Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ja hoor, ik heb gelijk :9 ..... SP1 is nu ook beschikbaar als optionele download (slechts 65 MB) bij Windows Update.
Die ga ik nu installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 15-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:53

ChUcKiE

Dus........

Hmm, bij mij doet het bestand van SP1 helemaal niets als ik het uitvoer. De harddisk rammelt even, maar daarna blijft het stil en gebeurd er niets.

Dit alles op een laptop, met een dga oude installatie van Vista Ultimate 32bits NL inclusief alle updates...
Iemand dit ook al meegemaakt?

Ik heb trouwens geen optionele update staan!

Ik zie ondertussen, dat het bestand maar 518MB is, dus waarschijnlijk niet helemaal binnengehaald...ik probeer het opnieuw

[ Voor 22% gewijzigd door ChUcKiE op 15-04-2008 21:15 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De MD5 sum van de volledige NL SP1:
code:
1
fcb3bb346d1c97a59af92d66dcad24b9 *Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe

Kun je controleren of je hem goed binnen gehaald hebt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:11
Hier via auto-update geinstalleerd. Ging prima, na ong. 40min was alles klaar.

Nog niet echt kunnen ontdekken wat er sneller/beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Zo juist via Windows Update de optionele update binnengehaald. Binnen 3 kwartier alles geinstalleeerd. Paar keer opgestart, gedefragmenteerd .... PC start een paar seconden sneller op (alweer sneller na de laatste patchronde van vorige week dinsdag die ook snelheidswinst meebracht _/-\o_ )

Netwerkverbinding is ook een stuk sneller en de meeste applicaties starten nu direct op (vlak na het opgestart zijn van Vista) na dubbelklikken. Voor SP1 moest ik zeker een kleine minuut wachten omdat hij met alles en nog wat bezig was met achtergrondprocessen .... kennelijk is dat nu geoptimaliseerd.

Eerste indruk: PERFECT!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 15-04-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 07:14
Komen de taalpakketen aansluitend, of heeft dit ook nog even tijd nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat zal waarschijnlijk wel later worden inderdaad.

offtopic:
Ik laat SP1 nog heel even liggen tot GPMC v2 weer terug is voor Vista, heb weinig trek om alle GPO beheer weer vanaf remote desktop te moeten doen..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ben nu bezig met downloaden van SP1 voor Vista Premium 64-bit, download is hier 121,5mb.

Ben zéér benieuwd naar de performances :)

[ Voor 5% gewijzigd door MichaelK1985 op 15-04-2008 23:03 ]

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ben benieuwd of het het wachten waard was ook ik ben net begonnen met downloaden kwam eindelijk net tevoorschijn in windows update downloaden is wel erg traaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:06:
nou ben benieuwd of het het wachten waard was ook ik ben net begonnen met downloaden kwam eindelijk net tevoorschijn in windows update downloaden is wel erg traaag
Tja, het is nu wel bekend op deez Aard dat de updates er zijn. Een drukte van belang dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Haaglander schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:08:
[...]

Tja, het is nu wel bekend op deez Aard dat de updates er zijn. Een drukte van belang dus. :)
Inderdaad zeg, na 40 minuten nog maar 64% haha.. Heb alle tijd dus :)

EDIT: 20 min later 95% en stil :X

[ Voor 6% gewijzigd door MichaelK1985 op 15-04-2008 23:40 ]

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Zo, net klaar met installeren. Merk nog niet zo heel veel van de snelheid. Even paar keer opnieuw opstarten en morgen even kijken met het werk of ik echt verschil merk :)

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
MichaelK1985 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:18:
[...]

Inderdaad zeg, na 40 minuten nog maar 64% haha.. Heb alle tijd dus :)

EDIT: 20 min later 95% en stil :X
Modbreak:En dat is dus niet de bedoeling, we hoeven hier niet per minuut op de hoogte te worden gesteld van jouw vorderingen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, net Vista SP1 geinstalleerd en volledig up and running inmiddels. Ben tot nu toe erg te spreken over de performance verbeteringen (alles voelt net even wat sneller en responsiever aan). Ook het opstarten gaat een stuk vlotter vergeleken met de vanilla Vista.

Misschien dat het toch nog goed komt met Vista? :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link in de topic warning is voor de x86 versie.
Weet iemand de link van de x64 versie toevallig ook?
Die DVD is leuk, maar ik heb liever de x64 installer ook los (als link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad vista net als iedere versie voor Windoos 10 af omdat het absoluut te oud is om nog te willen gebruiken.

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als SP1 goed werkt kun je er voor kiezen de backup bestanden te verwijderen. Dit geeft je al snel 1GB aan HD ruimte terug. Let op, na dat je dit gedaan hebt kun je SP1 niet meer ongedaan maken.

Om dit te doen gebruik vsp1cln.exe in een Administrator command prompt. Zie ook dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:36:
Die link in de topic warning is voor de x86 versie.
Weet iemand de link van de x64 versie toevallig ook?
Die DVD is leuk, maar ik heb liever de x64 installer ook los (als link).
Op de DVD staan 2 losse installers (gewoon de ISO even uitpakken...)

