Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Heya Tweakers,

Ik heb sinds kort een steed terugkomend probleem. Het komt namelijk bij mij totaal random voor dat de pc het "ineens" niet meer doet. Het enige dat er gebeurt als ik het power knopje indruk, is dat de fans gaan wat draaien, de vgafan draait ook even, de hardeschijven en dvd-brander maken "lawaai", waarna het leven er ineens weer uit is. Na 10 seconden rust, herhaalt dit proces zich weer.

Ik heb de laatste keer echt totaal niets veranderd in de bios, en na een gewone windowssessie de avond ervoor, waar eigenlijk niets is veranderd/geinstalleerd zet ik mijn pc uit. De volgende middag, pc aan doen, en ik hoor al dat het niet lekker is, aangezien ik eigenlijk alleen (Fwieieeeeuuuuwww) hoor, waarna het even stil is, en het probleem weer aanwezig is. Op de monitor is uiteraard niets te zien, aangezien ik het hier heb over de eerste seconde van het opstarten. Ik dus kast openhalen, jumpertje van clcms weer omzetten, power erop, terugzetten, en dan weer lekker gamen, aangezien het dan wel weer werkt.

Dit probleem heeft zich al meerdere keren voorgedaan, en is erg irritant, aangezien het jumpertje verplaatsen toch wel wat atletisch vermogen kost. Ik zou dus graag willen weten wat het probleem is. En mocht er niet uit gekomen kunnen worden, dan zal ik mijn pc naar de computerboer moeten sturen.

Alle kabels zitten goed vast, ieder onderdeel van mijn pc doet het eigenlijk prima, temperaturen zijn ook prima. Ik heb eigenlijk nooit vastlopingen, en toch kan het van het ene moment op het andere zo zijn, dat ik de volgende dag de pc probeer aan te zetten, en dat alleen de fannetjes beginnen te draaien.

Ik doe dus hierbij een beroep op enkele van jullie die het probleem al eerder zelf hebben gehad, of het probleem herkennen, ik zou graag dus alleen willen weten waar het aan zou kunnen liggen, want oplossen kan ik wel, alleen verhelpen niet.

Hieronder staat mijn pc, voor het geval er misschien wat mis is met een bepaald merk:
- Asus P5K
- Intel Core2Quad6600
- MSI 8600GTS HD-OC
- Antec Sonata III *500W*
- Kinston 2 x 1 x 2 667Mhz Dual Channel *totaal 4GB*
- NEC AD-7173S
- 2x T166 Spinpoint 500GB
- Wat USB apparatuur
- Windows Vista 32bit

Nogmaals, ik zoek dus een manier om dit probleem te voorkomen, niet om het op te lossen, aangezien ik dat zelf al kan :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vermoed dat je een bios gebruikt die niet 100% de Quad6600 herkent , een bios update zou kunnen helpen.

2e mischien geheugen dat niet 100% compatible is met het moederbord, Asus P5K zijn nogal kieskeurig als het om geheugen reepjes gaat.
P.S ik zie dat je 4GB geheugen hebt, haal eens 2GB uit je pc en kijk dan eens of die wel normaal start zonder te resetten..

verder zou ik geen idee hebben wat het ander kan zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:00:
ik vermoed dat je een bios gebruikt die niet 100% de Quad6600 herkent , een bios update zou kunnen helpen.

2e mischien geheugen dat niet 100% compatible is met het moederbord, Asus P5K zijn nogal kieskeurig als het om geheugen reepjes gaat.
P.S ik zie dat je 4GB geheugen hebt, haal eens 2GB uit je pc en kijk dan eens of die wel normaal start zonder te resetten..
Geheugen is compitable :) Dubbel checked dat, voordat ik het had gekocht :)
Voordat ik mijn 2e 2GB aan werkgeheugen heb gekocht, had ik ook al last van het "probleem" dit maakt dus weinig uit.

Biosflash is misschien wel een goed idee, kan me wel voorstellen dat het iets met bios zal zijn. Ik zal mijn bevindingen zo snel mogelijk posten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Neodymium op 12-02-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:13
Ik heb ook (sort of) dezelfde problemen met mijn P5K, sterker nog, heel veel mensen hebben problemen met een P5K. Bij mij is het zo dat hij soms geen beeld geeft, maar alle fans e.d. staan wel te loeien. Wat ik dan doe is op de reset knop drukken, dit moet ik dan 1 a 2 keer herhalen, dan start hij normaal op.

Vaak is er dan niets aan de hand, maar soms zegt hij ook dat ik in de CMOS setup moet gaan om de instellingen na te kijken (overclocking failed, please enter setup zegt hij dan) Je kunt dan op F1 drukken om verder te gaan met default BIOS settings (maar dat wil je niet) of F2 en dan meteen save and exit, zodat je instellingen bewaard blijven.

Ik werk voor een computer bedrijf met diverse winkels door heel het land, en wij hebben best vaak systemen terug gehad van klanten dat hij zijn bios instellingen verloor (lees: die mensen hebben op F1 gedrukt om met deault settings verder te gaan) allemaal met een P5K.

Ik heb nu al 4 verschillende BIOS versies geflashed, maar het probleem blijft, zij het in iets mindere mate. Wat ik erg vreemd vind, is dat hij het soms dagen achtereen goed doet, en dan 2 of 3 dagen niet. Nou ja, ik kan er iig wel mee leven, want vaak blijft hij gewoon 's nachts aanstaan, maar eigenlijk zou ik het moederbord om moeten wisselen. Het is mij iig de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:15
P5k's blijven inderdaad probleemkindjes. Als ze het doen doen ze het prachtig. Ze doen het alleen niet altijd 8)7

Bij mij zet hij na een reset soms de multiplier weer op 9. En op 4140mhz doet mijn processor het niet lang >:)

En mijn p5k heeft ook een keer mijn drr1200 geheugenreepjes gemold tijdens het booten. Die deden van de een op de andere dag niks meer.

En als je de verkeerde schijven gekocht hebt hoef je ook geen raid te proberen |:(

Maar voor de rest is het een lekker bord hoor :*)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn asus a8v deluxe had dit probleem ook,lijkt wel een feature van asus :/

hier ook problemen gehad met de p5k (standaard model)
de ddr2 modules zitten er niet helemaal in als je het klikje hoord,je kan ze dan nog verder in het slot drukken,dan krijg je een berg fouten met memtest86

de onboard lan zorgde hier voor irql_not_less_or_equell bsods tijdens gebruik van emule en azureas,als het 24 uur stabiel draaide had je een goede dag,met een los lan kaartje geen problemen.

het mobo is zeer gevoelig voor veranderingen van hardware zoals hdd's etc.

mijn methode om het mobo rock solid te laten zijn:
laatste bios en alles op default,alleen onboard lan en geluidskaart uitgeschakeld,en dat nare bootscreen weg.
helemaal geen drivers voor het mobo installeren,windows herkend alles en het werkt perfect en soepeltjes.
als het eenmaal goed werkt....afblijven,nergens meer aan rotzooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Zo gezellig, lekker moederbord heb ik dan weer gekocht :P. Ik heb sinds vanochtend de nieuwste bios erop zitten, en tot nu toe, nog geen fouten meegemaakt. Het zal wel weer een keer komen, en dan weer even het jumpertje omzetten, en weer opnieuw proberen. Volgende keer maar een Gigabyte moederbord ofzo...

Igg bedankt voor jullie adviezen, en mocht het toch zo zijn dat iemand "de oplossing" heeft dan hoor ik dat graag. En anders moet ik het er maar mee doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een P5K deluxe met Wifi , ik ondervind nergens geen problemen mee, booten doet hij altijd en draai ook overclockt.

de laaste Bios geflashd , ook geen problemen met opstarten.

op mijn bordje draaid, E4500 2.2Gig@2850Gig ,X-tal 10x285Mhz 2x 1Gig Nanya DDR2 DualChannel 800Mhz@853Mhz
3x maxtor SATA 80gig ,IDE120Gig ,SATA 150gig ,DVD/CD brander BenQ
Onboardsound Analoog Devices 7.1 High Defenition sound
2x MSI RX3850HDMI 256MB O.C in Crossfire beide kaarten overclockt naar Core 730Mhz en Mem 1050Mhz (effectief 2200Mhz)
A-open HQ miditower zwart/zilver
Tagan 480Watt voeding

Geen enkel probleem met deze setup gehad.
dus ik kan het ook niet verklaren waarom er mensen zijn met boot problemen op een P5K bordje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 18:45 ]

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Zo ik heb vanochtend weer het jumpertje moeten omzetten: Ik zal alles zo gedetailleerd geven;

- Het is 7.15 's ochtends, ik zet de pc aan. Tijdens het opstarten gebeurt er iets "vreemds". Op een gegeven moment, krijgen alle Windows vista gebruikers een scherm met daarop een groen balkje, die van links naar rechts gaat. Met daaronder ©Windows Corporation, of zoiets. Bij mij freesde dat balke voor een minuut, alles in de pc deed het nog wel, alleen het groene balkje stopte gewoon met van links naar rechts gaan. Dus ik denk, hmmm, naja, zal wel een fout zijn ofzo.
- Het is 7:20 ik gebruik Firefox om eens te kijken of er lessen uitvallen vandaag. Daarna sluit ik de pc direct weer af, aangezien ik naar school moet. De Pc sluit zich af net zoals het hoort.
- Het is 7:30, ik ren naar boven, aangezien ik nog iets moet printen. En jaa hoor, bij het aanzetten beginnen de fans even te draaien, en het lijkt even alsof alles goed gaat. Maar dan na 1 seconde, geen leven meer in de pc. Het moederbord lampje brand gewoon, dus dat is niet het probleem.

Ik zou graag van iemand die ook last heeft van;
- Alleen Fans draaien, óf/en,
- Windows, groene balkje freesde tijdens laden

Hoe hij/zij dit heeft opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
* een heel klein bumpje dan maar *

Ik zou nog graag willen weten of meer tweakers last hebben van:

Het hoeft niet expliciet bij een asus P5K te gelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik heb exact zelfde probleem met mijn asus P5K, de boosdoener was Creative X-Fi platinum. De gelduiskaart werkte opeens in geen enkele PCI slot, als ik de kaart insteek dan gaat de pc aan en uit om 5 seconden....Ik had tot zover van alles geprobeerd maar zonder succes, helaas maak ik nu gebruik van onboard geluid. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faris schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:21:
Ik heb exact zelfde probleem met mijn asus P5K, de boosdoener was Creative X-Fi platinum. De gelduiskaart werkte opeens in geen enkele PCI slot, als ik de kaart insteek dan gaat de pc aan en uit om 5 seconden....Ik had tot zover van alles geprobeerd maar zonder succes, helaas maak ik nu gebruik van onboard geluid. :'(
Hier ook problemen met een P5k met en XFI kaartje, althans ik had problemen met de pc.
Het niet willen opstarten, dus de powerknop een aantal keer goed indrukken voor een goede boot.
Dit alles in al een aantal keer gebeurd op een XP besturingssyssteem.

Sinds vorige week een versie van Vista erop gezet en tot nu toe geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Hmmm, ikzelf heb helemaal geen XFI kaartje, en na dit te hebben gehoord, waarschijnlijk ook niet van plan om er één te gaan kopen :).

Maargoed, het probleem duurt nog steeds voort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Iedereen met een P5k met troubles, check dit eens ook, staan veel problemen en fixes in.
http://vip.asus.com/forum...n-us&model=P5K&board_id=1

Gewoon het forum van Asus dus.

Hier ook een P5k.
bios 902 was eindelijk mijn probleem oplosser. Ik kon GEiL Ultra 800mhz ddr2(oranje heathspreaders dus) niet werkend krijgen op de opgegeven specs, sinds bios 902 draait het, daar gelaten dat ik wel 2.2volt ddr2 voltage moet doen.
Verder geen problemen eigenlijk zoal hierboven beschreven. Snel en stabiel.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Nieuwste Beta dan maar geinstalleeerd, ik hoop dat ik nu van mijn problemen af ben. Tot nu toe gaat alles goed :D

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Luukland schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:03:
Nieuwste Beta dan maar geinstalleeerd, ik hoop dat ik nu van mijn problemen af ben. Tot nu toe gaat alles goed :D
Hoe ben je aan nieuwste beta bios gekomen!? Op hun site staat nog steeds bios 0902.

