Ja hoor, ik heb gelijk
..... SP1 is nu ook beschikbaar als optionele download (slechts 65 MB) bij Windows Update.
Die ga ik nu installeren.
Die ga ik nu installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 15-04-2008 20:37 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 15-04-2008 20:37 ]
[ Voor 22% gewijzigd door ChUcKiE op 15-04-2008 21:15 ]
1
| fcb3bb346d1c97a59af92d66dcad24b9 *Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe |
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 15-04-2008 22:09 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
[ Voor 5% gewijzigd door MichaelK1985 op 15-04-2008 23:03 ]
Everything Can Help!
Verwijderd
Tja, het is nu wel bekend op deez Aard dat de updates er zijn. Een drukte van belang dus.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:06:
nou ben benieuwd of het het wachten waard was ook ik ben net begonnen met downloaden kwam eindelijk net tevoorschijn in windows update downloaden is wel erg traaag
Inderdaad zeg, na 40 minuten nog maar 64% haha.. Heb alle tijd dusHaaglander schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:08:
[...]
Tja, het is nu wel bekend op deez Aard dat de updates er zijn. Een drukte van belang dus.
[ Voor 6% gewijzigd door MichaelK1985 op 15-04-2008 23:40 ]
Everything Can Help!
MichaelK1985 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:18:
[...]
Inderdaad zeg, na 40 minuten nog maar 64% haha.. Heb alle tijd dus
EDIT: 20 min later 95% en stil
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 13:55 ]
Op de DVD staan 2 losse installers (gewoon de ISO even uitpakken...)Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:36:
Die link in de topic warning is voor de x86 versie.
Weet iemand de link van de x64 versie toevallig ook?
Die DVD is leuk, maar ik heb liever de x64 installer ook los (als link).
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Link x64 Vista SP1 NLalt-92 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:17:
Zodra die op de MS download site opduikt komt die link er bij te staan.
[ Voor 59% gewijzigd door Gé Brander op 16-04-2008 09:46 . Reden: Toevoeging... ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dat komt inderdaad ook beschikbaar via MSDN... Duurt alleen nog even.J-Media schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:33:
Verder hoop ik dat Microsoft snel de ISO's beschikbaar stelt van de volledige Vista incl. SP1
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
[ Voor 11% gewijzigd door JDeraGear op 16-04-2008 09:49 ]
Verwijderd
De gadgetbar liet ik daarom niet mee opstarten met Windows ... ik wachtte altijd een minuutje. Nu kan ik 'm wel met Vista gelijktijdig opstarten zonder dat dit de boel vertraagd.JDeraGear schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:40:
voor SP1 kon ik eigenlijk niks starten voordat de gadget bar geladen was.
[ Voor 12% gewijzigd door Haaglander op 16-04-2008 10:56 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De meeste cpu's van wat ik weet schalen in percentages (voorbeeld intel T2300; 0% - 33% - 66% - 100%). Mocht jou conclusie kloppen dan zou het slecht nieuws zijn voor laptop gebruikers aangezien dan de batterijduur weer is verslechterd is inplaats van verbeterd en dat terwijl XP een veel betere batterijduur heeft.AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:13:
Een van de eerste dingen die me opviel na het installeren van SP1 (die gewoon met de auto-update's gekomen is), is dat de temp van mn cpu 2 graden lager ligt. Kennelijk heeft t ding het laatste jaar 'idle' in Windows toch iets meer staan draaien dan dat nu kennelijk nodig is
Ik begrijp je denk ik even niet. Als de temp 2 graden lager ligt, wordt er minder stroom verbruikt volgens mij. Dus zal de batterij langer meegaan. Of is mijn conclusie nou te simpel...Miki schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:20:
[...]
De meeste cpu's van wat ik weet schalen in percentages (voorbeeld intel T2300; 0% - 33% - 66% - 100%). Mocht jou conclusie kloppen dan zou het slecht nieuws zijn voor laptop gebruikers aangezien dan de batterijduur weer is verslechterd is inplaats van verbeterd en dat terwijl XP een veel betere batterijduur heeft.
Mijn VMWare disk met Vista ging hiermee van 9 Gb naar 6,5 GBjelmervos schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:57:
Als SP1 goed werkt kun je er voor kiezen de backup bestanden te verwijderen. Dit geeft je al snel 1GB aan HD ruimte terug. Let op, na dat je dit gedaan hebt kun je SP1 niet meer ongedaan maken.
Om dit te doen gebruik vsp1cln.exe in een Administrator command prompt. Zie ook dit.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
32bit kan niet meer gebruiken dan 3GB. Alleen laat Vista nu (vanaf SP1) zien hoeveel geheugen er in je systeem zit. Als er 8GB in zit en je draait 32bits dan nog laat taakbeheer niet meer dan 3GB zien, en de systeem eigenschappen laat 8GB zien.DJH schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
Heb SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk is goed. Maar eigenlijk maar ik totaal geen verschil.
