Toon posts:

Goedkope videokaart/geheugen voor spellen??

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wij hebben 3,5 jaar geleden de volgende computer gekocht:

Moederbord: Asus P4P800 Sound/LAN
Geheugen: DDR *PC3200* 256MB
Processor: Intel P4 -2.80Ghz 800 1MB 478
Videokaart: Club3D GF FX5200 128MB

Het is al een tijdje zo dat spellen niet op de mooiste kwaliteit kunnen worden gespeeld. Hierbij moet worden gedacht aan spellen als PES 2008. Ik ben al zelf op zoek geweest naar de oplossing en hierbij ben ik er achter gekomen dat dit vooral aan de videokaart (en het geheugen) ligt. Nu heb ik aan jullie de vraag wat de beste videokaart/geheugen voor mij is, wil ik deze spellen weer vloeiend en mooi kunnen afspelen. Nu is het namelijk zo dat spellen ontzettend haperen wanneer de graphics op High staan of je kunt zelfs geen High aanklikken, omdat de computer dit niet aankan.

Mijn vraag luidt dus: Welke videokaart/geheugen kan ik het beste aanschaffen voor deze computer wanneer ik echt MAXIMAAL 200 euro wil uitgeven? Het zou super fijn zijn als ik hier 2 á 3 jaar mee door zou kunnen.

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door voor hoe een videokaart uit te zoeken.
Verder is het verstandig je sowieso eens wat te verdiepen in de materie, 256MB ram is echt veel te weinig voor zo'n beetje alle moderne applicaties, en zo'n FX5200 is natuurlijk een low-end budget kaart, alles wat je erin duwt (zelfs een oudere Ti4200) zal een performanceboost geven.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 09:54
Er zijn op internet tientallen benchmarks over 3d-kaaren te vinden met prijzen er bij.
Kijk eens op tomshardware.com zou ik zeggen. Daar hebben ze een leuke videokaarten index.

Daarnaast is het ook handig even te vermelden of je een pci-express of agp kaart zoekt.

Op tweakers wordt verwacht dat je ietsm meer zelf onderzoekt en je best doet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dekaasboer op 12-02-2008 20:20 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geheugenprijzen liggen zeer laag momenteel, daar dus sowieso wat van bijplaatsen. Voor het kiezen van een videokaart verwijs ik je door naar de reviews, deze zijn er in ruime mate. Als je vooraf even kijkt welke kaarten binnen je budget liggen kan je vrij snel selecteren welke kaart voor jou de beste keus is :)

Dit topic is gesloten.