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Voor mensen met een Antec voeding, het bleek dat mijn Antec truepower die ik eerst had niet werkte met mijn P5K-SE, weet niet of het bij jullie er aan ligt, maar ik wou het ff meegeven. Hij starte bij mij een keer op en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Gert Pronk schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:26:
Voor mensen met een Antec voeding, het bleek dat mijn Antec truepower die ik eerst had niet werkte met mijn P5K-SE, weet niet of het bij jullie er aan ligt, maar ik wou het ff meegeven. Hij starte bij mij een keer op en daarna niet meer.
Heb deze ''TruePower Trio 550'' en geen problemen.
Het is lastig hoor, bij de een werkt het wel en bij de andere niet.
Kom er maar eens achter wat het problem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Prozac[NL] schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:27:
[...]
Kom er maar eens achter wat het problem is.
Heb zelf ook een antec 500W earthwatts voeding, maar die doet het prima :P

En idd, wat het probleem bij mij nou veroorzaat is vreselijk moeilijk te voorspellen, zal wel iets fouts zitten in windows ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01
Luukland schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:32:
Zo ik heb vanochtend weer het jumpertje moeten omzetten: Ik zal alles zo gedetailleerd geven;

- Het is 7.15 's ochtends, ik zet de pc aan. Tijdens het opstarten gebeurt er iets "vreemds". Op een gegeven moment, krijgen alle Windows vista gebruikers een scherm met daarop een groen balkje, die van links naar rechts gaat. Met daaronder ©Windows Corporation, of zoiets. Bij mij freesde dat balke voor een minuut, alles in de pc deed het nog wel, alleen het groene balkje stopte gewoon met van links naar rechts gaan. Dus ik denk, hmmm, naja, zal wel een fout zijn ofzo.
- Het is 7:20 ik gebruik Firefox om eens te kijken of er lessen uitvallen vandaag. Daarna sluit ik de pc direct weer af, aangezien ik naar school moet. De Pc sluit zich af net zoals het hoort.
- Het is 7:30, ik ren naar boven, aangezien ik nog iets moet printen. En jaa hoor, bij het aanzetten beginnen de fans even te draaien, en het lijkt even alsof alles goed gaat. Maar dan na 1 seconde, geen leven meer in de pc. Het moederbord lampje brand gewoon, dus dat is niet het probleem.

Ik zou graag van iemand die ook last heeft van;

Hoe hij/zij dit heeft opgelost :)
Same problem, ik heb deze config:

Antec Sonata III Piano Black Quiet Midi Tower,500W
Asus P5K/EPU, S775, P35, 4xDDR2, FW, ATX
Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz,1066MHz,S775, Box
1x Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-6400
ASUS GeForce 8800 GTS 650M 512MB, 2xDVI, PCIe

PC heb ik laten assembleren bij informatique. Vanmiddag aansloten, Windows Vista installatie afgerond, allemaal perfect, totdat het beeld op zwart ging. Dit is 2 keer gebeurd, en daarna hing het systeem ook bij het laad-balkje van Vista voor ongeveer een minuut. Beeld ging toen weer op zwart, uitgezet, weer aangezet, en de machine kwam niet door de POST heen. Fans draaien wel.

Hoe het opgelost wordt weet ik nog niet, want de "techneuten" bij Informatique mogen dit varkentje wassen. Ik zo'n vermoeden dat ze een uitdaging gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:21
Jah, hier ook al. P5K mobo. alles nieuw in elkaar gezet (eerste keer dat ik mijn eigen pc bouw, dus jah, het kan aan mij liggen).

hier mijn setup:

Cooler Master Midi Tower Centurion 5 ATX No PSU (CAC-T05-UW)
Asus P5K - Intel® P35 - LGA775 (90-MBB670-G0EAY10Z)
Corsair 2GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 (VS2GB667D2 G)
PowerColor Videokaart PCI-e Radeon HD3870 PCS 512MB 2xDVIHDCP (R67D-TE3)
Cooler Master Powersupply eXtreme Power 650W (713002770-GP)
Western Digital 500GB SATA300 16MB (WD5000AAKS)
Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz 1333 6MB Box (BX80557E8200)

was in ieder geval allemaal kije spannend om voor de eerste keer een CPU erin te prikken enz.
Toch viel alles wel heel erg mee. Had ook niet verwacht dat ie gelijk zou booten.(cynisch hé? :P)

Groen lampje op mobo brand netjes :)
géén piepjes te horen tijden boot :)
alle fans loeien als een gek (ook fijn) :)
monitor springt niet aan :(

wat mij opviel was dit:

als de video kaart er niet goed in zit. moet er volgens ASUS een ledje gaan branden op het mobo vlakbij het PCI (e) slot. zodat je weet dat ie niet goed zit of zo.

dit is niet het geval, ook niet als ik de videokaart eruit haal (had wel verwacht dat er een ledje brandt bij elk slot waar niks in zit)

Als ik mijn geheugen reepje eruit haal, krijg ik wél het lang-kort-kort piepje, dus dat klopt.

maar als ik mijn video kaart eruit haal, dan hoor ik niks (als ik alles erin laat zitten ook niet)

Dus schijnbaar heeft ie niet in de gaten dat ie geen VGA detecteert.

*diepe zucht* ik ook maar terug naar de winkel?

of is het toch iets met mijn CPU (E8200) die hij (de bios) (nog) niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb met mijn P5K weinig problemen - maar 1 ding is frappant:

Soms boot ik mijn bak (is alleen bij coldboot na tijdje uit geweest te zijn) en dan wil NET het windows XP logo naar voren komen met de laadbalk. Maar deze komt dan niet helemaal door (zeg maar transparantie 50%) en hangt daar 20 seconden :/ ... daarna zie ik het logo en begint de laadbalk te lopen :o ... verder geen enkel probleem; maar mijn P5B heeft dit niet :?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Cassius schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:36:
Ik heb met mijn P5K weinig problemen - maar 1 ding is frappant:

Soms boot ik mijn bak (is alleen bij coldboot na tijdje uit geweest te zijn) en dan wil NET het windows XP logo naar voren komen met de laadbalk. Maar deze komt dan niet helemaal door (zeg maar transparantie 50%) en hangt daar 20 seconden :/ ... daarna zie ik het logo en begint de laadbalk te lopen :o ... verder geen enkel probleem; maar mijn P5B heeft dit niet :?
ik heb echt PRECIES hetzelfde, en dan heb ik 2 keuzes :

1. resetten (omdat ik geen zin heb om te wachten) 2e boot gaat dan goed
2. gewoon afwachten ,maar meestal kies ik voor 1 >:)

Ik begin trouwens een vermoeden te krijgen wat het probleem is/kan zijn met de p5k en andere gelijke bordjes
ik ben hier met toeval achtergekomen, ik kan het eigenwijs gedrag kwa booten namelijk voorspellen.

Het mag eigenlijk niet, maar als ik dus OSX 10.5.2 geboot heb , en ik wil dan rebooten is de p5k helemaal de kluts kwijt, ik vermoed dat het probleem ergens in de "S" States zit of iets met de nx bit of hoe dat ding heet (execute disable bit dingetje) , maar zeker weet ik dit niet, na een harde reset is alles weer ok.
hij heeft dus g-e-g-a-r-a-n-d-e-e-r-d problemen met booten als ik in osx ben geweest .

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-04-2008 12:53 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nachoman schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:04:
Jah, hier ook al. P5K mobo. alles nieuw in elkaar gezet (eerste keer dat ik mijn eigen pc bouw, dus jah, het kan aan mij liggen).

hier mijn setup:

Cooler Master Midi Tower Centurion 5 ATX No PSU (CAC-T05-UW)
Asus P5K - Intel® P35 - LGA775 (90-MBB670-G0EAY10Z)
Corsair 2GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 (VS2GB667D2 G)
PowerColor Videokaart PCI-e Radeon HD3870 PCS 512MB 2xDVIHDCP (R67D-TE3)
Cooler Master Powersupply eXtreme Power 650W (713002770-GP)
Western Digital 500GB SATA300 16MB (WD5000AAKS)
Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz 1333 6MB Box (BX80557E8200)

was in ieder geval allemaal kije spannend om voor de eerste keer een CPU erin te prikken enz.
Toch viel alles wel heel erg mee. Had ook niet verwacht dat ie gelijk zou booten.(cynisch hé? :P)

Groen lampje op mobo brand netjes :)
géén piepjes te horen tijden boot :)
alle fans loeien als een gek (ook fijn) :)
monitor springt niet aan :(

wat mij opviel was dit:

als de video kaart er niet goed in zit. moet er volgens ASUS een ledje gaan branden op het mobo vlakbij het PCI (e) slot. zodat je weet dat ie niet goed zit of zo.

dit is niet het geval, ook niet als ik de videokaart eruit haal (had wel verwacht dat er een ledje brandt bij elk slot waar niks in zit)

Als ik mijn geheugen reepje eruit haal, krijg ik wél het lang-kort-kort piepje, dus dat klopt.

maar als ik mijn video kaart eruit haal, dan hoor ik niks (als ik alles erin laat zitten ook niet)

Dus schijnbaar heeft ie niet in de gaten dat ie geen VGA detecteert.

*diepe zucht* ik ook maar terug naar de winkel?

of is het toch iets met mijn CPU (E8200) die hij (de bios) (nog) niet ondersteund?
Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met Core 2 duo 6850. (ook voor het eerst zelf PC inelkaar gezet). Ik had het idee dat het door mijnvoeding komt deze is namelijk maar 300W.

Heb jij misschien het probleem al kunnen verhelpen (het is inmiddels 2 weekjes verder dus ik verwacht van wel). Of iemand anders suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

CrankyGamerOG schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:48:
[...]

ik heb echt PRECIES hetzelfde, en dan heb ik 2 keuzes :

1. resetten (omdat ik geen zin heb om te wachten) 2e boot gaat dan goed
2. gewoon afwachten ,maar meestal kies ik voor 1 >:)

Ik begin trouwens een vermoeden te krijgen wat het probleem is/kan zijn met de p5k en andere gelijke bordjes
ik ben hier met toeval achtergekomen, ik kan het eigenwijs gedrag kwa booten namelijk voorspellen.

Het mag eigenlijk niet, maar als ik dus OSX 10.5.2 geboot heb , en ik wil dan rebooten is de p5k helemaal de kluts kwijt, ik vermoed dat het probleem ergens in de "S" States zit of iets met de nx bit of hoe dat ding heet (execute disable bit dingetje) , maar zeker weet ik dit niet, na een harde reset is alles weer ok.
hij heeft dus g-e-g-a-r-a-n-d-e-e-r-d problemen met booten als ik in osx ben geweest .
Ik heb het zelfde gehad, met name als de pc een tijdje uit gestaan had.
Nu heb ik wat andere apparaten aangesloten op het zelfde stekker blok en heb ik er geen last meer van :/

I am the great Cornholio!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn P5K-E Wifi heeft bootproblemen bij een koude start. Na het vram check scherm (dus na post en de jmicron raid melding) blijft hij hangen. Ik zie alleen een knipperend - in beeld. Als ik vervolgens de reset indruk start hij wel netjes op. Daarna boot hij altijd, totdat ik de pc weer eens uit zet....

Het is bij voorbaad al een probleembordje geweest (Gekocht moederbord is DOA, winkel weigert om te ruilen) dus of het bord nou kapot is of dat het om een bug in de bios gaat, weet ik niet.

Het bord loopt wel gewoon memtest,stresstest door en de hds zijn prima.

Iemand met dezelfde problemen? Ik heb al aardig wat gelezen en veel gezien over P5K+booten, maar niet mijn specifieke probleem.

[edit]

Inmiddels blijkt dat het probleem zich niet alleen bij koude start voordoet, maar ook gewoon als de computer wordt gerestart vanuit windows. Er zitten overigens 3 Samsung 1tb schijven in en ze draaien in normale mode. Geen raid.

[ Voor 24% gewijzigd door Paquito op 11-09-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die fijn dus met het zelfde probleem

ik ben ook zoekende naar een oplossing.

ik heb de p5K op marktplaats gekocht en was bang dat ik een defect mobo gekocht had.
bijna blij te lezen dat de MOBO zelf een probleem is.

ik hoop een oplossing te vinden

ik krijg hem nu al 3 dagen niet meer aan.
daarvoor alleen naar een paar keer herbooten.
en soms als ik een schroeverdraaien tegen een schroefje hield hielp dat wel.
tegenwoordig ook niet meer.

ik hou het hier ff in de gaten
hoop dat er een smart ass langs komt met een oplossing.

conctreet mijn probleem
opstarten alleen fans draaien. ook die van de 8800 GTS hardschijven hoor ik en ook de DVD speler.
alleen daar blijft het bij. geen beeld.

heb elke vorm van booten al gehad. van een kale MOBO tot gevulde kast.

spec:
Asus P5K
E6550
4x 1gig PC 2 5300 a 677 Mhz
2x 160 Gb seagate
8800 GTS 320 MB
ms -tech 600 watt <-- i know, slechte voeding maar hij doet het dat is getest.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hier is het verhaal nog macaber'der:
Systeem van mijn zwager:
Proc: E6600
Mobo: Asus P5K DLX WiFi
Mem: OCZ PC2 8500 (2x 1Gb)
Graka: Asus 8800 Ultra
Voeding: Zalman ZM600-HP
HDD's: aantal SATA schijven

Deze setup heeft ruim 2 jaar probleemloos gefunctioneerd.
Plots wilde hij, de volgende dag, niet meer opstarten; fans gingen wel draaien, maar geen beep, geen licht, niets...
Zijn vermoeden was het moederbord.
Nieuw moederbord gekocht (exact dezelfde: Asus P5K DLX WiFi).
Het hele boeltje omgeschroefd.
Zelfde fenomeen: geen beep, geen licht, niets.

Vervolgens ben ik er mee aan de gang gegaan.
Ik kwam tot de conclusie: mem en voeding defect.
Nieuwe voeding erin: Coolermaster 700W
Nieuw geheugen (exact dezelfde): OCZ PC2 8500 (2x 1Gb).
Hij wilde nu wel booten maar ging niet door...
Tevens wilde ie, na een reset, 4 van de 5x niet doorstarten (geen beep, geen licht, niets).
Laatste BIOS erop geflashed.
Zelfde fenomeen.
Andere videokaart erop (simpele NX-6200 PCI-e).
Zelfde fenomeen: soms doorstarten, soms niet.
Uiteindelijk mijn processor erin geprikt (E8400).
Zelfde fenomeen: soms doorstarten, soms niet.
Andere harde schijf eraan (geformatteerd, dus nieuwe install proberen).
Tijdens het installeren sterft ie af in het 'Even wachten aub'; dus ná het kopiëren van de benodigde files).
Daarna weer hetzelfde fenomeen: soms doorstarten, soms niet.
Nóg een andere hdd geprobeerd (ook geformatteerd).
Tijdens het installeren sterft ie af in het 'Even wachten aub'; dus ná het kopiëren van de benodigde files).
Nu dan een ATA-schijf eraan...

Hier haak ik dus écht af...
Er is NIETS meer hetzelfde aan dat systeem:
Andere proc, nieuw geheugen, ander mobo, nieuwe voeding, andere graka, andere hdd's...

WTF ??? :s

Ziet er naar uit dat Asus hier een buggy moederbord op de markt heeft gebracht...
Of ben ik malende en moet ik nodig eens langs de psychiater?

Ik sta open voor suggestie's... graag zelfs, want anders is mijn zwager binnenkort weer genoodzaakt een nieuw moederbord te kopen >:)

[EDIT]
Net ook nog geprobeerd met een Windows7 dvd te booten (nieuwe install, op ATA schijf), maar die sterft ook al in het 'Starting Windows' scherm...
Wat een ellende :r

[ Voor 4% gewijzigd door MetalRush op 25-09-2009 17:35 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Pagina: 1