Wel zie ik dat er nu staat dat ik 4GB aan geheugen heb, wat voor de installatie 3GB was. Echter, als ik naar taakbeheer ga en dan naar het tabblad "Prestaties" staat bij Fysiek geheugen (MB) Totaal: 3006 MB![]()
Vraag me af hoe dat kan..
Je hebt de 32-bits versie neem ik aan? Daar wordt maar 3GB gebruikt, terwijl nu wel correct aangegeven wordt hoeveel er daadwerkelijk in zit. Dit was bij mij ook het geval.DJH schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
Heb SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk is goed. Maar eigenlijk maar ik totaal geen verschil.
Wel zie ik dat er nu staat dat ik 4GB aan geheugen heb, wat voor de installatie 3GB was. Echter, als ik naar taakbeheer ga en dan naar het tabblad "Prestaties" staat bij Fysiek geheugen (MB) Totaal: 3006 MB![]()
- Start sneller op (enige seconden) ... met de patch van vorige week dinsdag (die ook voor future Vista SP1 bestemd was) een totale tijdwinst van ca. 8 seconden (was 30 seconden, nu 22)DJH schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
Wat zien jullie als directe verbetering?
Dit sp1 is aardig, maar heb een review gelezen waarin de conclusie luidde: dit sp gaat mensen die Vista bloated vinden niet van Xp naar Vista doen laten overstappen. Kan je ook bijna niet van een sp verwachten zoiets.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:19:
Misschien dat het toch nog goed komt met Vista?![]()
Komt omdat na de SP installatie de Superfetch-cache geleegd wordt, dwz: windows moet weer even een cachebestand maken van alle programma's en bestanden die jij het meest gebruikt. Over een paar dagen zal je zien dat je programma's weer vliegensvlug opstartenSaven schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:30:
Heb hier ook dat hij een stuk trager is
Opstarten en inloggen duurt langer idd. Ook programma's starten duurt langer
One final note about performance and SP1: If you upgrade an existing version of Vista to SP1, user-specific data used by Windows SuperFetch is wiped out, leading to what may seem like a small performance penalty. This effect will reverse itself after a few days, however, as you use the system and SuperFetch refills it cache.
Wat ik gisteren deed vlak na de installatie van SP1, was alle PF-bestanden verwijderen in de map Windows/Prefetch. Diezelfde avond was mijn PC weer supersnel (nog sneller dan voor SP1)PTRdesign schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:41:
[...]
Komt omdat na de SP installatie de Superfetch-cache geleegd wordt, dwz: windows moet weer even een cachebestand maken van alle programma's en bestanden die jij het meest gebruikt. Over een paar dagen zal je zien dat je programma's weer vliegensvlug opstarten
Van Winsupersite:
[...]
Bizar ....JDeraGear schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:43:
hmm na installatie schijnt het ineens dat ik een diskette drive A heb... (die heb ik helemaal niet)..valt me nu pas op.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:26 ]
Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).c70070540 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:36:
[...]
Dat komt inderdaad ook beschikbaar via MSDN... Duurt alleen nog even.
[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 16-04-2008 17:32 ]
Kun je de bestandsnamen misschien ff postensewer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:29:
[...]
Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).
@hierboven: als je de offline installatie hebt (van 500 MB ofzo), dan kun je hem als het goed is ook installeren zonder die patch.
Verwijderd
Wellicht je videokaart drivers updaten?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:49:
Heb net vista SP1 via updates geinstalleerd en nu kan ik met m'n 22 inch scherm geen hogere resolutie dan 1024*768 meer nemen. Kan het dat m'n scherm niet meer compatibel is met vista door het Service Pack ?
Ik kan ook niet via catalyst hem naar een hogere resolutie forcen
Verwijderd
Is dat alleen na een hibernate of altijd?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:49:
Heb net vista SP1 via updates geinstalleerd en nu kan ik met m'n 22 inch scherm geen hogere resolutie dan 1024*768 meer nemen. Kan het dat m'n scherm niet meer compatibel is met vista door het Service Pack ?
Ik kan ook niet via catalyst hem naar een hogere resolutie forcen
nl_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29635.isoDyStiC schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:41:
[...]
Kun je de bestandsnamen misschien ff posten![]()
Ook al heb ik Vista gewoon legaal, een DVD met de volledige install waar SP1 in is geïntegreerd is altijd handig bij een herinstall.
