Toon posts:

Nieuw Moederbord (Overclocken)

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik ben op zoek naar een nieuw moederbord waarbij ik mijn processor meer kan overclocken.

het gaat om een Intel e6750 2.66 ghz, 2gb ddr2 800mhz geheugen & 2× 8800gts Sli.
moederbord moet compatibel zijn met deze onderdelen. :P

waarom ik dit topic open is omdat ik op het moment niet tevreden ben over mijn moederbord, de Asus P5N32-SLI PREMIUM, omdat de bios alle overclock mogelijkheden beperkt en mijn processor nu met 2.1 ghz loopt ipv 2.66 standaard... dit valt eigenlijk niet verder in te stellen in de bios waardoor ik nu gedwongen word om een nieuwe moederbord te kopen, ook had ik al gelezen op google dat het niet echt een overclock mobo is, maar ik had hem tijdelijk gekocht omdat ik geen genoeg geld had.

hierbij vraag ik dus om advies, mijn maximale prijs is 200-250 euro.
ik ben zelf aan het kijken op de pricewatch uiteraard en ben ik ook al aan het kijken op www.motherboards.org...

ik ga mijn mobo uiteindelijk gebruiken om mijn processor hard over te clocken en mijn 8800gts in sli te zetten.

alvast bedankt,
Guido

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Er is genoeg te vinden op internet, wat heb je zelf al gevonden? GoT is geen vraagbaak :o

OT: een moederbord met een P35 chipset is tegenwoordig zowat eerder een standaard dan een uitzondering, bovendien zijn dat vaak goede overclockers. Voor de rest ga ik je niet te veel verklappen, daar er op GoT nog wel wat draadjes zijn over P35 mobo's (bv.: \[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)). Lees je in zou ik zeggen.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Asus P5K series is populaire moederbord en daar lees je ook genoeg over.
MSI P35 mobo's ook geen probleem.

Kies eentje dat goed aan je eisen voldoet en dan kan je verder.
Op bekende sites zoals Anandtech en Tom's Hardware lees je genoeg over.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Let op: op de P35 kun je geen SLI draaien! En ik naam aan dat je dat wel wilt. Je zou eens kunnen kijken naar de 780 chipset van NVidia. Duur, maar wel een zeer degelijk bord als je de reviews mag geloven.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica