvan_Sijll schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:05:
Ik heb Vista Ultimate English met Dutch language Packs, alle SP1's gedownload, maar of je nu de Wave0 (eerste English) of Wave1 (2e English en Dutch) pakt installatie accepteerd geen systeem waar er MUI_Global-LP op staan (Multi User Interfaces, en Global Languages Packs).![]()
Ook had ik een nog niet geactiveerde Office2007 Enterprise, SP1 for Office2007 kreeg ik niet geïnstalleerd.![]()
Mooi waardeloos, ik denk dat ik maar een schone install ga doen met een MS-Vista-DVD-SP1-Build, ben ik van dat gezeik ook af. Slapeloze nachten krijg je er van.
Error message when you try to install Windows Vista Service Pack 1: "Windows Vista Service Pack 1 cannot be installed on your computer"
A wise man's life is based around fuck you
Wel de tijd die ik er mee bezig ben, ik werk altijd bij mijn baas + 40U. en ik wil graag in die tijd die ik over heb een beetje lopen forum trollen en gamen. En niet de halve avond kwijt zijn om een fck servicepack te installeren of de rotzooi op te ruimen die SP1(bij mij) veroorzaakt.Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:53:
[...]
Acronis Compute with confidence.
Zo eng is dat toch niet?
Ik heb nu al een halve XP pro install draaien, als die loopt met alle games en proggies à 180GB gaat de Vista partitie op format. Ik hoopte dat met SP1 mijn netwerk problemen waren afgelopen. Maar nu dit weer! Ik heb mijn vertrouwen nu definitief verloren in Vista. En dat terwijl ik een pc heb gebouwt met alle onderdelen vista ready.
Het is IMO godsgeklaagd dat een SP BSOD's om de 5 min. veroorzaakt door een sata driver, terwijl ik de nieuwste versie Nforce heb.
en Vista heeft het lef om na een BSOD herstart ook nog te melden dat het probleem is opgelost. totdat je de install opnieuw begint. Ik ben er helemaal gaar en klaar mee.

Mijn mobiel abbo loopt af en ipv een nieuwe telefoon bij verlenging denk ik dat ik maar een PS3+ breedbeeld flatsceen haal bij mijn mobiel abbo (aanschaf zonder telefoon) Ik ga wel next gen gamen op een console. K*T Vista~~!
[/end of rant]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Jeej probleem van extended view ook opgelostFonta schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:17:
voor mensen die blauwe schermen krijgen:
Probeer zoveel mogelijk usb apparatuur af te koppelen.
Wel heb ik het probleem dat ik nu geen extended monitor view meer kan instellen
Driver herinstall bood dacht ik hulp omdat hij tijdens de installatie hiervan op extended view ging maar na een reboot toch alleen maar weer 1 monitor
Ik las bij MS dat SP1 alleen aangeboden wordt als er geen driver problemen zijn.
Betekend dit nu dat ik SP1 niet zal krijgen? ... en hoe kom ik erachter welke drivers dan niet goed zijn voor SP1?
In Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic Updates staan de precieze drivers die problemen kunnen geven en andere oorzaken waarom je hem niet ziet.honey schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:48:
Tot op heden heb ik nog geen SP1 aangeboden gekregen in de Windows Update. Natuurlijk kan ik hem gewoon downloaden, maar het werd aangeraden om dit niet te doen omdat ik al een groot deel heb (in een up-to-date systeem).
Ik las bij MS dat SP1 alleen aangeboden wordt als er geen driver problemen zijn.
Betekend dit nu dat ik SP1 niet zal krijgen? ... en hoe kom ik erachter welke drivers dan niet goed zijn voor SP1?
note to self - geen tabs te lang open laten staan als je ergens anders mee bezig bent

KB artikel is bij de topicwarning gezet.
[ Voor 103% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2008 13:49 ]
Verwijderd
Welke laptop is dat? 2,5 uur voor een SP1 installeren/deïnstalleren kost wel erg veel tijd. Niet het feit dat hij er hier ook weer af is, maar ik wacht nog even af en wil de lijst met verbeteringen eerst zelf doorspitten voordat ik me er weer aan waag. Videofilmjes op Youtube, uitzending gemist en van Nova crashen continu met SP1 en zonder niet.
De install duurde op mijn 2,5 jaar oude machine maar 38 minuten van het opstarten van de stand-alone tot weer ingelocht zijn. De installatie van Vista kost 19 minuten vanaf DVD erin tot werkklaar.
Iemand vroeg hoe ik ineens alle hardware eraf kreeg?
HKEY LOCAL MACHINE/HARDWARE/*.* eruit slopen en opnieuw opstarten
(weet wel wat je doet en heb álle drivers gereed staan want hij zal erom vragen als het moet en als het goed is ook helemaal niet.
Verwijderd
Bij Trial and errorhoney schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:48:
Tot op heden heb ik nog geen SP1 aangeboden gekregen in de Windows Update. Natuurlijk kan ik hem gewoon downloaden, maar het werd aangeraden om dit niet te doen omdat ik al een groot deel heb (in een up-to-date systeem).
De Soundmax driver en de Catalyst 7.11 driver zijn in ieder geval goed met SP1.
Flash schijnt niet goed te gaan. Beter is om dat VLC te overwegen, maar schiet SP1 hier wel zijn doel mee voorbij problemen op te lossen en ze niet te creëren?
De de ICH5 bridge en veel Forceware drivers weet je dat het fout kan gaan, dus maak eens een lijst van de drivers in bezit (ik bedoel geen LDM drivers; de drivers van Vista zelf)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 14:10 ]
Hoe bedoel je flash schijnt niet goed te gaan, het programma flash (om animaties te zien?) ??? Ik ben hier nieuw in, dus vergeef me dat ik alle termen nog niet zo ken.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:09:
[...]
Bij Trial and error
De Soundmax driver en de Catalyst 7.11 driver zijn in ieder geval goed met SP1.
Flash schijnt niet goed te gaan. Beter is om dat VLC te overwegen, maar schiet SP1 hier wel zijn doel mee voorbij problemen op te lossen en ze niet te creëren?
De de ICH5 bridge en veel Forceware drivers weet je dat het fout kan gaan, dus maak eens een lijst van de drivers in bezit (ik bedoel geen LDM drivers; de drivers van Vista zelf)
Heeft iemand daar eventueel meer gegevens over? De prijzen blijven bij de verschillende shops overal gewoon de oude terwijl SP1 nu toch al enkele weken beschikbaar is (gerekend op de engelse versie)
Verwijderd
Ik wil mijn PC laten updaten via Windows Update, maar die zegt dat mijn PC up-to-date is?
Ook heb ik 3 dagen gewacht, mischien dat het anders wordt uitgegeven ofzo.. maar toch heb ik hetzelfde probleem.
Ook heb ik de standalone versie gedownload via de Microsoft website, maar als ik daarop druk gebeurt er niets. (nadat de download klaar was uiteraard)
Mijn pc:
http://i98.photobucket.co.../ltgmckenzy/Emre/pc-2.jpg
Hoe kan ik SP1 geinstalleerd krijgen op mijn systeem?
Verder: dit is géén 'probleem-meld'-topic.
Open daarvoor liever je eigen topic, uiteraard geldt daar de Windows Clients: Policy ook voor.
Ik moet wel hier volgens de mods posten? Wat een vage forum zeg..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 16:01 ]
Letterlijk je vorige topicopening copy/pasten is weliswaar makkelijk, maar wat heb je gedaan met de vraag die ik je daar ook al heb gesteld?Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:00:
Ik moet wel hier volgens de mods posten? Wat een vage forum zeg..
Heb je gecontroleerd of je alle vereiste updates (zie KB artikel) hebt, en of je niet één van de blokkerende driverversies gebruikt (zie wederom het KB artikel)?
Was ik.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:05:
[...]
Iemand vroeg hoe ik ineens alle hardware eraf kreeg?
HKEY LOCAL MACHINE/HARDWARE/*.* eruit slopen en opnieuw opstarten
(weet wel wat je doet en heb álle drivers gereed staan want hij zal erom vragen als het moet en als het goed is ook helemaal niet.
Thanks.
Verwijderd
Ik gebruik inderdaad een driver van videolaptop2go.com ofzoiets. met modded .inf.alt-92 schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:26:
[...]
Letterlijk je vorige topicopening copy/pasten is weliswaar makkelijk, maar wat heb je gedaan met de vraag die ik je daar ook al heb gesteld?
Heb je gecontroleerd of je alle vereiste updates (zie KB artikel) hebt, en of je niet één van de blokkerende driverversies gebruikt (zie wederom het KB artikel)?
Ook soms bij het booten vindt windows een apparaat.. maar ik zag geen naam of wat dan ook. Ik kreeg dit niet altijd te zien. Bij het apparaat beheer zie ik geen (!) aandachtspunten waaraan ik moet controleren en/of driver daarvoor moet downloaden.
/edit;
Modded inf driver verwijderd en nieuwste driver afgehaald van website van asus.
Refresh bij windows update en nog steeds staat er geen SP 1 bij.
Wat kan ik nou nog verkeerd doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 19:05 ]
Je hebt gelijk, ligt aan beide. Ik denk als ik alles in MSCONFIG uitschakel dat SP1 wel installeert zonder BSOD's. Volgende week ben ik de hele week vrij en ga toch nog maar eens poging wagen, dan heb ik ook de tijd om evt. problemen op te lossen....alt-92 schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:50:
Ik kan NVidia anders ook niet geheel vrijpleiten hoor - maar dat terzijde.
Maar Vista blijft brak

... dus dit betekend dat MS maar even besluit geen support meer te leveren voor mij omdat ik een geluidskaart niet elke jaar vervang? ... of kan ik nog iets anders doen?
Lukt de volledige (544 Mb) offline installatie ook niet?honey schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:01:
Ik heb een Creative Audigy audiodriver Ctaud2k.sys - versie 6.0.1.1242 welke zorgt voor een blok voor SP1. De website van Creative heeft geen actuele drivers.
... dus dit betekend dat MS maar even besluit geen support meer te leveren voor mij omdat ik een geluidskaart niet elke jaar vervang? ... of kan ik nog iets anders doen?
Dit heb ik niet geprobeert, ik kan het me niet veroorloven een systeem te hebben dat niet meer werkt.Haaglander schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:26:
[...]
Lukt de volledige (544 Mb) offline installatie ook niet?
... Op zich merk ik dat er veel mensen zijn die geen verschil merken, dus een optie zou zijn deze update maar te skippen, of is het wel belangrijk?
1. Ik zou het dus maar wel proberen .... maak vooraf een image mbv Acronis of Norton Ghosthoney schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:17:
[...]
Dit heb ik niet geprobeert, ik kan het me niet veroorloven een systeem te hebben dat niet meer werkt.
... Op zich merk ik dat er veel mensen zijn die geen verschil merken, dus een optie zou zijn deze update maar te skippen, of is het wel belangrijk?
2. Ik merk alleen maar positieve verschillen
[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 22-04-2008 08:55 ]
Is een systeemherstelpunt onvoldoende? De programma's die je noemt ken ik persoonlijk niet, maar zal eens kiken als het nodig is.Haaglander schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:39:
[...]
1. Ik zou het dus maar wel proberen .... maak vooraf een image mbv Acronis of Norton Ghost
2. Ik merk alleen maar positieve verschillen
Voor dit geval is dit niet voldoende.
Acronis en Ghost zijn de marktleiders voor backup software.
[ Voor 13% gewijzigd door Haaglander op 22-04-2008 14:58 ]
Verwijderd
Ik wil niet vervelend zijn, maar het installeren van een servicepack gaat soms niet zonder problemen, dus trial and error zoals dat heet en als het een productiemachine is kan het ook getest worden want een beetje admin heeft een image zo teruggezet.Dit heb ik niet geprobeert, ik kan het me niet veroorloven een systeem te hebben dat niet meer werkt.
heb je deze punten niet in aandacht; doe het niet
Zelf merk ik wel degelijk verschil in snelheid en vooral omdat ik een nogal sensitief persoon ben merk ik dat soort dingen vlug op. Vooral het laden van games gaat aanmerkelijk vlugger en het geheugenmanagement heeft wat wijzigingen gekregen, maar mensen die niet meer doen als briefjes schrijven en internetten zullen niet veel 'boost' meemaken, helaas.
Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik had een probleempje met een USB-controller maar sinds ik SP1 draai, is dat probleem niet meer gezien. Ik wacht dus nog even met jouw tip alvorens het te gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:27:
@Haaglander: werkte het goed?
Helaas, helaas, na het inloggen doen muis (USB) en toetsenbord (niet USB) het niet meer. Na wat gefröbel krijg ik het aan de praat, maar de taakbalk reageert nergens op. Meerdere reboots. Geen effect. Ik heb alles weer teruggedraaid via systeemherstel en wacht wel totdat het stabiel is. Ik heb tot nu niet aan Vista-bashing gedaan, maar dit is toch wel weer een minpunt...
Ik heb ze al hier over gebeld, en volgens de helpdeskmedewerker zijn ze er mee bezig. Op mijn vraag wanneer we die update kunnen verwachten had hij geen antwoord, maar aangezien SP1 pas eind mei uitkomt (?!?!?!) kon het nog wel even duren. Hij zei dat er tot nu toe alleen een pre-release versie uit was.
Verwijderd
Tot wat stabiel is? Als een Service Pack eenmaal RTM is kun je geen wijziging meer verwachten.derbirol schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:55:
wacht wel totdat het stabiel is.
Weet je toevallig ook waarom het met een BIOS update verholpen zou zijn? Klinkt niet echt waarschijnlijk... dan is er of iets mis met de versie van de BIOS of met het Service Pack...WoutF schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:10:
Voor de mensen met een Amilo 1703 laptop, installeer SP1 niet. Hij loopt vast bij stage 3/3 en komt daar niet voorbij. Fujitsu moet het oplossen met een BIOS update.
Ik heb ze al hier over gebeld, en volgens de helpdeskmedewerker zijn ze er mee bezig. Op mijn vraag wanneer we die update kunnen verwachten had hij geen antwoord, maar aangezien SP1 pas eind mei uitkomt (?!?!?!) kon het nog wel even duren. Hij zei dat er tot nu toe alleen een pre-release versie uit was.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dan weet ik genoeg. Ik sla deze update wel over. Ik ben geen computer noob, maar een expert ben ik ook niet. Computer wordt nu gebruikt voor fotoretouch en ik kan mijn klanten niet laten wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:27:
@Haaglander: werkte het goed?
[...]
Ik wil niet vervelend zijn, maar het installeren van een servicepack gaat soms niet zonder problemen, dus trial and error zoals dat heet en als het een productiemachine is kan het ook getest worden want een beetje admin heeft een image zo teruggezet.
heb je deze punten niet in aandacht; doe het niet
Zelf merk ik wel degelijk verschil in snelheid en vooral omdat ik een nogal sensitief persoon ben merk ik dat soort dingen vlug op. Vooral het laden van games gaat aanmerkelijk vlugger en het geheugenmanagement heeft wat wijzigingen gekregen, maar mensen die niet meer doen als briefjes schrijven en internetten zullen niet veel 'boost' meemaken, helaas.
Wacht wel op SP2, misschien mag ik dan wel mee doen
Bedankt.
Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic UpdatesMotrax schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:53:
[...]
Weet je toevallig ook waarom het met een BIOS update verholpen zou zijn? Klinkt niet echt waarschijnlijk... dan is er of iets mis met de versie van de BIOS of met het Service Pack...
Het staat er een beetje raar, want er is dus geen BIOS van na 14 maart.Additional Windows Vista SP1 driver information for the Fujitsu-Siemens Amilo LA Notebook (Laptop)
Additionally, Windows update will not offer Windows Vista SP1 to Fujitsu-Siemens Amilo LA 1703 Notebooks that have a BIOS release date of March 14, 2008 or earlier. This corresponds to Bios Revision numbers 8.6T1-0023-M007 or earlier. This block reflects an incorrect power management setting that will be resolved in an updated BIOS revision. For more information, visit the following Fujitsu-Siemens support site:
Ik heb FS al gemaild of ze weten wanneer dit opgelost gaat worden. De RC's zijn al sinds eind 2007 uit, ik vind het heel slecht dat ze dit niet tijdig op hebben weten te lossen.
Zeuren bij Creative om drivers heeft in ieder geval totaal geen nut, dat is al gebleken.honey schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:01:
Ik heb een Creative Audigy audiodriver Ctaud2k.sys - versie 6.0.1.1242 welke zorgt voor een blok voor SP1. De website van Creative heeft geen actuele drivers.
Maar wat heb je liever, dat je toch SP1 geinstalleerd krijgt en vervolgens je PC (best case) geen geluid heeft of (worst case) constant BSOD't op een brakke driver - of dat je SP1 niet automagisch 'door je strot geduwd' krijgt zodat je in ieder geval door kan werken?
Altijd lekker hoor, zo'n politiek correcte opmerking. Het zal best zo wezen - maar dan blijft imo de kwestie dat zowel MS en Creative lopen te verzaken. Audigy's zijn zo veel verkocht dat alle twee de voorgenoemde partijen, wie dan ook gewoon behoort te zorgen voor support.alt-92 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:52:
[...]
Zeuren bij Creative om drivers heeft in ieder geval totaal geen nut, dat is al gebleken.
Maar wat heb je liever, dat je toch SP1 geinstalleerd krijgt en vervolgens je PC (best case) geen geluid heeft of (worst case) constant BSOD't op een brakke driver - of dat je SP1 niet automagisch 'door je strot geduwd' krijgt zodat je in ieder geval door kan werken?
Verwijderd
Als ik Windows+L indruk om de pc te vergrendelen, uren later ben ik ineens afgemeld.
Moeten alle programma`s opnieuw laden en zo kunnen ze natuurlijk niet doorgaan als ik zomaar word afgemeld.
Hoe kan ik instellen dat de pc niet automatisch mij afmeld, bij energiebeheer staat er niks over bij helaas.
Nou, het is meer een 'damned if you do, damned if you don't' verhaal.rodie83 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:26:
Altijd lekker hoor, zo'n politiek correcte opmerking.
Of MS laat 'm wel installeren met resultaat gedonder, maar als MS SP1 uit voorzorg blokkeert is het ook weer niet goed.
Heeft niks met politiek correct te maken hoor
Een MS-geleverde driver is niks meer en niks minder dan een basic driver aangeleverd door de fabrikant en signed door Microsoft.Het zal best zo wezen - maar dan blijft imo de kwestie dat zowel MS en Creative lopen te verzaken. Audigy's zijn zo veel verkocht dat alle twee de voorgenoemde partijen, wie dan ook gewoon behoort te zorgen voor support.
Als het basismateriaal al brak is dan heeft ook dat weinig nut.
Nou, ze hebben geantwoord. Volgens Fujitsu hebben zij geen inzage in de code en hebben ze ook niet de mogelijkheid om systemen te testen toen SP1 in beta en RC fase zat. Ze konden pas na de officiele release beginnen met het werken aan een oplossing.WoutF schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:09:
Het staat er een beetje raar, want er is dus geen BIOS van na 14 maart.
Ik heb FS al gemaild of ze weten wanneer dit opgelost gaat worden. De RC's zijn al sinds eind 2007 uit, ik vind het heel slecht dat ze dit niet tijdig op hebben weten te lossen.
Is het hele idee van een betatest niet dat het product getest wordt door de consument en verschillende partners?
WoutF schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:01:
[...]
Nou, ze hebben geantwoord. Volgens Fujitsu hebben zij geen inzage in de code en hebben ze ook niet de mogelijkheid om systemen te testen toen SP1 in beta en RC fase zat. Ze konden pas na de officiele release beginnen met het werken aan een oplossing.
Is het hele idee van een betatest niet dat het product getest wordt door de consument en verschillende partners?
Ik zal wel te veel verwacht hebben, maar ik begin er toch hard aan te denken terug te schakelen naar XP
[edit] Oh ja waar blijven die beloofde ultimate extra's. Buiten wat halve language packs en een paar mpegjes die we dreamscene noemen blijft het akelig stil
[ Voor 16% gewijzigd door cornelisprul op 23-04-2008 20:38 ]
Ik wilde eerst ook lekker in discussie gaan, maar uiteindelijk is het ook maar een slecht geïnformeerde helpdeskmedewerker. Ik neem aan dat ze bij Fujitsu R&D gewoon bezig zijnalt-92 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:29:
[...]
wat een onzin zeg. Connect accounts hebben ze nog nooit van gehoord dus?
Op zich zit er wel een kern van waarheid in, maar het is natuurlijk erg kort door de bocht gesteld.WoutF schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:55:
[...]
Ik wilde eerst ook lekker in discussie gaan, maar uiteindelijk is het ook maar een slecht geïnformeerde helpdeskmedewerker. Ik neem aan dat ze bij Fujitsu R&D gewoon bezig zijn
Een bedrijf kan prima met de Beta en RC testen, maar het uiteindelijke SP moet natuurlijk ook nog eens getest worden, want er kunnen dingen veranderd zijn ten opzichte van de Beta of RC. Dat gebeurt wel vaker.
Dus eerder testen (met de beta en RC) heeft alleen zin om de duidelijke bug's er uit te halen, maar kan nog niet uitsluitsel geven of de hardware uiteindelijk wel goed samenwerkt met de RTM versie.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Dat is beter nieuwsHaaglander schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:50:
[...]
Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik had een probleempje met een USB-controller maar sinds ik SP1 draai, is dat probleem niet meer gezien. Ik wacht dus nog even met jouw tip alvorens het te gebruiken.
Momenteel heb ik zelf geen SP1 in gebruik. Ik doe het nog heel vene met de updates die binnenkomen en gisteren moest ik een nieuw WU versie ophalen en waren er veel minder updates, maar er zaten een heleboel hotfixes bij die niet aagnegvinkt waren, dus installeer je Vista opnieuw in dezer weken; je moet eerst een update voor WU ophalen en dan goed opletten wat je aanvinkt.
Volgens mij zit zowat elke update ook in SP1 en is het bijna een servicepack opzich.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zonder SP1 ook geen problemen heb met het systeem. Ik kan het gewoon in slaapstand zetten en daarna gewoon doorwerken zonder problemen, keer op keer.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 09:56 ]
Verwijderd
Aha, dat dacht ik alHaaglander schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:55:
Windows Vista SP1 heads to automatic updates
http://community.winsuper...to-automatic-updates.aspx
Verwijderd
Computerzaken met MBO-ers in dienst en met kereltjes van schamper 20 jaar verwacht ik niet dat die connect accounts kennen.alt-92 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:29:
[...]
wat een onzin zeg. Connect accounts hebben ze nog nooit van gehoord dus?
Trouwens wel een kletsverhaal van Creative. Waardeloze fabrikant, maar dat terzijde.
Daarom bouwt deze it-manager zijn systemen zelf. Geen gezeur met drivers en geen gezeur met SP1 eigenlijk.
Ik heb mijn systeem ook zelf gebouwt en na 30 maanden is hij nog steeds up. Alleen een kapot moederbord meegemaakt na 13 maanden en deze ook zelf vervangen.
Frappant: Windows X64 herkent mijn on-board geluid uit de doos, maar Vista niet dus. De printer/scanner wordt dan wel weer native door Vista ondersteund dus dat is frappant te noemen.
Verder heb ik om mijn systeem de lucht in te houden welgemeend 2 drivers nodig....
Nu ik er aan denk:
Mensen met een ATi X1950nnn kaart hebben in Vista nog wel eens problemen met de stabiliteit.
Hier weet ik een oplossing voor en dat is om de Catalyst 7.11 te downloaden. In deze driver (niet in de 8.3 of andere) zitten drivers voor de AMD northbridge. Dit zorgt voor 2 dingen:
1. Je kunt nu ook kiezen voor Multi-sample adaptive AA (kies: smooth) in plaats van alleen supersample wat veel zwaarder is als Multi-sampling. Het resultaat is ongeveer hetzelfde, maar zover ik weet zit het louter in deze driver alleen. Het is een WDDM driver die erg stabiel is.
2. Deze drivers zijn erg goed en compatible met SP1 zonder enig issue. Ook de wow-flutter in het geluid is opgelost door 7.11. Ik meende dat er ook een Omega driver was van deze driver.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 11:36 . Reden: ATi ]
de adapter van m'n laptop is vorige week maandag stuk gegaan. Vervelend natuurlijk.
Sinds gisteravond heb ik een docking station (HP, erg fijn!), maar nu heb ik natuurlijk de update aangeklikt, maar behalve wat algemene updates krijg ik SP1 niet.
Ik heb natuurlijk de blauwe regels ah eind v dit topic doorgenomen, maar dat is niet op mij van toepassing. Zou het kunnen zijn dat ik pas vandaag of morgen ofzo SP1 krijg via de windows update??
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Zie post van Alt-92 hieronder.
[ Voor 95% gewijzigd door Richub op 24-04-2008 17:34 ]
Goede vraag, ik ben al tijden op zoek naar een antwoord.Richub schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:28:
[...]
Inmiddels heb ik nog steeds geen 'zuivere' iso van Home Premium kunnen vinden...Alles wat ik totnogtoe vond was of gewijzigd (dus illegaal), of gewoon corrupt.
Ik ben dus op zoek naar een schone ISO van Home Premium NL, ZONDER toegevoegde content. Er hoeft ook geen SP1 meer in te zitten.
Je kunt deze ISO via MSDN downloaden, maar daar heb ik geen toegang toe, en ik ken ook niemand die zo'n dvd heeft liggen. Zijn er ook andere manieren om via internet aan zo'n legale ISO te komen?
Als deze vraag niet mag in dit draadje, kan een mod hem dan verwijderen?
Het algemeen beleid :Als het niet mag, haal dan achteraf maar wegRichub schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:28:
Als deze vraag niet mag in dit draadje, kan een mod hem dan verwijderen?
Maar ontopic. Je hebt waarschijnlijk een OEM licentie, en dus is de leverancier van je PC de aangewezen partij om dat te regelen.
De topicwarning is ook duidelijk denk ik - er zijn geen andere manieren om legaal aan een ISO te komen buiten de leverancier of Microsoft zelf.
[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2008 13:00 ]
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 24-04-2008 15:06 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Met alle respect, maar als ik de history van Creative bekijk aangaande het (tijdig) klaar hebben van drivers en het ondersteunen van hardware in nieuwe(re) OS versies, dan zou ik voortaan Creative in de schappen laten liggen en "wat beters" zoeken....SinergyX schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:05:
Het was natuurlijk te verwachten over die Audigy drivers, toch eens nakijken hier maar kans is groot dat ik betreffende driver heb. Wordt dan de keuze terug naar brakke 2 speaker geluid of SP1. Dan maar geen SP1
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Maargoed, tot hoeverre worden bepaalde services weer ingeschakeld door SP1? Zo heb ik Superfetch en die shadow copy volledig uitstaan, maar begreep vanuit de release notes dat vooral Superfetch flink wat verbeteringen zou hebben. Mag er dan toch wel vanuit gaan dat ze hem ondanks dat wel uit laten staan?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarom zou je superfetch uitdoen? Ik heb er alleeen maar profijt van. Al mijn office-applicaties starten binnen een 1/2 seconde op, Firefox binnen 2 seconden (moet je eens met XP vergelijken ..... dan kon je gerust eerst koffie zetten voordat je kon browsenSinergyX schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:17:
Dat gaat ook mijn volgende stap wordenWeet ik alleen niet of Vista activation gaat piepen als je van geluidskaart veranderd
Maar toch forum wat afspeuren naar goede alternatieven
Maargoed, tot hoeverre worden bepaalde services weer ingeschakeld door SP1? Zo heb ik Superfetch en die shadow copy volledig uitstaan, maar begreep vanuit de release notes dat vooral Superfetch flink wat verbeteringen zou hebben. Mag er dan toch wel vanuit gaan dat ze hem ondanks dat wel uit laten staan?
(Er is ook nooit door MS beweerd dat Superfetch voor alles en iedereen alleen maar voordelen biedt - meer voor het grootste deel van de gebruikersscenario's.)
OK, duidelijk. Bedankt voor de reactie.alt-92 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:57:
[...]
Het algemeen beleid :Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg
Maar ontopic. Je hebt waarschijnlijk een OEM licentie, en dus is de leverancier van je PC de aangewezen partij om dat te regelen.
De topicwarning is ook duidelijk denk ik - er zijn geen andere manieren om legaal aan een ISO te komen buiten de leverancier of Microsoft zelf.
En bij Asus kan ik alleen die recover-dvd krijgen... Die ik dus al heb en niet wil gebruiken.
Nevermind, hopelijk kom ik binnenkort IRL iemand tegen met zo'n Home Premium dvd.
Subject closed, wat mij betreft.
Verwijderd
Ik heb hem om 17:45 geaccepteerd om te downloaden + installeren. Het installeren ging prima.
Ik deed de reboot, en het scherm begon te flikkeren, en er kwam niets, maar dan ook niets.
Safe mode in -> gaf de melding dat hij proces 3 van 3 nog ging voltooien, en wederom een reboot.
en zo kwam ik in deze loop terecht.
Vervolgens windows restore starten. Windows cannot complete system restore, because of an already existing file (hiep hoi).
Na enkele pogingen, weer windows in normal mode gestart, en hier kwam de restore sucessfully melding. En nu zit ik weer op de vertrouwde goed werkende vista zonder service pack 1.
Wat de oorzaak is... geen flauw idee.
Maar nu ben ik bijna 4,5 uur kwijt aan deze leuke update.
Verwijderd
Superfetch en shadow copy zet ik juist niet uit en ik tweak toch aardig op de naad. Ook UAC blijft aanstaan.SinergyX schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:42:
Zoverre ik bekend ben met het programma zet hij diverse 'veelgebruikte' programma's klaar in het geheugen. Nu speel ik met hoge mate diverse MMO's en gaf dit enkel vertraging dan dat het uberhaubt sneller werd, alle vrij pittig geheugen intensief. Zeker als je op een avond veel wisselde tussen de MMO's was mijn HD (raid 0) flinke overuren aan het draaien. Na paar weken Superfetch uitgeschakeld en dit werd een opmerkelijke verbetering. Zeker bij het opstarten/naladen van je bureaublad kon ik nu in iedergeval weer direct aan de start zonder nog de komende 20 minuten met haperende MP3 nummers te zitten.
Windows Defender heb je niet nodig als je spybot gebruikt en Security center ook niet want je firewall kan niet uitgezet worden zonder een medling van UEC, dus als je die berichten van UAC leest en jij je kop erbij houdt kan er niets misgaan. Nog steeds malwarevrij, al vanaf 2001
Kwestie van beveiligen op de juiste manier en met rechten om leren gaan. Dan kan Vist ameer als XP op dat gebied, ook zonder SP1

Mijn eerste reactie was: Goh, kan Vista ook zo goed draaien?
Blijkbaar zit er in die recover versie die bij mijn lappie zat zoveel crap dat Vista niet fatsoenlijk uit de verf kon komen.
En die verse install deed er net 25 minuten over tot ik het eerste bureaublad had, die recover-versie deed daar 2.5 uur over. Zegt genoeg, dacht ik zo...
OK, het is (nog?) wel trager dan XP, maar niet storend, het is nu prima werkbaar en het is nou vooral wennen: Waar zit dit? Hoe zit dat nou?
Mijn indruk is dat SP1 Vista een redelijke boost geeft. Ik hoor nu ook geen eindeloos HD geratel meer, alleen net na het opstarten.
Kortom: Ik geef Vista een nieuwe kans, en mocht er iets niet onder Vista willen werken: Lang leve dual boot!
Edit:
Net even alle grafische mooimakerij uitgezet: Dat scheelt effe 2 slokken op 3 borrels! Holy cow...
[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 26-04-2008 12:30 ]
Waarom ben je dan overgestapt?Richub schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:14:
Net even alle grafische mooimakerij uitgezet: Dat scheelt effe 2 slokken op 3 borrels! Holy cow...Nou merk ik niet veel verschil in snelheid meer tussen XP en Vista.
Verwijderd
Yep. Wat heb je al geprobeerd?SinergyX schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:49:
Is er ook een mogelijkheid om SP1 terug te draaien?
Zeker. Natuurlijk heb je een image gemaakt mbv Acronis True Image of Norton Ghost. Die hoef je alleen maar terug te zetten en Bob's your uncle.SinergyX schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:49:
Is er ook een mogelijkheid om SP1 terug te draaien?
Wat een verschilRichub schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:14:
Ik heb sinds gister een schone Vista SP1 in dual boot op mijn laptop gezet.
Mijn eerste reactie was: Goh, kan Vista ook zo goed draaien?
Blijkbaar zit er in die recover versie die bij mijn lappie zat zoveel crap dat Vista niet fatsoenlijk uit de verf kon komen.Waarom leveren ze er toch geen gewone installatie-dvd en een driver cd bij?
En die verse install deed er net 25 minuten over tot ik het eerste bureaublad had, die recover-versie deed daar 2.5 uur over. Zegt genoeg, dacht ik zo...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Om de doodsimpele reden dat ik Vista wil leren kennen.
Een onderdeel van mijn vrijwilligerswerk is mensen met pc-trubbels helpen, en steeds meer mensen hebben een nieuwe pc staan met: Vista!
En als je dan als 'pc-expert' ineens geen raad weet met Vista sla je een aardig modderfiguur...

Moet zeggen dat ik weinig merk tot heden buiten een iets langere vertraging tussen inloggen en buroblad, ik had eerder die kopieer en netwerkacces patches al geinstalleerd. Ter info, Superfetch en shadow copy blijven uitstaan
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 26-04-2008 14:14 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Wat gebeurt er als ik een game speel en ineens midden in de game op de sluimerstandknop druk?
Windows XP ging op zijn gat na het resumen, maar Vista niet en het spel is direct verder te spelen, handig
Ik noem dit wel een lompe actie omdat mensen voor het hibernaten meestal alleen de desktop voor zich heeft maar zelden een game meeneemt in de sluimerstand.
Zou dit te maken hebben dat Aero ook een 3D weergave is en het spel dus niet opnieuw zijn 3D routine moet bepalen hetgeen XP velde?
Ook de grap van ALT+TAB en dan ineens je Anti-Aliasing veranderen in CCC gaat direct door naar het spel. Zelfs zonder noemenswaardig te laggen de eerste seconde na het resumen.
Ik noem dit wel merkwaardig want met XP kon ik dat niet en kreeg ik een lock-up, ofwel ik kon het spel beëindigen via taakbeheer.
Windows Vista heeft dus wel goede 3D mogelijkheden.
Waarom nu weer Vista, dan XP dan weer Vista enz?
Ik kies na de posts van Alt-92 toch voor Vista en wel om de volgende redenen
1. Als een van mijn klanten over een aantal maanden trubbels krijgt met Vista ken ik Vista al door en door en dat werkt makkelijker. Ik sta voor lul als ik niets van Vista zou weten.
2. Misschien draaien games met iets minder FPS, maar alle games werken probleemloos. Zelfs de ongepatchte LOTR BFME II uit 2006 draait zonder problemen op mijn zware mod onder Vista.
3. De 2D ervaring Aero vind ik zelf wel een positief iets. Vooral omdat je de kleuren van Vista zeer goed kunt tunen en ik nu een eigengemaakt kleurschema heb. De niet doorzichtige startmenu van XP sprong de hele tijd in mijn ogen en Aero niet zodat ik me meer kan focussen op de tekst. Dan ook het voordeel dat ik voor 120 dpi heb gekozen welke mooier werkt als in XP. Dan lees ik sneller en dat is productie! Ik zit een meter van mijn scherm af.
4. Defragmentatie is sneller na het installeren van 3 games en de laadtijden zijn duidelijk korter (ook zonder SP1)
5. Gisteren een leuke pagina met een fout scripje. Of ik door wilde gaan? Bedankt UAC, het antwoord was NEE en de virusscanner sprong nog niet eens op.
6. Beter geheugenmanagement dan in XP onbetwist. Met XP had ik 133 MB in gebruik na het starten en ging XP al outpagen zodra ik pas 700 MB in use had van de 1024 MB. Vista heeft 400 MB nodig voor zichzelf en gaat pas veel later pagen als het geheugen ook echt vol zit. Het offert zijn superfetchcache helemaal op en maakt altijd geheugen vrij voor superfetch, ook al speel je geen game.
7. Wel minder frames per seconde, maar over 3 weekjes een nieuw systeem, dus die 3 weken overleef ik ook nog wel. Ik koop dezelfde upgrades als mijn maat vorige maand en die gamed er wat op los en vloeiend onder Vista.
O ja, even over de opruiming van SP1: Het scheeld 50.000 bestanden op je schijf! Dat noem ik pas een puinbak en een advies. Download de trial van PerfectDisk van Raxco en defragmenteer het zaakje even off-line. Ofwel een boot-time (BTE) defrag. Vista heeft nu rond de 400 fragmenten op zijn metadata staan en dat vertraagt het opstartproces, superfetch of niet.
De installatie van SP1 is nog steeds 38 minuten precies op mijn 2,5 jaar oud systeempje
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 11:18 ]
Dan kun je gewoon je host OS draaien die je graag wilt voor je prive zaken, en als de klant troubles heeft met het andere OS, dan kun je dat gewoon in de virtuele machine testen. Plus dat je dan ook alle voordelen hebt van VM's, zoals dat het single-file is (en je dus heel makkelijk backups kunt maken van de beginsituatie en specifieke situaties waar je het probleem kunt naspelen). Als je geen VM's hebt, dan heb je in het ergste geval ook nog kans dat je het probleem helemaal niet nagespeeld krijgt, omdat je het OS op een specifieke manier getweaked hebt voor je prive-situatie.
Heb dat thuis ook, mijn host is gewoon XP omdat ik dat het fijnst vind. En daarnaast nog VM's met een zooi andere OS'en die dan ook specifiek ingericht is om te kunnen testen.
[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 28-04-2008 11:38 ]
ik had hetzelfde met mijn audige,al had ik mijn hele os opnieuw geinstalleerd vanwege nieuwe hardware,maar anyway,bij mij werkte de drivers(de gemodde) opnieuw installeren erg goedSinergyX schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:49:
Is er ook een mogelijkheid om SP1 terug te draaien?Was natuurlijk te verwachten, maar ben dus weer mijn hele 5.1 kwijt, cmss werkt half en mijn subwoofer doet helemaal niets meer
verder werkt mijn vista als een zonnetje,had met mijn oude hardware problemen dat mijn internet verbinding wegviel na meerdere dagen aanstaan,maar dat is nu ook weg
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Alleen driver issues zijn wat lastig te troubleshooten in een VMsewer schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:24:
Als je geen VM's hebt, dan heb je in het ergste geval ook nog kans dat je het probleem helemaal niet nagespeeld krijgt, omdat je het OS op een specifieke manier getweaked hebt voor je prive-situatie.