[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2008 20:32 ]
Okee jeheb gelijkhetnet schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:29:
[...]
nl_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29635.iso
nl_windows_vista_n_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-55340.iso
zou alleen niet weten, hoe je hier aan wilt komenje kan daar zo maar niet aanklikken, en downloaden
[mbr]Post die link dan ook gewoon niet, beetje flauw namelijk.[/]
Verwijderd
Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen. Ik vraag of iemand hem niet kan seeden of uploaden. Is toch hele andere vraag? En ik heb zelf een LEGALE key dus is niks illegaals aan, voordat je daar weer over begint te zeiken...Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:35:
Kan niet iemand de images [modbreak]
Lezen is moeilijk blijkbaar?[/]
Nee, je vraagt of iemand ze wil seeden en/of uploaden.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:38:
[...]
Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen.
wat moet je met al die versie'ssewer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:29:
[...]
Ze staan er al, heb ze gisteravond allemaal van MSDN geplukt (6 dvd's, 32 en 64 bits versie van de 'gewone' versies, business en enterprise).
Dat is niet legaal, in de topicwarning staat zelfs (net als op de MS site bij zo goed als alle downloads): Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:38:
[...]
Wat nou moeilijk... iemand vraagt om de bestandsnamen. Ik vraag of iemand hem niet kan seeden of uploaden. Is toch hele andere vraag? En ik heb zelf een LEGALE key dus is niks illegaals aan, voordat je daar weer over begint te zeiken...
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Als je een non-OEM versie hebt kun je aankloppen bij MS voor gratis ondersteuning bij SP1-gerelateerde problemen: http://jetzemellema.blogs...g-bij-sp1-voor-vista.htmlVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:16:
altijd maar nu wordt het nog vager, ik verwijder de ati software en de resolutie springt weer juist. Ik herstart en installeer catalyst 8.3 opnieuw en resolutie springt weer naar 1024*768 als max resolutie. Ik vrees dat ik het dus zonder videodrivers zal moeten doen tot er een oplossing komt. Kaart is hd2600 xt en OS vista buisiness btw. Ofwel vista SP verwijderen dan maar.
gaat hier niet over service-pack1 Lezen is zo moeilijk gaat hier over een dvd met service-pack1 erin.Coach4All schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:44:
[...]
Dat is niet legaal, in de topicwarning staat zelfs (net als op de MS site bij zo goed als alle downloads): Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.
Hoe en waar je het vind kan me/ons niet schelen maar dat gaan we niet op/via het forum lopen regelen.hetnet schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:01:
Volgende week kan je ze overal downloadenen geen eene mens, waar dan ook, kan daar wat aan veranderen. zelfs microsoft niet.
[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2008 21:23 ]
Verwijderd
Nee, dat is niet normaal. Die te verwachten traagheid waar wel over wordt gesproken heeft te maken met Superfetch. Deze functie 'leert' welke applicaties je vaak start en zorgt dat ze snelle opstarten, zodra jij besluit om op het icoontje te klikken. Dus zodra Vista is geladen gaat hij alvast Outlook en IE in het geheugen laden, want hij weet dat jij die zometeen wilt gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:
Ik heb vandaag Vista SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk: verschrikkelijk traag!
Ik heb gelezen dat dit komt omdat Vista alles opnieuw moet indexeren, maar is het dan echt ZO traag in het begin?
Als ik een kader over mijn bureaublad schuif, dan hapert hij. Sites laden gaat ook al traag. Resolutie moest ik aanpassen, ...
Ik hoop dat dit echt normaal is, want voor de install vloog mijn laptop ...
Verwijderd
Ik gok dat je de drivers van je videokaart even opnieuw moet installeren.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:
Ik heb vandaag Vista SP1 ook geïnstalleerd. Eerste indruk: verschrikkelijk traag!
Ik heb gelezen dat dit komt omdat Vista alles opnieuw moet indexeren, maar is het dan echt ZO traag in het begin?
Als ik een kader over mijn bureaublad schuif, dan hapert hij. Sites laden gaat ook al traag. Resolutie moest ik aanpassen, ...
Ik hoop dat dit echt normaal is, want voor de install vloog mijn laptop ...
Verwijderd
Verwijderd
Toevoeging:Haaglander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:04:
[...]
- Start sneller op (enige seconden) ... met de patch van vorige week dinsdag (die ook voor future Vista SP1 bestemd was) een totale tijdwinst van ca. 8 seconden (was 30 seconden, nu 22)
- Netwerkverbindiing is nu zeer snel gereed
- PC kan direct na verschijnen van het bureaublad gebruikt worden ..... voorheen kon ik een kleine minuut wachten voordat allerlei achtergrondprocessen uitgewerkt waren.
- Het voelt allemaal meer 'responsive' aan.