;)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik, maar tóch wil ik graag de link voor de x64 versie hebben.
Link is wat anders dan iemand uit leggen hoe een ISO uit te gaan pakken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Zodra die op de MS download site opduikt komt die link er bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

alt-92 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:17:
Zodra die op de MS download site opduikt komt die link er bij te staan.
Link x64 Vista SP1 NL

Of via KB artikel

Hint voor mensen die moeite hebben om dit soort zaken te vinden...
http://www.microsoft.com/downloads en zoek daar naar de term "Vista Service Pack 1 x64", dan kom je automatisch bij de EN versie uit, verander de taal naar NL en je heb wat je zoekt...

[ Voor 59% gewijzigd door Gé Brander op 16-04-2008 09:46 . Reden: Toevoeging... ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Heb hem net ook geinstalleerd en ben zeer te spreken.

Vooral op mijn laptop merk ik een performance winst. Hij pakt nu eindelijk ook de totale 4GB van mijn geheugen (bij non-SP had ik maar 3gb beschikbaar, terwijl het 64-bit is). Dat probleem is dus opgelost.

Bij mijn desktop had ik ook de hoop dat het probleem van het trage afmelden opgelost zou zijn, dit is helaas niet zo. Nog steeds moet ik 3 minuten wachten voordat hij met afmelden begint. (ook 64-bit)

Verder hoop ik dat Microsoft snel de ISO's beschikbaar stelt van de volledige Vista incl. SP1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

J-Media schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:33:
Verder hoop ik dat Microsoft snel de ISO's beschikbaar stelt van de volledige Vista incl. SP1 :)
Dat komt inderdaad ook beschikbaar via MSDN... Duurt alleen nog even.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-08 15:28

JDeraGear

Mighty Pirate!

Voor den geïnterresseerde mensch: een complete lijst hotfixes van SP1:
Klikkerdeklik (stukje naar beneden scrollen en de link aanklikken)

[ Voor 11% gewijzigd door JDeraGear op 16-04-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou downloaden duurde ff en installeren helemaal bij 73% fase 3 bleef hij een half uur hangen ook al staat er duidelijk pc niet uitschakelen toch maar ff een reboot gegeven, gelukkig liep hij vervolgens verder. Ook ik kan niks vinden wat sneller is in tegendeel hij is trager met opstarten en inloggen dit duurt echt stukken langer nu. Iemand dezelfde problemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Net alles geïnstalleerd en een paar keer gereboot, maar zo op het gevoel (dus zonder stopwatch :P ) merk ik niet echt een verschil in opstart-tijd. Wel merk ik dat ik IE alvast kan openen voordat de gadgetbar geladen is, voor SP1 kon ik eigenlijk niks starten voordat de gadget bar geladen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
JDeraGear schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:40:
voor SP1 kon ik eigenlijk niks starten voordat de gadget bar geladen was.
De gadgetbar liet ik daarom niet mee opstarten met Windows ... ik wachtte altijd een minuutje. Nu kan ik 'm wel met Vista gelijktijdig opstarten zonder dat dit de boel vertraagd.

[ Voor 12% gewijzigd door Haaglander op 16-04-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een van de eerste dingen die me opviel na het installeren van SP1 (die gewoon met de auto-update's gekomen is), is dat de temp van mn cpu 2 graden lager ligt. Kennelijk heeft t ding het laatste jaar 'idle' in Windows toch iets meer staan draaien dan dat nu kennelijk nodig is :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:13:
Een van de eerste dingen die me opviel na het installeren van SP1 (die gewoon met de auto-update's gekomen is), is dat de temp van mn cpu 2 graden lager ligt. Kennelijk heeft t ding het laatste jaar 'idle' in Windows toch iets meer staan draaien dan dat nu kennelijk nodig is :)
De meeste cpu's van wat ik weet schalen in percentages (voorbeeld intel T2300; 0% - 33% - 66% - 100%). Mocht jou conclusie kloppen dan zou het slecht nieuws zijn voor laptop gebruikers aangezien dan de batterijduur weer is verslechterd is inplaats van verbeterd en dat terwijl XP een veel betere batterijduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Miki schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:20:
[...]

De meeste cpu's van wat ik weet schalen in percentages (voorbeeld intel T2300; 0% - 33% - 66% - 100%). Mocht jou conclusie kloppen dan zou het slecht nieuws zijn voor laptop gebruikers aangezien dan de batterijduur weer is verslechterd is inplaats van verbeterd en dat terwijl XP een veel betere batterijduur heeft.
Ik begrijp je denk ik even niet. Als de temp 2 graden lager ligt, wordt er minder stroom verbruikt volgens mij. Dus zal de batterij langer meegaan. Of is mijn conclusie nou te simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jelmervos schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:57:
Als SP1 goed werkt kun je er voor kiezen de backup bestanden te verwijderen. Dit geeft je al snel 1GB aan HD ruimte terug. Let op, na dat je dit gedaan hebt kun je SP1 niet meer ongedaan maken.

Om dit te doen gebruik vsp1cln.exe in een Administrator command prompt. Zie ook dit.
Mijn VMWare disk met Vista ging hiermee van 9 Gb naar 6,5 GB

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heb SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk is goed. Maar eigenlijk maar ik totaal geen verschil.

Wel zie ik dat er nu staat dat ik 4GB aan geheugen heb, wat voor de installatie 3GB was. Echter, als ik naar taakbeheer ga en dan naar het tabblad "Prestaties" staat bij Fysiek geheugen (MB) Totaal: 3006 MB :?
Vraag me af hoe dat kan..

Wat zien jullie als directe verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

DJH schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
Heb SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk is goed. Maar eigenlijk maar ik totaal geen verschil.

Wel zie ik dat er nu staat dat ik 4GB aan geheugen heb, wat voor de installatie 3GB was. Echter, als ik naar taakbeheer ga en dan naar het tabblad "Prestaties" staat bij Fysiek geheugen (MB) Totaal: 3006 MB :?
32bit kan niet meer gebruiken dan 3GB. Alleen laat Vista nu (vanaf SP1) zien hoeveel geheugen er in je systeem zit. Als er 8GB in zit en je draait 32bits dan nog laat taakbeheer niet meer dan 3GB zien, en de systeem eigenschappen laat 8GB zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online

Je hebt de 32-bits versie neem ik aan? Daar wordt maar 3GB gebruikt, terwijl nu wel correct aangegeven wordt hoeveel er daadwerkelijk in zit. Dit was bij mij ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online

Wat zien jullie als directe verbetering?
- Start sneller op (enige seconden) ... met de patch van vorige week dinsdag (die ook voor future Vista SP1 bestemd was) een totale tijdwinst van ca. 8 seconden (was 30 seconden, nu 22)
- Netwerkverbindiing is nu zeer snel gereed
- PC kan direct na verschijnen van het bureaublad gebruikt worden ..... voorheen kon ik een kleine minuut wachten voordat allerlei achtergrondprocessen uitgewerkt waren.
- Het voelt allemaal meer 'responsive' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een probleem met de verwijdering van de RC versie.

Hij doet er heel lang over om die service pack te verwijderen á 2 uur.
En dan start windows niet meer op en de 2de keer zei die dat de verwijdering mislukt is.

Heb het ook inde veilige modus geprobeerd maar zelfde resultaat.

Alvast bedankt Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Remco tr: open daarvoor even je eigen topic als je wilt? :)

Dan houden we deze discussie nog een beetje schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:19:

Misschien dat het toch nog goed komt met Vista? :) :P
Dit sp1 is aardig, maar heb een review gelezen waarin de conclusie luidde: dit sp gaat mensen die Vista bloated vinden niet van Xp naar Vista doen laten overstappen. Kan je ook bijna niet van een sp verwachten zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Heb hier ook dat hij een stuk trager is :S
Opstarten en inloggen duurt langer idd. Ook programma's starten duurt langer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 14:20

peternator

Shoop da whoop.

Saven schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:30:
Heb hier ook dat hij een stuk trager is :S
Opstarten en inloggen duurt langer idd. Ook programma's starten duurt langer 8)7
Komt omdat na de SP installatie de Superfetch-cache geleegd wordt, dwz: windows moet weer even een cachebestand maken van alle programma's en bestanden die jij het meest gebruikt. Over een paar dagen zal je zien dat je programma's weer vliegensvlug opstarten

Van Winsupersite:
One final note about performance and SP1: If you upgrade an existing version of Vista to SP1, user-specific data used by Windows SuperFetch is wiped out, leading to what may seem like a small performance penalty. This effect will reverse itself after a few days, however, as you use the system and SuperFetch refills it cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

hmm na installatie schijnt het ineens dat ik een diskette drive A heb... (die heb ik helemaal niet :{ )..valt me nu pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
PTRdesign schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:41:
[...]

Komt omdat na de SP installatie de Superfetch-cache geleegd wordt, dwz: windows moet weer even een cachebestand maken van alle programma's en bestanden die jij het meest gebruikt. Over een paar dagen zal je zien dat je programma's weer vliegensvlug opstarten

Van Winsupersite:

[...]
Wat ik gisteren deed vlak na de installatie van SP1, was alle PF-bestanden verwijderen in de map Windows/Prefetch. Diezelfde avond was mijn PC weer supersnel (nog sneller dan voor SP1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
JDeraGear schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:43:
hmm na installatie schijnt het ineens dat ik een diskette drive A heb... (die heb ik helemaal niet :{ )..valt me nu pas op.
Bizar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik heb even een verse installatie van Vista gedaan, en direct daarna SP1 geinstalleerd.
Het werkt allemaal prima, maar echte verbeteringen heb ik zelf nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ik heb net SP1 NL geinstalleerd en de pc werkt (gelukkig) nog prima. Vorige week na de installatie van KB938371 was dat echter wel anders, moest mbv de Windows DVD een systeemherstel uitvoeren, maar het scheelde toen niet veel of ik moest heel Windows opnieuw installeren.

Die update staat bij mij nog steeds open, maar SP1 is geinstalleerd. Hopelijk kom ik verder geen problemen tegen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt met 522 KB/s binnen, maar een punt ter discussie:

Moet ik nu Vista helemaal opnieuw installeren of kan ik hem rustig over mijn bestaande instal heengooien?

Ik heb hier een paar issues neergezet over een update die niet in de stagingopslag wilde komen en er zo ook niet opstaat.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/9bb2ti.jpg

Misschien loopt daarom mijn machine beroerd, alhowel de slaapstand voortreffelijk werkt :)
Dat is nog iets :/

Kan het SP dus ook zonder deze miserabele patch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
c70070540 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:36:
[...]

Dat komt inderdaad ook beschikbaar via MSDN... Duurt alleen nog even.
Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).

@hierboven: als je de offline installatie hebt (van 500 MB ofzo), dan kun je hem als het goed is ook installeren zonder die patch.

[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 16-04-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

sewer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:29:
[...]

Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).

@hierboven: als je de offline installatie hebt (van 500 MB ofzo), dan kun je hem als het goed is ook installeren zonder die patch.
Kun je de bestandsnamen misschien ff posten O-)
Ook al heb ik Vista gewoon legaal, een DVD met de volledige install waar SP1 in is geïntegreerd is altijd handig bij een herinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net vista SP1 via updates geinstalleerd en nu kan ik met m'n 22 inch scherm geen hogere resolutie dan 1024*768 meer nemen. Kan het dat m'n scherm niet meer compatibel is met vista door het Service Pack ?
Ik kan ook niet via catalyst hem naar een hogere resolutie forcen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:49:
Heb net vista SP1 via updates geinstalleerd en nu kan ik met m'n 22 inch scherm geen hogere resolutie dan 1024*768 meer nemen. Kan het dat m'n scherm niet meer compatibel is met vista door het Service Pack ?
Wellicht je videokaart drivers updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb catalyst 8.3, misschien eens verwijderen en opnieuw installeren maar ik vermoed dat het probleem aan het service pack te wijten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:57

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:49:
Is dat alleen na een hibernate of altijd?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
DyStiC schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:41:
[...]

Kun je de bestandsnamen misschien ff posten O-)
Ook al heb ik Vista gewoon legaal, een DVD met de volledige install waar SP1 in is geïntegreerd is altijd handig bij een herinstall.
nl_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29635.iso
nl_windows_vista_n_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-55340.iso
zou alleen niet weten, hoe je hier aan wilt komen O-) je kan daar zo maar niet aanklikken, en downloaden

Modbreak:Post die link dan ook gewoon niet, beetje flauw namelijk.
Of was de topicwarning nog niet duidelijk genoeg? :)

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
hetnet schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:29:
[...]

nl_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29635.iso
nl_windows_vista_n_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-55340.iso
zou alleen niet weten, hoe je hier aan wilt komen O-) je kan daar zo maar niet aanklikken, en downloaden

[mbr]Post die link dan ook gewoon niet, beetje flauw namelijk.[/]
Okee jeheb gelijk :( stom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet iemand de images
Modbreak:Lezen is moeilijk blijkbaar?

[ Voor 64% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:35:
Kan niet iemand de images [modbreak]
Lezen is moeilijk blijkbaar?[/]
Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen. Ik vraag of iemand hem niet kan seeden of uploaden. Is toch hele andere vraag? En ik heb zelf een LEGALE key dus is niks illegaals aan, voordat je daar weer over begint te zeiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:38:
[...]

Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen.
Nee, je vraagt of iemand ze wil seeden en/of uploaden.

Dat is maar op één manier te interpreteren, namelijk het aanzetten tot illegaal verspreiden van copyrighted software.

Check je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
sewer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:29:
[...]

wat moet je met al die versie's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:38:
[...]

Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen. Ik vraag of iemand hem niet kan seeden of uploaden. Is toch hele andere vraag? En ik heb zelf een LEGALE key dus is niks illegaals aan, voordat je daar weer over begint te zeiken...
Dat is niet legaal, in de topicwarning staat zelfs (net als op de MS site bij zo goed als alle downloads): Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.

8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:16:
altijd maar nu wordt het nog vager, ik verwijder de ati software en de resolutie springt weer juist. Ik herstart en installeer catalyst 8.3 opnieuw en resolutie springt weer naar 1024*768 als max resolutie. Ik vrees dat ik het dus zonder videodrivers zal moeten doen tot er een oplossing komt. Kaart is hd2600 xt en OS vista buisiness btw. Ofwel vista SP verwijderen dan maar.
Als je een non-OEM versie hebt kun je aankloppen bij MS voor gratis ondersteuning bij SP1-gerelateerde problemen: http://jetzemellema.blogs...g-bij-sp1-voor-vista.html

Voor OEM moet je in principe bij je leverancier zijn dus bij Dell, HP of Azerty. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Coach4All schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:44:
[...]

Dat is niet legaal, in de topicwarning staat zelfs (net als op de MS site bij zo goed als alle downloads): Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.

8)7
gaat hier niet over service-pack1 Lezen is zo moeilijk gaat hier over een dvd met service-pack1 erin.
dat schijnt moeilijk te maken te zijn........ en moeilijk te downloaden.
Volgende week kan je ze overal downloaden :P en geen eene mens, waar dan ook, kan daar wat aan veranderen. zelfs microsoft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
hetnet schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:01:

Volgende week kan je ze overal downloaden :P en geen eene mens, waar dan ook, kan daar wat aan veranderen. zelfs microsoft niet.
Hoe en waar je het vind kan me/ons niet schelen maar dat gaan we niet op/via het forum lopen regelen.
Modbreak:Daar zijn de regels op dit forum duidelijk genoeg over:
Licentie- of copyrightschendingen

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten, we willen echter niet dat je Gathering of Tweakers.net hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemen gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we vooral / voornamelijk niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat. Het volgende willen wij dan ook niet op Gathering of Tweakers zien:

* Warez, cracks NO-CD patches en dergelijke.
* MP3s/DivX'jes en dergelijke met copyrighted inhoud (incl. subtitles).
* CD-covers.
* Fotorapportages.
* (Ster) reclames.
* GSM-Flashers.
* Hulp bij bovenstaande zaken hoef je niet te verwachten, ernaar vragen is net zo goed not-done.
Duidelijk? Mooi,dan hoeven we het daar ook niet meer over te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag Vista SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk: verschrikkelijk traag!
Ik heb gelezen dat dit komt omdat Vista alles opnieuw moet indexeren, maar is het dan echt ZO traag in het begin?
Als ik een kader over mijn bureaublad schuif, dan hapert hij. Sites laden gaat ook al traag. Resolutie moest ik aanpassen, ...

Ik hoop dat dit echt normaal is, want voor de install vloog mijn laptop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier geen probleem, na de installatie was alles zoals het was, maar dan zijn bepaalde dingen wat sneller.

Ik zou eens kijken naar je videokaart drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:
Ik heb vandaag Vista SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk: verschrikkelijk traag!
Ik heb gelezen dat dit komt omdat Vista alles opnieuw moet indexeren, maar is het dan echt ZO traag in het begin?
Als ik een kader over mijn bureaublad schuif, dan hapert hij. Sites laden gaat ook al traag. Resolutie moest ik aanpassen, ...

Nee, dat is niet normaal. Die te verwachten traagheid waar wel over wordt gesproken heeft te maken met Superfetch. Deze functie 'leert' welke applicaties je vaak start en zorgt dat ze snelle opstarten, zodra jij besluit om op het icoontje te klikken. Dus zodra Vista is geladen gaat hij alvast Outlook en IE in het geheugen laden, want hij weet dat jij die zometeen wilt gebruiken.

Na de installatie van SP1 is de cache van Superfetch leeg dus de eerste dagen zullen die apps minder snel starten, totdat Superfetch het opnieuw weer geleerd heeft.

Dit is dus iets compleet anders dan wat jij nu ervaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen een systeemherstel gedaan en als is terug zoals daarvoor. Ik heb de indruk dat hij nog altijd iets trager is, maar dat komt mss door het systeemherstel.

In het weekend ga ik mss een clean install doen van Vista en dan onmiddelijk SP1 erop zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:

Ik gok dat je de drivers van je videokaart even opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, hij staat erop.

Gisteravond even nieuw install gedaan en de downloadlink in kader gepakt en na de verse install van Vista was het servicepack in 38 minuten gereed (was bij SP1 RC 45 minuten).

Ik klop af want ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen. Machine start nu wel gewoon lekker vlot op en sluit vooral vlot af.

Ik heb nog geen games erop staan, dus daar bericht ik je later over, maar het geheugengebruik is nagenoeg hetzelfde gebleven en de programma's die er al opstaan werken ook gewoon.
PS: Mijn games werkten ook met SP1 RC1 dus nu ook vermoed ik.

Ook geen grove fouten in de eventviewer.

De truuk is om het servicepack na de eerste herstart direct te installeren, waarom?
Omdat Windows Vista pas na de derde herstart zijn superfetcher gaat gebruiken. SP1 heeft er 2 nodig en 1+2=3, dus zit je meteen goed en hoef je niet met superfetcher te rommelen hetgeen mij in het verleden slecht bevallen is. Gewoon met rust laten, Vista regelt dat zelf prima.

Ook kan jullie probleem ontstaan door een 3th party defragmenter. De enigste stand-alone defragmenter is een defragmenter die in VSS-compatible modi defragmenteerd of anders de Windows defrag zelf pakken, maak het jezelf niet te moeilijk.

Ja, Vista is na mijn idee merkbaar responsiver. Alleen wilde CCC niet automatisch starten en wilde mijn displaydriver zich niet installeren, dus dan maar de ATi map in apparaatbeheer handmatig geïnstalleerd en dat ging goed.
Aero werkt dus 3D ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie de poepie, SP1 geinstalleerd en gelijk al een ernstig probleem. Ik kan via VPN niet meer mijn SQL Server benaderen op de Vista SP 1 machine. Krijg ik de melding "Login failed for user ''. The user is not associated with a trusted SQL Server connection."
Het leukste is dat in SP1 juist een hotfix is opgenomen die dit probleem zou moeten oplossen, maar bij mij is het dus juist andersom.
Schijnt al een paar maanden een bekend probleem te zijn, maar ja Microsoft he? Ik word hier zo moe van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:33
Gister heb ik ook SP1 geïnstalleerd op mijn x64 installatie van Home Premium.

Echter ben ik wel tegen wat problemen aangelopen tot nu toe. Dat is dat bij de eerste reboot van de installatie het afsluit-scherm bleef 'hangen' (deed na 45min nog niets :P), waardoor ik dus een handmatige reboot moest doen daar. Hier heb ik echter wel vaker problemen mee en wist ik dus.

Na het installeren van het service pack heb ik nog grove fouten meegemaakt met MSN Messenger 7.5. Waarschijnlijk komt het dan door de combinatie Kaspersky Anti Virus 7 en MSN Messenger 7.5, maar hier ben ik niet zeker van. Hiervoor heb ik 8.5 geïnstalleerd, echter heb ik hier diezelfde fout ook al een keer mee gehad.

De fout is dat LSASS.exe op een onverwacht moment wordt afgesloten en dat de computer dan binnen de minuut opnieuw wordt opgestart.

Dit is overgeens geen probleem-meld, want daar kom ik zelf wel uit, maar eerder een ervaring

Naast deze bevindingen ben ik eigenlijk best wel tevreden met SP1 tot nu toe. Het werkt inderdaad een stuk responsiever en ik merk ook dat onder andere Firefox wel iets sneller opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Haaglander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:04:
[...]

- Start sneller op (enige seconden) ... met de patch van vorige week dinsdag (die ook voor future Vista SP1 bestemd was) een totale tijdwinst van ca. 8 seconden (was 30 seconden, nu 22)
- Netwerkverbindiing is nu zeer snel gereed
- PC kan direct na verschijnen van het bureaublad gebruikt worden ..... voorheen kon ik een kleine minuut wachten voordat allerlei achtergrondprocessen uitgewerkt waren.
Toevoeging:
- De PC sluit aanmerkelijk sneller af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Ik lees hier dat op MSDN al images taan incl. SP1.

Is het ook de bedoeling dat deze beschikbaar worden gesteld voor het grote publiek? Zo ja, wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

J-Media schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:48:
Ik lees hier dat op MSDN al images taan incl. SP1.

Is het ook de bedoeling dat deze beschikbaar worden gesteld voor het grote publiek? Zo ja, wanneer?
Natuurlijk niet. Alleen als je het gekocht heb, zou je misschien (let op: misschien) tegen kostprijs de media bij Microsoft kunnen bestellen, maar daar twijfel ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-02 14:07
Ik heb een install probleem;
Ik heb gister de sp1 update binnengekregen en ik ben meteen begonnen met installeren.
Alles gaat goed tot de eerste reboot van de installatie. Nu tot twee keer toe krijg ik loopende reboots met bsod's aan het eind van de reboot loop.
Met repair kom ik wel weer terug maar antuurlijk zonder sp1.
Toch maar nog een keer proberen met default bios instellingen en alle progjes uitgeschakeld. Zonder resultaat.
Nu heb ik vista dus weer gerepaired en ik krijg nu de melding dat het aan mijn graphics drivers ligt.
Ik gebruik de 174.74 nvidia drivers voor mijn 9600GT.
Nvidia heeft nog geen nieuwe drivers op hun site staan.
Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen zonder oudere drivers te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat het vol komt van "dit werkt niet goed"

Wordt de ICH5 nu wel goed ondersteunt door Vista?

Ik moet toegeven dat ik een ATi systeem heb en hier ook weer het probleem van langzaam opstarten. Nu wacht hij 12 seconden op dat zwarte scherm en dat is pas vanaf nu.

Nog steeds die stomme IRQ fout in de eventviewer dat IRQ 2 niet toewijsbaar is.

Het werkt goed verder, maar het opstarten was er even op vooruitgegaan.

Ik twijfel nu aan mijn hardware want volgende maand een nieuw systeem met nieuwe kansen. Ik heb dit systeem al zo hard gerepareerd want dit moederbord acht men als "niet stabiel te krijgen"; de Asus A8R-MVP. Klopt want ik heb ongeveer elke setting die te veranderen is in het BIOS moeten veranderen en nu loopt het, maar zonder veel kennis had ik het niet gered met dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 12:54
moerasgeest schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:37:
Ik heb een install probleem;
Ik heb gister de sp1 update binnengekregen en ik ben meteen begonnen met installeren.
Alles gaat goed tot de eerste reboot. Nu tot twee keer toe krijg ik loopende reboots met bsod's aan het eind van de reboot loop.
Met repair kom ik wel weer terug maar antuurlijk zonder sp1.
Toch maar nog een keer proberen met default bios instellingen en alle progjes uitgeschakeld. Zonder resultaat.
Nu heb ik vista dus weer gerepaired en ik krijg nu de melding dat het aan mijn graphics drivers ligt.
Ik gebruik de 174.74 nvidia drivers voor mijn 9600GT.
Nvidia heeft nog geen nieuwe drivers op hun site staan.
Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen zonder oudere drivers te gebruiken?
Ik heb hier dus ook last van krijg dit:

Product
Windows

Probleem
Videohardwarefout

Datum
16-4-2008 21:37

Status
Niet gerapporteerd

Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20080416-2136.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: 84906008
BCP2: 8D0149A0
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Heb nvidia driver opnieuw geinstalleerd, kan vanavond weer even controleren of dat het heeft opgelost. ik hoop het. Anders maar SP1 erweer af, had trouwens het probleem niet met de SP1 Beta versie. Raar. ( Heb trouwens een 8800GTS)

Probleem: Beeld freezed en wordt dan zwart en krijg dan deze fout zoals hierboven beschreven is. Kan daarna wel gewoon verder werken, alleen ben dan uit het spel.

[ Voor 4% gewijzigd door Sendar op 17-04-2008 13:15 ]

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dit niet al een bekend probleem bij microsoft? Heb al ergens gelezen dat sommige drivers van Nvidia niet werken op Vista SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Niet echt een probleem ondervonden, heb ook gister SP1 geïnstalleerd, ging allemaal goed. Vandaag vanaf mn stageplek proberen om mn Pc weer te benaderen via Remotely Anywhere.... Niks. Terwijl het voor SP1 toch echt werkte. Ik vermoed dat de firewall instellingen weer terug gezet zijn naar de standaard waarden. Is er iemand die dit kan bevestigen? Ik kon dit namelijk niet terug vinden op de microsoft site en ben tot maandag niet in staat op het op mn Pc te controleren, vandaar deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
nou geweldig dat sp1.. ik zet om 12 uur snachts me laptop uit.. blijft die doorbrommen tot half 2/ kwart voor 2.. zet ik hem vandaag om 8 uur aan.. gaat die installeren tot na 11 uur dus dat is gewoon meer dan 4 uur. om dan erachter te komen dat de pc tergend traag is geworden en explorer steeds vast loopt way to go microsoft thanks a lot.

Die vorige update zoog ook. zou je computer ook sneller maken maar werden bij mij ook alleen maar meer instabiliteit problemen en slomer opstarten. Ik weet gewoon dat het aan die updates ligt, omdat ik al weken/maanden geen programma's heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Klopt het dat ik met mijn OEM versie veroordeelt ben tot het wachten dat ie bij de automatische updates beschikbaar is? Ik zie SP1 namelijk niet bij Windows Update staan :|

edit: ok, oplossing gevonden. Eerst bij update instellingen "gebruik maken van Windows Update" uitgezet. Vervolgens naar de Windows Update site. Die installeert vervolgens een klein progsel om updates van andere producten te kunnen installeren. Vervolgens switch ie weer "automatisch" naar het in Vista ingebouwde update progsel en nu vind ie wel SP1 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Plekuz op 17-04-2008 19:01 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:05
Na een verse Vista installatie heb ik gelijk er achteraan het Service pack 1 geinstalleerd.

Verschillen:
- Verkenner start sneller op
- Mijn Sitecom USB Bluetooth stick werkt nu opeens wel in combinatie met de Sony Ericsson software en ik kan zowaar via Bluetooth Synchroniseren, dit zonder zelf speciale drivers te installeren.
- Aparte Zoekfunctie naast de Windows knop is verdwenen (Feature om 3rd party software meer kans te geven)

Ik had gehoopt dat met Internet Explorer 7 64-bit de Flash speler nu wel zou werken, maar helaas. (ook al ligt het probleem volgens mij bij Adobe)

Offtopic: het Vista SP1 lied ! http://www.youtube.com/wa...ber.nl/archief/023809.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
voor mensen die blauwe schermen krijgen:
Probeer zoveel mogelijk usb apparatuur af te koppelen.

Wel heb ik het probleem dat ik nu geen extended monitor view meer kan instellen :(
Driver herinstall bood dacht ik hulp omdat hij tijdens de installatie hiervan op extended view ging maar na een reboot toch alleen maar weer 1 monitor :(

[ Voor 57% gewijzigd door Fonta op 18-04-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Ik heb SP1 er maar weer afgegooid en nu geen problemen meer met het freezen van het beeldscherm. Probeer het over een tijdje nog wel eens.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
bedoel je met freezen beeldscherm dat explorer vastloopt?? want dat heb ik ook,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Typisch al die verschillen in ervaring. Bij mij en anderen loopt Vista na SP1 een stuk soepeler, bij anderen juist het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
LeVortex schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:26:
bedoel je met freezen beeldscherm dat explorer vastloopt?? want dat heb ik ook,
Niet zo zeer explorer, maar ik had het als ik een spelletje deed. Geen idee of het ook in windows gebeurde. Heb er niet lang genoeg achter gezeten. Maar met freezen bedoelde ik, scherm loopt vast en wordt dan zwart en daarna is het spel afgesloten en zit in weer op desktop en krijg ik zo'n melding onderaan met het probleem..

[ Voor 5% gewijzigd door Sendar op 18-04-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Haaglander schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:09:
Typisch al die verschillen in ervaring. Bij mij en anderen loopt Vista na SP1 een stuk soepeler, bij anderen juist het tegenovergestelde.
Mwah, neuh, niet typisch, maar volledig naar verwachting. Kan dat MS ook niet helemaal kwalijk nemen. Duizend-en-één verschillende hardware configuraties, met duizend-en-één driver versies, met duizend-en-één geinstalleerde applicaties, dat is schier onmogelijk om volledig te testen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffeww, dat trage opstarten heb ik verholpen door alle hardwaresleutels eruit te gooien en het systeem een nieuwe scan te laten doen. Dat duurde 2 minuten hooguit en na een herstart kon ik alles weer en geen rode kruisjes of uitroeptekens in mijn hardwarelijst (ook niet op hidden view).

Start goed vlug op nu en ik heb 3x een reboot gedaan om het te checken en het blijft vlug nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Weakling schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:36:
[...]

Mwah, neuh, niet typisch, maar volledig naar verwachting. Kan dat MS ook niet helemaal kwalijk nemen. Duizend-en-één verschillende hardware configuraties, met duizend-en-één driver versies, met duizend-en-één geinstalleerde applicaties, dat is schier onmogelijk om volledig te testen.
Hoe gaan ze dan die miljoenen problemen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:46:
Pffeww, dat trage opstarten heb ik verholpen door alle hardwaresleutels eruit te gooien en het systeem een nieuwe scan te laten doen.
Leg eens wat meer uit? Wat bedoel je met hardwaresleutels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ja, ik heb hem nu ook geïnstalleerd, en ik kan nog iets toevoegen aan de verbeteringen:

- Start sneller op (enige seconden)
- Netwerkverbinding is nu zeer snel gereed
- PC kan direct na verschijnen van het bureaublad gebruikt worden

- Het verwijderen van een bestand duurde vroeger langer dan nu, vroeger bleef Vista de 'resterende tijd' berekenen, en dat duurde soms wel lang, nu zie ik zelfs geen flits van het kadertje !!

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 23:23
Misschien een noob-vraagje, maar kan ik met een gedownloade vista iso met SP1 er al in mijn legale vista key gebruiken om te installeren en/of te activeren?

Ik heb nl. een Asus laptop met Vista Home Basic licentie, maar de bijgeleverde installatie/recovery-cd's installeren vista met zoveel extra zooi dat het gewoon niet leuk meer is... :( Daarom heb ik er XP op geinstalleerd nu.

En nou zou ik dus een echt schone Vista installatie kunnen doen, met SP1 er meteen bij geinstalleerd.

Mijn ervaring is dat met XP + SP2 in de cd geslipstreamed windows gewoon lekkerder loopt dan met SP2 er later bij geinstalleerd. Lijkt mij dat voor Vista hetzelfde geldt.

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 18-04-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Richub schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:57:
Misschien een noob-vraagje, maar kan ik met een gedownloade vista iso met SP1 er al in mijn legale vista key gebruiken om te installeren en/of te activeren?

Ik heb nl. een Asus laptop met Vista Home Basic licentie, maar de bijgeleverde installatie/recovery-cd's installeren vista met zoveel extra zooi dat het gewoon niet leuk meer is... :( Daarom heb ik er XP op geinstalleerd nu.

En nou zou ik dus een echt schone Vista installatie kunnen doen, met SP1 er meteen bij geinstalleerd.

Mijn ervaring is dat met XP + SP2 in de cd geslipstreamed windows gewoon lekkerder loopt dan met SP2 er later bij geinstalleerd.Lijkt mij dat voor Vista hetzelfde geldt.
Ja, dat moet lukken, je moet alleen Vista installeren zonder key in de Setup, en later je legale key invullen. Wel Vista Home Basic selecteren tijdens de installatie.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 23:23
Okee, bedankt voor de snelle reactie. Ik ga dalijk ermee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na installatie van SP1 (NL) ben ik al mn VPN's kwijt + kan ik ze niet meer opnieuw aanmaken via de wizard :-S

Iemand enig idee??

Heeft te maken met services die ik niet meer kan aanzetten (gevonden na enig zoeken), dit is de fout die ik krijg bij aanzetten van de service "remote access connection manager":
Fout 1068 : Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:59:
Aanmerkelijk is een understatement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of we ook VISTA met geintegreerde SP1 op de DVD kunnen krijgen/bestellen/kopen?! Het zou wel handig zijn want elke keer eerst VISTA en dan SP1 installeren is een beetje vemoeiend... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:15:
weet iemand of we ook VISTA met geintegreerde SP1 op de DVD kunnen krijgen/bestellen/kopen?! Het zou wel handig zijn want elke keer eerst VISTA en dan SP1 installeren is een beetje vemoeiend... :(
Deze ISO's en vele anderen zijn via MSDN verkrijgbaar.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.

Vragen om andere links, seeds, torrents, uploads, NGposts, reken erop dat je iets in je mailbox hebt hangen en dat je post verwijderd wordt!

Volledige 544MB SP1 (x86) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x86)

Volledige 873 MB SP1 (x64) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x64)

Via de Vista Update functie (optioneel): als je de voorvereiste updates ook hebt.

Krijg je 'm niet?
Controleer of dit KB artikel van toepassing is!
Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic Updates

Het is niet nodig om te vermelden dat je 'm 'ook aan het downloaden bent' - dat wordt nogal saai zo ;)

Verder: dit is géén 'probleem-meld'-topic.
Open daarvoor liever je eigen topic, uiteraard geldt daar de Windows Clients: Policy ook voor.