Verwijderd
Dé trubbels die ik het vaakst meemaak, maar zijn idee is ansich zeer goed te noemen.alt-92 schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:26:
[...]
Alleen driver issues zijn wat lastig te troubleshooten in een VM
Remoten vanuit een VM betwijfel ik omdat je door 2 voorzieningen moet (de virtualisatie naar LAN en van Host to Lan. Zit daar iets niet 100% lekker kun je het schudden.
Ik weet ook niet of de 64-bit editie van Vista een goede VMware sessie kan draaien omdat het alleen LDM drivers accepteerd en geen direct contact vanuit de VMware sessie. Zo ja, dan ligt de wereld voor crackers open als een schuur.
De servers op het werk remote ik direct via een apart programma en dat gaat altijd prima. Nooit storingen eigenlijk hier met @home en remoten.
Aangezien mijn systeem 'direct' contact legt met de inhoud van de server moet mijn systeem natuurlijk goed beveiligd zijn en ik weet niet hoe het zit met virtualisatie en remoten. Vooral als je serieus werk moet doen bij je klant is dat lastig. Liever bij hun thuis of carry-inn.
1 op 1 contact met de machine is altijd nog het beste in mijn ogen.
Ik ben zo doortrapt met XP dat het nog zeker 10 jaar duurt eer die kennis is verweekt. Ik ken nog mijn routines om een DriveSpace volumebestand drvspace.000 gedefragmenteerd te krijgen via een speciale diskette. Lang geleden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 17:53 ]
Overdrijven is ook een vak apart hoorVerwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:52:
Ik weet ook niet of de 64-bit editie van Vista een goede VMware sessie kan draaien omdat het alleen LDM drivers accepteerd en geen direct contact vanuit de VMware sessie. Zo ja, dan ligt de wereld voor crackers open als een schuur.
Verwijderd
Beste mod; let op en verbaas je wat kwaadwillende daarvoor over hebben.
Niet mijn idee, maar er lopen echt gekken rond en ook in mijn vak.
Ik voorkom liever dan dat ik moet genezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 18:04 ]
Als je je Guest OS qua security net zo behandelt als een fysieke machine en je je vendor updates ook bijhoudt loop je net zoveel risico als met een normale machine die achter je firewall/IDS draait, dat bedoel ik ermee te zeggen.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:03:
Beste mod; let op en verbaas je wat kwaadwillende daarvoor over hebben.
Opeens kijk naar de voortgang indicator, en daar zie ik staan dat er 1 update mislukt is. SP1? Waarom, geen idee? Bij de Updates staat hij niet meer? Niks te vinden in de Update-geschiedenis.
Ik heb ook de andere updates geprobeerd die Vista nodig vond (NIC, Logitech Quickcam). maar helaas, SP1 komt niet meer terug
Vreemd hoor
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Heb je je vista gevilite?Ariën Clay schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:02:
Hij staat al een weekje ofzo bij mijn updates te wachten, en besloot hem net eens te installeren. Na eventjes geduld te hebben was hij klaar met downloaden en begin te installeren.
Opeens kijk naar de voortgang indicator, en daar zie ik staan dat er 1 update mislukt is. SP1? Waarom, geen idee? Bij de Updates staat hij niet meer? Niks te vinden in de Update-geschiedenis.
Ik heb ook de andere updates geprobeerd die Vista nodig vond (NIC, Logitech Quickcam). maar helaas, SP1 komt niet meer terug
Vreemd hoor
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
o.a. : als ik via WMP muziek luister of filmpjes bekijk blijft me pc soms hangen. Als ik limewire aan heb staan precies hetzelfde. Ook als ik een aantal internet sites open.
Ik ga die SP1 er gelijk weer af gooien ! Gare microsoft troep !
Op mijn vaste pc duurde het een klein uurtje, op de laptop anderhalf uur.
Telkens heb ik geupdate d.m.v. het SP1 die ik van de microsoft website had gedownload.
De laptop heeft Vista Premium met slechts 1 GB ram, na installatie van SP1 reageert deze écht wel wat beter (openen vensters, openen mediaplayer, e.d.)
Voorlopig geen problemen met SP1 hier dus.
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
Of een gaar getweakte PC, of gare drivers, of gare ....Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 07:32:
Gare microsoft troep !
Verwijderd
Of gare appjesVerwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 07:32:
ik heb alleen maar problemen met de sp1 !
o.a. : als ik via WMP muziek luister of filmpjes bekijk blijft me pc soms hangen. Als ik limewire aan heb staan precies hetzelfde. Ook als ik een aantal internet sites open.
Ik ga die SP1 er gelijk weer af gooien ! Gare microsoft troep !
Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.
Vragen om andere links, seeds, torrents, uploads, NGposts, reken erop dat je iets in je mailbox hebt hangen en dat je post verwijderd wordt!
Volledige 544MB SP1 (x86) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x86)
Volledige 873 MB SP1 (x64) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x64)
Via de Vista Update functie (optioneel): als je de voorvereiste updates ook hebt.
Krijg je 'm niet?
Controleer of dit KB artikel van toepassing is!
Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic Updates
Het is niet nodig om te vermelden dat je 'm 'ook aan het downloaden bent' - dat wordt nogal saai zo ;)
Verder: dit is géén 'probleem-meld'-topic.
Open daarvoor liever je eigen topic, uiteraard geldt daar de Windows Clients: Policy ook voor.