Natuurlijk niet. Alleen als je het gekocht heb, zou je misschien (let op: misschien) tegen kostprijs de media bij Microsoft kunnen bestellen, maar daar twijfel ik aan.J-Media schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:48:
Ik lees hier dat op MSDN al images taan incl. SP1.
Is het ook de bedoeling dat deze beschikbaar worden gesteld voor het grote publiek? Zo ja, wanneer?
Verwijderd
Ik heb hier dus ook last van krijg dit:moerasgeest schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:37:
Ik heb een install probleem;
Ik heb gister de sp1 update binnengekregen en ik ben meteen begonnen met installeren.
Alles gaat goed tot de eerste reboot. Nu tot twee keer toe krijg ik loopende reboots met bsod's aan het eind van de reboot loop.
Met repair kom ik wel weer terug maar antuurlijk zonder sp1.
Toch maar nog een keer proberen met default bios instellingen en alle progjes uitgeschakeld. Zonder resultaat.
Nu heb ik vista dus weer gerepaired en ik krijg nu de melding dat het aan mijn graphics drivers ligt.
Ik gebruik de 174.74 nvidia drivers voor mijn 9600GT.
Nvidia heeft nog geen nieuwe drivers op hun site staan.
Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen zonder oudere drivers te gebruiken?
[ Voor 4% gewijzigd door Sendar op 17-04-2008 13:15 ]
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Plekuz op 17-04-2008 19:01 ]
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
[ Voor 57% gewijzigd door Fonta op 18-04-2008 11:20 ]
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Niet zo zeer explorer, maar ik had het als ik een spelletje deed. Geen idee of het ook in windows gebeurde. Heb er niet lang genoeg achter gezeten. Maar met freezen bedoelde ik, scherm loopt vast en wordt dan zwart en daarna is het spel afgesloten en zit in weer op desktop en krijg ik zo'n melding onderaan met het probleem..LeVortex schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:26:
bedoel je met freezen beeldscherm dat explorer vastloopt?? want dat heb ik ook,
[ Voor 5% gewijzigd door Sendar op 18-04-2008 16:11 ]
Mwah, neuh, niet typisch, maar volledig naar verwachting. Kan dat MS ook niet helemaal kwalijk nemen. Duizend-en-één verschillende hardware configuraties, met duizend-en-één driver versies, met duizend-en-één geinstalleerde applicaties, dat is schier onmogelijk om volledig te testen.Haaglander schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:09:
Typisch al die verschillen in ervaring. Bij mij en anderen loopt Vista na SP1 een stuk soepeler, bij anderen juist het tegenovergestelde.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Hoe gaan ze dan die miljoenen problemen verhelpen?Weakling schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:36:
[...]
Mwah, neuh, niet typisch, maar volledig naar verwachting. Kan dat MS ook niet helemaal kwalijk nemen. Duizend-en-één verschillende hardware configuraties, met duizend-en-één driver versies, met duizend-en-één geinstalleerde applicaties, dat is schier onmogelijk om volledig te testen.
Leg eens wat meer uit? Wat bedoel je met hardwaresleutels?Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:46:
Pffeww, dat trage opstarten heb ik verholpen door alle hardwaresleutels eruit te gooien en het systeem een nieuwe scan te laten doen.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 18-04-2008 19:00 ]
Ja, dat moet lukken, je moet alleen Vista installeren zonder key in de Setup, en later je legale key invullen. Wel Vista Home Basic selecteren tijdens de installatie.Richub schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:57:
Misschien een noob-vraagje, maar kan ik met een gedownloade vista iso met SP1 er al in mijn legale vista key gebruiken om te installeren en/of te activeren?
Ik heb nl. een Asus laptop met Vista Home Basic licentie, maar de bijgeleverde installatie/recovery-cd's installeren vista met zoveel extra zooi dat het gewoon niet leuk meer is...Daarom heb ik er XP op geinstalleerd nu.
En nou zou ik dus een echt schone Vista installatie kunnen doen, met SP1 er meteen bij geinstalleerd.
Mijn ervaring is dat met XP + SP2 in de cd geslipstreamed windows gewoon lekkerder loopt dan met SP2 er later bij geinstalleerd.Lijkt mij dat voor Vista hetzelfde geldt.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Verwijderd
Aanmerkelijk is een understatementPetervanakelyen schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:59:
- De PC sluit aanmerkelijk sneller af.
Verwijderd
Verwijderd
Deze ISO's en vele anderen zijn via MSDN verkrijgbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:15:
weet iemand of we ook VISTA met geintegreerde SP1 op de DVD kunnen krijgen/bestellen/kopen?! Het zou wel handig zijn want elke keer eerst VISTA en dan SP1 installeren is een beetje vemoeiend...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq